1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 614027 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
haggen: Båda skyller på dålig sikt när det inte går som dom tänkt?

haggen: Slovenske målis? Vem är det?

Nån som vet vad Anja P och modos slovenske målis har för likhet?

Blizzard: Fast jag minns inte att vi lät Bobbarna börja med 6-0 iofs...

Blizzard:

KB kan ta modos plats de sista omgångarna.

mikenomad:

Ja perfekt o köra när de börjar jiddra om sitt sm-guld.
Borde ju tysta ner dem.

haggen: Och ingen är förvånad.

mikenomad: Och vi var sur över S-vall torsken på en försäsong ;-)

O Petra Forsberg har lååång väg till någon slags form.

Blizzard: "Sämre än KB65..ja ni är sämre än KB65...SÄÄÄMRE än KB65!!" :-))

Blizzard: woooho!! KB65 vann 8-7 i förlängning!

Blizzard:

KB65 näst bäst i Västernorrland.

Blizzard: pucken låg på mållinjen, nära 8-6 för KB65. Nu blev de PP MoDo !

Icing-Ove: Modo? jag skiter väl i modo (a) FORZA KB65 ;-)

Blizzard:
Det roliga är att du bryr dig om Modo, varje dag...

Wernblom vilket pack! tyckte 7-4 målet var skit snyggt "åååh vilket fin mål, åååh vad fint" "hockey godis igen". Dom spelar fan mot KB65 och målet var inte ens snyggt! buuuuuu

"Rolf blir kvar i organisationen och kan dels koncentrera sig på våra kunder och dels vara med i arbetet att slussa in en ny marknadschef."

...så ska Norrbom sluta.

Uno Gordon: Fan det blir lite slarviga grammatiska fel i mina inlägg ser jag. Irriterande. Men poängen framgår ju i allafall.

El Maco: Väl talat. Jag köper ditt resonemang. Du vinner på poäng. Jag har ingenting att kontra med. Jag får acceptera att Wikegård är slut som artist. Men i mina ögon kommer han alltid att glimma. Vare sig han står stämplad som "loser" i pannan eller lider av ADHD som någon uttryckte det hela.

Kanske var det därför som Wikegård hoppade av tränarkarusellen och föll med flaggan i topp innan verkligheten hann ifatt honom. Det är fullt möjligt att det som funkade förr inte fungerar idag. Då produkten hela tiden utvecklas. Men han fick sina minuter i rampljuset och lever säkerligen gott i sin miljonvilla utanför Sigtuna med sin familj. Och det var väl med den vetskapen han en gång började. Kanske inte att bli TV-kändis som expertkommentator utan blondie-wannabe utan som NHL-proffs eller möjligen en duglig Elitseriestjärna om inte knäna pajat 3ggr på 2år.

Nu blev det kringelkrokar fram till kändisskapet i slutändan men han lyckades ju bevisligen. Om än i en annan form.

Tack och bock!

Uno Gordon: Ojdå! Mitt närminne är inte vad det borde men Omark fungerar ju lika bra, dom är väl båda uttagna till landslaget?

Jag kan tänka mig att Wikegård är en sympatisk människa på fritiden, samtidigt är det inte hans "norrlandshat", eller motsvarande, som jag stör mig mest på. Det är alldeles för transparent och ytligt, vad jag stör mig på är hur han medvetet gör ett försök till en seriös debatt om Tre Kronor (om det nu var ett seriöst försök till att börja med) till pajkastning när han får en chans att presentera sitt hockeykunnande mot självaste förbundskaptenen som tagit OS och VM-guld. OM Wikegård nu besitter den kunskap som han utger sig för att ha, för att förändra svensk hockey så borde han nog lagt fram denna på ett betydligt mer konstruktivt sätt. OM nu BÅG är så handlingsförlamad som Wikegård vill få det att framstå så hade den senare kunnat bekräfta detta med att presentera egna förslag och sen låta BÅG kommentera dessa istället för....ja, titta du och se om du håller med efteråt.

Uno Gordon: Kenta Johansson har vunnit SM-guld och var uppskattad av spelarna. Wikegård har inte vunnit något och inte känd för att vara särskilt bra. Det handlar inte om att vara udda och högljudd, det finns en jävla massa gaphalsar som tränat lag. Några åstadkom också saker, det har inte Wikegård gjort. Att ta upp Wikegårds brist på meriter är kanske att mäta kukar men storleken har faktiskt betydelse, tro inte något annat.

Jag tycker inte att Wikegård är obekväm på något sätt. Jag ser inte heller något nydanande med hans tränargärning, han knallade väl mitt i hjulspåret så gott som någon. Jag tycker att hans tränarkarriär var ganska slätstruken och ser inte någon särskild storhet hos honom som motiverar det oproportionerliga intresset. Tvärtom är väl den stora massan av folket omotiverat imponerad av det där tränarknallpulvret. Han är rolig och medial, I'll give him that.

Uno Gordon: Att bokstavligen skrota låtsasturneringarna går ju inte, det är klart att dom ska finnas med annars försvinner ju all slags "landslagsidentitet" förutom under VM och OS. Samtidigt har ju den här diskussionen fler dimensioner också. Är det BÅG's fel att konceptet "heart of hockey" bara gäller inom området kring örnsköldsvik exempelvis?

Nu spekulerar jag tämligen löst men jag förutsätter att dragkampen i mellan klubbarna är alldeles för stor för att någon bara ska ta ett steg tillbaka och säga: "ok, ta ut våra spelare, vi chansar om dom blir skadade". Samtidigt kan jag förstå vissa spelare som ställer sig tvivlande inför att spela dessa "låtsasturneringar", det är långt ifrån lika meriterande som det en gång var, det finns inget att vinna egentligen (förutom ett par mille) och det enda som får det att kittla till i pungen heter OS och möjligtvis VM.

Sen det där med dagsform. Om Pihl har slagit en klubba i ansiktet på Ragnarsson på lördagen så kan man ju förmoda att dom inte kommer att utgöra ett fungerande backpar på tisdag morgon. Med detta menar jag bara att betydelsen av rätt kemi i laget kanske är större än vad man kan tro. Endera spelar man med ett stjärnspäckat lag som leker hem en seger eller så försöker man ha en viss stomme även i landslaget som alltid ställer upp och som är tillräckligt flexibla för att fungera med några nya spelare och sedan gå ut för att vinna en taktisk seger.

Angående Peter Forsberg: Det kanske inte är BÅG's främsta uppgift att marknadsföra produkten Tre Kronor men jag kan ha förståelse för att man lämnar en plats öppen/semiöppen för en spelare som Forsberg, Tre Kronor måste bli attraktivt på något sätt och även om det innebär att man måste börja från grunden, i detta exempel med hjälp av ett känt ansikte i laguppställningen, så måste ju målet vara att slutprodukten Tre Kronor blir vad du säger att du vill att det ska vara, en ärorik erfarenhet och ett självklart "kall" när man får chansen att spela.

mikenomad:

Likaså kan man högakta Wikegård för diverse egenskaper. Speciellt hans gambleregenskap som varit bland de vassaste senaste decenniumen.

Men tränarmeriter, tja...I Väsby var han assisterande. I Boden blev han degraderad till assisterande. Det funkar ju inte om inte någon styr upp adhd-funktionerna.

Alltså han kan vara ett utmärkt bollplank och en matchvinnare om någon annan är med och drar i trådarna och håller in hästarna.

Att vara meriterad tränare i dagens hockey innebär något helt annat. Det ligger lika mycket på det emotionella som det psykologiska planet. Man måste kunna människorna och jobbar med dem lika mycket som man förankrar sin hockeyideologi. Modernt ledarskap där man också måste tåla mycket psykisk stress. Ja, nästan allting som Wikegård inte är.

Olle: Nu måste jag få rätta dig på en punkt. Har inte sett inslaget själv i "Hockeykväll" men det tänkte göra det nu. Men det får inte Johan Harju som Wikegård sågade i höstas utan det var Linus Omark. Men jag håller med dig att en del av det som Wikegård levererar i rutan är skräpmat. Och han älskar igen Norrland men har blivit tillsagd att hålla låg profil kring Norrlandslagen av SVT för att reta upp de norrländska tittarna och skapa ett utbrett "hat" för att göra bra TV. Därför blir det mycket pinkande på FBK och tala sig varmt om hjärtat kring Brynäs och Djuuurgården.

Det kan reta upp mig till viss mån. Och jag delar definitivt inte hans uppfattningar kring allt. Det kan bli lite tjatigt i längden. Men eftersom jag även tagit del utav Wikegård när TV-kamerorna släckts och intervjuat honom samt lunchat med honom på Nordichallen så har jag även en annan bild utav fenomnet Wikegård.

Uno Gordon: många bra poänger i detta inlägg har du .. speciellt angående foppe och fbk spelare.. att hålla en plats för en kille i ett landslag för att han var bra för 4 är sen är under all kritik .. sen mycket av de övriga förklarade han i tv i går varför de görs på de sättet .. och det köpte jag mycket av .. även om jag inte gillar det .. jo jag hade gillat det om halva landslaget spelat i timrå .. då hade jag inte velat slita på våra spelare i onödiga skit turneringar . men bra sakligt snyggt inlägg uno .

El Maco: Det finns alltid två sidor utav den ädla medaljen. Och det är väl klart som fan att det är väldigt få spelare som berömmer Wikegård. Hur många berömmer Leif Boork tror du? Kan de ha att göra med att de ställde krav och vågade fatta oömma beslut till gagn för LAGET. Allt det Wikegård har gjort är definitivt inte bra. Han har sina sidor den mannen också. Men generellt sett så är det som så att folk som kör sitt eget race och inte trampar omkring i redan upptrampade spår anses som obekväma och udda. Det är inte acceptabelt enligt den stora massan utav befolkningen att fläka ut sig, vara gapkäftad eller ställa krav. Man skall vackert ställa sig sist i kön, rätta sig in i ledet och vänta på sin tur med mössan vackert i sin hand. Det är allmänt vedertaget.

Så nej jag kan inte exemplefiera någon spelare som basunerat ut att Wikegård är en bra tränare. Min poäng i det hela är bara att man bör beakta Wikegårds bakgrund när man resonerar kring hans status. Jag stör mig på att man skall köra "Min pappa är starkare än din" eller "jag har en större penis än dig" när man skall exemplifiera hur många titlar man som tränare har åstadkommit i sin karriär. Det finns faktiskt andra kriterier också som kan uppväga hur pass bra personen ifråga är för sitt uppdrag.

El Maco: Grejen med Wikegård är ju att hans grej börjar bli gammal. Senaste avsnittet av hockeykväll var ju bara pinsam, Wikegård sitter och slänger ur sig lösa förklaringar till varför Tre Kronor går dåligt, utan att öht. komma med konkreta förslag till att lösa problemet:

"jag har hört från spelare och ledare att du inte kontaktar spelare och ledare"

Det är ju intressant att någon så mediatränad som Wikegård presenterar grundstenarna i sina argument i form av lösa antaganden som han bara slänger ut där. Nu må det ju vara så att BÅG inte är någon retoriker för fem öre men egentligen så kan han ju inte säga något annat än "nej så upplever inte jag situationen".

Wikegård är nog själv medveten om att hans "hockeykunnande" förlorar mark för varje gång han uppträder i rutan, han står bara ut med det eftersom han får exponering och tv-tid. BÅG förväntas ge förklaringar och stå till svars för dåliga prestationer rent sportsligt, Wikegård behöver inte ens stå till svar för sitt usla argumenterande, han finns med i rutan av en enda anledning och det är att han vågar säga vad han tycker. Han är lite så där lagom fräck och svt har väl alltid behov av sånna människor.

Ingen som noterade hur sparsam han var med superlativen när Johan Harju diskuterades förresten? Ni vet, den där "tjockisen" som Wikegård totalsågade för några månader sedan?

Nä, rubrikernas man har sakta med säkert fått se sitt förtroendekapital som hockeyorakel försvinna till fördel av en slags "pajasfigur", en maskot och talesman för allt uselt och dåligt i svensk hockey.

Uno Gordon: det har du en poäng i....

superfalle: Ja anser att allt det BÅG gör är förlåtet för att han fört oss till en historisk dubbel. Jag tänker inte ta ifrån honom den bedriften och inte heller hans framgångssaga som spelare. Jag har en oerhörd respekt för det han utfört. Men samtidigt tycker inte jag att han skall få stå oemotsagd och komma undan med felaktiga beslut och uttagningar. Det här jävla daltandet med FBK-spelare och Peter "hålfotsinlägget" Forsberg står mig upp i halsen. Det får vara någon måtta med galenskaperna. All cred till Foppa för det han utfört men att hålla landslagsplatser öppna hit och dit utifall om han kan vara med är bara löjligt och djävulskt könslöst.

Samma sak var det under Hardy Nilssons tid. Folk särbehandlades åt höger och vänster. Vissa fick wienerbröd till kaffet andra inte. En landslagstränare skall ge fullständigt fan i sitt revirtänkande och klubblagskänsla i sina uttagningar.

Han skall enbart basera sina uttagningar på vilka spelare som har bäst dagsform för dagen och vilka som är hetast. Antingen toppar landslaget inför varje jävla Euro Tour-turnering som spelas och de spelare som blir uttagna skall ha ett medicinskt intyg för att få tacka nej eller ha synnerliga goda familjeskäl för att ens drömma tanken på att lämna återbud. Eller så skiter man i alltihopa och skrotar de här beiga och Kalle Anka-betonade turneringar alternativt att man kommer överens med respektive länder att man kör 2 toppade turneringar utav 4. Och resterande 2 är talangutveckling sedan får man alterna från år till år vilka turneringar som skall toppas och inte så att inte tjeckerna, finnarna eller ryssarna blir sura. Utan att man rättvist fördelar det hela. För på det här viset kan vi ju inte ha det längre. Landslagsturneringarna är lika iskalla som Champions Hockey League eller den numera skrotade Royal League i fotboll. TV-bolagen ville ha dem men publiken svek. Varför då? Troligtvis för att det var en usel produkt som levererades. Det är ändå för tittarna och den betalande publiken på respektive arenor som landslagen och klubbarna spelar inför. Då¨får man rätta munnen efter matsäcken och modifiera evenemangen så att publiken trivs. Enkel ekvation.

*Dum

Uno Gordon: jassaå! Jag gillar Wikegård tycker han är riktigt rolig... Men att sitta på sidan och kritisera personer det är mycket lätt. Jag skulle kunna ängna mig en hel väck åt att kritesera folk, Wikegård har det som jobb.
'
Fattar du inte att det är ett media "ploj" som Wikegård håller på med? Sen drar du upp en massa hisoria som är helt ointressant..

Då undrar jag om du är dum eller bara vill käfta...?

Eller om du är dun?

Uno Gordon: Du som har fikat med Wikegård i Lugano och allt, kan du exemplifiera med en spelare som sagt "Jag hade Wikegård som tränare, fan vad bra han var". Nån måste finnas men sammantaget har han väl fått oändligt mycket mer beröm som teveman än tränare? Och nu börjar visst somligt folk ledsna på mediewikegård också...

Uno Gordon: ja om en tränare lyckas flera gånger ända fram så kan åtminstone jag tycka att det säger en hel del om den tränaren .. sen att brynäs gapar om sm guld .- de laget som tog dom gulden är borta för länge sen .. bengt åke är kvar .. vad är de bengtåke misslyckats med ? om viktor tikhonov fått 20 återbud under storsovjets tid skulle det knappast blivit guld för han heller .. att sverige ska vinna allt jämt är helt osannolikt .

diffe: Jag är inte dryg och inte dum. Jag konstaterar bara fakta. Du får ogilla Wikegård hur mycket du vill. Men kom inte dragandes med kommentarer såsom "Hur många guld har Wikegård?". Det är lika fjantigt som att brynäsarna sjunger om sin 12 och Modo om sina 2 men Timrå har ingenting. Är det antalet inteckningar som avgör hur pass skickligt ett lag är eller inte? Klart att det är meriterande men guld och sex går jämt ut med varandra, det är jävligt skönt att kvittera ut dem men det är definitivt inte allt.

Harryhaffa: Jag tvivlade inte en enda sekund på det där laget. Okej jag kanske inte solklart pekade ut dem som olympiska vinnare. Men jag tyckte sammansättningen såg bra ut. Vad sedan journalisterna skriver skall man ta med en nypa salt. Man måste kritiskt granska subjektiva bedömningar och spekulationer. Ibland slår dem in men mestadels har de fel- Åtminstone de som gång efter annan skall ta till kristallkulan som sin bäste vän och förutspå åt höger och vänster olika skeenden i tillvaron. Men till syvende och sist är det inte vilket namn som står på tröjan som är avgörande för vad utgången av en turnering blir.

Givetvis ökar förutsättningarna för ett lyckat resultat om du har sk "stjärnspelare" uttagen i truppen. Men då gäller det också att dessa individer rättar sig in i det kollektiva ledet och att den stora massan d.v.s. de som befinner sig runt omkring accepterar sin roll att stå vid sidan om och i skuggan utav profilerna. För alldeles oavsett hur än talangfull du må vara och skicklighet inom din genre så måste du ha ett team utav kompetent folk bakom dig som backar upp och som kan leverera lysande passningar och mackor på bladet samt plocka på sig blåställen och offrar sig helhjärtat för laget för att spetsspelarna skall få utrymme att koncentrera sig på sitt och uträttar det de har kommit dit för. Man kan ta sig hyfsat långt med en "A one man show". För att defilera hela vägen in i mål som numero uno måste du ha äregiriga och stolta soldater bakom dig som är beredd att dö för sin nation och stjärnornas skull. Utan dem är du ingenting! Vare sig du heter Henrik Zetterberg eller Peter Forsberg.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Et tu Brute: Ja ja, visst är det en jättestor bedrift att infria högt ställda förväntningar, en utmaning som man eg. bara kan förlora. Vinner man gör man ju det förväntade liksom. Men nu var det inte riktigt det som var huvudpoängen i mitt inlägg. vad jag menade var att innan HV hade inte heller LillKenta vunnit något, trots det var han ett oerhört aktat tränarnamn redan efter vad han åstadkommit i TIK. Likaså kan man ju högakta Wikegård för diverse tränarmeriter, t.ex det han gjorde i Väsby och Boden, trots att han inte har några mästerskapstitlar i CV:n....

T T: Jo lät rimligt där i den där intervjun.

T T: näe har varit febersjuk och börjar precis känna mig levande, så orkar inte dit. Glad är jag för det också, snacka om skitmatch!

Yellowcard: Jag tycker att det låter alldeles rimligt. Skulle inte du på hockey förresten? Sitta hemma och slöa framför teven...

T T: Fan så dåligt att stathelvetet är ute efter att förstöra för sport i Sverige - ett tag var det ju snack om att den befintliga artistskattregeln skulle försvinna också.

Vilka klubbar hyr sin arena? DIF, LHC, Frölunda, fler?

Yellowcard: Undrar vem som får lomma iväg och sätta sig på läktaren? Man får bara vara sex ledare i båset och det var de antagligen innan också.

Härligt med ännu en röst i båset som kan förvirra yrhönorna lite till.

250kg kärlek: Det messt intresantamåsste vara om modo lyckats med bedriften att vinna den matchen,,,klart de har ju tur ibland;)

Frisco: Så fanatstiskt intressant var den matchen ur massmedial synpunkt, sett från en av Sundsvalls tidningar.
Nåja, en av de mest intressanta matcherna under detta år spelas i morgon då.

250kg kärlek: ja . kan bli jämt .. men jag tror messias blir den berömda tungan på vågen ..

250kg kärlek: www.lagsidan.se/kblage

250kg kärlek: Undrar om det är en förmatch till morgondagens DM-final?:)

...så går en av årets mest spännande matcher av stapeln i kväll. Vad ska man tro? Kan bli jämnt...

« · 1123526 · »