Ros blogg: "Lider faktiskt med Timrå. Senaste året har laget tappat Kent Norberg, Peter Regin, Riku Hahl, Toni Mäkiaho, Jonathan Hedström och nu Tom Wandell,"
"tappa" vi Mäkiaho och Hedström? trodde vi självmant sparka och sålde dom herrarna!
JimmyH: Du såg händelsevis inte när Prestberg blev frimärke i början av första perren. Före det var han ruggigt bra. Efter hade han lika gärna kunnat sitta på läktarn. Spelet i övrigt, äckligt diciplinerat. Dom har en riktigt bra coach.
Kanske lite tecken på panik från min sida, men värvar man den här så är allt förlåtet och läser man mellan raderna så är det nog ingen omöjlighet då Linkan avfärdat i stort sett allt tidigare:
Tycho: Det är bara att smaka på dom nya förutsättningarna: Klarar man av nytt kontrakt så är det närmast en bragd.
Just nu har jag svårt att se hur vi ska kunna hålla två lag bakom oss i årets tabell. Det enda som är avlägset positivt är ju att nu behöver man åtminstonne inte ha några som helst förväntningar på laget framöver.
Pucken: Värva det klarar inte elitseriens DUMSNÅLASTE klubb av ! Här har man vetat om att det varit backbrist och centerbrist i fyra månader utan att lyft ett finger nu står man där i seriens viktigaste skede helt handlingsförlamad fortfarande. Bra jobbat linkan det blir derby mot katterna nöjd då va??? FY FAN FÖR ANNSVARIGA AV VÄRVNINGAR med NUBBEN kvar har man ALDRIG hamnat där man är nu GRATTIS T.Johansson spara snåla spara snåla spara snåla heja heja
Olle: Hade det inte varit för Dallas dåliga form och problem på centersidan så hade det aldrig hänt även om Wandell är bra. Men det känns verkligen som en sån där skitsäsong just nu... *djupsuck*
Kerstin_k: Det värsta är ju på något sätt att man grävt sin egen grav lite. Om han skulle blomma ut i år så fanns ju alltid risken att dom skulle göra så här. Om han inte blommat ut så hade vi haft en dålig förstacenter. Inte mycket utrymme för ett lyckligt slut där.
Pucken: Härligt! Vad kunde vara bättre för oss just nu när vi ligger där vi gör? Perfekt att tappa vår förstecenter och bland de bättre forwards vi har i dagsläget. Förbannat härligt!
Så vsrade jag nyss på en enkät utskickad av Intervjubolaget på uppdrag av Timrå IK. Det handlade om varför man gick på hockey, vad som skulle kunna göra upplevelsen bättre och vad som skulle få en att gå på fler matcher o.s.v. Undrar om detta kan ha något att göra med planerna på en ny arena? Tycker i alla fall att det känns spännande att föreningen intresserar sig för vad åskådarna tycker =)
Dunc: Jag håller med om att han var bra idag, kanske inte kung men riktigt bra. Han smällde på rejält och ofta och läste av situationer bra. Däremot så ställde han till det rejält några gånger med pucken i egen zon.
Jag tycker nog att Petter Rydéns spel var det som fick mig mest att lyfta på ögonbrynen annars. En bortglömd kille från 83-årgången. Riktigt bra idag, målskytt dessutom.
JimmyH: Spelar ingen roll om han åkte på läktarn i Strömsund. I kväll var han kung. Han hade nog också kunnat satt en pyts om inte förhållningsordern höll honom långt bak i anfallen. Imponerande defensivt spel där förhållningsorderna följdes till punkt o pricka.
Skarin: Ja Åke var bra. Sedan har dom en back som kan bli riktigt bra så småningom. Undrar om han inte skulle kunna ta en plats redan nu. Nr 5 i Sundsvall överlägset bäst på plan, Åke inräknad.
nixXz: Ja det här med champions league får en verkligen att fundera över klassen på årets elitserie, ALLA lag spelar skjortan av de svenska, HV är ju helt chanslösa, det går så mycket snabbare för ESPO samt mycket rejälare.
Pucktempot överglänser så oerhört och försvarsspelet hos HV lämnar mycket övrigt att önska...intressant är det iallafall 0-5 nu hi hi.
Och så säger dom att kvaliteten sjunker med en stängd liga....hmmm...
nixXz: han är ju helt fantastisk detta år vad har Mika Tarvainen gjort med pojken :D och nu när Backe blivit öterfödd så spelar det fan ingen roll vilken dom spelar med! hur skönt som helst två målvakter i storform!
Nån av timråiterna som skall till Gärdehov ikväll och se på Leksand ?? Vore bra om nån kunde lägga in en matchanalys i våran gästbok sen eller skriva nånting om matchen.
Hahl Bundy: Nä jag har inte läst så mycket här dom senaste dagarna men så vitt jag förstod av det jag skummade igenom idag så var "rädslan" att dallas skulle vilja byta honom mot Wandell.
En positiv sak som verkar hända nu i närområdet till ishallen är planerna på att bygga om det gamla värdshuset till hotell. Det öppnar ju upp möjligheter för bortalag och bortasupportrar. Även för Timråsupportrar. Gångavstånd till ... | Läs mer
"Lider faktiskt med Timrå.
Senaste året har laget tappat Kent Norberg, Peter Regin, Riku Hahl, Toni Mäkiaho, Jonathan Hedström och nu Tom Wandell,"
"tappa" vi Mäkiaho och Hedström? trodde vi självmant sparka och sålde dom herrarna!