Huge: Fan man fick nästan tårar i ögonen efter alla nostalgiska minnen igår!! Jävlar va gammal man har blivit ja just de man e ju 61bast men man får leva på minnet av en svunnen tid o faan va kul de va!! Kanske bättre förr??
..så måste jag skratta, eller gråta. Man inser hur jäkla illa modereringen sköts, när man tittar in i SAIK:s forum. Herregud....hur kan det få fortgå? Varför har inte Marcus stängt av det/dem på livstid?
EXPLORERSMÅLAND: Vi har en UFO staty i Ängelholm ... 🙃 står i skogen nere vid havet 🙂 .. Gösta pollenkungen påstod sig ha sett varelser på 50- talet... 😂
Tacka vet ja en 75:a Explorer tillverkad på Vin o Sprit i Sundsvall på 70-tale! Dä rinn lätt å gör fortfarande!😂 Själv körde ja mä Sinisalos klubbor! På sjön...uterinken och på landhockeyasfalten!
Huge: Men bra var vi ,,skjuta ,tackla , snabba och vi hade nr på hjälmen , mitt var 14 med issolerinsband .. Kurt Olofssons i Timrå . Jäklar vad bra vi blivit om vi fortsatt några år till !
JonteD: Hoppas knäna bär dig idag, trist att höra. Kom själv aldrig längre än till bilparkeringen och kompismatcherna på is, var för tunn men hade bra spelsinne. Man får leva på minnena och på vad som KUNDE ha blivit...😉
Huge: Tack vare min längd o vikt när ja va 16 så hamnade jag i A-LAGET ganska snabbt spelade div-1 men höll ihop bara fem säsonger blev trasiga knän av de!
JonteD: Ville man ha ”böj” (uttrycket hook var ännu inte uppfunnet) på bladet var det bara att stoppa det i kokande vatten ett tag och sen klämma ner bladet mellan väggelementets ”skivor” och vinkla skaftet till önskad böj. Slipning skedde hos gubben Jernberg i hans cykelverkstad, räckte med 1 slipning per säsong...
Essvikare: Försäsong à la 60-tal: landhockey i oktober innan kylan kom på den asfalterade bilparkeringen mellan hyreshusen (iaf ”nere” i Gävle) I brist på målbur ritade man en ribba och två stolpar på en slät betongvägg, som man sen idkade skotträning emot. Vilken skedde mot fullt utrustad målvakt utan grillor och ett skjutunderlag av plywood eller masonit. Det senares fördel var den blanka sidan som mest liknade ett isunderlag. Nackdelen var att skivan inte låg still utan måste flyttas tillbaka , där hade plywooden en fördel. Sen kunde man inte hålla sig till isen kunde spolas utan körde matcher på asfalten, till klubborna slipades ner till ”tandpetare” lagom till ispremiären. Håhåjaja, minnen minnen....😀
Huge: Långkalsonger ,vanliga byxor och benskydd innanför fast med isoleringsband eller strumpor med hål på knäna (orsak knagglig is) , benskydd och isoleringsband .
JonteD: En annan klassiker var väl ”WM Pro Team” med 2 modeller: ”Slap Shot” och ”Supreme” Alla ville ha den förra, den senare kunde man ju bara skjuta dragare med....👊
JonteD: Leta puck var ett fördröjning i spelet.i flera minuter och ibland var man utan när man gick hem ..man ristade in sitt namn i pucken för att få sin egen med hem .
JonteD: Snövallen bakom sargen var ju så hög att åskådarnas fötter var i jämnhöjd med våra huvuden. Det var 60-tals hockey det, med lag överallt: Heffners, Skönvik, Stockvik, Svartvik, Essvik, GIF m.fl.
Essvikare: Kommer ihåg allt de ni beskriver!! Men en sak är säker jag tror inte många av dagens spelare skulle vilja ha en bröstvärmare mot sargen på en uterink med snö utanför (helt stumt) man aktade sig noga för många ggr så frasade friskt i brökorgen!! Jag klarade mig skapligt genom att jag var back men fick ju dela ut ibland. Vägde runt 80panner då o 1,79 lång men de e länge sen nu men fan va mkt roligt man hade!😁😊
{8839}: Vi körde med Victoriaville (stavning!) och sedan Sherwood. Kom ihåg att vi också köpte JOFA blå och röd med runda vita prickar på av den lokala Shellmacken. Han hade tom en skridskoslip bredvid smörjgropen med en arm som han fäste i framkanten på skridskon för att sedan sänka den lodrät mot trissan. Blev inte bra alla gånger!
Essvikare: Hade ett par med dubbla medar som det gick att justera längden på för att man skulle kunna växa med dem. Hade läderremmar för att säkra platsen på skon. Fungerade bra att åka på i ett isfyllt dike. Tror dom hette Bobby!
{8839}: Precis, vi sprang på hösten upp till en tjärn för att se on det hafe frusit till is, för att kunna åka. Hem efter klubba och rör, för någon timmes match.
Drick fan inte mer ikväll... Nykterhetsförbundet har uppstått igen( Trodde NTO var utdöende )? Lussiano spring å brinn....😂 På lillörda blir det " Hackad Gurka " i EON Arena!!
Sven85: Ingen som hatar iko.. Det är ju du som kommer hit och hatar? Gå och lägg dig nu innan mamma din ser allt du skriver på nätet.. Dina kommentarer visar bara hur patetiskt liten och svag er förening och supportkultur är.. Skiter fullständigt i om vi lirar nått år extra i HA😂 vi har varit i högsta serien typ 40 år innan så vi kan bjuda er på ett år... För kom ihåg detta året, det lär bli erat sista.. jävla sopa...
Jåkkinen: Alla lag som tar en plsts i SHL är bra lag , än dom andra som inte tog den Timrrå och Oskarshamn är då rätt så lika . Men Timrå är bättre ..eller hur ?!