Bo Bly: Luleå presenterar ett nyförvärv i kategorin powerfoward. Det verkar vara så. Vem är dock oklart. Man kan bara hoppas på att det är Jonte men inblandade som Jonte själv, hans agent och Linkan förnekar.
NordaBoy: Herre min skapare... Ska jag vara ärlig så unviker han dumma utvisningar och så kan jag tänka mig att han kan bli mycket nyttig i försvaret...
TD: Han lär nog kosta ja. Men ska man sparka honom så borde väl ändå det enda självklara vara att försöka hitta en center? När det gäller Jonte så är jag helt inne på din linje och där har vi ju redan Mäkiahos ersättare.
mikenomad: Ja jag skulle inte ha nåt emot om vi hade nån som kunde dela ut ett frimärke titt som tätt.
Frågan är dock vilka man väljer att ställa över. Styf är ju snart tillbaka och jag har svårt att se att man väljer att sätta Lotvonen eller Jonsson på sidan. Just Styf är ju given och det gäller även för Lehtonen och Skogs tillsammans med de båda ovan nämnda och det skulle alltså isåfall innebära att Erixon och Moe blir överflödiga, liksom Persson då. Men som Moe har spelat på sistone så vore det beklagligt.
Ambroo: Inte vat jag vad Mäkiaho kostar men denne år nog inte heller billig Mitt tips sparka denne och värva en ny powerforvard, studerade denne under SCA cupen och vart ej imponerad och har inte blivit det hittills heller. Man får väl ge Jonte chansen i år han har ju varit skadad och så låt dene få visa vad han kan, sen kan nästa säsong visa var han spelar
Vet inte om detta redan kommenterats härinne men jag tycker faktiskt att hr Jonasson på radio v-norrland fick till en liten lustighet mitt bland alla grodor under matchen mot DIF senast. Sedan Bremberg kommit ur läge och missat en chans slänger CJ ur sig (ungefär) följande: "Bremberg kommer ur läge och har inte en promille till chans att sätta den pucken..."
Ambroo: Kan mkt väl förstå logiken till att ev. värva Ward, tackar inte heller nej till honom. Men då krävs en uppryckning rent disciplinärt från hans sida för en överdos av idiotiska utvisningar är inget vi behöver.
Annars är han väl precis vad vi saknat bakåt, är det något man gapat efter den här säsongen så är det väl en smula rejält spel i egen försvarszon. Lite kompromisslöshet, dvs nån som kan "chefa" i egen zon. Känns som att Ward kan ha de kvalitéerna om han nu kan se till att hålla sig på isen.
Blizzard: En gång, ingen gång - Ett fel, inget fel.
Det är tur du har bra minne, men jag har iaf haft mer rätt än media genom åren...
Det vore som jag ser det tjänstefel att behålla Mäkiaho om det nu är nåt annat på ingång, ja även om det inte är det. Han har hållit tillbaka Pääjärvi länge nog nu.
Blizzard: Om det nu skulle bli så att Ward blir rödvit, vilket jag inte skulle tacka nej till, så kommer han inte att sällskapas av nån Mäkiaho i ett ev. slutspel.
Bergius: Böjd att hålla med. Om han spelar enligt regelboken är han enligt mig en stabil defensiv back, men som sagt "frispelen" duggar tätt. Det är lite Jämtin stämpel på Ward. Får han inte grisa försvinner han allt som oftast.
Tikinmyheart: Det känns som Ward är en högriskvärvning. Det kan slå väl ut men det kan också vara så att han är sämre än de vi redan har. Det enda man kan vara säker på är att han kommer dra på sig utvisningar.
Wayne Gresky: Tyvärr är "vi" vana med "Spuds" ständiga troll kommentarer, så när det kommer ngt seriöst inlägg från MoDo håll är det svårt att veta om det är just skitsnack eller seriöst.
Wayne Gresky: Sättet du skrev det på var aningen trollvarning på... När du skriver det på detta sätt kan jag svara "normalt" på det... :) Visst är frågan befogad, personligen är det INTE den spelare jag vill ha i Timrå. Jag har svårt att han kan tillföra det som behövs för laget...
Tycho: Vill minnas under senare delen av 07/08 att Ward lugnade ner sig. Förmodligen efter att Kenta tagit honom i lilla örat. Han spelade då en lugn och säker hockey utan att bidra med ngt framåt, men det har väl aldrig varit hans uppgift heller.
Tyvärr brinner det i kepsen på han allt för ofta för att jag ska svälja honom med hull och hår. Å andra sidan ersätter han Lotvonen och Persson alla dagar i veckan.
Tycho: Om ni redan är dåliga i box play så är det väl en relevant fråga att ställa sig om det ni behöver är fler utvisningsminuter. Å andra sidan kanske Lance kan vara tuff framför mål när någon annan sitter utvisad och på så sätt förbättra ert spel i den spelformen. Hursomhelst är frågan befogad och värd att diskutera, inte sant? Känns snarare som om du är en struts med huvudet i sanden än att jag är ett troll i det här fallet.
Visst Kerstin! Ward var inte en blid motståndar back, men att ha honom i egna laget kan vara helt anurlunda, jag vänder gärna kappan efter vinden för jag tror han behöves.
Men 273 PIM på 50 matcher är väl mycket, den som lever få se....
Kerstin_k: Jag skulle faktist inte tacka nej till Ward, han är väldigt underskattad som spelare. Sedan kollar motståndarna alltid lite extra innan dom åker ner i sarghörnen..."Är det Ward som kommer där?"
Tycho: Nu sticker man iväg till jobbet. Skall bli otroligt spännande att se vad som händer under dagen. Det kommer klia i mina fingrar av att inte ha tillgång till en dator för att följa händelseutvecklingen :)
Blir oerhört besviken om det är Ward som presenteras i alla fall.
Abron: Nej, uscha! Vad ska vi med honom till? Utvisningar tar vi ju ändå så många av. Nog måste det finnas någon som är lite bättre än honom i alla fall.
Jag ogillar honom skarpt och hoppas verkligen att det inte blir något av med den där affären.
Abron: Som att timrå inte drar på sig många utvisningar som det är nu:P sedan har jag aldrig riktigt gillat honom, men skulle tro att man får annan uppfattning om han skulle vara röd och vit:P då tycker väl man helt plötsligt att alla andra är fåniga som gnäller på honom:) men kanske skulle kunna vara nått ja:)
Jämtlandsfil: Zupancic var sloven. Möjligen den förste slovenen i SHL. På den tiden var jag drivande i TIK-Bergslagen. Där fanns en stark enklav arbetsinvandrade slovener i flera generationer.
Några ur det gänget (10-12 stycken) hängde ... | Läs mer