1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613758 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy: Ja,verkligen fint gjort.

Hahl Bundy: Riktigt kul och en mycket fin gest, bra Timrå IK.

..så tycker jag att detta var väldigt rörande.
Vallentuna kommer dom dessutom från.
Mycket fint av Timrå IK!

Mike Modano gjorde för övrigt sin 1300p i nhl i natt :)

superfalle: Allt handlar inte bara om pengar.

Det lallande fåneriet lyser med sin frånvaro.
Säger en del om dessa människor.

Känns som Brynäs skapade mer på vår två än vi på deras fyra tvåor

superfalle: ....och gett bort dom i den där pensionshärvan väl...?

Anonymous: han har redan gjort dom stora pengarna

skjut mera på mål!tryck in puck jäveln!

Synd att vi inte kunde göra ett mål där.

Dessvärre lär ju Lärking kompensera tillbaka minst ett par utvisningar i nästa period så den kommer att bli tuff.

Är detta Norrlands svar på Kenny Jönsson? nobbar de stora pengarna för att få spela på hemmaplan.

Hahl Bundy: Hehe, det var rätt roligt sagt. Men jo, det är ruskigt jämt helt klart..

.. så vill jag citera Tommy Samuelsson som säger så här ang. den ruskigt täta tabellen o serien:
"Ligger man 2:a så tillhör man bottenträsket."

Så är det ganska imponerande att Lehtonen ligger på 33:e plats i elitseriens totala poängliga med 16 p på 15 spelade matcher. Det är till exempel 8 andra spelare som spelat minst 25 matcher som också ligger på 16 poäng. 7 av dessa är forwards... Lehtonen for president!

Dallas: Hur vet du att Mika ska spela för Frölunda som ?

Uno Gordon:

Jag var väl den enda som lyssnade......nyfiken som jag är.

Jag har inte förhandlat fram något löfte om repriseringar utav programmet och i helgen är det balladweekend i Guld. Men jag skall prata med Niklas Axelsson om det finns en möjlighet i fortsättningen att köra om programmet eventuellt lördag eller söndageftermiddag. Men tills vidare kan jag lägga ut texten på min profilsida för läsning efter att programmet sänts.

Så inom kort ligger det uppe inne hos mig.

Ni får även lämna förslag på sådant ni vill höra mer om. Om 2 veckor t ex kommer ett inslag om Sundsvall J-18.

På återhörande!

Uno Gordon: Finns det nån möjlighet för oss som inte kunde höra sänningen
att få höra den. Eller få en kort sammanfattning av dig Uno

Så undrar jag lite försynt ifall det var någon som lyssnade på Guld igår och "Sportkollen"...

Ni kan skriva i min gästbok eller mejla alternativt svara i denna tråd. Ni får gärna vara kritiska också. Men var konstruktiva. Det vill säga skriv ingenting om ni bara är ute efter att idiotförklara. Men tycker ni något var dåligt eller bra så tveka inte. Kul att veta vad de som lyssnade tycker?

Och Du Friskan behöver inte bemöda dig i onödan med att skriva någonting för jag vet ändå att du ogillar mig. Det är inget nytt under stjärnhimlen.

Så tycker jag att vi hade en skaplig publiksiffra igår 5396.
Kan jämföras med Modo 6151. Skillnad 755 personer.
I den mån man nu kan lita på officiella siffror.
Skulle vara roligt att veta skillnaden i netto efter omkostnader. (lån driftkostnader osv) mot en sån klubb som Modo med ny stor arena då.
Tyvärr kan man aldrig lita på ekonomiska officiella siffror heller så den verkliga sanningen är och förblir gissningar

Laken:

Den, som köper det han inte har råd med, får sälja det han inte kan undvara.

Angående Jonte-pengarna:

"Fel – enligt klubbdirektören Thomas Johansson. – Som det ser ut nu tappar vi i intäkter, det finns ingen koppling mellan ”Jonte” och pengar till nyförvärv, säger han."

Kopplingen ligger istället i att vi är ett krislag och samtidigt behöver bredda truppen, herr Johansson!
Dessutom har Timrås publiksiffror varit mycket högre än vad jag förväntat mig efter denna dåliga start på säsongen. Jag skulle till och med påstå att publiksiffrorna varit riktigt bra, om man jämför med hur mycket vissa andra klubbar tappat.

Angående Wandell till Dallas:

"Timrå värvade nyligen centern Håkan Bogg, och enligt Lindqvist tittar man i dag inte något extra på centrar.
– Nej, inte just nu. Vi får se hur de vill göra först. Sen får vi se om det blir aktuellt."

Skämtar han aprillo med oss?! Vakna Linkan, vet du vad det innebär att vara förutseende och jobba proaktivt. Självklart måste DU redan nu kolla på alternativ, annars är det tjänstefel!

Tycho: Tycker det börjar bli komiskt att höra hur Timrå resonerar.

TJ sa själv i våras att man skulle ta ytterligare ett kliv.
Gör detta med att Att ha en centeruppsättning "om Wandell försvinner" i allsvensk nivå.

Tycker det ser ut som man sätter upp sin framtida målsättning just nu på samma nivå sim Gif:arna.

Tappar vi nu vår förste Center i ett redan inte allt för stark center trupp, tror jag de flesta kan räkna ut vart detta slutar.

Ja Fet-Ecke du ser väl i dagbladet ungerfär hur reservplanen ser ut. dvs obefintlig!.

Sorgligt.

Tycho: nästa negativa nyhet...

... när ska eländet ta slut?

Har en fråga, finns det någonstans man kan tanka ned Brynäsjävlar med Lennart Jähkel?
Skulle vilja ha den till bilresan ner till Gävle, har några Brynäsare med mig

Så såg jag att Henrik Zetterberg och Emma Andersson köpt sig ett hus i Skåne. De tänker tydligen göra en Modinare och riva nuvarande hus för att sedan bygga nytt på plats.

Så är ju frågan nu hur faen man ska få tag på en biljett till bortastå på lördag som vanlig dödlig som inte åker supporterbuss från det heliga landet.

dr-nix: Ehhh! det har vi väl behövt från omgång ett, varför skulle han hitta någon nu för som skulle passa, när halva säsongen gått.

Men jag håller med dig, behövs en riktig jävla elak sak, men den skulle ha varit med från början.

lungan: Han kommenterade väl timrås matcher via webradion innan webtv slog igenom?

lungan: Vilket skit 2-2 HV frölunda nu

Känns som att Linkan borde öka takten vad gäller sökandet av en back. Det ser tunt ut, hoppas det inte är allvarligt med Moe......

erathoo: Jag tror komentatorn för PPV är Modo supporter, han komenterar Modo matcher också, vad jag vet!

Utifrån hur han kommenterar kan han inte vara Timrå anhängare!

Hahl Bundy: Och virus är det väl egentligen ingen som tar på allvar?

erathoo: CJ är oftast väldigt positiv till Timrå. Så han kan du räkna bort tycker jag.

Olle: Jo, men jag känner mig förföljd av alla kommentatorer som alltid "dissar" Timrå; Virus, Christer Jonasson, denna Anders , Calle Johansson (ibland).....det känns skitjobbigt ...snyft.... ;-)

erathoo: Äh vi vet ju att den var välförtjänt sen om expressen, ppv-kommentatorer osv inte noterar detta, det är väl skitsamma.

erathoo: erik andersson också idiot....."det känns tufft nu"....kom igen, Ni spelade ju som ett sopgäng i 90% av tiden....

lincoln: kanske en ny omröstning? hur många meter naglar går det åt sammanlagt för alla timråfans under säsongen 08/09

0-10 meter
11-50 meter
51-100 meter

Olle: Tänk om man ändå kunde få höra av den idioten Anders på PPV att "Timrå IK tog en välförtjänt seger"...men ICKE...jag blir så trött....

Ah va f*n!! GRATTIS till segern iallafall...nu är det ståckhålms alliansen som är under strecket...hoppas det är så även då serien är färdigspelad...

Rooster23: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

Underbart kämpat! 1+2 ikväll på Pärssinen säger väl det mesta om hur viktig han är för laget.

Oj oj oj...tusen tack grabbar för den seger. Kan man skicka räkningen på lösnaglar till kansliet?

Tack, tack, tack! Fy fan vad skönt...

Vilken äcklig liten kommentator det var på Webradion...

JAAAAAAAA!!!!!!!!!! Viktigt!!!!!!!

lincoln: Nu mste det vara lugnt

« · 1094461 · »