1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613628 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Björklövens tränare om Erik Andersson: " Erik Andersson kommer hit matchotränad och inleder med att täcka skott tre gånger i ett och samma boxplay. Det säger en hel del om hans karaktär."

Hälge: jo fast han visade ju ifjol att han är rätt lik sin bror på den fronten (en av anledningarna till att jag vill se att han lyckas väl i Löven så han får komma tillbaka till Timrå).

dr-nix: Det gjorde han och det är kul att se att han fortsätter i samma anda även denna säsong.

Blizzard: Alltihop är bara sorgligt. Först allt snack om "gammle jonte som ska smälla på " Sedan denna som jag ser det otursgrej. Med påföljande korkade tidningsrubriker. Håller med Skarin nu känns det som jonte behöver uppmuntran från klacken

Så ser de tungt ut i matchen mot löven för J20, Lander reducerade till 3-2 men 2 utvisningar på Sjödin & Törnros gjorde att de blev mål i PP2 och sen ytterligare ett mål i spel 5 mot 5, Timrå har bytt målvakt också.

Undrar om man vågar köpa hem matchen till datorn,förra gången
var det bra kvalite på sändningen,men fruktansvärt dålig kvalite på TIMRÅS spel,faktiskt då ochså mot Rögle,
Ähh vad faan man går o hämtar lite bärs och en pizza o köper hem
matchen.
Eller vad rekomenderar ni andra?

så har även Wikegård gett sin syn på den tackling som vållat diskussioner runt om i stugorna.

250kg kärlek: "Hade Marcus Ragnarsson varit i samma situation hade konsekvenserna blivit helt annorlunda. "

Slump att han tog en Djurgårdare som exempel medans han höll på hade han vell kunnat slänga med en Brynäsare också!

Blizzard: Kung Kenny spelar tydligen inte idag.
Det tror jag är till vår fördel.

1st Line 8. PORSELAND, Mathias 7. BÖDKER, Mads
65. PERSSON, Andrée 26. JOHANSSON, Jakob 17. TJÄRNQVIST, Mathias

--------------------------------------------------------------------------------

2nd Line 3. SJÖBERG, Mathias 10. SONDELL, Daniel
31. KEMPE, Mario 12. HÖGARDH, Peter 27. SALMONSSON, Johannes

--------------------------------------------------------------------------------

3rd Line 6. JOHANSSON, Daniel 54. STRÖM, Sebastian
14. GATH, Mikael 29. ABBOTT, Christen 15. KARLSSON, Sebastian

4th Line 44. LÖFBERG, Christofer
71. LORENTZEN, Peter 22. ENSTRÖM, Tommy 16. LILJEWALL, Christoffer

19. SVENSSON, Björn 24. SAMUELSSON, Jesper 91. PÄÄJÄRVI-SVENSSON, Magnus
4th Line

10. SUNDH, Oscar 17. ANDERSSON, Johan 16. AXELSSON, Anton
3rd Line 3. ERIXON, Sebastian 4. JONSSON, Robin

7. HYNNING, Fredrik 71. HEDSTRÖM, Jonathan 62. TENKRAT, Petr
2nd Line 8. PERSSON, Dennis 23. SKOGS, Thomas

37. PYÖRÄLÄ, Mika 13. WANDELL, Tom 75. MÄKIAHO, Toni
1st Line 26. LEHTONEN, Mikko 2. MOE, Eric

Goalkeepers 31. BACKLUND, Johan
1. ÅKERLUND, Magnus

Timrå IK

Referee: Lärking, Christer
Linesmen: Fredriksson, Conny
Jönsson, Christian

Mappe: Och en liten länk...
Nu börjar det änna bli nervöst.
Kom igen nu TIMRÅ!

Mappe: Ingen underskattning nu! då blir det baklängesmål omelbart.
intensitet o bra skärpa och fart är vad som gäller,det är våran tur nu att ha lite framgång.

Så har man köpt hem matchen då,bara att knyta nävarna och hoppas att
det var en bra ide.

fighter: Du kan vara lugn. Tre poäng ikväll! Går det tungt så får vi nöja oss med två. Så är det bara. Eller hur Jan, i Helsingborg?

fighter: Risken att grabbarna ska underskatta Rögle på bortaplan känns minimal. Jag hoppas att Rögle underskattar Timrå...

Olle: Han på radiosportens sändning kan ju inte prata;)

Olle: Ok det var lite värmande ord.Men detta lag vet man aldrig var man har
fågel,fisk eller bara pankaka.
Ok då kör vi då!

Help wanted: Jag hittar inte hur man skriver en ny blogg, jag har skrivit en förut, men nu kan jag inte förstå hur jag gör en till. Hittar ju till själva bloggen, men hur gör jag en ny?

Kan någon snäll människa hjälpa mig denna värdelösa lördag?

Heleniz: Tryck på den lilla lådan uppe till höger under ditt namn. Då kommer du in till din blogg och din egen sida. Till vänster en bit ner i listen har du då "blogga" tryck där så kommer du till en översikt över dina tidigare inlägg. Där kan du välja att skapa en ny blogg.

Heleniz: Gå in på din pres. och klicka på blogga under "ändra profil". Sedan "skapa ny" överst på sidan.

Tror jag.

Kerstin_k och Hälge: Tack!

Nej, nu hoppas jag att alla (även laget) följer mitt exempel och bryter ihop totalt ikväll för att imorgon vakna till en ny dag med nya möjligheter =)

Är det någon som vet om den där banderollen som det står "HJÄRTA" på sitter kvar i taket? Jag har inte tänkt på det, men tycker att vi kanske borde göra något liknande inom en snar framtid. Kanske en stor flagga där det står t.ex. "GLÖD" eller "En för alla, alla för en". Nånting, jag vet inte riktigt, spånar bara. Vad tycker ni?

Heleniz: Låter bra! Men vi måste vara "snälla" annars tjurar spelarna och ledningen ihop.

Heleniz: Idag känns det som mer passande att skriva "SKÅL!" eller "BOTTEN UPP!" på den, typ.

Raggaren Putte: "Botten upp!" vore ju klockrent, då skulle vi ju helt plötsligt vara topp 4.

Raggaren Putte: Sådana här gånger önskar jag att SK hade mera makt och att det hade varit lite mera "casual" över våra fasoner. De där jävla primadonnorna måste för fan en gång lära sig någonting! Det spelar liksom ingen roll att det inte blev några incidenter denna gång. Det finns oskrivna regler över hur man bör uppföra sig och sunt bondförnuft måste råda. Är det bara masonit i skallarna på grabbarna? Kan det aldrig tänka ett steg längre än näsan räcker i något sammanhang. Är det alltid impulserna som styr deras handlingar och stundens ingivelse? BEDRÖVLIGT!!!

Kevin O Shea: Jo "Botten upp!" har ju en ganska passande dubbelmening i detta läge. Dock lär väl knappast så många uppskatta humorn i det är jag rädd för.

Uno Gordon: Jo, håller med. Även om de inte har något uttryckligt förbud så borde väl nån jävel kunna fatta det ytterst omdömeslösa och korkade i att dra ut på krogen i samlad trupp efter gårdagens insats. Nån förmåga att förstå hur andra kommer att reagera över det känns det ju som att de borde ha. Men vad vet jag, avsikten kanske var just att pissa på supportrarna, med tanke på gårdagens galldrypande inlägg här på forumet..

Undrar om de likt Jimmy Nordin hade klubbdräkten på sig också ute i vimlet?!

Uno Gordon: Vi kan ju vara så "snälla" att vi inte behagar dyka upp på dessa mer och mer tragiska tillställningarna våra s.k. stjärnor ids bjuda på. Undrar om de tycker det är kul eller om de tjurar ihop. Lördagsmatcherna skippas till förmån för diverse förfester i hemmet ist...

mikenomad: Ja lördagsmatcherna bojkottar man framöver. De har väl knappt gjort en bra lördagsmatch på 4år nu. Det är bakhalt och hemsk inställning som genomsyrar grabbarna på denna veckodag! Jag är beredd att ta den smällen att bli anklagad för att vara "medgångssupporter" på bekostnad av detta.

Men det har ingenting med resultaten i sig att göra för då skulle jag bytt lag för länge sedan. Utan den handlar om inställningen och viljan. Finns den inte där hos välbetalda "hockeyproffs" som finner jag inget skäl till att engagera mig heller. Så enkelt är de med det. Någonstans måste man dra en gräns och ryta ifrån. Man kan inte bara ge och inget få tillbaks.

så var det länge sedan "Spödd" var inte och slängde ur sig svulstigheter her inne. Han mår nog gott nu den lille ormen!

Så tycker jag att denna låt passar bra nu.

"Timrå hej, Timrå heja på, vi ska alla slå
och kämpa för vår ära"

Ja, nu gäller det verkligen att kämpa så att vi alla kan gå hem från matchen på torsdag med äran i behåll.

Heleniz: Hittills har det inte sett ut att vara nån ära att spela för Timrå förutom Pääjärvi, Lander o Wandell o kanske nån till.

Tror du på mirakel? Jag gör det ibland men nu? Vet inte.

Heleniz: Måste ju nästan Brynäsdjävlar passa bättre :)

Någon som vet av någon kul Dreamteamliga att gå med i?
Nedsläpp ikväll...

tjobba: Gå med i ryssfemman

Det är ganska tungt att heta Huokko. Tror nog aldrig att några andra skulle komma på en sån här idé mer än AIK:are o andra Stockholmare.

Hahl Bundy: Jävla svin är de. Hemska tanke om de tar sig tillbaka till ES. Vad en person har för sexuell läggning eller vad den personen gör i sitt sovrum är han/hennes privatsak så länge det inte rör sig om pedofili.

Hoppas att det går att anmäla på ngt vis. Hur kom dildosarna in i hovet. De kanske själva hade kört upp de i arslet?

...så går det att bevittna Erik Anderssons framfart på TV4Sport just nu.

från Expressen "Vi hyr honom från danska Ålborg i tre veckor med möjlighet till förlängning, säger Stefan Lindqvist till"

"Peter Hirsch fick så sent som i onsdags sparken från sin danska klubb Ålborg. "

Hur kan man hyra honom när han fått sparken därifrån??

Hälge: Än så länge är han inte inte mkt att titta på.

Hälge: Och gamla Timråiten Johan Svedberg som jag tycker är grym.

nectis: Även om nu både Mora och Löven inte direkt imponerar så känns det som att det Svedberg visade idag skulle räcka till en plats bland våra sex startande backar.

...så verkar Champions Hockey League bli en succé. Bra med publik och bra spel. Nu spelar visserligen LHC som en påse nötter stundtals men det är kul att se Zürich ställa om med stenhårda och enkla passningar på bladen. Undrar bara hur många år det dröjer innan TIK får chansen att vara med där.

...Hade det inte varit bra att ha kvar Erik Andersson nu?
Någon kanske redan tagit upp detta?

Frella: Ja, det tycker jag verkligen. 2:a eller 3:e backpar skulle han enkelt platsa i Timrå.

Blizzard: Han har ju fått sparken men sitter ju fortfarande på ett kontrakt. Lika som Andreas Holmqvist läge med Frölunda innan han köpte ut sig.

Laken: Imponerade väl inte nämnvärt i Löven idag även om han slängde sig och täckte några skott i matchen. Mot slutet såg han rätt trött ut så det är nog en bit till toppform för hans del. Men visst, han känns som ett bra defensivt alternativ. Frågan är om han just nu petar Lander/Samuelsson för mer än spel i t ex box play.

Laken:
Vad säger din profil om detta?

Frella: Ok, menar du förresten att Samuelsson är tillbaka i Timrå imorgon?

Laken: Med tanke på att han endast var utlånad till Sundsvall för matchen mot Växjö har jag svårt att tro något annat. Han är väl dessutom en av de namngivna spelarna som får gå precis hur han vill mellan klubbarna utan "karensdagar".

« · 1076260 · »