Ambroo: Kanske möjligheten som Linköping utnyttjade är en tänkbar lösning. Det skulle Tik tjäna ytterligare på. Om det över huvudtaget blir det ryska alternativet. Folk viskar i örona på en. Det är nästan så att det gör ont.
Tvåtallar: Pengar över efter Hahl, pengar över efter Marttinen osv, osv...
Varför verkar merparten ha svårt med matematiken?
För det första så är knappast Lehtonen gratis och inte heller Skogs. För det andra så var det inför denna säsong en hel del kontrakt som förnyades. Och för det tredje så steg värdet på befintliga kontrakt hos de flesta. Kort och kort, det finns inte ett korvöre att ta av, men förhoppningsvis så frigörs det en rejäl slant om/när Jonte löses ut.
så hoppas jag, även om jag varit en av hans största kritiker under hösten att återstarten av Elitserien nu blir det stora revanschens tid för Johan Backlund.
Tvåtallar: Jo vars, hål och hål? Det kostar pengar oavsett vilken spelare som spelar. Sedan så gäller det först att hitta en åtråvärd spelare, därefter skall det kontaktas agenter och därefter förhandlas. Detta kan ta lite tid.
Det kommer en spelare till, till värt kära TIK! Var så säker!
Snoop: Jo så är det ju. Men tillgängliga klasscentrar växer ju inte på träd. Så ska vi vara med på tåget så måste klubben agera när tillfälen dyker upp. Vad det gäller pengar så måste ju finnas ett hål efter Hahl.
Spanarn: Han kunde lägga passningarna direkt på bladet i alla fall:) Det blir nog bra med Bogg. Sätt ihop Bogg med Skogs så blir det nog fart på Tomas också.
lungan: Åkerlund var med han också, men Styf tränade tillsammans med Dennis Persson innan den "riktiga" träningen började. Vad jag kunde se hade Styf gipset kvar.
...... så var Lotvonen, Bogg och Pärssinen på förmiddagens träning. Den sistnämnde tyckte jag sprudlade av spelglädje, låt hoppas att han får vara hel säsongen ut till att börja med.
Magnus Nyström bloggar om spelare som han menar måste bli bättre; "* Thomas Skogs, Timrå: Han har varit så dålig att jag tycker synd om honom. Allvarligt. Jag menar det."
Wayne Gresky: För att hålla mig lokalt så har jag för mig att det fanns/finns väldigt mycket råttor i Timrås avloppssystem, läset om det för att tag sedan.
Folk spolar ju ner mat i slask och toaletter så det skanske inte är så kontigt om det blir många.
Nån som hörde Sjöstedts natthälsning på nattradion igår. Programledaren läste opp ett mail från Magnus där han önskade my hometown med the wannadies och nämnde även att han skulle vara med i tre kronom live senare under dagen.
Skönt att han inte var med live då hade de förmodligen fått utöka programtiden :-)
...så tänkte jag bjuda på en stämningsfull bit som beskriver känslan när man sitter på höjden och ser ut över Wifsta och Östrand med en fin wirre i näven:
Hahl Bundy: Att klä ut sig kan ju vara riktigt skoj. I sommras klädde jag ut mig till en utav de "Tre musketörerna" i en maskeradgren på ett hästrally. Mustach och allt. =)
mikenomad: Ja, Maggan, Jean1 o friskan kanske kunde klä sig i daladräkt o välkomna honom innan nedsläpp med en krans. Sen kanske dom kunde bjuda på skönsång i form av nationalsången på dalmål?
TobiasThyr: I vilken färg hade du tänkt? Alla kanske kunde står med miniatyrflaggor som man har i groggar o vifta så fint som bara japaner egentligen kan göra.
Tror att den gode Nyström har fått en knäpp,läste nyss hur han går på med att han är sååå duktig på att förutsäga spelares möjligheter att lyckas i NHL.Med en sån fantastisk talang är det lustigt att han kastar bort den med att skvallerblogga på Expressen
Harryhaffa: Det laget jag ser på isen idag ser jag mycket liten motivation hos, jag tycker inte det är bra, jag vill ha ändring på det. Den enda person som jag ser kan ordna entusiasm hos spelarna är förutom publik, tränaren.
Måste man ta in Peter Stormare för att skapa entusiasm är det illa.
Jag vill ha föränding, Bork är förändring.
En dålig tränare är ungefär som när en mediarädd Fredrik Reinfeldt står i rutan och mummlar om sina misslyckade val av statsråd - ingen lyssnar!
Anonymous: Vad ska vi med ny tränare att göra, vi har två och två bra,,
Och fråga, om man nu ska byta varför då byta till tränare med loser stämpel, dvs sparkade tränare som i princip inte vunnit något, som wikegård vad har han vunnit? inte ett skit gjort sig kännd som rolig mysig liten gubbe i rutan, funkar lika bra med vilken ståuppare som hellst.
Borken är på väg om han nu inte kan tittulera sig loser tränare, vad har han gjort sig känd för, jo en farbror som mysigt lutar sig tillbaka i tv fotöljen likt Göran Persson ser förstående och nedlåtande, och skyller alla misstagen på allt och alla inser inte sina egna fel,,,funkar med vilken politiker som hellst..
Vad vill en Timrå supporter ha för tränare då,,jo,,en ståuppkomiker med tung politisk kariär, skulle det funka?? kan Arnold swatchneger vara det tunga allternativet..
Själv tror jag mer på en kille som kan vara rolig och ha hockey kunnande och inte har loserstämpel charles B
1) Får övergångspengar för honom.
2) Slipper lönekostnaden på 3-400 000 kr/mån (eller vad han nu tjänar).
Dessutom kanske Challe får det lättare o.s.v.