1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 614027 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...

mikenomad skrev:"Det beror ju litegrann vad man haft för material att jobba med. Lillkenta var väl helgonförklarad långt innan han fick förmånen att jobba med HV och tog guld med dem. Ett guld som med det spelarmaterialet i praktiken var i hamn redan innan säsongen...."

Gör du det inte lite lätt för dig själv med ett höftskott här? Frölunda hade väl i år också ett spelarmaterial som i praktiken redan spelat hem guldet innan säsongen började.

Jag skulle nog vilja påstå att det inte finns något svårare uppdrag än att leda ett på papperet starkt HV, FBK, LHC eller Frölunda.

Minst två av de här lagen kommer att missa SM-finalen i år och det duger inte. Så ser den psykiska pressen ut på den som skall hantera dessa självspelande pianon.

Då är det betydligt lättare att bli helgonförklarad just för att man fört ett tämligen anonymt men kanske talangfullt manskap till semifinal.

Hahl Bundy: ja kanske, men blackärmy hjälpte AIk det året

willysson: Dåligt psyke! :)

Dream Team: japp, när ska skulle llägga straffen så bombade de isen med skit så de fick spola om... kul att sitta 10-15 min och fundera över den avgörande straffen.

willysson: Vem? Ulf Sandström?

Uno Gordon: det var black armys fel att han brände den straffen.

Harryhaffa: För att vara ärlig så hjälpte Detroit Svenskarna med Zäta i spetsen som kom in tidigt en hel del också.

Blizzard: nej de tror inte jag heller .. statusen på wm och skit turneringar har blivit obefintlig .. har knappast något med bengt åke att göra .

Harryhaffa: -06 var ett själv spelande Piano! BÅG är ett skämt, och lever på meriter! Tror inte alla tackar nej för skador.......

Uno Gordon:Klart att BÅG hade de bässta förutsättningarn, ett kanon lag specielt VM 2006, sågad från start i alla tidningar och förståsigpåare, då han bara hade spelare från elitserien och någon från den schweitsiska ligan,,är det du menar med förutsättningar?

Uno Gordon: Han tog upp Väsby -87 i Elitserien och var 1 mål ifrån att föra Boden till Elitserien. Det tycker jag säger ganska mycket. Är det Wikegårds fel att Ulf "Sasse" Sandström brände straffen?

vad snackar du om? sitter du och är dryg eller är du dum?

Uno Gordon: Japp det är stort. Mycket stort.
Vad är ett VM o OS guld samma år jämfört med det?

mikenomad: Fan, nu fick jag ett tips från T T: klicka på "Sv:" och du får upp det inlägg som svaret är riktat till.
Hade faktiskt inte en susning om den finessen.
Alltid lär man sig nåt.
Tack T T!!!

mikenomad: "Ett guld som med det spelarmaterialet i praktiken var i hamn redan innan säsongen...."

Isf så skulle ju Malmö vara klar före säsongen att gå upp, men de är ju ytterst tveksamt nu.. Fast dem hade "stjärnor" och pengar.

Huge: "slipper scrolla tillbaka för att kolla"

Klickar man på Sv: så ser man vilket inlägg som besvaras. Så, nu har jag besparat dig mycket kopierande i framtiden, eller hur?

För att få lite liv i Tre Kronors gästbok går det ju att ta en åktur dit istället.

--------->

Uno Gordon: Det beror ju litegrann vad man haft för material att jobba med. Lillkenta var väl helgonförklarad långt innan han fick förmånen att jobba med HV och tog guld med dem. Ett guld som med det spelarmaterialet i praktiken var i hamn redan innan säsongen....

superfalle: Han tog upp Väsby -87 i Elitserien och var 1 mål ifrån att föra Boden till Elitserien. Det tycker jag säger ganska mycket. Är det Wikegårds fel att Ulf "Sasse" Sandström brände straffen?

Huge: "I övrigt tycker jag att även du har kloka och sansade åsikter för det mesta.
(Hur mkt får jag låna?) :-)"

Ha ha...hur mycket du vill! :-)

"Säg så här då: vi har alla vår problematik att brottas med.
Jag kanske är lite för snäll mot ansvariga och andra är kanske lite för elaka."

Så är det. Så då ska jag väl inte grotta in mig mer i det.

"Citering är många gånger ett bra sätt att inleda ett svarsinlägg på.
Citatet sammanfattar ju oftast det som skribenten ville ha sagt och då får andra också en lättare överblick om vad man öht diskuterar och slipper scrolla tillbaka för att kolla."

Ja, du har nog lite rätt i det. Var inte så mycket en värdering från min sida som en reflektion, ett konstaterande...

Uno Gordon: jasså .. påstår du att sverige hade bästa laget på papperet i os och wm ? typ vad har wikegård lyckats med i sin trånar karriär .. han lever på att komma med spektakulära uttalanden i media .. han är rolig och det är kul att han finns . som kritiker ..

diffe: ja att inte vinna en massa onödiga skit turneringar det är väl som att förlora en försäsongs match ungefär .ingen bryr sej förutom wikegård . wm och os . med betoning på os . det är väl det som gäller

mikenomad: "Vilken skräll att du började ditt inlägg med att citera mig förresten, ska bli intressant att se vad du klipper ut från det här inlägget."

Har dragit förklaringen tidigare men kan göra det igen:
Citering är många gånger ett bra sätt att inleda ett svarsinlägg på.
Citatet sammanfattar ju oftast det som skribenten ville ha sagt och då får andra också en lättare överblick om vad man öht diskuterar och slipper scrolla tillbaka för att kolla.
Att man sen kanske överdriver citerandet kan jag hålla med om, men det är nog mest en vanesak från min sida som det handlar om.
Får väl försöka korta ner och förbättra mig.

Säg så här då: vi har alla vår problematik att brottas med.
Jag kanske är lite för snäll mot ansvariga och andra är kanske lite för elaka.

I övrigt tycker jag att även du har kloka och sansade åsikter för det mesta.
(Hur mkt får jag låna?) :-)

superfalle: Just precis. En mesigare människa får du leta efter. Jag kallar honom "journalist-mördare" och "Nej-sägare" för han inleder alltid intervjuerna med att säga nej.

All heder åt BÅG för -06. Men det hör liksom inte inte hit. Man måste kolla på förutsättningarna också. Tror knappast Wikegård misslyckats heller med den där laguppställningen.

superfalle: Men nu när det inte finns nån challe, backe, robbin, moe, Lothvonen, skogs, hynning mfl att klaga på så kan man väl förstå att någon annan ska få skit. Nu blir det Bengt Åke... Jag håller med dig superfalle han gjorde nått stort som att ta VM,OS guld samma år.
Sen att det inte gått så bra under dessa skit turneringar som är det kan man inte lägga på honom.
Vilket material har han att tillgå?
Inte mycket, dom få bra spelare vi har att tillgå dom vill inte spela, eller så får dom inte för deras klubbar.

Nä lägg ner skitsnacket om B-Å.. Sen är väl inte detta rätt forum för det, eller? Det finns ett forum som heter Tre kronor.

Tycker det borde finnas ett forum som heter - Jag mår dåligt och måste gnälla på nån.

superfalle: *skratt*

Uno Gordon: pratar vi om os och wm guld bengt åke nu .. mannen som borde adlas.. sir bengt åke ..

mikenomad: BÅG har gjort sitt i landslaget. Precis som Hardy Nilsson hade gjort hösten -04. Har man slut på bensin i tanken och bankat huvudet i väggen måste man inse att tiden är inne för att checka ut, för att citera Wikegård.

Det är väl då själva fan att pingstpastorerna skall hyllas okritiskt och gränslöst till skyarna jämt och ständigt (lex Kenta, Peo, BÅG m fl.) Medan Wikegård mestadels får skit för att han INTE VUNNIT någonting och därigenom är en genomusel människa som inte bör släppas fram i högertrafiken.

Någon jäkla måtta med daltandet får de väl lov att vara. Alla ovan nämnda tränare i all ära men fördelningen utav kritik kontra beröm känns snedvriden och skev.

Visst har även Niklas Wikegård sina brister och fel och trampar ibland på ömma tår. Jag håller definitivt inte med honom i allt det han säger. Men han är en riktigt skön profil. Som bjuder på sig själv!

STÄLL ER UPP FÖR WIKEGÅRD FÖR FAN!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

mikenomad: Den enda som jag ser det just nu som skulle vara en idealisk Förbundskapten är Pär Mårts.
Men då blir det inget juniorguld nästa år :)

Huge: I fallet "BÅG" är din åsikt långt ifrån unik, det har jag insett. Där är snarare jag unik som tycker att han gjort sitt. Vilken skräll att du började ditt inlägg med att citera mig förresten, ska bli intressant att se vad du klipper ut från det här inlägget. Jag tycker i mångt och mycket att du har sansade och kloka åsikter men på en punkt kan jag förstå och även skriva under på den frustration som allt som oftast råder hos andra HS-medlemmar inför dina inlägg och det är just detta med att konsekvent ALDRIG kritisera personer i ledande ställning inom klubbar. Du ger ärligt talat en väldigt naiv bild av dig själv då du ständigt och jämnt svänger kappan efter den vind som passar klubbledningen.

Att sedan många av oss andra får hybris och gapar på förändring så fort resultaten inte är de önskade, det är måhända VÅR problematik.....

mikenomad: "Sen att du har en medfödd problematik med att se fel hos personer tillsatta i ledande positioner,"

Du menar till skillnad från den monumentala majoritet härinne som ALLTID ser fel hos personer i ledande positioner, så fort man tycker att ngt gått snett av ngn anledning?
Borde du isf inte vara mer bekymrad över att ALLA tycks ha DEN sortens medfödda problematik?
Bara för att en majoritet av gnällkärringar och dåligt insatta amatöranalytiker härinne tycker en sak, så innebär ju inte det att dom har rätt?
Jag argumenterar för hur JAG ser på saker och ting sen får andra argumentera för sin del.

Angående BÅG så tycker jag att han mkt bra förklarade sig på Wikegårds många gånger tuffa frågor och påståenden, där ett par av påståendena kändes som rena lögner, rent ut sagt.
Och ifall du nu vill ta debatten om BÅG:s vara eller inte vara som exempel på att jag alltid skulle försvara personer i ledande positioner så kan du väl se dig om på lite olika forum där saken debatteras.
Den visar att min åsikt knappast är unik eller konstig på nåt sätt.

Harryhaffa: Köper din defination av lallare och kan väl hålla med om att det inte är riktigt rätt epitet på BÅG.

Snoop:" Härligt, helt rätt att hylla Pyörälä, han och Lehtonen är sjukt bra och båda 2 skulle gå rakt in i dagens NY Islanders."

Tja du , det är nog inte bara i Islanders dom skulle platsa , utan i dom allra flesta av NHL klubbarna .....

Pestilence: Ja fotbollsspelarna är ju verkligen superatleter som springer runt o dyker på en gräsmatta, och de klarar dom knappt 1 gång i månaden, hockeyn är där den också iaf i sverige.

Harryhaffa: Sa verkligen Wikegård om att han skulle lägga sig i träningen?
Så uppfattade inte jag det iaf, utan att Wikegård ville att BÅG skulle hålla kontakten med spelare och på så sätt hålla sig och spelaren uppdaterad.

mikenomad: Bra då är vi överens om en sak iaf, Wikegård som förbundskapten så kan vi lika bra sätta Robert Gustavsson i båset,

Jo anndra alternativ finns ju alltid som skulle kunna göra jobbet väl så bra som Lill kenta tex, men lallare, nä, för mig är en lallare en människa som säger ja tack och ammen till allt,och inte bemöter en diskution.

Snoop: de börjar likna fotbollsspelarna, som gråter över att de är jobbigt med match varannan vecka.

mikenomad: De som de är dags för är att sverige slutar fjanta sig, tyckeru inet att spelarna i es är bekväma du ????

Snoop: BÅG har fått fett med respekt redan. Det är dags att gå vidare....

mikenomad: BÅg ska ha fett med respekt ! ! OS Guld och VM guld samma år är inte illa pinkat, sen att es klubbarna och förbundet bråkar är ju inte hans fel ju, de är för mycket primadonner i Sverige enligt mig, se på ryssjävlarna som har nästan samma lag varje turnering och dom har längre resor inom sin liga tom, nej svenskarna är för bekväma.

Härligt, helt rätt att hylla Pyörälä, han och Lehtonen är sjukt bra och båda 2 skulle gå rakt in i dagens NY Islanders.

Harryhaffa: Wikegård ska INTE vara förbundskapten, han gör det han gör bäst nu...gapar och skriker och tycker till i TV, skapar "bra" TV. Men jag är övertygad om att det finns andra alternativ. Och återigen; Ja, jag tycker att BÅG är en lallare!

Maggan: Jo, visst har det sett ut så. Visst har han fått många återbud ibland. Sen kan man ju undra vad det beror på. Har BÅG nån del i det eller är det endast bortskämda hockeyspelare det handlar om? Jag har inte svaren på det...

mikenomad:Annser du att BÅG är en lallare? han vart ju inte så lite upprörd på pajasen NW utalande, tyckte själv det var himla smart av han att inte säga vad han tänkte om Wikegård, Vad vet du om vad han sade efter sändning? ganska mycket kanske...

Själv är jag j-ligt glad att wikegård inte är förbundskapten, satan vilket bråk han skulle skapa med sitt ressonemang om att en förbundskapten ska lägga sig i träningen i klubbar, snacka om att nervärdera klubbtränarnas kompitens,

Huge: Sen att du har en medfödd problematik med att se fel hos personer tillsatta i ledande positioner, det är ju allmänt känt. Kan avslöja för dig att ibland sker faktiskt felutnämningar, ibland sitter det faktiskt personer på poster de inte borde inneha, på grunder som kan ifrågasättas.

Säkerligen oftare än du (och garanterat även vi andra) anar....

mikenomad: Visst är det mäkligt att han fortfarande blir hyllad över OS-guldet osv..... men kommer ni inte ihåg att BÅG fick grymt mycket återbud (var det inte typ 15-20 st som tackade nej?).

Huge: Nu var det ju inte riktigt så att jag dömde hunden (är BÅG tikare??) efter endast gårdagens program. Jag tycker att han ÄR en lallare och att det är obegripligt att han är kvar. Just nu lever karln på gamla meriter och hans landslagsuttagningar är mestadels ett skämt.

Vräk in pucken! (Från Skellefteåresan)

Huge: Jag trodde aldrig detta men.... DU har en poäng!

Jag instämmer. Men jag skäms :)

mikenomad: "BÅG är en lallare som sitter och kläcker ur sig floskler och ger ett allmänt osäker intryck i TV samtidigt som han säger "om man säger så" i varannan mening."

Döm aldrig hunder efter håren.
Ett osäkert intryck i TV rent verbalt eller kroppspråksmässigt säger inte ett skit om Bengan i rollen som förbundskapten.

Lallaren var väl isf Wikegård, som hävdade att Bengan aldrig besöker spelare eller tränare i klubblagen.
Tycker att han svarade rätt så bra på Wikegårds skjutjärnsfrågor.
Kändes mer som att Wikegård lite grand försökte hitta nåt negativt att dra fram, så att det skulle bli bra TV av det hela.
Efter programmet skakade Bengan hand med Lehmann och tackade för god match.
Nåt handslag mellan Bengan och Wikegård fick vi aldrig se.
Ganska så talande, eller....?

Yellowcard: haha ingen dum ide ! :P

« · 1123048 · »