1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613733 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Icing-Ove: Vi är som vana att så fort en MODO-supporter skriver nåt sånt där så är det enbart för att provocera fram någonting. Därför de flesta vet (säkert även du) att ingen Timrå-supporter gillar det där med Red Eagles - därför är det onödigt att ens ta upp det.

Förövrigt ska min kompis upp och se MODO.

Thomas säger:
nä nu ska jag titta hockeyt i modo hörs
Divas Are Skanks säger:
"lycka till" kommer sääääääkert vinna
Thomas säger:
hehe skit samma är ute efter ölen

Härlig inställning!

Icing-Ove: Nä, faktiskt inte. Har inte behov av det, behovet ligger i njutningen av att läsa det ni uttrycker så fint :)

Hahl Bundy: hahaha, sköna inlägg ;) nä ärligt finns det inge bättre sätt att spendera en lördag på än att se att modo har hittat sin rätta form :) en vinst mot LHC ikväll så är allt jätte bra =D

Hahl Bundy:
Erkänn nu, ni är väl inne och skriver lite på ÖA:s forum ibland eller hur? :-)

Icing-Ove: Jag ville bara sparka o slå lite. Ungefär som vissa av er gör lite nu o då fast då i vårt forum.
Jag är ju snäll. Jag gör det i vårt forum o dessutom citerar jag bara er.

Fast den här var ännu bättre.

"20 nov 2008 21:23 Kajan (Ej registrerad)
1 Torsk
2 Torsk
3 Torsk
4 Torsk
5 Torsk
STORTORSK...
Kan någon ringa efter en trålare!!!!"

Som sagt kan man ha roligare en lördag eftermiddag?

Hahl Bundy:
Jag frågade ju bara varför ni heter Röda Örnar översatt till engelska, och du börja svamla om att Modo har dålig form?

Det här inlägget tycker jag var roligt.

"20 nov 2008 20:24 kvalserielaget modo hockey (Ej registrerad)
Ett patetiskt hockeylag utan vilja är vad modo hockey är numera, hela hockeysverige gapskrattar åt modo hockey den lättaste 3 pöängaren något lag kan ta numera. #18 borde kanske fundera på att göra som #9 och nummer #2 har väl inte slagit en passning rätt på hela säsongen. Modo kommer inte att vinna en match mer på hela säsongen med det dom visar nu. Och att krossa Rögle är det knappast tal om, Rögle pissar på Modo och det är knappast det sista lag som kommer att göra så den här säsongen. Modo har inget i elitserien att göra möjligen att dom med tvekan kan etablera sig i allsvenskan med det lag dom har nu. "

Icing-Ove: Koncentrera dig på MODO-krisen alla talar om istället - heart of hockey? Tillåt mig småle!

Vart är Spud föresten? Gått och gömt sig?

Icing-Ove: Varför går det så tungt för er just nu?

Läste allehanda alldeles nyss o scrollar man ner till artikelns slut så finns det läsarkommentarer om Modos form, o så har ni mage att kommentera vår frustration?
Ni slår oss med hästlängder.

Riktigt skönt att sitta o mysa med en kopp kaffe o läsa de inläggen.
Härligt, I Like it!

Icing-Ove:
Ingen (vettig) som vet, ingen (vettig) som vet!

Icing-Ove: Själva Red Eagles-loggan tillkom som en symbol i reklamsyfte för klubben. Det var aldrig tänkt att den skulle hamna på matchtröjorna alls. Men av någon konstig anledning så blev det så ändå.

Icing-Ove: modoiter förtjänar inge svar i det här forumet =)

Jag ser nu många tallar på er sida, varför heter ni Red Eagles?

JimmyH: Hellre banderoll i så fall... om hela texten skulle tryckas vill säga. Men det skulle helt klart också bli snyggt som halsduk också men då tycker jag att bara klubbnamnet skulle tryckas.

JimmyH: den där borde bara bli halsduk, skulle köpa ett dussin på en gång =)

Blizzard: Den där raden ser ut som att den skulle kunna vara en fin halsduk eller banderoll.

Bigthelin: Jäkla fin text som har blivit tillagd här då :) "Timrå Ik - vi ger aldrig upp"

klimtakjaaka: Just det är en anledning till att jag vill ha röda hemmaställ, reklamen syns inte lika väl:P

klimtakjaaka: ja tyvärr kanske det är så, men om vi gnäller tillräckligt mycket kanske dom ger vika ! =)

Bigthelin: Tror att valet av en vit Hemma tröja beror på att vit grundfärg ger en bättre kontrast än rödgrund färg för reklamen på tröjan.

Men håller med dom flesta att den röda tröjan är både snyggare och laget ser nummret större ut i den jämnfört med den vita.

Men som allt annat i hockeyns värld så handlar de om stålar sorgligt nog.

Jesse P: Du verkar ha rätt;) visst är det bara 17 som röstat än men 71% vill ha rött:P

Jesse P: Ja det måste dom bara vilja ha ! =)

TobiasThyr: Ja det stämmer nog! Rött inger på nåt sätt mer respekt också, ser starkt och kampakt ut!

AGERA LINKA!!11!111!!!21! haha..

TobiasThyr: ett förslag:
en ny omröstning, Vad ska vi ha för färg på hemma matcherna
röd eller vit

tror säkert 70% vill ha rött, minst!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT!

Och Nielsen har fått känna på huvudtackling...

Undrar om Sundsvallsfansen skanderar "Vi hatar Gradin" efter hans uttalande om samarbetet med Timrå;

Och Gradin hyllade samarbetet med TIK:

– Om våra fans har något negativt att säga om samarbetet så tycker jag att de ska se till helheten i stället och tänka längre än näsan räcker, avslutar han.

Jag ser mer än gärna matcher i Gärde, men när "Sundsvallsklacken" gång efter gång envisas med att skrika "Vi hatar Timrå" då exempelvis AIK står som motståndare och inte TIK, ja då har man inte många celler kvar.

Det kan inte vara så roligt för Åke eller Jeppe att höra sånt, när de gör sitt bästa för att hjälpa Bobcats.

Yellowcard: finns även studier som visar att rött ger mer respekt än andra färger. så om man spelar i röda tröjor ser man farligare ut en om man spelar i tex vit, ska man inte ta vara på alla små knep ? ;)

Yellowcard: jag vill gärna ha rött på hemma !

Föresten ser jag också att Jimmy skrivit på sin blogg om Åkerlunds räddningsprocent de senaste 4 matcherna han har stått. 96,4% jävligt bra!

Det roliga är ju att på Backlunds 4 senaste matcher så har han precis samma räddningsprocent:P han har 112 skott mot sig de 4 senaste och räddat 108:P

Bigthelin: Han blev ju en vinnare ändå...

ralus: Vitt oskulldens och alla sagoprincesors färg, Vitt får mig osökt att tänka på oskuldsfulla snövit eller vackra Dhoroty i trollkarlen från ooz, Vitt får mig även att tänka på blommor, och vad des betydelse då ingen normalt begåvad kille köper en otrohetens färg på en blomma till sin dam..

Rött den varma känslosamma och kärlekens färg, får mig osökt tänka på det fackto att varma kärleksfulla känslor i hockey, men klart lite småmys i sarghörnet kan få motståndarna att tappa fattningen, och infinna sig i en typ av osäkerhet, och ställa sig frågor som, vart har vi och hur gör vi med dom, kan med en längre tankegång få motståndet att inta hjälplösa Dhorotys och oskulldfulla Snövits roll,,,Slutet för rödluvan vart ju även det lyckligt fasst det såg relativt mörkt ut en stund,,

Ja och sedan vad ska det va för färg nu då:)

ralus: så med andra ord så är jag inte ensam då=P

Näe håller med dig, ger mer känsla och lyser upp mer. Rött är man ju dessutom van vid - iaf jag. men eftersom jag numera ser fler bortamatcher än hemma så är det ju oftast rött för mig ändå=)

Ja jag tycker rött ser så mycket mer... hemma ut:P vitt känns bara konstigt och ser inte lika snyggt ut tycker jag:P

Föresten så har Mäkiaho skrivit på för Kalpa nu. vet inte om det skrivits här förut men så är det i alla fall:P

mikenomad: Håller med, rött ska det vara, det ger en starkare känsla på något vis

mikenomad: Klart det ska vara vitt på hemmaplan.

Yellowcard: Rött på hemmaplan är en självklarhet. Jag håller med dig....

Anonymous: Jaha, det kanske förhåller sig så då - men jag personligen ser hellre de röda tröjorna. Ser trevligare ut tycker jag!

Yellowcard: Fel, Mappe tror inte han vet. Det vet alla.

Mappe: haha det tror du?

Yellowcard: Ja det är bara du.

Friman SR: Apropå röda tröjorna... Är det bara jag som vill vi ska byta tillbaka till rött på hemmaplan? Jävla vit...!!

TobiasThyr: Kul att modoiterna får veta hur det känns att vara timråsupporter, och det går ju inte så jävla bra, eller låt statistiken tala för sig själv, på dom 5 senaste har man en målskillnad på imponerande 4-24.

Modo är ingenting utan Sundström och norskarna, bara att inse fakta Modoiter!

ser att fler vakna till liv emot dom idioter som sågar vårt lag gång på gång. bra det =) vi är TIK supportrar inte nå jävla Modoiter :S , va nån som surra om att nygårds tala om ny back på g ? ligger det nå sanning i det eller ?

Vi Ger Aldrig Upp
TimråIk

nixXz: Gud va skönt de blir att få spöa ett formstarkt LHC på bortais på en lördag :)

Fan att vi skall just möta LHC just nu. Dom är grymt bra och mer än bra spel och 0p är bara +

Frella: Låter kanon !

Snoop: Åkerlund var helt overklig i sista perioden. Makalösa räddningar och fokuserad hela tiden. Såg heller inga tendenser till att gå djupt från hans sida. Klart är iaf att Backlund inte har råd att göra en plattmatch just nu.

nectis: Åke är kung

Så höll alltså Åkerlund nollan för Sundsvall idag. Det är lovande:)

« · 1090541 · »