1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613735 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Icing-Ove: Vi är som vana att så fort en MODO-supporter skriver nåt sånt där så är det enbart för att provocera fram någonting. Därför de flesta vet (säkert även du) att ingen Timrå-supporter gillar det där med Red Eagles - därför är det onödigt att ens ta upp det.

Förövrigt ska min kompis upp och se MODO.

Thomas säger:
nä nu ska jag titta hockeyt i modo hörs
Divas Are Skanks säger:
"lycka till" kommer sääääääkert vinna
Thomas säger:
hehe skit samma är ute efter ölen

Härlig inställning!

Yellowcard:
Ok, men varför har man kvar varumärket, konstigt! Din polare Thomas är nog inte ensam, en lördagkväll med öl kan vara bättre än en 1-2 förlust mot SSK :-)

Icing-Ove:
Året innan Timrå IK tog namnet så lanserade Jan G och resten av supporterklubben en ide som gick ut på att börja kalla Supporterklubben just Red Eagles, och varför det kan man fråga sig men så blev det i alla fall.

Och för att göra en lång histori kort så snodde en på kansliet iden och gjorde om den till sin egen. Sedan klubbades namnbytet igenom på ett årsmöte.

Icing-Ove: Hehe så sant... Har förövrigt lyckats få till att kvällens förfest blir hos mig och damen ikväll.. Så man kan se matchen mot LHC. Mycket möjligt att det blir förlust - men va fan, tror det kan gå vägen, sen öl på det!

Varför vi har Red Eagles kvar är en gåta - kanske därför det är bra marknadsföring internationellt? Småungarna gillar det? Vette katten.

Vad är ditt perspektiv på MODO-krisen då?

Per HApps: Det som är än ful är örn-emblemet är dock den "nya" klubbskölden med tallarna. Titta bara på loggan till vänster här på sidan så förstår du vad jag menar.

Det som är än fulARE...

Per HApps: Är det så det ligger till - men kan ingen driva frågan till kommande årsmöte? Mår illa så fort jag hör Red Eagles. Där kan ni ju också driva frågan om att ha rött som är rätt (enligt 71%) på hemmaplan;)

Yellowcard: Sist nån supporter var villiga att göra det genom att lämna in en motion så hade han inte så många bakom sig när det väl skulle röstas om det.

Hahl Bundy: personligen har jag varit lite förvånad av vad lite modoiter det varit här inne då det gått dåligt för timrå... att inte en sån som spud passat på

Ambroo: När var det då? Om det var typ 5 år sen så är det väl lite förståeligt. Men nu tycker väl ingen om Red Eagles? Nån som sitter med i styrelsen kan väl höra sig runt? Eller kanske har en uppfattning?

superfalle: Ja vart är Spud?

Ambroo:
Till årsmötet 2005 lämnade El Maco in en motion i ämnet och hade vi bara varit 20 st medlemmar på detta ärsmötet så hade "red eagles" varit historia nu. Vi var två på detta årsmöte som stödde motionen.

Som vanligt på på denna gästbok, mycket snack och lite verkstad.

Det är ju lite synd att när man för en gångs skull tar fram en snygg souvenir i den röda hood-tröjan så har man en broderad örn på luvan. Som dessutom blir uppochner om man nu skulle ha luvan dragen över huvudet. Men det är ändå första gången som man funderar på att frångå principen att inte köpa nåt med örnen på. Men det säger kanske mer om tidigare souvenirer som tagits fram.

By the way, så finns motionen att beskåda på El Macos filarkiv.

Per HApps: Vilka här på hockeysnack sitter med i styrelsen då?

Yellowcard:
Nån jättekris är det ju inte då man har hyfsat med poäng och de kanske har tränat tungt under uppehållet, för att ha igen det senare. Serien är ju äckligt jämn också, det stressar ju till det. Jag menar man är ju van att Brynäs och Luleå ska ligga där nere och kippa efter andan som en guldfisk, men satan i gatan, icke då....

Yellowcard: Det räcker med att vara medlem i Timrå IK och gå på årsmötet och rösta.

Yellowcard:
Vad har det mad saken att göra?

superfalle: Han är avstängd i TIK-boken.

73Sjöbba: Jaså är det så det fungerar - men låt säga att någon lägger en motion, vad krävs för att den ska gå igenom?

Per HApps: Inget? Bara undrar vilka som brukar vara med.

Yellowcard: Tror Spud har förbud från att komma in på Timrå IK's forum

Yellowcard:
Att det är mer än 50% som röstar för motionen. Gammal hederlig demokrati. Och på årsmötet 2005 var vi 24 st närvarande . Resten kan du räkna ut själv.

Frella:
Instämmer. Jag har faktiskt frångått principen och köpt den där. Den ser ju bra ut i övrigt, och eftersom man i stort sett gått torr på souvenier i flera år så slog jag till...

Problemet är väl att det inte finns rätt kompetens. Pratade med killen i souvenirshopen, som hette Patrik för övrigt. Föreslog bl a en replika av den klassiska tröjan från början av 70-talet, men det avfärdade han med att han tyckte den var ful.

Ambroo:
Du nämner den nya klubbskölden. Om man kikar på talloggan till vänster så kan man se att stammen är smalare nedanför den första grenverket än ovanför den samma, och det gäller båda träden.

Om man sedan kikar på ett pin som jag tror ligger bakom det nya märket så kan man se att man missade i målningen innan det bränndes och emaljerades.

http://www.tikare.se/historia/bilder/tallar.gif

Troligtvis skall stammen vara grövre under grenverket.

Kongo: Inte var det Patrik "precis, precis" Svedlund heller? Mannen med den blonda kotlettfrillan... Det förklarar isåfall saken för kommer det inte från ledningshåll så genomförs det aldrig.

Kongo:
problemet med den du hänvisade till tycker att alla ideer i hela världen är värdelösa, just beroende på att han inte har kommit på dom själv.

För att citera Metallica , "sad but true"

Har alltid varit så och kommer alltid att vara så.

Per HApps: Ja och det är framförallt den där oförklarliga "pricken" i grendelningen som inte är särskilt snyggt. Det ser ut som en sjuåring målat den.

När ämnet ändå är på tal så måste jag säga att den snyggaste målvaktshjälmen är klart kapanens gamla. jag har den som visningsbild, tallar och finska flaggan;)

Ambroo: Ja nog skulle det kunna göras snyggare, dock inte av mig:P

Bigthelin:
Ja, det snyggaste som gjorts. Finns det ingen med lite datakunskaper och rätt program som kan fixa nåt liknande?

Ambroo: om man nu skulle gå tillbaka till tallarna, då måste vell någon kunna göra en modernbild av tallarna :)

Bigthelin: jäkligt coolt att han gick tillbaka till gama rötter, när alla andra bara tjatar om örnar!

Blizzard: Det finns en till grej med kapanen som var jävligt cool tycker jag. och det var att när han gick över till kalpa så hade han på baksidan av sin hjälm en liten rödvit flagga som en hyllning till timrå ik.

Bigthelin:
Herregud. Vilken stor man! Jag får rysningar.
Vad har du för källa till det här?

Bigthelin: ah, det är riktigt stort av honom! all cred till Kapanen ! :)

Blizzard: Jag tycker den nuvarande skölden är estitiskt rätt, men nog behöver den finjusteras så att just de nämnda felen åtgärdas. Sen skulle det inte skada om den fick ett annat djup och kanske kraftigare och mörkare färgsättning.

Kongo: Jag kanske kan få en kompis att göra ett försök. har ingen aning om hur bra han är på att göra klubbmärken:P men just nu går han i alla fall någon dataspelsutbildning i lund eller vart det nu än var. och jag har aldrig stött på någon som är så skicklig som han är i photoshop.

skulle ju kunna höra med honom om han vill göra ett försök!:) men som sagt, jag har bara sett honom göra monster och sånt, så jag törs ju inte lova att han kan. men jag tror nog det:)

och sedan kan den mailas till någon moderator som fixar resten:)

Ambroo:
Ja, den ser lite mjäkig ut. Den på Kapanens mask är klockren dock!

Kongo: daveart.com eller om det var .se kommer inte ihåg. då kan man kolla på målvaktshjälmar som den killen gjort, han har gjort dom flesta till elitserien. sedan står det även lite info om alla hjälmar. där läste jag om kapanens hjälm i kalpa:)

Blizzard: Just målningen på Kapanens mask är nåt att utgå ifrån.

Kongo: Nu var du före, men jag visst!

Bigthelin:
Bra initiativ. Kapanen-stuk så är det lugnt sen!

Bigthelin:
Vem gjorde hjälmen han hade i Timrå? Där borde ju nån sorts original finnas.

Här är direktlänken till galleriet på daveart.com

jävligt rolig sida att kolla på. när man öppnar en mask så kan man trycka på "dsi" så får man läsa info om den:)

Kongo: "En mycket popluär design! När David skapade denna design gick man tillbaks till rötterna. Till Timrås fantastiskt vackra logo med de två träden."

Ahh...

Kongo: Varför har ingen utav våra målvakter haft någon form av supportermotiv lackat på hjälmen. Det skulle inte vara fel.

-Gurra-: Det har Kongo säkert svar på ja...

-Gurra-: Ja Backlund verkar ju köra stenhårt på örnar han:P

Kongo: Jesper Backlunds från säs. 05/06 är heller inte dålig.

« · 1090541 · »