1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613769 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Ros blogg:
"Lider faktiskt med Timrå.
Senaste året har laget tappat Kent Norberg, Peter Regin, Riku Hahl, Toni Mäkiaho, Jonathan Hedström och nu Tom Wandell,"

"tappa" vi Mäkiaho och Hedström? trodde vi självmant sparka och sålde dom herrarna!

Kommer inte våran kapten, trotjänare och förebild Styf till spel snart. Tänk om vi skulle få något som är en stilla bris av Barteckoeffekt när Styfen kommer tillbaka. Motivation slår klass (T. Sandlin) och eftersom årets elitserie är rekordjämn så är det ju ungefär samma klass på 9-10 lag. Alltså är motivation och inställning viktigare än någonsin och där vill jag se Styf tillsammans med Bagarn och Boggen dra hästlass. Kom igen o comebacka nu Styf.

sargad: SAIK borta den 26:e är han tillbaks

Dallas spelar ikväll mot Colorado, tror Ni Wandell är med redan då?
Sen har dom inte nästa match förrän på onsdag,om jag fattat rätt.
Inte lirar han väl redan ikväll eller?

Om det blir hans första match på onsdag kunde han väl väntat tills på söndag morgon med resan över, så hade han kunnat varit med mot Rögle-bögle.

erathoo: Skulle gissa att det är en del att fixa med när han kommer fram för nog tror jag att han har svårt att hävda sig ikväll med en 11-13 timmars resa i benen och inte ens fått träffa lagkamraterna... Om han ens hinner dit i tid...

Dallas ville ganska resonligt ha med honom på träningen på Söndag för att inviga honom i spelsätt osv. Hans första match blir inte förrän Onsdag som jag förstått det.

Perk: Ok, det låter väl vettigt för Dallas, men synd för oss....

sargad: Det kan man verkligen fråga sig. Jag är förvånad att en fingerskada skall innebära så lång rehabtid.

John K: Jag bröt fingret en gång. Tog evigheter innan man kunde använda det någolunda normalt igen. Först så känns fingret typ bräckligt och mört när det läkt ihop, man har ju liksom inte böjt/rört/greppat på ett bra tag.. Så jag kan tänka mig att en fingerskada för en hockeyplayer tar ännu längre tid än för normalt folk som inte idrottar på elitnivå. Har för mig mitt läkte ihop på typ 3-4 veckor och sedan så tog det ytterligar flertalet veckor innan det kändes normalt igen.

Yellowcard: tar mycket längre tid för elitidrottare därför att de ska ju använda hand/fingrar mer aggressivt än "normalt" folk dvs.

Yellowcard: Tack för din information, den förklarar saken. Själv trodde jag att detta fixar man med en stödskena eller nåt annat extra skydd, sånt har man ju hört talas om när det gäller fingerskador.

John K: Ja, och de roliga i kråksången är att Bastiansen, spelade med brutetfinger i 11 matcher, sedan vilade han under förra uppehållet för att nu spela igen.. Hans fingerskad tog inte lång tid

John K: ja det är jag också .. funderat på om det är ett finger och inte lårbenshalsen... men jag är tämligen övertygad om att läkarna vet bäst

lungan: Jag skickade en hälsning i Radio Guld också via "Guldgrattis" till Supporterklubbens Ordförande Björn Freed som idag blir fullvärdig medlem i Club 25. Jag hörde inte själv gratulationen men hörde av en annan person att den framförts. Det blev AC/DC med "TNT".

STORT GRATTIS BJÖRN PÅ DIN BEMÄRKELSEDAG OCH HOPPAS DU FÅR FIRA DEN I EFTERSKOTT MED EN VINST MOT RÖGLE IMORGON!

Hahl Bundy:
med tanke på hur bra Sönsvall Håkky går, borde inte TIK spana in Peter Gradin om dom nu inte redan gör det?

John K: Det var dock 10 år sedan så jag kan ju ha liiite fel.. Men det är så jag minns det iaf. tog ett tag innan det blev 100 bra liksom

Yellowcard:
Det finns "fina" och "fula" brott, enligt säker källa så fick Styf ett mycket "fult" brott som tar längre tid att läka. Förövrigt tycker jag att man måste satsa på att få hit en förste center i första hand (även om backsidan också måste förstärkas) då Wandells medverkan framöver alltid kommer vara osäkert fram till sista februari fast elitserien stänger sista januari. Det går helt enkelt inte att chansa även om han kommer tillbaka, Vi måste ha en RIKTIG förste center det går inte att vänta längre på att J Andersson skall komma upp i samma nivå som förra året även om man kan hoppas.

"Spel fyra mot fyra passar oss. Jag tycker vi borde ansöka om en regeländring. Det blir ju billigare spelartrupper också om vi inte behöver använda en hel femma, säger tränaren Charles Berglund med ett skratt." :O

Anonymous: och i tre kronor hör han hemma ! skulle vara så sjukt kul om han fick göra comeback där nu snart :)

jaha nu var det Linkan och Robban som är helt odugliga,eller?

Är det för ett gäng här på hockeysnack skriker värva, värva, värva!

VAD SKA DOM VÄRVA???

Ni ska ha klart för er att dom sitter inte o rullar tummar dom jobbar för fullt.

Det finns dessutom inte så mycket bra spelare som passar in i Timrås trupp.

Det är inte bara att ta hit spelare hur som helst...

Vilken av backarna ska kliva undan för en ny back?

De eller den som får kliva undan är Sebbe eller Erik och det tycker inte jag är så kul. Dom är egna produkter och dom ska spela punkt slut.Å det har dom gjort bra
Men ni är kanske av en annan åsikt?

Lägg ner erat gnäll nu ett tag o fokusera på laget inte på personer!!

diffe: dpelar ingen roll vad du säger .. de har varit så här i flera veckor nu ....

Utdrag från ST

Kollade ni även vad som skulle gälla om de ville kalla tillbaka honom?
– Det vill jag inte kommentera. Jag vill ha mer vetskap och kött på benen.

Detta är gällande Wandell om han ens får komma tillbaka.

Utifrån Linkans svar kan jag säga att här har klubben gjort ett riktigt stort misstag, utifrån inga kommentarer finns det bara en utväg som är att man inte har kollat detta, som det frågas om i frågan.

Vilken skandal!!!

Engdahl har rätt i sitt resonemang och utifrån det så tror inte jag heller att Wandell kommer få komma tillbaka!

Varför lägger man inte denna dumma Klausul, undrar om Hörnqvist förra året och Dennis Persson har en liknande klausul i sina kontrakt.

Nej med nya sportchefer kommer nybörjar misstagen, och snacket om Wandell att han ev kommer bli stoppad av svenska ishockeyförbundet är ett!

Hade allt varit klart om hur detta skulle skötas hade man inte dragit upp det i media, på sättet man gör nu!

diffe:
"Vilken av backarna ska kliva undan för en ny back? "

Vänd på steken, vilken skall inte kliva undan förutom Lethonen?

Per HApps: Styf, när han kommer tillbaka, ser nog jag som tämligen given i det här laget. Iaf med tanke på hur backbesättningen ser ut.

DT:
Han kommer nog inte före jul, och det var med förutsättningen jag gjorde inlägget.

Per HApps: Okej, men du kan ju inte helt räkna bort honom om du tar för givet att han kommer tillbaka.

...så har lillebror jobbiga tider nu: "Jag vill härifrån"
Modos läge i elitserien blir allt mer krisartat.
Nu vill guldmålvakten Karol Krizan lämna laget - mitt i säsongen.
- Jag har sagt åt min agent att jag vill flytta härifrån nu, säger Krizan.

Krizan känns inte som killen man lutar sig mot när det stormar direkt.....

Dream Team:
ok, dom enda backarna som jag har förtroende för är:
Lethonen
Styf
The Moe

lungan: Å andra sidan så står det i samma artikel att Svenska Ishockeyförbundet (SIHF) ska ha ett möte och diskutera det hela då det är en ny och speciell situation som man aldrig ställts inför tidgare. Vad säger det om SIHF? Man vet att det inte finns ett avtal med NHL. Då borde man väl ändå kunna kräva att man har satt sig ner och diskuterat frågan för att alla tänkbara scenarion ska vara utredda så att man ska kunna ge klara besked till elitserieklubbarna innan säsongen startar. Har då Timrå varit i kontakt med dem och frågat vad som gäller så borde man redan då ha gett klara besked. Nu känns det lite som att man kanske lägger till en ny "regel" mitt i pågående säsong.

Kanske är man lite hemmablind då det kan komma att drabba Timrå, men nog tycker jag personligen att man från SIHF rakryggat borde gå ut och medge att man inte tänkt på detta scenario och att en eventuell regel skainföras från och med nästa säsong. Men detta med raka besked har väl aldrig varit en styrka hos Hr Englund & Co. Det velades väl en del i början av sexskandalen om jag inte minns helt fel.

Så rätt ska vara rätt, Timrå har kanse inte gjort sin hemläxa till 100 %, men det finns nog en part till i målet som nog borde ta sig en titt i spegeln och rannsaka sig själva.

Per HApps: Om vi ser till vilka backar vi har så, var följande med och tog oss till 6 semifinalsmather

Jonsson
Lotvonen
Styf
Erixson

Moe - dock spelade han inte lika mycket, som de övriga 4.

Nu när Skogs verkar ha kommit igång, samt att vi har Lethonen så har vi 7 backar som jag ser det som på senare tid och av tidigare erfarenheter håller måttet för att ta oss till en semi,

Är egentligen bara Persson som är orosmomentet, och ibland Erixson

Men efter att Erixson varit med i JVM kommer han vara grym.

Frågan om vi behöver ytterliggare en back, jo det gör vi, i och med att Lethonen är sjuk väldigt ofta samt att när styf är tillbaka så kommer någon annan bli skadad,

Dock har vi en backuppställning med styf som skulle kunna se ut som följande

Lethonen-Moe
Skogs-Styf
Lotvonen-Jonsson
Erixson-Persson

Av de första 6, krävs det en mycket bra back för att ersätta någon av dessa!

Per HApps: Man svarar inte på en fråga med en fråga!

Hoppas ryktena som vagt nämns i Hamrins Blogg stämmer, det skulle vara guld värt.

Ward och Kontiola hoppas jag personligen på, Ward är Sanny typen i backlinjen som vi saknat!

Per HApps: ja moe och sebastian har ju knappast gjort bort sej .. lotvonen gör de jobb han kan .. skogs är på gång. robin finns de mer och ta av .. styf snart tillbaka ..

superfalle:

Gällande Sebastian beror det ju lite på hur man ser på saker och ting, med noll gjorda poäng och minus 11 har han i mina ögon inte rosat marknaden precis.

Modoiterna verkar inte lika förtjusta när Krizans Cry baby-kvalitéer riktas mot det egna laget.....

mikenomad: Beror ju helt på vilka som drabbas tydligen. :)

Hahl Bundy: Alltid lika härligt att gotta sig åt lillebrors skit....jag är en mycket liten människa! :-D

mikenomad: Numo skrev så här inne på sitt forum om krizan:

"Mitt intryck är att krizan är en person som verkligen hatar att förlora och att han blir otroligt sur när det inte går bra.

Tyvärr så uttrycker han det mot sina lagkamrater lite väl mycket. Att han skäller och gnäller på sina medspelare i stridens hetta gör mig inget, men det finns andra protestaktioner som jag har svårare för.

Ibland verkar han byta ut sig själv som en protest mot de övriga, snarare än att han själv kommit fel in i matchen. Sådana missnöjesyttringar vinner man inga vänner på.

Kanske känner sig Krizan utnför, men han verkar faktiskt sätta sig i de positionen själv och kanske har han förtjänat det."

Själv påminner jag mig ett inlägg från min sida i våras där jag tyckte att krizan allt som ofta gav upp för lätt o byter ut sig själv om det går lite tungt.
Tydligen uppmärksammas sånt också i Modoled men dom är ju lite långsammare i tanken. :)

mikenomad: de behöver nog inet vara orolig de har ju tydligen elitserien bästa spelare och har tänker spela där till kroppen säger nej också.

Anonymous: Ja, Sussie är en riktig hårding. :-/

Anonymous: Och så har de världens bästa ungdomsverksamhet och ett helt lag i NHL. Helt otroligt egentligen.

Härlogt 1-0 efter 50sek,måste vara årets snabbaste för TIMRÅIK.

2-0 efter 5min helt otroligt.men måste dom fortsätta på den inslagna vägen
och inte sluta spela.

fighter: YES!! Grymt skönt för Oscar!!!!

lincoln: Helt underbart! 3-0 snacka om islossning.

fighter: Hade vi varit ett annat lag hade det varit lugnt nu! Ska man för första gången få njuta av en Timrå match utan att skräåa ner med naglar på golvet?

Hoppas hoppas

Bra jobbat so far!!!

Man drömmer nog bara detta,jag vill inte vakna nu bara.4-0 i första
måste vara en dröm.

????????? 4-0???? Finner inga ord=) Ruskigt bakis idag, men detta måste man ju nästan fira haha!

lincoln: Vilka naglar? dom har jag ätit upp för länge sen.

Yellowcard: Har magsjuka och lite feber men helt plötligt känns allt bättre. Nu kanske man kan ta sig en stänkare ändå!

« · 1095642 · »