1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613673 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Bo Bly: Ja det är ju definitivt inget nytt. Sen att det är lite väl tyst är ju för att Nubben inte glappar hos oss längre.

Bergius: Det är väl klart att alla förnekar.Om det förhandlas kommer det väl ut när allting är klart.

Bo Bly: Luleå presenterar ett nyförvärv i kategorin powerfoward. Det verkar vara så. Vem är dock oklart. Man kan bara hoppas på att det är Jonte men inblandade som Jonte själv, hans agent och Linkan förnekar.

NordaBoy: Är det VM i att länka gammalt? Hur vore det om man plöjde igenom gb:n för att finna svar?

Uno Gordon: Någon skriver på Luleås forum att Hedström presenteras i morron. Sant eller falskt?

Uno Gordon: Det påverkar fortfarande inte morgondagens lag eftersom att han är avstängd.

kakblad: Nej tycker inte att det är några konstigheter. Ward hinner man väl inte få hit till imorrn och Hedström är ju ändå avstängd.

Någon eller några kan ju få ryggskott?

kakblad: Det är glasklart att någonting håller på att hända. Inte mig emot om LHF övertar 50% av Jontes lön och han lirar vidare där.

Är det jag som är konstig eller låter Challes kommentar i matchrapporten inför skellefteå som att det är någon som är på väg in eller ut?

"- Det ser på förhand ut som om vi för tredje matchen i rad spelar med samma manskap, men det kan hända något innan det är dags för nedsläpp."

NordaBoy: Herre min skapare... Ska jag vara ärlig så unviker han dumma utvisningar och så kan jag tänka mig att han kan bli mycket nyttig i försvaret...

Fast han är ju stämplad at domarna redan...

kakblad: Det är bara bra för efter landslagsuppdraget förra året var han riktigt bra... =)

kakblad: Vet inte men. Men en gemensam nämnare för Jonsson, och BÅG
är FBK.

Trots sina insatser i Timråtröjan i höst så blir Jonsson uttagen i Landslaget! :O kan någon förklara de för mig? :|

TD: Ja fick jag vara Laken för en dag så skulle jag vila dessa båda.

TD: Han lär nog kosta ja. Men ska man sparka honom så borde väl ändå det enda självklara vara att försöka hitta en center? När det gäller Jonte så är jag helt inne på din linje och där har vi ju redan Mäkiahos ersättare.

Ambroo: Moe har varit bäste back på slutet Erixon och Lotvonen verkar vara i en formsvacka

mikenomad: Ja jag skulle inte ha nåt emot om vi hade nån som kunde dela ut ett frimärke titt som tätt.

Frågan är dock vilka man väljer att ställa över. Styf är ju snart tillbaka och jag har svårt att se att man väljer att sätta Lotvonen eller Jonsson på sidan. Just Styf är ju given och det gäller även för Lehtonen och Skogs tillsammans med de båda ovan nämnda och det skulle alltså isåfall innebära att Erixon och Moe blir överflödiga, liksom Persson då. Men som Moe har spelat på sistone så vore det beklagligt.

Ambroo: Inte vat jag vad Mäkiaho kostar men denne år nog inte heller billig
Mitt tips sparka denne och värva en ny powerforvard, studerade denne under SCA cupen och vart ej imponerad och har inte blivit det hittills heller. Man får väl ge Jonte chansen i år han har ju varit skadad och så låt dene få visa vad han kan, sen kan nästa säsong visa var han spelar

Vet inte om detta redan kommenterats härinne men jag tycker faktiskt att hr Jonasson på radio v-norrland fick till en liten lustighet mitt bland alla grodor under matchen mot DIF senast. Sedan Bremberg kommit ur läge och missat en chans slänger CJ ur sig (ungefär) följande: "Bremberg kommer ur läge och har inte en promille till chans att sätta den pucken..."

Ambroo: Kan mkt väl förstå logiken till att ev. värva Ward, tackar inte heller nej till honom. Men då krävs en uppryckning rent disciplinärt från hans sida för en överdos av idiotiska utvisningar är inget vi behöver.

Annars är han väl precis vad vi saknat bakåt, är det något man gapat efter den här säsongen så är det väl en smula rejält spel i egen försvarszon. Lite kompromisslöshet, dvs nån som kan "chefa" i egen zon. Känns som att Ward kan ha de kvalitéerna om han nu kan se till att hålla sig på isen.

Blizzard: En gång, ingen gång - Ett fel, inget fel.

Det är tur du har bra minne, men jag har iaf haft mer rätt än media genom åren...

Det vore som jag ser det tjänstefel att behålla Mäkiaho om det nu är nåt annat på ingång, ja även om det inte är det. Han har hållit tillbaka Pääjärvi länge nog nu.

Ambroo: kmr från killen som sa att kaffe gubben i Gävle var klar!

Blizzard: Nej du fatta(r) ingenting! Men att de båda INTE kommer att "finnas" i samma lag räcker för mig.

Blizzard: "som för övrigt "gnuggar vidare i timrå" vad är det för komentar"?

Ja men Jonte talar ju sanning. Han har ju inte gjort annat än gnuggat.

Blizzard: Haha! :)

Ambroo: nej det fatta jag också! men att båda finns i samma lag räcker för mig.

MoDo hittar visst billiga spelare dom..... Mats zuccarello 14 papp efter skatt.
Hade inte Yetman också riktigt låg lön?

så kommer Hedström med över 250papp som för övrigt "gnuggar vidare i timrå" vad är det för komentar?

Blizzard: Om det nu skulle bli så att Ward blir rödvit, vilket jag inte skulle tacka nej till, så kommer han inte att sällskapas av nån Mäkiaho i ett ev. slutspel.

Bergius: Böjd att hålla med. Om han spelar enligt regelboken är han enligt mig en stabil defensiv back, men som sagt "frispelen" duggar tätt. Det är lite Jämtin stämpel på Ward. Får han inte grisa försvinner han allt som oftast.

Tikinmyheart: Mäkiaho har en tendens att höjja sig flera steg när slutspelet drar igång, så svaret är: ja, kanske!

Tikinmyheart: Det känns som Ward är en högriskvärvning. Det kan slå väl ut men det kan också vara så att han är sämre än de vi redan har. Det enda man kan vara säker på är att han kommer dra på sig utvisningar.

Blizzard: Måste vi vänta ända till slutspelet innan Mäkiaho presterar ngt av värde?

Tikinmyheart: tänk Ward och Mäkiaho i slutspel, timrå kan bli jobbigt lag!

Wayne Gresky: Tyvärr är "vi" vana med "Spuds" ständiga troll kommentarer, så när det kommer ngt seriöst inlägg från MoDo håll är det svårt att veta om det är just skitsnack eller seriöst.

Wayne Gresky: Sättet du skrev det på var aningen trollvarning på... När du skriver det på detta sätt kan jag svara "normalt" på det... :)
Visst är frågan befogad, personligen är det INTE den spelare jag vill ha i Timrå. Jag har svårt att han kan tillföra det som behövs för laget...

Tycho: Vill minnas under senare delen av 07/08 att Ward lugnade ner sig. Förmodligen efter att Kenta tagit honom i lilla örat. Han spelade då en lugn och säker hockey utan att bidra med ngt framåt, men det har väl aldrig varit hans uppgift heller.

Tyvärr brinner det i kepsen på han allt för ofta för att jag ska svälja honom med hull och hår. Å andra sidan ersätter han Lotvonen och Persson alla dagar i veckan.

Ahh fan, jag är kluven.

Tycho: Om ni redan är dåliga i box play så är det väl en relevant fråga att ställa sig om det ni behöver är fler utvisningsminuter. Å andra sidan kanske Lance kan vara tuff framför mål när någon annan sitter utvisad och på så sätt förbättra ert spel i den spelformen. Hursomhelst är frågan befogad och värd att diskutera, inte sant? Känns snarare som om du är en struts med huvudet i sanden än att jag är ett troll i det här fallet.

Wayne Gresky: Tror du verkligen att en spelare av Wards typ kommer göra skillnad... Eller så är du bara troll som vanligt...

Kerstin_k:

Visst Kerstin! Ward var inte en blid motståndar back, men att ha honom i egna laget kan vara helt anurlunda, jag vänder gärna kappan efter vinden för jag tror han behöves.

Men 273 PIM på 50 matcher är väl mycket, den som lever få se....

Tycho: Med tanke på att ni redan släppt in flest mål i serien i box play så ska det bli spännande att se vad Ward kan tillföra.

Kerstin_k: Jag skulle faktist inte tacka nej till Ward, han är väldigt underskattad som spelare. Sedan kollar motståndarna alltid lite extra innan dom åker ner i sarghörnen..."Är det Ward som kommer där?"

Tycho: Nu sticker man iväg till jobbet. Skall bli otroligt spännande att se vad som händer under dagen. Det kommer klia i mina fingrar av att inte ha tillgång till en dator för att följa händelseutvecklingen :)

Blir oerhört besviken om det är Ward som presenteras i alla fall.

Kerstin_k: Känns inte som om han kommer tillföra någonting, satsa på att förändra försvarsspelet i egen zon ist...

Abron: Nej, uscha! Vad ska vi med honom till? Utvisningar tar vi ju ändå så många av. Nog måste det finnas någon som är lite bättre än honom i alla fall.

Jag ogillar honom skarpt och hoppas verkligen att det inte blir något av med den där affären.

Bigthelin:

Jo det kan ju vara korrekt, men Ward kan kanske bli en injektion, jag vill tro
att han bli en bra höjning av ribban.

Bigthelin:
Oj, det hade man inte räknat med. Bra eller anus? Det återstår kanske att se.

Fröken Sussie lär väl bli lite rädd iaf. ;)

Abron: Som att timrå inte drar på sig många utvisningar som det är nu:P sedan har jag aldrig riktigt gillat honom, men skulle tro att man får annan uppfattning om han skulle vara röd och vit:P då tycker väl man helt plötsligt att alla andra är fåniga som gnäller på honom:) men kanske skulle kunna vara nått ja:)

Per HApps:

Hårding Hmmm är det 1 april idag,men okey Lance Ward kan ju vara nått.

Per HApps: När skall du inse att felet sitter i Thomas Johansson och hans lakejer.

« · 1079955 · »