1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606879 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Labban: Ja men hade han varit den nästa Mats Sundin så hade han väl ändå inte hamnat i 4e kedjan? Eller är det svågerpolitik deluxe i laguttagningarna?
Just i Walli fallet verkar det ju dock som vi kan sluta spekulera om SAIK ryktet stämmer.

Tänk om det blir så jävligt att vi sumpar Walli och förlänger med Lundin

Labban: Ja Walli är bra!
Men som brunkare i en 3:e eller 4:e kedja!

Grattis till Skellefteå. De verkar fatta galoppen. I Timrå har han konstant varit underskattad enligt mig. Han har varit framträdande i stort sett varenda match och spelar fysiskt och uppoffrande, men här premierar man hellre gamla meriter. Efter Lander, Dahlén, Hartmann och JJ är han den sista jag skulle vilja göra mig av med i Timrå. Men men...

Patrick Polly: träningar? Är väl ändå match som räknas och där har han presterat, kan inte finnas många som gjort de poängen/målen med den istiden samt zonstarter/medspelare

KulltorpsOlli: Det borde dom inte tycka efter den 5+20 dom får med sig i tredje perioden mot AIK. Den var otroligt billig. Blomqvist var ute och sågade domarna i media ganska kraftigt efteråt.

bar mofftak: Kan ju vara så att Ante ser något på träningar som vi inte ser som gör att han hellre satsar på Mieho, Hartman, MPS mfl. Men utifrån känns det tråkigt att vi tappar en yngre spelare som på senare tid tagit steg framåt.

bar mofftak: exakt skillnaden är att i andra lag tävlar man om istid. Inte har Örebro bättre fw än Timrå men likt förbannat spelar de på alla!

{8179}: Låter smart av Walli. De spelar en hockey som passar honom betydligt bättre och där har han möjlighet att klättra i kedjorna om han presterar på isen.

Charlie2: Walli: Vill ha mer istid och spela högre upp i hierarkin
Också Walli: Går till SAIK som har bättre forwards än oss

:D

Var väl väntat. Synd som fan dock!
En period när han var våran bästa spelare så fick han harva på i 3:e likt förbannat

Puckat: Detta år var det Frölunda-Timrå i premiären. Nu samma fast vi har hemmaplan

Timrå-Frölunda i SHL-premiären 2023/24

Så noterar jag att moditerna tycker att domarnivån är för tuff i ett slutspel. Modoledningen har ju byggt ett spelande lag.
Jösses. Men byt till innebandy då!
Hockey ska vara tufft, kamp, tacklingar, ilska, ruff, bråk mm. DET är riktig hockey för mig. Hockey när den är som bäst.
SLUTSPELSHOCKEY!!

Men stackars modoiter, de byggde ju ett lag för innebandyregler, pilutte dem!

Ja, jag gissar att det blir domarnas fel när de blir uttacklade ur slutspelet, förhoppningsvis redan av AIK!

Zäta75: OJ och Edfeldt spelar med j20 i morgon så dom är inte med ikväll. Forsmark är med som 7:e back

Sputnik: Man är ju verkligen spänd på hur vi kommer stå upp nu när det väl gäller, men nånstans tar man det för givet att grabbarna bara kommer vara påställda deluxe.

Bara kolla på Rögle vad gäller inställning seriespel vs slutspel. De såg ju mest ut som ett gäng blöta katter i sista omgången mot oss, men för att direkt i åttondelarna och senast mot Skellefteå vara pånyttfödda med killer instinkt.
Tilläggas att de väl typ förlorat skotten i alla matcher men att Rifalk varit ett monster än så länge. Frågan är hur länge de kan leva på att han räddar dom match efter match.

Rico01: Lander står upp i de situationerna med.

Hartmann.

Didde är resolut kring JJ vid avblåsningar det är även Lander bra på! Tydlig på alla vis där.

Kring JJ tycker jag alla övriga kan bli bättre på att spela spelet och bygga på vi mot dom inställningen på isen.

Rico01: Tror att strömberg, mieho eller boyce också skulle ställa upp om de var på isen. Hartman brukar kunna gruffas lite också

Kerstin_k: Glöm inte tandläkaren som är laganknyten

russkiy medved blyat: Öppet brev till spelare, ledare, läkare, naprapat, sportchef, scout, klubbchef, ekonomer, teamsters, kioskpersonal och städare inom Timrå IK:

Gör precis exakt vad faan som helst för att vinna fler matcher än Örebro!

DJ Hemp: Haha blev lite fel där! såklart vill man se båda :*

Sputnik: Lyytinen är ju den ende jag kan komma ihåg som på allvar har stått upp för sina medspelare om de fått en ojuste tackling, ex när Larsson knätacklade Lander.

Zäta75: Allt som jag står för i det "riktiga livet" motsäger precis allt (100%) vad heter våld och annat sånt agerande. Men nu kliver vi in i slutspel och visst faen vore det skönt att få se nån jävel i bortalaget bli helt sänkt, av en så sjysst men stenhård tackling som möjligt? Vi snackar inte career ending här, men för att markera närvaro. Hit men jävlar i mig inte en millimeter längre!

Söderöver: Lyytinen gillar mjuka paket? Vet inte om jag feltolkar dig här men han och Didde är likvärdiga i spelet framför egen kasse. Det brinner snabbt hos Lyytinen och han markerar gärna med en handske eller 2 i fejjan på sin motståndare!

Zäta75: Boyce är en återhållen slugger.

Walli…

Lyytinen känns som en kille som gillar mjuka paket.

Svensson är lite för juste i sitt spel.

Men det är klart hettar det till känns hans skägg som något jag skulle ta rygg på! Haha

Pyrret: jag skulle säga att det vore ett drömscenario i min egoistiska bok.

Rip Kirby: Dahlén får göra sitt bästa för att hålla sig undan sargerna för att inte bli söndertacklad där...

Rip Kirby: Lander, Didde, Svensson, Hartmann, Lyytinen och förhoppningsvis några till kan stå upp. Mieho borde ha det i sig och även Pääjärvi mfl.

Nu kör vi! Den som vill mest vinner, klassisk klyscha.

Zäta75: Scroll-lyssnade mig igenom en hockeypodd på Nerikes Allehanda ngt tidigare idag. Där är man, ingen alls förvånad, lika säkra på 4-1 el. 4-2 till Örebro i matcher. Och, förstås, håller man Öret som klart bättre i alla lagdelar. Man lyfter Timrås lagspel och JJ's nivå i spelet tidigare under säsongen. Man pratar om Emil Pettersson som ett offensivt hot och man gör ett måste jag säga väldigt bildligt (och bra) försök att förklara hur vår #54 fick sin skada och med honom borta...
Nu vet jag väl inte exakt när detta spelades in, men Jonte är väl tillbaka. Frågan är vad eller snarare hur man bemöter detta i Örebrolägret. Går man för att försöka ta bort honom helt? Har Timrå nån "polis" eller kan vi stå upp om så krävs? Eller "om".. klart som faen DET kommer att krävas. Det är fucking slutspel. Snart kör vi!!

Rip Kirby: Det var grymt drag senast i Örebro (även utan bengaler/raketer). Tror på ännu mer drag idag!

Kan inte vänta. Släpp pucken!

Kuriosa är att Lander gjort flest poäng av alla timråspelare mot Örebro i år

Zäta75: Jag velar mellan ett förväntansfullt men kontrollerat, eller ett helt galet bortastå ikväll. Känslan faller in på det sista ändå. Pardon my french här men JÄVLAR vad kul det är med slutspel! ❤️🤍

TimråTaliban: Jonte Hedström är enligt hans twitter på plats ikväll. Lär bli fullt på bortastå gissar jag: Minns en match i grundserien i Örebro då timråklacken hördes mest. Hoppas på bra tryck ikväll också.

Någon som vet om OJ och Edfeldt är med ner till Örebro och är spelbara?

Nu börjar jag fasen bli lite smånervös. Men bara lite.

Zäta75: Han säger också att " Vi skrev ett gruppkontrakt med alla individer i början av säsongen, med fyra värdegrunder som vi ska stå för. Oavsett vad. Det är det som tagit oss hit."

Undra vilka 4 värdegrunder dessa är?

Vad det nu än är så har det tagit oss till Kvartsfinal och verkar funka.

Jag hoppas de tittat igenom hela serien mot Djurgården i fjol och fokuserat på hur vi totalt knäckte dem i det mentala spelet - aldrig någonsin upplevt det så tydligt och viktigt - När Fittan Dick A åkte runt och skrek på domaren så flinade Timråspelarna och körde på.

Det är givetvis lättare i medgång men klarar de köra den linjen och inte ödsla energi på horribla dumslut (skitsvårt) och hamna i negativa banor så är halva slaget vunnit.

Det här kommer bli sjukt kul och spännande

JonteD: Ante Karlsson i ST:

"Det är harmoniskt, trots att kvartsfinalen i SHL bara är timmar bort.

Ante Karlsson njuter och bär på en stolthet.

– Det är det här vi har strävat efter och drömt om, det har varit ett visionärt mål, säger Timråtränaren."

"Han sprudlar efter sista träningen i NHC Arena.

Ante Karlsson verkar inte det minsta nervös eller orolig – han njuter av att nu få kliva in i ett slutspel med Timrå IK.

– Det känns jäkligt bra. Jag har en sådan härlig känsla. Hela gruppen har en positiv energi. Vi har svettats för det här sedan april, säger han.

Han nämner hur laget var tippade i botten – men slutade på en femteplats."

Olli Nomadinen : Fan! När jag läste Sidsjön trodde jag att nu har du blivit intagen men hade för bråttom o läsa sen såg ja va du skulle göra då blev jag lugn!!😇😇🇺🇿

Tim Juel ska ha signat med oss i jul redan. Är det någon som vet hur många år det blev?

russkiy medved blyat:

Ge oss stryk ikväll, menar du? ;)

Olli Nomadinen : Vilken lyx morgon! själv "vagnar" man till en helt fantastisk dag som visade sig vara helt åt helvete när man klev in på jobbet imorse. Men! efter klockan 16 idag är de "bolage" som gäller och en flaska explorer tillsammans med SMÅLAND, Grabola och Lakesi! Ge oss stryka ikväll!

{9908}: Helvete, då är det kört. Om han nu inte tvärvänder snart igen

Så länge man fick vara pepp då..
Uppladdat:

500x0-6e206d2c-db66-40e5-a055-209e3b77eac0.jpeg

OlliJanne: Öhlund skulle jag gärna se som tredjecenter nästa säsong

ÄNTLIGEN slutspel. bara 10 timmar kvar . Jag tror på 2-2 i första matchen . Lyytinen avgör i sudden

Zäta75: Någon som vet om Örebros officiella forum? Så man kan få en chans att ta del av deras förmodade totala övertro på Marcus Hardegårds förmåga till input i PP m.m. 🤭😄😅

Om man får spekulera lite och låt säga att Modo inte går upp och Brynäs åker ur hur påverkar det oss? Vi blir ganska ensamma längs Norrlandskusten. Upptagningsområde för yngre talanger och framtida värvningar?

Olli Nomadinen : ❤️🤍❤️🤍

{9908}: Nu har dagen kommit! Ser fram emot kvällen något oerhört! Har en fin känsla i kroppen. Timrå kommer inte att vika ner sig och ge Örebro några lätta mål det är jag säker på. Kör hög forechecking och låt dem inte komma in i zon ens :)

Forza TImrå IK röd och vit hockeydynamit!

Söderöver: Bara det faktum att vi Timrå supportrar sitter och diskuterar vilka vi ska värva från Brynäs tycker jag är en härlig känsla!

Sedan vet i faan om jag är så där jättesugen på nån spelare där. Sklenica? Ja som lekkamrat till Hanzl då i s f men för de pengarna Sklenica kostar är jag rätt övertygad att Kapanen kan hitta nåt ännu bättre.

Vem som helt UTOM Kinnvall i a f... man vill ju inte ramla ur serien

Olli Nomadinen : Så du känner dig fan som fabriksny då m a o!

{9908}: Det gör vi verkligen. Sida vid sida ❤️🤍
Ikväll blir det Olearys och en hel del vuxendricka

Olli Nomadinen : Låter som en kalasuppladdning! Beroende på vars du bor är ju faktiskt bolaget på vägen hem också. Eller om du bor på den sidan stan, är det ju inte långt ner. Man löser det helt enkelt.
Fa-an vilken dag och kväll vi ska ha ❤️🤍 Vi pratar mycket om att spelarna förtjänar detta, med all rätt.
Men det gör fan vi också.

« · 2501803 · »