1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613776 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Har Laken lyckats göra alla så utmattade att ingen orkar lyfta fram en god nyhet?

Anonymous: Nu får fan i mig webmaster fixa en editfunktion till denna underutvecklade sida :(

Simmalugnt: Låna honom borde vi väll få kunna göra i alla fall, alla tjänar ju på att ha lirar i en bättre liga.

så kan gärna denna kille få komma hit och få självförtroende genom att glänsa i ES sämsta backbesättning.

Fast om han går till ES igen så hamnar han väl i Frölunda.

Anonymous: Det handlar om HÖGMOD och FÖRFALL. Och har man dessutom ledare som står med händerna i fickorna när det larmet går så förstår ju vem som helst att det är nåt virus som går...

Dream Team: Linköping har förlorat rätt mycket på sista tiden...

DJ Hemp: Almisarna äger - ska bli kul och se dom i kvalserien framöver=)

Jag anser inte längre att man ska låta sitt personliga mående styras av hur ens favoritlag presterar. Där finns ju ändå inget man kan påverka, eller hur? Om föreningen väljer att inte satsa sig ur krisen, så kanske man inte lider så mycket av att spela i allsvenskan kommande säsong. Men då jävlar tänker inte jag göra det heller. Det måste kännas ganska hopplöst att vara Malmö-supporter i nuläget förresten. Såg kvällens match i TV4 Sport och för MIF lovar det inte gott. Fast de har i alla fall två SM-guld och en fantastisk arena att falla tillbaka på, till skillnad från vi...

Titta på Luleå som jobbar stenhårt i varje match, 3 st bra defensiva backar i Sandström, Obsut och Phillip. Irrationella forwards som blommat ut ytterligare denna säsong, Harju, Omark, Bartecko,Chabada mfl. Dessutom så har de hårt arbetande utfyllnadsspelare. En skaplig målvakt och att alla fem på banan försvarar samt anfaller.
Det är väl konstigt att Timrå inte kan jobba hårt i varje match.
Vad beror det på?

Dream Team: Haha. Snacka om upphämtning av Luleå. Vilken moralityboost Bartecko innebar för dom. Hur många matcher har dom vunnit efter att han kom in i laget? Hmm... En sån borde Timrå skaffa...

...så har vi i nuläget SAIK och Luleå i topp i ES då Luleå leder borta mot Klöbben med 5-1. Hur väntat är det på en skala?

lungan: Det förstår du väl att Linkan och TJ har koll på Wandell, förmodlingen får man inte fram ett definitivt besked från Dallas. Det är solklart att man heller inte kan gå ut till media och fansen och informera om alla steg som tas på kansliet. Besked kommer säkert när man har relevant information att komma med.

Är det någon förresten som vet hur det är med Hahl nu för tiden? Tänkte att han var skadad en del i Timrå, sen om har blivigt "healad" i Frölunda.

lungan: även om tom skulle komma tillbaka så lär vi väl skaffa en första center då tom på topp är sjukt bra men han har haft perioder iår då han kommit bort helt, helst en finne tycker jag som kan leka med pyrret och pärssinen, pärssinen förtjänar bättre spelare runt sig än en totalt avslagen hynning, vad har hänt med killen ? han ser totalt ointresserat ut när han åker , och ursäkta glider omkring på isen.

TobiasThyr: SVT det enda som står är att Timrå räknar med att Wandell kommer för man har inte hört någonting annat. Givetvis är det bra att man inte hör något för då kan det bli så att han kommer tillbaka, för det var vad Dallas sa när de kallade tillbaka honom.

Men å andra sidan så kan det vara så att Dallas väntar in i det sista och utvärderar hans prestationer fram tills den 19:e. Dallas kan lika gärna ringa 19 kl 05.00 på morgonen och säga att vi inte skickar tillbaka Wandell.

Varför kan inte Linkan ringa pch fråga, eller har Timrå inte ens råd att ringa utlandssamtal.

Kan ju vara bra att veta hur Dallas resonerar, om det ska skicka tillbaka honom borde de redan nu veta på ett ungefär om man kommer tillbaka, dock skulle ett sådant samtal, vara aningen mer betryggande att utgå ifrån, än att kvällstidningarna antar att honom ska komma tillbaka i och med att de har värvat en ny center.

Modano: på vilken kanal ?

superfalle: Fick info om det igår kolla text tv sid 328

The Fat Bastard: Ok :)

Hahl Bundy:

Jag tänkte mer på Nubben...:-)

Ambroo: Nåt hände i allafall :/

Så blidde det inget med Kontiola och så här svarar Linkan, aningen kryptiskt, på det:

"Nej, han är kvar i Chicagos organisation … Jag vet inte vad som hände där."

The Fat Bastard: Jaså? Det får stå för dig då :)

Modano: jasså .. enligt vilka källor .. ? ja det vore ju fantastiskt i så fall . skulle skratta en vecka .. tyvärr så låter de en aning långsökt

Hahl Bundy:

Men man kommer ihåg sexet! :-)

Anonymous: Det kan ju vara så att man hatar sitt gamla ex.

Anonymous: Japp, helt klart.

Anonymous: Sen säger Nubben på intevjuverna att han inte har någon koll på Timrå :) så jäkla genomskinligt så det är rent otroligt.

Hahl Bundy: Ja Nubben verkar vara väldigt kåt på sitt gamla Timrålag, oroande.

Modano: Det har jag svårt att tro, såvida det inte handlar om någon tillfällig utlåning.

Modano: Så som Hedström spelar nu mer där han nu även kan få sparken av CSKA är ja förvånad ifall nån klubb vill ha jonte, han verkar slut.

JimmyH: Nej, men du antydde att en möjlig orsak till det inkonsekventa pressnacket skulle vara att mjölka pengar ur sponsorer.

Det skulle vara väldigt skönt att få mer förståelse över hur Timrå har löst det med center och backsidan. Varför det har blivit som det har blivit.

Strålman i frysboxen skickat till farmarligan på väg till Timrå enligt vissa källor.

Modano: Vf kan snart döpas om till Timrå Syd.

Hedstöm till Frölunda ?? kanske enligt hockey expressen !

Uno Gordon: Nu var det väl inte olagliga yttringar vi talade om utan åsikter.

JimmyH: Ja, jag vill gärna ha kvar gnällmonopolet...vill alltså ha så lite relevant insyn som möjligt.

RocknRolf2: Jag tror verkligen inte heller att Timrå IK för dialog med sina starkare sponsorer genom kryptiska uttalanden i lokalpressen.

På tal om att slippa blajsnack så gillar jag de här medlemsmötena supporterklubben har haft tidigare år. Det har inte varit svårt att få svar på frågor där. Det kan förhoppningsvis bli ett sådant snart.

Annars så går det att maila frågor om något känns oklart. Men då finns det ju också en risk för att få mer förståelse över situationen. Det kan förstöra möjligheten till ett bra gnällsnack runt kaffebordet.

JimmyH: Yttrandefrihet har också sina inskräkningar. Du har ingen rätt att förtala människor anonymt ifrån en IP-adress. Det är straffbart. Varför kräver Sundsvalls Tidning och vissa andra medier t ex att man registrerar sig med namn och kontaktuppgifter om det nu vore fritt fram att säga vad som helst?

JimmyH: Jag tror verkligen inte att Timrå IK för dialog med sina starkare sponsorer genom kryptiska uttalanden i lokalpressen. Det vore beklämmande. Dessutom är det väl inte alls svårt för sponsorerna att kolla upp hur det verkligen står till med Timrås ekonomi så att inte köra med öppna kort där vore bara att riskera förtroende och lägga krokben på sig själv. Vet sponsorerna att det finns pengar i klubben så är man antagligen inte lika villiga att hosta till några mille för värvningar mitt i säsongen. Särskilt inte i dessa tider.

Jag tycker TJ har skyldigheten att köra med öppna kort mot oss supportrar också. Blajsnacket i pressen gynnar ingen.

Uno Gordon: I ett demokratiskt samhälle är det en viktig rättighet att få uttrycka sina åsikter som anonym. Man har dessutom, som JimmyH säger, laglig rätt att gnälla precis hur mycket man vill.

Laken: Som tillägg så kan jag också säga att rent juridiskt så blir det väldigt svårt att ställa någon till svars om de inte har fått någon som helst ersättning för sin insats i en styrelse.

JimmyH: SJÄLVKLART ska de som lägger ned tid få en liten symobolisk summa - i denna fråga är vi helt överens! ;-)

Förstår inte vad det är att diskutera överhuvudtaget, faktiskt.

Uno Gordon: Man får ha åsikter utan att rösta. Det kallas för yttrandefrihet.

Men för att gå in på grundpunkten för diskussionen så är jag lite tveksam till att spelare ska sponsra supporterklubben. För av princip så är det supporterklubben som ska supporta klubben och inte tvärtom.

Men principer kan ändras med tiden, jag vet att det funnits tider i klubben då supporterklubben betalat värvningar och bussresor för A-laget med ideell kraft som basis. Nu finns inte den typen av behov av support längre.

Så den här företeelsen kan faktiskt klassas som en god gärning utan att jag ska kunna se något fel i det.

Vad gäller styrelsearvode så har det alltid varit en väldigt känslig fråga för några få, har aldrig riktigt fattat varför. Jag ser inget problem i att de som lägger ned tid får en liten symobolisk summa på någon tusenlapp för egna ekonomiska utlägg över en hel säsong. Det är knappast något nytt under solen heller, jag kan inte minnas att jag någonsin varit med om att det varit på något annat sätt heller.

Jag har dessutom med egna ögon sett att publikvärdar får fika på hemmamatcher och mat på bortaresor också. Som en jämförelse.

Bergius: Skall man kritisera någon styrelsemedlem i SK eller enskild spelare på ett Internetforum så skall man kunna göra det med sitt riktiga namn eller åtminstone vara en känd signatur med ansiktsbild eller dylikt så att de personer som berörs av det hela har en möjlighet att följa upp det hela Ifall det som sägs eller har sagts är felaktigt! Annars kan man lika gärna knipa käft. Blicklösa människor skall inte yttra SIG ÖVERHUVUDTAGET när de inte vet vad fan de snackar om för någonting. Man har ingen laglig rätt att gnälla anser jag om man inte går på medlemsmöten eller bidrar med någonting konstruktivt själv.

Samma sak med politiken. Du har ingen laglig jävla rätt att gnälla på borgarna och dess politik om du inte går till vallokalen ocfh röstar bort dem. Är man en soffpotatis så får man förbanne mej stå för det och ta konsekvenserna utav det också.

The Fat Bastard: Jag håller med dig fullständigt att transatlanter har en härlig fighterinstinkt i blodet. Det mitt inlägg riktade sig emot var att det låter på en del (du är bara en av många) som att det ska räcka med att man har ett amerikanskt eller kanadensiskt pass och att man spelar hockey för att man ska kunna kliva in i vilket elitserielag som helst. I tre av dina fyra senaste inlägg skrev du att du ville ha en kanadensare. Hade du skrivit ett namn på en spelare istället så hade jag inte reagerat speciellt mycket. Då hade dina inlägg fått vara okommenterade från min sida.

Det jag i sak opponerar mig emot är den syn på att spelare från andra sidan Atlanten som spelat minst en match i AHL per automatik ska gå in och höja kvaliteten i ett elitserielag. Så enkelt har jag svårt att tro att det är. I så fall överskattar man i min mening nordamerikansk farmarlagshockey och underskattar skillnaderna mellan att spela i Nordamerika och Europa. En rejäl scoutning krävs nog för att en nordamerikansk spelare ska kunna gå in och bidra på direkten. Det har vi ju själva fått erfara tidigare. Mucket cred ska definitivt gå till de klubbar som idag har nordamerikanska spelare som verkligen bidrar och håller bra elitserieklass.

Bergius: Ja nog kan jag ta kritiken och jag inser att jag var lite otydlig i mitt inlägg. Jag tänkte på dessa personer som enl Swärds utsago mailat och bubblat honom, det är dom jag tänker på i första hand.

Och kritik är bra, men gärna konstruktiv sådan.

Maggan: Nu har jag inte någon anledning att riktia kritik mot SK. Men jag förstår inte varför man inte skulle få kritisera SK i deras officiella forum? Swordster lyckades ju få fram sin kritik och t.o.m flera svar och diskussion i frågan. Vad är fel med att han framför kritiken här? Så länge du är vald av SKs medlemmar så får du nog tåla kritik ifrån åtminstone medlemmarna ibland. Även om du gör ett bra jobb.

Laken: japp. otroligt att det ska bli en diskussion över huvudtaget..

1) En jättefin gest av laget!
2) SK är väl värda sitt arvode!

Så var den diskussionen slut för min del.

...så är Jonte enligt Expressen ev. på glid till Frölunda. Nubben ska enl. uppg. vara intresserad. Tja....det kanske är den allra bästa lösningen faktiskt. Tror att känslomänniskan Hedström är otroligt beroende av vilka som finns i hans närhet och att Nubben i det fallet betyder väldigt mkt positivt för honom.

actionleif: Men jag måste ju erkänn, att jag inte förstår hur en nyhet om att våra spelare känner sådan tacksamhet till SK och alla supportrar att dom ville gå in och bidra med en slant till Skellefteå resan.... Hur kan den informationen ändras till något negativt?

Är det bara för att klaga för klagandets skull? Jag menar, den här GB'n har ju varit full med negativitet hela säsongen.
Har ni några klagomål, var man eller kvinna nog och ta kritiken ansikte mot ansikte istället.
För det känns ju inte så roligt att veta att fastän man fixar med allt möjligt, jobbar kvällar, helger och matchdagar för SK så är det tydligen inte bra nog.

« · 1100785 · »