1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613673 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Bo Bly: Ja det är ju definitivt inget nytt. Sen att det är lite väl tyst är ju för att Nubben inte glappar hos oss längre.

Hur är det man brukar säga "Ingen rök utan eld"

Bo Bly: Exakt, det är ju så det ligger till som så många gånger förr när det förnekas.

Skarin: skummade igenom lite forum likt vårt eget om Jonte. Nån påstod att Jonte fick kalla fötter och valde att inte skriva på för Luleå. Timrå erbjöd Jonte för halva lönen till både SAIK och Lule. SAIK nobbade men Lule tackade ja. Dock när kontraktet skulle skrivas på så ångrade sig Jonte.

Vilken sanningshalt som ligger i detta har jag ingen aning om dock.

Men intressant är att en liten sketen artikel där man spekulerar drar igång någonting sånt här stort. När journalister skriver "erfar" så innebär ju det att de "tror" eller typ "tippar" typ.

Yellowcard: Om det nu skulle vara så då kan man ju tycka att det är ytterst märkligt att klubben ska dras med en spelare som man själva inte vill ha kvar och som själv inte riktigt vet var han vill lira.

Näe, jag är skeptisk...

Nu jävlar börjar jag att märka ord och läsa mellan raderna. Vad menar Challe?

"Det ser på förhand ut som om vi för tredje matchen i rad spelar med samma manskap, men det kan hända något innan det är dags för nedsläpp"

Om man stoppar in ett "alltid" mellan "kan" och hända" får man en annan syn på det hela.

Jag tror jag stänger datorn ett tag nu:)

Jag tror definitivt inte att Jonte blir kvar i TIK säsongen ut. Jag trodde iofs inte att han skulle vara kvar i klubben INFÖR den här säsongen heller.

Till Lance Ward är jag kluven, visst det skulle vara härligt med en "polis" som smaskar på i sarghörnen. Men med det domarklimat vi har i Sverige i dag där hård tackling automatiskt alltid är lika med ful tackling så tror jag att han skulle få sitta på botbänken alldeles för mycket. Detta är varken något vi behöver eller har råd med.

Simmalugnt: Håller med angående Ward, kluven som fan där. Timrå har länge saknat en renodlad polis som kan gå ut och plocka vissa motståndare i speciella känsliga och behövliga lägen i matcher. Men samtidigt behöver inte Timrå i snitt 3st tvåminutare till per match i boxplay.

Det där med Hedström verkar jävligt konstigt. Att Luleå ens vill värva han för halva lönen är väldigt konstigt i mina ögon. Är väldigt kluven i den affären också trots att Hedström inte på långa vägar levt upp till förväntningarna. Men jag minns ändå i slutet på förra säsongen då han verkligen kom igång ett kort tag innan han naturligtvis åkte på en långtidsskada och missa resten av säsongen. Det spelar ingen roll att han vart anonym så länge, han kan prestera mycket bättre fortfarande, han har kvar kapaciteten, och jag envisas med att tro att den kommer fram den här säsongen.

andyo:

Jo han var riktigt bra då.

Fallet Jonte kanske är så enkelt att det räcker att låta Pyörälä fortsätta som center och låta Jonte ta plats som ytter när han är tillbaka.

För även om han inte alls har samma spelstil nu som innan den senaste NHL-sejouren så har han sett extra obekväm ut i centerrollen.

Vad det verkar så är det ju många som skulle bli mer än glada om Jonte lämnade (inget nytt iofs...) Jag vet dock inte hur jag skulle reagera på det då jag anser att han fortfarande har väldigt mycket hockey kvar i sig och det skulle kännas förjävligt om han fick ut allt det hos en konkurent och allra helst med tanke på att det i det här fallet handlar om en streckkonkurent.

Har nån av er lyckliga tänkt på det? Han kanske behöver ett miljöombyte, men ska man då verkligen släppa honom till ett lag vi krigar mot i botten?

Ambroo: Ska han flytta så får det bli Sibirien eller hur:)

Bo Bly: Ja men typ då;-) Näe men man kanske ska ha lite is i magen och vänta ut marknaden lite mer. Kanske utlandet kan locka? Nu vet jag inte varför vi håller på att skriva om det här egentligen eftersom det bara är spekulationer det handlar om, men ändå...

Simmalugnt: Jo håller med delvis, även om hedström gjorde ett par rätt bra matcher som center den här säsongen.

En grej jag gått och tänkt på under den här säsongen är att det vore fruktansvärt intressant att se Tenkrat spela med en transatlant, för på det sättet Tenkrat spelar vore det förmodligen klockrent.

Näe nu ska jag iväg och lyfta skrot..

Ambroo:

Men om vi spekulerar hejvilt och säger att det finns en konflikt eller att Jonte vantrivs av annan anledning och att det är därför han inte presterar.

Tycker du då att det är rätt att hålla honom kvar mot sin vilja för att han eventuellt skulle kunna lyckas i ett annat lag?

Är det så att han verkligen kämpar och vill lyckas i Timrå så är det klart som fan att vi ska ha honom kvar.

Men om han inte har 100% motivation för Timrå så är det mest rättvist mot alla parter att låta honom gå.

Simmalugnt: Om det nu är så då tycker jag att Jonte borde ha spottat ut snuset för längesen, men han har ju gång på gång gjort klart för alla att han är inställd på att spela kontraktstiden ut och även kanske mer därtill.

Sen vet jag inte om det ev. handlar om att hålla kvar honom mot sin vilja. Av de rykten som uppstått så handlar det väl mer om att TIK försöker göra sig av med honom bakom ryggen på Jonte själv. Man rear ut honom i panik.

Ambroo:

Jo att åka omkring och lyfta fet lön utan att göra någonting det är ju ett drömläge för många. Jag tror inte att Jonte är en sån person.

Är det så att klubbledningen går bakom ryggen på Jonte då finns det bara ett uttryck att ta till. Den gamla slitna klyschan AVGÅ!.

En frisk motiverad, taggad Jonte är en tillgång för vilket jävla lag som helst.

Men det ÄR något som inte stämmer. Det har varit för många indicier de senaste månaderna. Sen om det är Jontes fel eller någon annans det är omöjligt att säga utan facit i hand.

Simmalugnt: Jag tycker att det är tämligen uppenbart att det inte är klubbledningen som går bakom ryggen på honom. Så fungerar det i NHL, inte i Sverige. Här måste man komma överense om att bryta ett kontrakt, annars gäller ju det.

Tror inte heller att man riskerar att göra en sån grej med en humörsspelare som Jonte. Om det har varit tjafsigt och negativt kring honom tidigare, vad skulle det då inte bli om det framkom att man försökte sälja bort honom till första bästa lag?

Om det stämmer att Jonte fick kalla fötter som någon skrev tidigare är det ju verkligen förvånansvärt. Hur resonerar man då? Man vill inte spela för den klubb man representerar för att man, förmodligen, misstrivs men när alternativ dyker upp så vill man inte längre ta dom? Vilken tillgång till laget man blir då och vilken glädje det måste vara att gå till jobbet.

Kerstin_k: Det var som sagt en spekulation som var lika "sann" som alla andra inlägg som skrivits om Jonte i stil med "han är 100 klar!!".

Jag tror att allt detta blivit uppförstorat av en sketen artikel som sagt. Skulle inte förvåna mig om allt är helt taget ur luften - måste ju nästan vara det då en tidning "erfar" att det är Jonte Lule vill ha.

Det är ju ungefär som om att det går ett rykte om Timrå att vi ska värva en ny forward som spelat här tidigare.

Då kan man ju säga "Sundsvalls tidning erfar att det är Gunno/Mandy/Mackan Mattiasson/osv." Bara plocka ett namn med andra ord som skulle kunna tänkas vara liiiiiiiite sannolikt.

Jag tror sanningshalten i Jonte-ryktet är enbart bullshit. Han kommer stanna kvar

Vad händer om alla klubbar stoppar sina spelare med denna motivering?
Inget 3 kr ?

friskan: alla klubbar spelar vell inte den turneringen samtidigt utan bara två klubbar av 12, så dom 10 återstående skulle inte kunna ha samma motevering!

Blizzard: tycker det är jävligt fegt av spelarna att gömma sig bakom klubbarna i såna här lägen. I mina ögon är det bara spelarna själva som kan säga nej till att spela i Tre Kronor och inte klubbarna, men spelarna står garanterat bakom "klubbarnas beslut" eftersom deras egna rykte skulle falla ännu mer om de var dem själva som sa ifrån.

Näe lägg av med sånt här jävla skit. Att stå för sina beslut är något även elitseriespelare borde göra.

Just nu är Timrå nerknuffad till kvalplats:(

Tikinmyheart: ja med en match tillgodo på andra lag,tik har ju samma
poäng som nubbenboys och samma målskillnad just nu.

Tikinmyheart: Och nu min vän torde det vara nubbenboys som ligger på
kvalplats.

Så är Lehtonen och Pyörälä uttagna i Suomi.

fighter: Och efter i morgon är det risk att det ser minst lika illa ut ... :-( . Vinsterna mot Brunas och Djurgården räcker inte långt om de inte blir fler.

Inte blir det lätt i morgon. Och sedan väntar MoDo och LHF. Rysare allihop.

fighter: Skööönt. Nubben får nog börja att värva bra spelare till Frölunda. Hans spelarbudget kanske är för liten:)

Så var jag inför morgondagens match nöjd med 4-5 poäng denna vecka. När nu Luelå gick och vann idag känns nästan 6 pinnar som ett krav.

Frella: 6 pinnar ? Det skulle bli 2x3 poäng eller 3x2 poäng , eller 3+2+1 poäng , d.v.s. minst 1 pinne per match . Möjligt, javisst men troligt ? Jag vet inte . Tyckte det såg bra ut, periodvis i lördags, men stabilt, nja... Motståndet ser inte helt komfortabelt ut, tyvärr. Kan tyvärr bli en svart vecka, det här.

Frella: Ja Luleå är farliga nu... Hua... kommer bli en ruskigt jämn elitserie i år. Blir en nagelbitare för oss, men tror vi klarar slutspel tillslut!

.. Så behöver jag komma i kontakt med någon inom TIK 08, tillhör ni, eller känner någon som gör det så hör av er till mig så fort som möjligt!

...så är väl inte oddsen så höga på att det snart börjar pratas om den här gubben till TIK;

Bäst och bäst... Bäst framför kameran?;

Förmodligen förklaringen till Lotvos bländande spel på slutet;

Ambroo: Precis. Lotvonen är oerhört viktig för Timrå! En stor, stark defensiv back om än något långsam.

Ambroo: Men det är vell "bara" 3matcher tills uppehållet va :) ? eller är det fler?

Apropå Sanny så är det ingen picknick i Rapperswil. Spännande illustration...

T T: Jag känner jag vill brista ut i sång: "Kom heeem, vi börjar om igen..."

Blizzard: Tre äckligt tuffa.

Jean1: "Sedan var jag på fel plats vid fel tillfälle bara, säger Lindström, som är en av fansens favoriter i Rapperswil"

dom har "snott" våran nallebjörn!
kan nog också tänka mig att sjunga ;-)

T T: Den där illustrationen håller världsklass!

Ambroo: alltså fick jag rätt där också dålig form kallade jag det

JA Fint

TippeX: och vad svarade du på?

Jean1: Forget it! Har man en gång lämnat är sällan en spelare återvänder till Timrå.

Uno Gordon: Lill-Strimma, Bulla, Anders Huss, Marcus Sjöberg, Fredrik Modin, Jonathan Hedström...

Bergius: haha ja njutbar illustration! Kollat på den flera gånger nu bara för att jag är så förundrad över VARFÖR nån orkar lägga energi på att göra en sådan tillsynes onödig illustration=) Ruskigt lik Sanny också!

T T: Modin har bara gjort en sejour i Timrå (spelade under fusionen också iofs) men Z:a bör man väl inte glömma....

mikenomad: Fusion och lockout= Två sejourer.

Jag kommer snabbt att tänka på Peter Smedberg och Markus Matthiasson i det här. Finn Lundström?

T T:
Henrik Zetterberg" För faaaaen!

« · 1079955 · »