1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581948 inlägg · 6215 ämnen

Apropå nånting...

« · 2045545 · » Till forumet


Sv: Apropå nånting...
Röda Tallen: Nej alltså jag kan tycka att det är lite väl hysteri då de flesta "bara" får symptomen som en värre förkylning. Dock hade jag väl värdesatt mina barn mer än 50000 kr då det är lite oklart på vem som blir ordentligt drabbad och inte. Beställ resor med ombokningsskydd också kanske när det gäller sådana summor?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hockeyoraklet: Med andra ord blir det nog bara omkring 2000 ikväll, de som inte har förbud samt en del som trotsar förbudet.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
tjobba: jodå, hela baletten. Förbud för möten, förbud för resor, jobb hemifrån osv.

Eller nej, inte förbud för möten men dock under aktsamhet. Man ska inte hetsa upp stämningen mer än nödvändigt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Öndulat: Är det bara min arbetsplats som satt stopp för att gå på matchen i kväll? Inga andra här inne som drabbas?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Kanske inte så kul att ställa in en resa om man lagt ut 50000kr som man inte får tillbaka, för hela familjen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Synct: skulle såklart suga om hela kalaset blir inställt, men händer de är det då djurgården åk ur slutspelet 😂 fast med löv`en som statsminister är det kanske då modo spelat klart?
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Är väl just det där som är signifikant för att denna smitta sprids så snabbt - folk är ohygieniska och själviska. Hann räkna till 5 personer som hostade och nös rakt ut på bara 100 meter på Drottninggatan. Folkvett är inget som människor verkar lärt sig. Är komiskt att människan försöker framställa sig som så smart när den i själva verket är jävligt dum.

Synd bara att vi som tänker på hygien, stanna hemma när man känner sig sjuk, har ett allmänt sunt förnuft - ska straffas för andras dumhet.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
hockey_21: sätt alla korkade alpresenärer i karantän istället och därefter i fängelse.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
nectis: Sätt ålderdomshemmen i karantän istället så kan friska människor rida ut stormen, förkylningar får man ju ändå :D.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
nectis: låter dock som att det bara är formaliteter ifrån ett sånt beslut.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Inget stopp av större evenemang ännu.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Jag ställer mig frågande. Var det värt för alla som åkt på skidsemestrar och andra nöjen till länder och områden man vet varit drabbade. Vissa tänker verkligen bara på sig själv och inte längre än näsan räcker..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Blir det förbud måste nog nån form av ersättning utgå till klubbarna om säsongen skall fortsätta. Vilket inte lär ske. Jag tror vi kommer stå inför att inget lag flyttas upp/ner under våren samt att ingen Svensk mästare koras. Vi snackar om att stoppa en pandemi här, lite lek och tävling är en jävligt sekundär fråga då. Även om vissa härinne inte tycker att en släng av corona är nån fara för dem. Och det är det säkert inte. Nog inte för mig heller. Men för oss andra som tänker ett steg utanför de egna behoven är ovanstående nog inte så svårt att acceptera
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
RasmusVS: resten av kvalet får avgöras i en klassisk ölhävartävling. Blir inte så stor folksamling då.
1 utvald från varje förenings supporterled skickas som representant.
SMÅLAND är given, SHL here we come!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TimraStockholm: Mitt jobb har sagt stopp för att vistas där det är mer än 500 personer, så jag får ställa in i kväll :/
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TIK-Lund: PK från FHM klockan 14, då lär vi veta mer. Räknar med restriktioner. Pissliv.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Propagandus: Då skiter sig väldigt många kontrakt som är skrivna till sista april.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TIK-Lund: jo men klubbarna lär ju vara ense om att det inte går ekonomiskt att spela inför tomma läktare? Då skjuts väl allting upp tills.. Ja när då? Corona verkar ju här för att stanna ett bra tag
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Propagandus: Folkhälsomyndigheten har begärt folksamlingsrestriktioner så det är väl upp till riksdagen att besluta, inte så mycket klubbarna har att säga till om där.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Propagandus: Klockan 14 sägs det hållas en presskonferens som kommer informera om vad som gäller angående större folksamlingar. Vi får hoppas att hockeymatcherna inte blir lidande.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Men man får säga grattis till målvaktsvärvningen, jag trodde inte att den chansningen skulle gå hem, men han överglänste Cannata igår!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hockeyoraklet: det lär klubbarna vägra, allt skjuts väl upp då hellre. Men detta lär väl fortgå ett bra tag?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
nectis: Det lär väl komma restriktioner inom kort. Vad blir dom ekonomiska effekterna av att spela inför tomma läktare? Vad blir dom sportsliga effekterna om man helt enkelt ställer in slutspelet?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tycho:

Vi får göra vårt och slå löven, sedan hoppas jag ni krossar det lilla som är kvar av dem och verkligen slår in spiken i kistan i deras ekonomiska satsning och förstör deras säsong.

Därefter får ni möta IKO och vi tar oss an Leksand.

Det är tid för hämnd för våra klubbar mot de som skickade ner oss.

Dock jobbigt ikväll, jag vill verkligen att ni tar fortsättningsserien och får möta löven. Samtidigt så ifall vi missar slå ut löven vill jag inte möta er för vi har så jävla svårt mot er.

Trots allt så försöker jag se möjligheterna, jag får tror att vi slår löven och håller därför på er mot BIK.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Som jag skrivit tidigare hatar jag att förlora mot Modo och älskar att vinna mot dem.
Löven har varit mina stora antagonister tidigare efter att ha bott 6 år i Umeå och sett Timrå förlora alldeles för många gånger uppe i Umeå.
Men får jag välja så skulle jag vilja möta Modo i SHL nästa år. Det är min dröm utifrån se förutsättningar som de ser ut nu.
Löven känns som en typisk Kenttä trupp men känslan är att de lever över sina tillgångar vilket känns fel mot de som vill göra rätt för sig.
Där känns det som Modo är mer inne på ett annat spår numera. Mer rätt karaktärer och trotjänare än bara transatlanter. De som kommer nu(typ Tambellini, Bartosack) gör verkligen skillnad.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Linkovich: Håller med, Löven har gjort mycket bra i år, men deras stora misstag var att inte torska mot Timrå.
Nu är det kört tror jag. Jag har iofs tippat att Modo går upp i år redan innan säsongen. :-)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
roger_sundsvall: Modo vinner 3 raka. Kan inte se att blötröven tar detta. Puckat av dem att inte lägga sig mot timrå senaste mötet. Men den som lever (corona) får se
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
löven tar modo
lär gå till 5 matcher
bra de..då blir modo trött👍
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jensen_12: Beror lite på vad man tycker är en "jämn nivå".

Att Löven enklare fick med sig pp, utav dykningar och rent gris är rätt tydligt. Medan när Modo fick pp så var det mer utvisningar som domarna inte kunde blunda för. Rätt långt ifrån en "jämn nivå".
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Så länge vi vinner slutspelsserien så skiter jag i om det är MoDo eller Röven som tar hem finalserien.

Under serien har vi haft lättare mot MoDo än Röven, men det är helt annat i sånt här sammanhang. Hade njutit av att skicka tillbaka MoDo till verkligheten, men att åka ut mot dom hade varit ännu jävligare.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DalleRalle: nja, tycker domarna höll en jämn nivå matchen igenom. Slutade dock ta utvisningar helt i slutet av rädsla för båda lagen.

Sen medger man att det skulle varit en tvåa på karlqvist och jag fattar fortfarande inte att man missar de 8 spelarna på isen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jensen_12: Du såg antagligen inte matchen! Möjligt att du tappade synen alla gånger som Löven fick med sig pp, vilket var en hel del gånger.

Ponera att man haft nhl-domare av rang, då hade matchen säkerligen slutat 2-4/2-5.

Ett otroligt stort problem i svensk ishockey!
Det vidriga är hur jag ofta får känslan som att domarna nästan njuter av att favorisera såhär. Fyfan vad äckligt!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
erathoo: ja till och med årets domare vann dom.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
puffe: Jo, såg matchen. Ni fick ett rimligt matchstraff mot er som hårdast, sen fick ni fria tyglar att göra vad ni vill.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Dä rinn lätt i strupusligen ikväll!
Vi VINN...
Lillörta ...
Kör hårt!!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Finalen återstår dock, så babyface är väl spelklar till serier mot uslaste laget, men han är nog dyrare än vad han presterar, en tränarvärvning alltså, som inte burit frukt+
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jensen_12: Tror dom var minst ett dussin. Såg du matchen så var det nog inte bortadomare...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy 2.0: Och svampen smakar gott i sundsvall ikväll?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
nectis: Väldigt dumt att biljettförsäljningen ligger nere kvällen innan match.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy 2.0: inte varje dag man får spela med 8 man på isen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tomma läktare på ingång? Corona tar över
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
roger_sundsvall: knäck nu bofors imorgon så vi kan ha derby i SHL nästa år och gnabbas med varandra dagar i ända!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy 2.0: lägg ner nu...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
modo vinst
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Domarna är definitivt på Modos sida ikväll...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
njae..
tror att både oskars o Lif loosar
oskars sist
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Charliejfz: sämre liga, sämre lag..han är ingen SHL spelare..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jensen_12: haha ja där var domarna hyggliga kan man säga. Eller köpta kanske man säger på modospråk.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jensen_12: Måste ju få ha lite roligt ibland också!
Kommentera

« · 2045545 · »