1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613628 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Björklövens tränare om Erik Andersson: " Erik Andersson kommer hit matchotränad och inleder med att täcka skott tre gånger i ett och samma boxplay. Det säger en hel del om hans karaktär."

Anonymous: "Pelle Prestberg tuffa knock"

och när Hedström gjorde det inte fan fick han en sånn där fin rubrik lr nej nej, det lät mer "här ger Hedström bort poäng" "bråk i timrå" bla bla!

Tvåtallar: Prestberg gjorde tydligen något liknande nyss.

Jaha då kan vi vänta oss att Jonte blir avstängd då.
Jag tycker inte att han hoppar på bilderna. Ser mera ut som han flyger upp på Gustavssons utfällda ben och nerhukade kropp. Och nån armbåge är defenetivft inte uppe

så verkar det som om fler spelare var aktuell för Frölunda. Vi kanske ska tacka Nubben trots allt... (skratt, skratt)

Så undrar jag var man får tag på den nya underbara bilden om Modos nya backpar?

Så kan jag inte förstå alla som tar så illa vid sig över vad Ros eller Nyström skriver i sina bloggar. Timråhatare skriver många, jag säger: Ordbajsare.

friskan: Det bästa från situationen med Andersson, Johansson och Erixon är ändå det faktum att Ulf Rönnmark plockar ut Sebastian Erixsson 2 minuter för ROUGHING(!?)

Bra där Rönnmark, fan i mig löneavdrag alt. uppsägning.

bäver:
Tänk om det varit domaren han sopat till, han kan inte ha sett vem det var som stod där...tja om han haft ögon i nacken kanske.

bäver: Minst sagt, men jag var väldigt aktiv igår och har även skickat in en anmälan till Svensk Hockeys disciplinkommitté och anmält Jonas Johansson.

lustiga bedömningar... var inte käftsmällen lika ful som Jontes tackling?

KniveN: Nej, jag ser dom inte heller.

KniveN: Jag kan inte heller se dem..

Är det bara jag som inte kan se media-länkarna nere till höger?

...så missar inte bara Robin denna match. Även Lotvonen. Inte bra! Men nu när vi får tillbaka lite spelare så faller ju andra bort. Det är ju en gammal regel nu mera.
Synd också att Martin "fjanten" Thörnberg är tillbaka efter skada för dem.
Åkerlund fortsätter självklart i mål. Försvarsspelet blir det viktigast av allt ikväll.
Känns som att vi hade behövt Robin och Lotvo.

Anonymous:

Det gör jag inte heller, tror att vi mycket väl kan ramla på snöret igen

mattias - 74: Ta inte ut någon seger i förskott, du lär bara bli besviken.

Annars tycker jag kvalserien är riktigt rolig, bland det intressantaste på säsongen. Alltid är det något lag man har som favorit och sen är ju varje match med kniven på strupen.

JimmyH: Ja just så var det juh :-/. Bestrider i så fall det jag sa tidigare.
Men jag tycker ändå det känns fel att låna ut Jesper och Erik till allsvenskan. De behövs i laget... Tycker jag iaf.

Misstro mig inte... Jag unnar alla spelare att vara med i landslaget.

mikenomad:

Personligen är det trist att det är som det är nu i AS att det måste spelas kvalserie för att ge plats å 2 lag i Es. Personligen tycker jag at vinner du serien skall du flyttas opp och kommer du sist i ES åker du ur det vore det mest rättvisa. Att Leksand faller i år igen på målsnöret ser jag som en mindre risk men visst kan det hända, det har hänt förut.

Anonymous:

Jag vet jag skrev fel men jag menade att de får spela allsvensk ishock i den kommande säsong vilket inte riktigt var tanken.

Leksand spelade ju ES när deras arena invigdes och vi åkte ur direkt :)

Anonymous: Ska vi gissa att det blir ca halvfullt och att ung. 4000 består av Leksandsfans...Vilket underbart antiklimax (sett ur MIF-ögon) det vore! :-)

mattias - 74: Kommande säsong? Arenan invigs nu den sjätte november. MIF gör sin premiärmatch där knappt en vecka senare, mot Leksand faktiskt.

Undrar hur många av de 12500 platserna som den matchen fyller?

Samuelsson och Andersson känns som två spelare jag inte kommer sakna nämnvärt de närmaste veckorna. Förutom någon strö-assist till Pääjärvi och ett elitseriemål så har inte Samuelsson lämnat några större fotavtryck i E-ON, och Andersson måste helt klart få några matcher i benen innan han kan nå upp till sin potential, vilket kan vara svårt att göra i Timrå nu när skadeläget börjar se ljusare ut och vår tjeckiske vän dyker upp.

Utlåning känns som ett bra alternativ. Kan Samuelsson tillföra någonting till Sundsvall så är det ju kul det med.

mattias - 74: Ingen kräftgång i Leksand precis, mera typ en pansardivision på frammarsch!

mikenomad:

Nej man är glad att det inte är Leksand som har den där kräftgången i AS nu.

Malmö kommer få göra debut kommande säsong i sveriges dyraste allsvenska arena.

Ny förlust för Malmö i går, mot Huddinge. Det var ett tag sedan den där Söderbergh var härinne och spred dynga i sina konstaternaden om hur uselt Timrå och dess fans är. Undrar hur stolt han är över sitt eget fantastiska lag idag....

-Gurra-: Juniorlandslagsspelet sker när det är speluppehåll i Elitserien.

I alla fall nu. När JVM spelas runt jul och nyår så kommer A-laget att vara tvingade att klara sig utan dem. Men det är då det.

-Gurra-: Att dom släpper iväg gallerungarna på landslagsuppdrag tycker jag är bra. Gallerungarna vill ju visa upp sig internationellt och då ska den möjligheten inte bromsas av Timrå.

Tenkrat, Hedström mfl. Återkommer efter olika typer av frånvaro.
Otroligt skönt att få tillbaka lite rutinerade spelare igen. De har saknats.
Vi får tillbaka spelare som vi behövt, som vi länge saknat. Personligheter som behövs i laget på många sätt. Inte bara spelmässigt.
Men... När detta äntligen sker och man känner sig en aning lättad. Vad gör klubben då ?? Släpper iväg två av våra bästa Junisar på landslagsuppdrag!!!, som klubben sagt att de inte skulle göra.
Åh som om det inte var nog med det så tas även ett beslut att låna ut Jesper Samuelsson och Erik Andersson till Allsvenska klubbar ??.

Trolig tankegång i klubbledningen:
Jaa äntligen, nu har vi fått tillbaka våra stjärnor. Då kan vi släppa iväg halva laget för landslag och utlåning. Härligt härligt.

Vafaan är det för fel !!??
För ett tag sedan kunde vi läsa i tidningarna. "Vi behöver alla spelare för att vända detta". Var det bara en lögn eller vadå??

Uno Gordon: Enligt ST: s pappersupplaga som jag har framför mig just nu så lånas Jesper Samuelsson ut till Sundsvall Hockey. Han är en utav fem namngivna spelare som kan gå fritt emellan klubbarna under hela säsongen och omfattar alltså inte transferreglerna. Dock kommer Jesper följa med A-laget till Jönköping och Ängelholm för att sedan ansluta till Sundsvall på söndag och mest troligen även lira match med dem. Hektiskt schema med andra för den vita springaren ifrån Norrköping!

Vidare konstateras det i Erik Anderssons fall att han måste skriva på transferkort med Björklöven och sätts sedan i karantän i fem dygn innan han får debutera för "Löven". Samma sak gäller vid en återremiss till Timrå IK. fem dygns karantän alltså!

Och slutligen måste jag få citera en insändare signerat besvikna Sundsvallssupportrar, lite komisk var den faktiskt.

"Angående en eventuell arenaflytt"

"Vi som Sundsvallssupportrar tycker att det är ett slag i ansiktet från vårt kommunalråd Anita B att gå ut i tidningen och säga att Sundsvalls Kommun ska hjälpa Timrå IK vid en eventuell flytt av arenan. Vet hon inte att kommunen har tre fina hockeylag som också behöver satsning? Vi pratar om Sundsvall Hockey, Njurunda, Kovland. Satsa på Sundsvall Hockey istället. Snacka om svikare, vi som håller på Sundsvall är jäkligt besvikna på vårt folkvalda kommunalråd. Nu går det dessutom ganska bra för Sundsvall. Satsa pengar och energi där istället så kanske vi har två elitserielag i regionen snart. Om så blir fallet? Vad gör vår kära Anita B då? Byter kommun hoppas vi!

Skrattretande!

lungan: Jag tycker det inte att det är dugg komiskt att man lånar ut spelare. Det tyder bara på att någonting är på gång! Timrå vill säkerligen stärka upp defensiven. Och ett hett tips är att man bereder plats åt ytterligare en "artist" på backen förutom Tenkrat då som nu anslutit. Jag tror inte Linkan blundat inför det faktumet att vi blöder bakåt och nu har även TJ gett sitt medgivande att lyfta in ytterligare en spelare utifrån. Man ser om sitt hus helt enkelt.

Däremot kan vi avskriva Richard Lintner.

lungan: Jag skulle vilja byta plats på Jonsson och Styf.. För Styf känns som en säkrare back att sätta med säkerhetsrisken nr.1 Dennis Persson

Uno Gordon: Men det va ju finfina nyheter. Ska du synas i bild också? :-D
hehe skämt å sido. Det får man ej missa. Visa vart skåpet ska stå.

Ser att man lånar ut Samuelsson också, undrar bara till vilket lag, Det är komiskt detta, en veckan är det personalbrist, andra veckan så har vi för många spelare att tillgå.

I och med att man lånar ut Andersson och Samuelsson, ska man då anta att Jonsson spelar imorgon med, annars skulle någon av dessa kunna följa med och spela matchen emot HV och stå med som en av två backar i fjärde linan.

Ja, ena veckan har vi 7 skador andra veckan har vi en, i Pässinen, så vida Jonsson är tillbaka.

Som det låter nu efter några dagar, verkar det ändå som att det finns ett rimligt hopp om att Pärssinen kommer komma tillbaka, han vill det själv mer än något annat och detta borde betyda mycket, för hans rehabilitering.

Morgondagens lag. Jag gissar!!!

Lethonen-Skogs
Pyörälä-Wandell-Mäkiaho

Lotvonen-Styf
Hynning-Hedström-Tenkrat

Persson-Jonsson
Axelsson-Bagarn-Sundh

Erixson-Moe
Svensson-Lander-Pääjärvi

Seriöst vart ska Pärssinen få plats, om han kommer tillbaka, förmodligen ta Mäkiahos plats i 1:a formationen och man flyttar på Sundh för att ge plats för Mäkiaho i 3:e femman. Frågan man ställer sig då, kommer Sundh bli utlånad i och med detta, inte ser jag att han tar en plats i 4:e formatioen. Pääjärvi och Svensson ska spela, de är i mina ögon mycket bättre spelare än Sundh. Tyvärr känns Sundh som en ny Söderström som bara åker och åker men aldrig syns i protokollet, om väldigt sällan. Känns som Bagarn och Axelsson skulle behöva en ny lekkamrat, i Mäkiaho!

Nä; Challe kan nog få bekväma men inte jätte enkla funderingar, den dagen Timrå IK är fullt manskap.

Äntligen börjar spelare trilla in, bara att hoppas på att detta för med sig segrar också!

Timrå IK - påväg till den position i tabellen de förtjänar, Äntligen!!!

Hoppas bara att de nu presterar så pass bra att vi också klättrar uppåt i tabellen.

Uno Gordon: I övrigt gott folk kan ni ju hålla utkik i Tre Kronor Live-studion under sändningarna ifrån Karjala Cup i SVT 6-9/11. Fick ett telefonsamtal idag ifrån självaste Mats Nyström och beskedet att jag blivit utvald till publik och "proffstyckare" som komplement till Wikegård och Fjäll. Jag skall försöka elda upp "fingret" och få till en livlig diskussion.

Håll till godo!

Snoop: Känns lite konstigt att man lånar ut Erik Andersson, när Jesper Samuelsson är en sämre center, i mina ögon iallafall. Erik betyder mer för laget än Jesper, speciellt då i boxplay som dom flesta känner till.

Jaja, han kanske som ni säger måste få igång spelet igen efter sin skada, vad vet jag.

dr-nix: Jag tycker det är en klockren utlåning. Erik tar inte en tröja i dagsläget och måste få matchtempo i kroppen. Detta är en "win-to-win" situation för samtliga parter. Erik får istid, Björklöven förstärkning och i gengäld får vi förhoppningsvis tillbaka en hungrig, revanschsugen spelare fullproppad med självkänsla som stänger boxen när serien drar ihop sig och det vankas slutspel.

Snoop: Jag kommer sakna Erik Andersson grymt mycket i boxplay...

dr-nix: Ja vi får hoppas han funkar bra där.

Snoop: om det innebär mycket speltid i deras förstakedja i någon vecka är jag för en utlåning (med behållningen att vi kan ta tillbaka honom vid behov). Han kanske får producera lite och komma igång med spelet.

DJ Hemp:
Kunde inte sagt det bättre själv ;)
Förstår inte hur man ids slösa energi på dylikt.

Ice Tea: absolut!! tyckarna borde hålla käften och inte säga dumma saker om Timrå ,att dissa Timrå sköter ju supportrarna så himla bra själva härinne

Att ni ens ids läsa den förbannade kvällspressen och dessutom bry er om vad som skrivs. Kan inte minnas senast jag tog en sådan blaska i min hand, men antar att det inträffade för mer än ett år sedan på sportbaren Time Out i Eskilstuna med avsikt att fördriva tiden. Kan inte tänka mig att någon krönikör skriver med ont uppsåt gentemot just Timrå IK. Oavsett vilket så anser jag att vi lika gärna kan vara likgiltiga inför den sortens journalistik...

mikenomad: Precis och det värsta med desa tyckare är ju att de kan trycka vad som helst utan att ta ansvar för följderna.
Negativ publicitet är ju aldrig bra för laget, sponsorer och publik.
Herr Nyströms självgoda klubb för inbördes beundran har bara en medlem..
Konstruktiv kritik är en helt annan sak.

mikenomad: Wandell tillhör ju inte Timrå IK utan är i klubben på lån från Dallas Stars.

...så tycker hr Nyström på Expressen att Timrå är en av tre floppar hittills i ES. Hur det nu går ihop med tanke på att samma TIK ligger i stort sett exakt på den tabellposition han förutspådde före serien. Han trodde iaf att TIK skulle kunna få svårt att nå slutspel. Men men, kan han dissa Timrå så tar han väl den chansen.

Samma tidning "gläds" med Wandell genom att vinkla hans framgångar till att det innebär att TIK kan tappa honom...nästa säsong. Samma där, går det att hitta en negativ vinkling på något som rör TIK så är Expressen inte sen att utnyttja det. Oavsett om det gäller skador, ev. schismer el. dyl. Inte ett ord naturligtvis om att skadeläget ljusnat ordentligt nu däremot....

T T:
Avundsjuka är den bästa av drivkrafter, underskatta ALDRIG den.

Detta utspel är en direkt följd av Timrå IKs vilja att flytta in till City.

JimmyH: Haha. Så var det kanske. Det glömde jag helt bort :)

Kerstin_k:
-Det här är andra året i timrå kommer du prata svenska från och med nu?
Tenkrat-Jag kan bara ett par ord
-ok, som vadå
Tenkrat-bara svordomar, jag vill inte säga dom högt

Haha, vad har dom lärt honom i omklädningsrummet xD

« · 1076260 · »