1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581367 inlägg · 6216 ämnen

Apropå nånting...

« · 1946591 · » Till forumet


Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Mer Mattson här hemma...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Synct: Vi har ingen framtid i SHL.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Jag föredrar några tuffa och tråkiga säsonger med kval för att kunna etablera sig i SHL än att harva runt i hockeyallsvenskan
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Andra får ju tycka som de vill men jag föredrar harvandet på vår rätta nivå i HA varje dag i veckan före att åka runt med brallorna nere och göra oss till åtlöje i SHL. Det här är hittills den tråkigaste säsongen på flera år. Fullständigt utan nerv, längtar till kvalet när det gäller nåt igen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND: Jag tror nog det försöker, de är bara dåliga hockeyspelare.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
The great one: det är ett klassiskt skitlag vi har i år, från första till sista lagdel. Det är bara att be till högre makter att vi klarar kvalet och på något magiskt sätt lyckas bygga ett riktigt lag inför nästa säsong.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND:

Det är ju inte ens juniornivå på dom där positionerna. A-laget får köra extra med hockeyskolan i sommar tror jag...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Ikväll vi var tyvärr inte ens bättre än " Turkiska SK "
Länge sedan jag sett Timrå var så tafatta som ikväll!!!
1-0....Alla Timråspelare framför mål och ändå mål!
2-0...Frölundaapelaren får obehindrat stå och styra in puckuslingen! Molinder ger spelaren en lite touch med klubban...för h-e resolut hugg i ryggslutet och det hade inte blivit mål!
3-1....2 Frölundaspelare kan obehindrat åka sakta in och stänka in puckuslingen!
4-1....Årets mest tafatta mål i SHL...Svedda och 3 Timråspelare bakom egen kasse mot en Frölundait och lämna tom kasse....!!!
Där bröt jag ihop...
Och 5-1 såg jag i efterhand...lika illa som 3-1...!
Det är så tråkigt att se hur dom ger upp allt!!
Leksand låg jävligt risigt till i HA och har krigat till sig 8 raka vinster och ligger 3:a nu...
Vi har haft chansen hela tiden..
Men laget verkar ha gett upp allt för länge sedan!!
Det är som suppoter så himla tråkigt att se..
Man stöttar dom till tusen...men de ger inte mycket tillbaka!
Just nu känner man en massa besvikelse!
Att inte ens bjuda upp till dans!
Nä de kan väl iallafall försöka!
Men icke!!!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TIK-Lund: Min fru brukar ha samma problem på lördagkvällarna...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: bor i tallnäs och har vip biljett, men fick rännskita så får sitta och trycka på med mobilen ikväll.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jensen_12: Stevie Wonder skulle till och med sett det!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: ungefär lika långt som gormley hade till båset vid bytet.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Ja de va ju lite längre de så jag förstår att du skulle vilja vara där!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JonteD: jag har 63 mil enkel. 😥
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Jag har 28mil t o r men jag provar att va där så ofta de går!😎
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
jå1: Skulle ge mycket för att få vara med i klacken uppe i Timrå just nu. Älskar laget Timrå i ur och skur. Riktigt avis på dom som får vara på plats ikväll. Hur mycket jag än klagat så skulle jag aldrig dra mig för att gå på hockey om jag hade möjligheten. Bara medgångssupportrar som stannar hemma för bekvämlighetens skull om man har ekonomi och tid för att gå!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TIK-Lund: Det blev lite förvirrat för både målvakt och försvar vid frölundas 0-1 . Några missade , en del ramlade
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Herminator: hur hamnade Svedberg på rygg?
Kunde inte se på reprisen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Svedberg beter sig som han är på Timrå badhus.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Mer romantiskt att kolla på farmen i en urtvättad t-shirt än o se detta spektakel..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Herminator: Vad hanns det med ? 5 matcher . Vanliga flytet med nyförvärv
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Andersson: Ja även där, Filip Westerlunds säsong är över. Operation av urled vriden axel och sedan rehab 10 veckor på det.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Herminator: Aha. Tänkte att det var väldigt lite folk för att vara en gratismatch i så fall. Sen vad är Alla hjärtans dag för ursäkt att inte närvara. Finns väl inget mer romantiskt än att gp tillsammans som par och kolla på Timrå live i NHK. 😍😍
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Andersson: Yes, du bokar som vanligt men betalar 0 kronor per biljett.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kerstin_k: Är det sant att nya backen Westerholm missar hela säsongen ? Har lyckats missa den nyheten
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Andersson: Mycket Frölunda. Lite Timrå.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Herminator: Men ändå måste man hämta ut någon form av biljett ?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Nix, den går mot Växjö 21/2.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tonymontana: va det inte gratismatch ikväll?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Öndulat: oj inte många på plats ikväll, ioförsig förståligt. Kan det va 2000?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Olle Liss i Röggel verkar inte få spela.
Skulle inte tacka nej till honom! Bra svall också!

Edit: se Sputniks inlägg...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Nubben bar att slå till. 🙂👍
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Backhandflipp: jobbigt med Koncernredovisnin
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Icetea: Blir Tjobba Gatuhag Rolle W som de gör klart med ikväll
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jävlar vad folk skulle va kära idag då, ingen som vill gå på matchen..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
tjobba: Kan det vara Maksim Matushkin från KHL?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Backhandflipp: Tycker det låter oprofessionellt, räkna med hjälp av fansen för att klara ekonomin.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Lite mer AIK. Det ska alltså lånas ihop pengar för att klara elitlicensen. Vi har sannerligen inte haft den bästa av ekonomier, men vafan. Dags att ta i med hårdhandskarna – även om vi skulle drabbas.

www.hockeypuls.se/artikel/hockeyallsvenskan/darfor-vill-aik-lana-pengar-elitlicensen-i-fara-det-finns-en-risk
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: äntligen något som liknar silly i a f. en 3 poängare mot indianerna ikväll på det så kan man ju njuta av slutet av veckan då
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Jag gissar på en KHL-back då bottenlagen där verkar börja släppa spelare.
Tror fortsatt att Nubben även löser Erik Karlsson.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: På lördag i ståplatspuben kommer Freddan på besök. Passa på att ställa frågor till honom då.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon: Eftersom Timrå gick in med så låga förväntningar från start, så kan man ju inte förvänta sig mer än att det är ett mirakel om vi blir kvar. Det man hade kunnat önska sig är lite mer kommunikation från föreningen. Ett öppnare klimat hade sparat oss en massa funderingar.
Men det kanske ser ut så här i alla föreningar, jag vet inte.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
RunarUp: Kul att du är imponerad . Jag är jätteglad när Timrå vinner. Och var salig när Timrå gick upp. Tycker dock att TIK har hanterat SHLsäsongen tveksamt ned tanke på att det nte skiljer mycket mellan TIK, Mora och Örebro. Nu är det som det är, och ingen blir väl förvånad nästa säsong om det blir HA. Inga pengar och ingen trupp...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: ja dom verkar inte vilja släppa spelare
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Verkar som att vi kan glömma EK då.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Ja Nubben har fingetoppkänsla! Det är synd att han inte ringde mig!!!!
Vi kunde åkt till Riga en månad och jagat spelare....
Och hunnit med lite annat smått och gott!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
nectis: Nubben har fått vittring i allafall.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jag tror vi kommer värva en skitback idag. Någon från div.1 eller HA.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon: aktiepengarna skulle hjälpa Timrå att etablera sig i shl. Man kanske kan tolka det olika men för mig lät de som att spelare skulle in.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon: Giffarna har liksom Timrå IK haft problem med ekonomin och har gått en lindansargång mellan Allsvenskan och Superettan i många år. Men Giffarna har en strategi som gjort att laget nu kan etablera sig i den högsta serien. Man har satsat på att ta in ett gäng spanjorer (inklusive tränare) som har visat sig vara mycket lyckosamt men samtidigt satsat på att utveckla egna produkter. Man har sålt spelare och fått in pengar den vägen, man har sålt arenanamnet etc. Man har också inte varit rädd för att fråga om hjälp med resultat att en privatperson gav dem ett lån på 5 miljoner kr när det såg tufft ut ekonomiskt. Giffarna har lyckats med sin strategi så till den grad att nu även kommunen ger dem ett nytt rekordavtal (enligt ST idag) Värvningen av Omar Eddahri kan väl ses som om att Timrå IK skulle värva en landslagsspelare från Växjö eller liknande. Framgång föder framgång.Man men måste ha en genomtänkt strategi dvs hur eller på vilket sätt ska vi nå vårt mål för att lyckas. Jag tycker att Nubben ska ringa upp Urban Hagblom (sportchef hos Giffarna) och ta ett snack med honom.
Kommentera

« · 1946591 · »