Hade ljudet på när jag knäppte över från finalmatchen… då säger stolpskottet Härenstam att det vore kul om Jakobsson kunde få hålla nollan när han nu får stå i mål. Han höll nollan mot Danmark också, din sopa!
Kan rekommendera Väsby Hudiksvall, sänds på expressen men går även att se på Hudiksvalls tidning och funkar om man har inlogg på ST. Väldigt bra sändning faktiskt med reporter imellan båsen bland annat.
JonteD: äh du har bergis hotat henne med att det var endera Tre Kronor-Norge live i Östersund eller Växjö-Skellefteå på TV som gällde. Klart hon väljer det minst plågsamma då ju.
OlliJanne: Är på väg till ösd o kika på Jonte o landslaget mot baggarna!! Hör o häpna fick med mig frugan som hatar hockey!!!🇺🇿🇺🇿 De ni dom går att fostra 😎😎😇
Olli Nomadinen : Se Läjkärs - Skelet som en vaccinspruta mot hockeyabstinens. Du kommer garanterat föredra att gå ute och påta i en trädgård, fiska eller ta en promenad i stället för hockey efter den dosen.
Olli Nomadinen : Ja det är sega tider. Ibland känns det lite skönt, som att man är ”ledig” från grubblandet. Men visst fan är det majoriteten trist, och en längtan.
Sen verkar vi vara långt ner på prioriteringsordningen med. Är väl en kombo av mycket. Få silly-nyheter, rätt tyst från klubbhåll. Detta i kombo med att vi är lite åsidosatt vad gäller uppmärksamhet. Det går liksom bra i poddar och artiklar att nämna typ FBK, FHC eller för den delen jävla Södertälje, även fast det inte händer speciellt mycket där heller. De har gjort sig av med några spelare typ. Det har vi med. Men finns väl alltid extra stora öron hos journalister när det kommer till vissa lag. Timrå krävs mer extravaganta händelser för att vi ska få ett segment.
Tyckte denna tweet från Robin Figren talar sitt tydliga språk. Bifogar mina svar med.
Jag väljer att se det som att vi jobbar i ständig motvind. Blir lättare att skapa fiender då 🙂
Omgång 9 av kvalserien upp till HA ikväll. Snuskigt viktig match för Hudik, men känner tyvärr en liten skepsis över att de tar klivet upp i år.
De har samma poäng som Nybro men har +3 bättre i målskillnad. Båda har Troja kvar. Om man antar att båda får samma utfall mot Troja både gällande poäng och målskillnad så måste Hudik leverera en seger mot Väsby ikväll(förutsätter en ordentlig seger för Nybro i sista omgången mot Piteå) och inte tappa mer än 3 i målskillnad. Och givet att Piteå är klappkassa i sammanhanget och läcker som ett såll så känns detta oneklligen tufft.
Nä, risk att sisteperren senast mot Kalmar grusade HA-drömmarna :/
Olli Hahl: Jag tål inte Härenstam sedan jag hamnade bakom honom i kön i en klädbutik i Kristianstad. Han skulle kommentera handboll tror jag. Det var rea i butiken, men han skulle ändå pruta på ALLT. Fick han inte rätt rabatt skulle han inte ha den. Blev ett jäkla stök. Ville prata med ansvarige. Mycket snack om hur mycket pengar han spenderat där dagen innan osv. Dryg som fan. Tillslut sa jag till frun att jag måste lämna butiken, pallade inte en sekund till. Han höll på i säkert 30 minuter.
Söderöver: På tal om Lander. Enorm skillnad när han var tillbaka. Han är inte längre någon vass offensiv spelare men hans styrka på puck gjorde stor skillnad i offensiv zon. Bland annat.