1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613767 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
timraw: Tror att Islanders-spelaren i bilden är Robin Salo.

DenRöda: Två st har redan hunnit läcka, om det nu stämmer. Men man kan ju hoppas att inte allt läcker ut.

{10473}: Blir nog en spännande silly tror jag, om inte alla nyförvärv läcks ut innan ens Jokinen besökt hallen.

Olli Hahl: Calle Själin nämns som dröm värvning. Från Östersund, därav kopplingen till Dahlén. Var även utlånad hit en väldigt väldigt kort sväng säsongen 16/17

Olli Hahl: Calle shälin, spelar back i Floridas farmarlag med kontrakt som går ut, har tydligen gjort nån säsong i TIK 2017 och är från Östersund i liknande ålder som Dahlen.... därav kopplingen..... långsökt men....

Olli Hahl: Från 4-7 uppfattade jag det som. Då är eventuella juniorer inräknade.

Olli Hahl: har nyss tagit bort + i AB. Vem kan detta vara? Från AB...""Dahlén kan landa drömvärvningen – och snuva rivalen: ”Övertygad att han kommer tillbaka”". Komma tillbaka?

Tom Topp: Ungefär som Lyytinen som inte ens satt på bänken i Finland? Ja det här med att få en nytändning i en annan klubb har aldrig hänt tidigare. Ord som miljöombyte har man aldrig hört i hockeysammanhang tidigare, du har helt rätt, tack för din input.

{10473}: 6-7 spelare ska in? Vilken kan Dahlén få hit?
Nån som kan säga lite mer från AB?

RunarUp: Vilken tur inte Björn Ulveus verkar vara så hockeyintresserad i så kunde Västervik vara nya Percy Nilsson upphöjt i två alá MIF tidigt 90 tal

sargad: Här är det vida känt att Edberg är smålänningarnas smålänning. Han öppnar inte plånboken frivilligt, inte hans egen åtminstone.

De stora välgörarna rent ekonomiskt under uppbyggnadsåren var utan tvekan Anders Öman och Mikael Marchal. Men faktum är att Växjös budget var bland dom lägsta i allsvenskan året dom gick upp i slutspelet.

Och dom är sällan på övre lönehalvan i SHL heller. Det är störigt för andra lag att dom år efter år lyckas bättre än vad lönebudgeten pekar på. Men det är väl så enkelt att dom i Henrik Evertsson har något som inget annat lag har.

TD: Hela Wilander-familjen är nog HV-supportrar. Storebror Anders har ju till och med varit ordförande i klubben.

timraw: Kapanen nämner att kommande ökning på TV avtalet inte kommer påverka spelarbudgeten säsongen 24/25. Lite som jag trodde. Så budgeten lär blir rätt så oförändrad.

Dr.Krykov: ska han bara spela PP då? Det finns en anledning till att han sitter på bänken i HV, han håller inte SHL klass!

Costanza: det troliga är att vi möts i en kvarts eller åttondelsfinal! Final mäktar varken Timrå eller LHC med iår!

RunarUp: Har för mig att Edberg(kommunen och några rikingar till) lättade på lädret i samband med att Väckssjö gick upp och skulle etablera sig.
Se länk.

Bra organisation absolut, men att dom "köpte" sig in är väl vidlagt.

Råkade dessutom ha en kollega runt 2010 vars bror satt i deras styrelse då, så man snappade väl upp ett och annat vid fikat :-)

Dr.Krykov: Håller han verkligen SHL nivå? Vart placerar du honom isåfall?

Hej! Finns det någon med Aftonbladet plus som orkar dra en snabb sammanfattning vad som sagts i deras avsnitt om Timrå idag? Kanske framförallt det Silly relaterade?

Utifrån bilderna ser man Linus Nässén och han kan man troligtvis räkna in nästa år. Annars ser det nästan ut som att de har bilder på bla Andreas Borgman och Simon Holmström? Väldigt svårt att se dom övergångarna.

Tom Topp: Visst slår ni LHC i finalen?

Olli Nomadinen : Vi slog dem lätt i finalen 2007. Det tar vi med oss..Men hur ska vi kunna hänga kvar nu?

Patrick Polly: LHC är ett vidrigt lag med vidriga supportrar. Förutom några lyckade jänkvärvningar genom åren har de som strategi att ligga och fiska i bakvattnet efter andra lags stjärnor. Svensk hockeys gökunge, tillför absolut ingenting

RunarUp: Wilander håller på HV han gillade Bulla B också när denne spela i HV lira visst tennis också..tillsammans

Timrå4ever: Jag tror helt tvärtom, jag tror tillochmed HV skulle va beredd att ta en del av lönen för att bli av med honom. Han är alltså ombytt men gör 0 minuter flera matcher i rad.

Dr.Krykov: han kommer kosta mkt. Spelarnas marknad + att hv lär vilja ha cash för värva back.

{10473}: En aning långsökt men jag tycker att Färjestad ska få känna på en säsong i allsvenskan och Östersund en säsong i SHL

SKRIDSKOSKENAN: Jag har personligen ogillat LHC sen de kom upp i SHL, ett riktigt köpelag i min bok. Kan inte motivera det mer än så =)

Men det är ju bra att LHC har några förkämpar =)

{10473}: Nu snackar vi 👍🏻

Dr.Krykov: Japp, japp och japp. Tänkt den tanken bra länge

Ta in Forsberg från HV71 för att dels kanske kunna lösa problemet i PP, skjuta på direkten kan han, dels får vi in en till rightare i laget och han kommer förmodligen acceptera ett relativt billigt kontrakt kanske med prestationsbonusar inbakat. Vad säger ni?

Till er som inte har ST. Lyytinen tillbaka i full träning!

sargad: Edberg är från Westerwik.
Mats Wilander är från en liten håla några stenkast från Växjö däremot.

Patrick Polly: Edbergs och Växsjö kommuns lag ska bara ut... Oavsett hur duktiga på organisera dom är.
Dom kan organisera innebandy !!!

Rip Kirby: Han måste ha blivit drogad på nå sätt??🇺🇿🙄

Olli Nomadinen : Att OINK ligger sopsist i SHL vet vi om. Klubbens framtid lär på många sätt kännas väldigt oviss, i och med den omstart man förmodligen behöver göra OM man nu skulle åka ur ligan här om nån månad eller så. Klubben gör i vilket fall en omstart med en ny sportchef och såhär uttalar Oscar Alsenfelt sig inför sitt nya arbete:

"– Att få representera IKO ser jag som en stor ära. Klubben och deras supportrar har länge imponerat på mig. Ett emblem, och klubbhjärta, som andas ”vi mot världen”, och en organisation som vågar bryta mark, är något jag vill vara del av..."

Rent spontant känns det väl väldigt mycket som att vem faen lurade honom och hur jävla naiv får man egentligen bli?

Olli Nomadinen : Ut med så många lag som möjligt nere i södra sverige. Rögle, Malmö, Oskarshamn, Linköping, Växjö, Örebro. Hade varit betydligt roligare med Djurgården, Södertälje, Brynäs, Löven, Västerås och Mora.

Patrick Polly:
In: Djurgården, SSK och Brynäs
Ut: Oskarshamn, LHC och Malmö

Calle Rosén också när jag tänker efter(ej släkt vad jag vet)

SKRIDSKOSKENAN: Robert Rosén är väl det närmaste vi kommer. Gick relativt tidigt till Växjö ifrån Alvesta som ligger nära geografiskt

Tom Topp: gynge förknippar jag med aik och def inte en vlh produkt..
vilka är deras mest framgångsrika juniorer? ep, holmberg, östlund, stjernborg, gustafsson? alla kommer ju från andra organisationer. kommer inte på en enda egen produkt

SKRIDSKOSKENAN: När jag tänker på Växjö så är det namn som Tommy Svensson, Harry Bild, Lilldamma och bröderna Ravelli som poppar upp! Men det är ju en annan sport. Hockeylaget? Gynge? Hallam förstås!

Patrick Polly: jo men hur underhållande är denna org och spelsystem? lhc skapar iaf någon känsla av att man ogillar dom. läjkers? man ogillar dom men inte så att man känner mer en så typ.
och hur många talanger har vlh bidragit med kontra lhc? finns något med denna klubb som är av nytta för svensk hockey och intresset? deras framgångsrika spel ja, men hur kul är det att se?

respekterar din åsikt men håller inte med. haha trodde aldrig jag skulle försvara lhc i något.

Rip Kirby: Det var alltså bemötandet från lagens fans jag menade, inget annat 🤭😂

eltifoso: Lag som enligt mig "hör hemma" (och inte), i SHL, baserat på historik, men även till viss del på respektive lags bemötande är:

In:
Södertälje SK
Djurgårdens IF
Brynäs IF

Ut:
Örebro HK
Växjö Lakers
IK Oskarshamn

eltifoso: Brynäs-Djurgården ikväll. Liten kraftmätning inför en ev kommande final.

Patrick Polly:
In- Björklöven , Djurgården, SSK
Ut- Oskar - Hv - Växjö

SKRIDSKOSKENAN: Växjö är tråkiga men de är också duktiga på att bygga organisation och ett spelsystem som är effektivt. Jag måste säga att jag är imponerad av det.

LHC imponerar inte alls på något sätt och känns mer själslösa än VLH i min bok.

Patrick Polly: inte väcksjö ist för lhc? lhc är riktigt pajiga men växjö är så trist att ja tror en final till med dom är typ skadlig för ligan

Vilka 1-3 lag skulle ni vilja se i SHL och till bekostnad på vilka andra?

Min lista:
In
* Björklöven
* Brynäs
* Djurgården

Ut
*Oskarshamn
* Linköping
* Örebro

Rip Kirby: Västerås Bandy supportrar är minst lika illasinnade, rena självgoda idioter.

neutral: Bland de värre fansen tycker jag är Västerås fans. Dyker alltid upp på bortamatch och tror man är bäst i hela världen. Och med ett hejdlöst mått av brist på ödmjukhet har det ju inträffat ett antal incidenter av olika slag i spåren av detta. Håll er för faen till bandy!! Där vinner ni ju ibland iallafall.

Zäta75: Men gu förbannat Billy!!!! Int Djurgårn. Högfärdiga 08:or som tror att dom är bäst. Hellre AIK eller SSK. (också 08 området men betydligt ödmjukare)

« · 2646945 · »