1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581814 inlägg · 6215 ämnen

Apropå nånting...

« · 1946591 · » Till forumet


Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Mer Mattson här hemma...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Vi får inte glömma att vi faktiskt är i SHL, föreningens resa senaste åren har varit enorm.
Sen håller jag med, det är en form av självskadesyndrom att se matcherna på slutet...och vi är dyngsist och förmodligen sämre än KHK ifjol.
Men om ngn skulle sagt för 3 år sen att vi idag skulle vara i SHL och ha 50-50 chans att kvala oss kvar, så hade jag tagit det alla dar i veckan.
Hoppas bara att folk inte slutar gå på matcherna och att supportrarna sluter upp.
Det är vid dessa stunder man kan beundra Leksands supportrar som alltid ställer upp, trots allt elände de gått igenom.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Så är det, jag är ff själaglad över att öht ha ett lag att hålla på, det är inte länge sedan det inte var självklart. Men jag är samtidigt för gammal för att bli starstrucked över att se storheter som Brynäs, FBK mfl möta mitt lag när klasskillnaden är som den är. Jag kan hellre förlika mig med ett hockeyliv i HA och motstånd vi rår på.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Ett hockeyliv i HA och känna att man inte klarar av att bli ett etablerat SHL lag skulle kännas som 52 omgångar med försäsongsmatcher, ryser av bara tanken. Dagen jag känner som dig är nog dagen mitt hockeyintresse är över tyvär.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Är med på hur du känner, men jag kan också påminna mig om alla matcher i allsvenskan där spelet bara gick ut på full fart, nord-syd, där Boyce och Berglund kunde härja fritt.
Kvalitén är ju inte bra i allsvenskan generellt....

MEN det är INTE kul att torska match efter match i SHL mot lag som underskattar oss och spelar på 60% av sin förmåga, och känna att vi är chanslösa. Det är förnedring och tortyr för TIK själen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Länkar till en Brynäsartikel som dock är Timrårelaterad, ni har ju faktiskt fått fram mycket fina spelare genom alla år och gör så fortfarande!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jag vill börja med att säga att det är kul att så många är engagerade när det gäller Timrå. När det engagemanget dör, då kan man börja bli orolig för vilket stöd som faktiskt finns för Timrå.

Sen kan jag tycka att kritiken i detta forum emellanåt blir väldigt onyanserad och destruktiv. Såklart så behöver man ventilera sin frustration, men att börja kasta skit på spelare/ledare och bli en domedagsprofet av rang känns ju bara kontraproduktivt.
Denna säsong visste vi på förhand skulle bli oerhörd jobbig, och vetskapen har alltid funnits att vi kommer behöva spela kval när 52 omgångar är avklarade.

Sen är jag inte blind och håller med om att en hel del kunde ha sett bättre ut. Kombinationen försvarsspel (där vi absolut måste räkna in centers ansvar och inte bara backarnas) och målvaktsspel har sett minst sagt blekt ut emellanåt.

Men jag är oerhört hoppfull inför ett stundande kvalspel.
-Timrå kommer att få äga mycket puck, och det har de gjort väldigt bra stora delar av säsongen. Med mer puck i ägo kommer timrå få med sig fler utvisningar, och i pp har vi minst sagt levererat denna säsong.
-Vi har ett sparkapital så det tjuter om det i Wedin. Stundtals har han snurrat upp rutinerad SHL-backar på läktaren. Vad borde inte han kunna åstadkomma mot Larsson/Fernholm eller Dallas?...
-Det är bra go i laget och stämningen är trots förluster riktigt bra

Gällande nästa säsong så är jag även där positiv. Med ett par värvingar, och fortsatt utveckling av våra unga och orutinerade spelare så kan det se bra ut! Nubben brinner verkligen för Timrå, och jag har full tillit till honom.

Jag tycker att vi alla gör det vi kan genom att stötta vårt älskade timrå på plats(hemma såväl som borta) sista 12 omgångarna

Det här fixar vi ihop! VI ÄR TIMRÅ OCH VI GER ALDRIG UPP <3
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kallekoskinen99: Vi har slagit Mora IK 3 gånger av 3, vi har ett av SHLs bästa powerplay och ändå ligger vi 10 poäng efter Mora. Min analys blir då att vi har seriens i särklass sämsta försvar och målvakt. Coachningen och matchningen av laget är mera svårbedömt. Otur med skador har de flesta lagen. Skillnaden ligger i hur man hittar en bra lösning på problemet. Jag tror inte att stämningen och goet inom laget är på topp om man har med sig en massa förluster inför ett kommande troligt kvalspel. Timrå har nu 6 raka hemmaförluster! och om den siffran blir större i dem 12 avslutande matcherna så kommer det helt säkert att påverka laget negativt.
Viktigt alltså att försöka hitta tillbaka till det fina hemmaspelet vi hade i början av säsongen. Jag bedömer det som högst troligt att det blir kvalspel för Timrå men vi har en bra fördel i att vi kan nu förbereda oss på detta i god tid, slicka såren och komma laddade tillbaka. Kvalspel är något helt annorlunda än serielunk. Det gäller att alla spelare är mentalt beredda på vad som väntar speciellt om vi spelar på Hovet. Det blir små marginaler som kommer att avgöra där den mentala biten kommer att vara oerhört viktig liksom coachningen av laget. Sen gäller det ju också att ta vara på chanserna när dem kommer och utnyttja motståndarnas svagheter. Jag föredrar att vara optimist till våra chanser att hänga kvar i SHL men vill samtidigt vara realist. Tänker på kvalet i fjol ....
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Matsg: En back in å alla skador tillbaka så är jag lugn vid kvalet. Ev ta in kaijser/Jansson. Skulle va mer orolig om jag heja på Mora
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Justin Crandall till AIK.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Matsg: ja och med de spelet de visade upp igår är det väl ingen som vill komma hit om de inte får snuskigt bra betalt. Ger mig faan på att Nubbens "drömvärvning" som var 95% klar sprack efter att spelaren kollat in gårdagens match. Ja om den här värvningen nu fanns över huvud taget. Inte ett enda namn har ju cirkulerat som rykte och det är ju märkligt att Nubben lyckats hålla det sååå hemligt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jag inbillar mig fortsatt det är den här www.eliteprospects.com/player/8664/andrej-meszaros snubben "Nubben" går för.
Det som talar för det är hans meriter, statistik & att han verkar vara en ledare med A och C på bröstet.
Google Translate på Slovan Bratislavas hemsida så kan man läsa att Meszaros + en till back just nu är skadad.
Och det var ju det "Nubben" sa, det var nästan klart men det har blivit skador i klubben.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Det är nu alla måste stoppa upp och börja kriget för att vi ska vara kvar i SHL.
Laget förbereder sig tillsammans med Nubben och Medelpadspubliken, fans, supportrar, hardcorefans, Rätta virket, TIK08 mfl mfl måste och börja stoppa upp.
Det kommer bli krig!!!!!!
Ingen i Västernorrland som älskar hockey i allmänhet och TIK i synnerhet, får vika ner sig.
Vi ska vara kvar!!!!
ÖKA ALLA!!!!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Stoppa upp=Steppa upp
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Vilket lag i ES vinner minst tekningar. På hemmaplan ligger det på ca 25% o när det gäller de viktiga så är det bara 20%. Har sagt det förut o det har blivit marginellt bättre. Men okey, det är bara en liten del av det hela. Värre är väl att man släpper in mål när laget spelar Power-play.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
tjobba: tror inte att det är han, kan bara tänka mig hur mycket han kostar i månaden.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Synct: Det är ju bara två år nu vi kan lanka oss fram med sämsta truppen i serien. Våren 2021 kommer 13-14 få kvala mot varandra vilket är en riktigt jävla bra modell så man slipper se den här jävla budgethockeyn pågrund av att man ändå ”Har bättre lag än de i allsvenskan”. Desto mindre rolig modell för allsvenskan dock där jag tycker att vinner man serien ska man inte behöva kvala i ett slutspel mot lag man redan besegrat över en säsong. Men att 13-14 i SHL spelar om netflyttning tycker jag är välsigt bra. Den där jävla mentaliteten om att man ska kunna snåla sig kvar ska fan inte vara lukrativ.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Affe_TIK: Helt sjukt vad AIK dopar sig. Hoppas som fan på skador där
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Synd att Nubben alltid ska börja leta förstärkningar i sista sekund... Vår brist på backar av SHL-nivå har ju varit känd i månader. Underkänt!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Laken: Han har nog letat hela säsongen. Men den inslagna vägen med ansvar över ekonomin, vårt tabelläge och utbudet på marknaden gör nog att deadline day är bästa läget att värva tyvärr.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Duncan: Läget är som läget är!
Det finns två vägar att gå från nuläget.
Lägga sig att dö och bara låta säsongen rulla ut och det går som det går. Eller engagera sig och förbereda sig för krig mot AIK.
Det senare måste väl kännas bättre för de flesta.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Laken: Han hittar säkert nåt till slut men så skiter det sig för att faxen hänger sig och kontraktet dimper ner 00.01
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad:
Det löser sej nog som Kjell Lönnå sa 👋💪🤔
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Fear of the Dark (AIK) spelar mot Leksand på ett slutsålt Hovet ikväll. Det gäller att hålla koll på vår troliga kvalmotståndare. Det är bara att gilla läget för oss och se till att vi kommer väl förberedda!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Djurgården värvar från pantern. Madhawk skriver att allt annat än breddspelare vore sensationellt om något lag hittar, det låter brunt det här.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
jå1: tick tock...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
nånting helt annat nu för att ta tankarna ifrån Nubbens 5 i 3 ragg. Nikita Kucherov är inne på sin 6e NHL säsong och har är förste att nå över 90 poäng så kort tid in på säsongen på nio år. Jämför gärna hans stats som rookie och låt tankarna drömma iväg om vart EP kan vara om några år. Nu är det naturligtvis lättare att producera på den nivån i ett topplag som Tampa men Vancouver är inne i en generationsväxling och kommer säkert att växa som lag kommande säsonger.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Vi får var gla...
Vi har ju signat en målvakt iallafall 👍🏼
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Laken: bristen på kompetenta backar var tydlig redan under försäsongsmatcherna. Nubben har haft all tid i världen, man kan inte klaga på att ”inget finns på marknaden” när andra lag har värvat under hela säsongen. Nä, åker vi ur i år så har vi snålat oss ur SHL.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hockeyoraklet: sen kan det vara så att vi inte haft råd med spelarna vi vill ha, då kan man i ärlighetens namn inte klaga på nubben.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hockeyoraklet: inte råd...vart tog 45 miljoner vägen?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hockeyoraklet: Rögle verkar hitta en back iaf
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon: Sitter säkert på kontot. Du har ju redan aviserat att Timrå inte vill förstärka truppen?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
jå1: spets finns givetvis, bara pengarna finns. Skumt att det inte finns något rykte om Timrå någonstans. Ser inte ljust ut för oss, men lär väll bli nånting. Hoppas vi inte blir jätte besviken
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
Andersson: verkligen... just i denna situation hoppas jag(vi) att någon rolig nyhet ska dyka upp snart
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
jå1: har du andra uppgifter?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Oavsett alla möjliga negationer och rykten, ALLA till ladan imorrn mot Brynäs!
Tänk vilken våt dröm den kommande hemmamatchen var för ett år sedan.
Tre p imorrn och slippakvalhoppet tänds igen.
Ni, vi, du, jag behövs på läktaren!! Kom igen!
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
Andersson: finns bara tunna plånböcker😂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon: Rätt tydligt att Timrå söker spelare. Du kan ju gärna få presentera dina uppgifter där det framgår att Timrå inte vill förstärka? Och då menar jag inte dina egna tolkningar.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tar hellre vilken back som helst som håller anständig nivå i SHL än EK i detta läge. Även om jag hemskt gärna ser EK tillbaka.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon: Nu blev det ju 38 miljoner bara...😉
Fick ju betala fallskärmen på 6 miljoner till KHK, eller betala dom fick 6 miljoner mindre än de andra.
Sen kan man ju undra hur stora hål det fanns att fylla sen förut. Gamla skulder? Vad vet jag? Nåt lurt är det!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Andersson: Vad i helvete.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
jå1: Har naturligtvis inga sådana uppgifter. Men svårt att uppfatta denna parodi på annat sätt. Antingen finns pengar undanstoppade för nyförvärv, och då är man jäkligt sent ute. Eller då finns det inte, och då undrar man (eller snarare jag), för alla här inne utom jag fattar att truppen har SHLlön, vart pengarna tog vägen? Jag hoppas som alla andra att Nubben fixar några innan 00.00 i natt. Om det hänger på några miljoner så undrar man ju vart näringslivet finns i området Härnösand-Timrå-Sundsvall?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Propagandus: har hört ett färskt rykte nyss, det är att två shl klubbar förhandlar med 2 schweiziska klubbar. Kan Timrå vara ett utav dom lagen tro? Finns det nån bra back i bottenlagen där?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Icetea: plus pengar för J.D, E.P, D.S. med flera...plus ökade publikinyäkter mot budget..m
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tonymontana: Som jag skrev i går tror jag Davos Magnus Nygren är ett hett villebråd för SHL-lag. Men han sa vid jul att han vill till ett lag som kan vinna något, så där står vi nog inte så högt i kurs om han inte gillar utmaningen att vinna ett SHL-kval :)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
tjobba: Nygren känns lite för långsökt. Men ja vi får vänta vidare, vi hinner kanske inte ens presentera någon idag, kan ju komma upp ett pressmeddelande imorgon bitti.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tonymontana: Ja, mina två namn jag scoutade fram i går, Nygren samt Andrej Meszaros är nog långsökt för Timrå ekonomiskt, men utifrån det Nubben söker stämmer de väldigt bra in. Meszaros vill jag ha!
Kommentera

« · 1946591 · »