tekarn1968: När var nyss? Mieho är i Sörberge på håkkyträning!
Om det hade varit hjärnskakning så är det ju hjärntrappan som gäller, och då är det vila som gäller och inte dansa runt på stan.
Steg 1 - Hjärnvila Här ska du avstå helt från både psykisk och fysisk anspänning (stress) tills alla symtom försvunnit. Det betyder inget tv-tittande, inget arbete med dator, ingen läsning eller annat som kan påfresta hjärnan. Du ska också avstå från all fysisk aktivitet där hjärtfrekvensen stegras.
Herminator: har du inte varit inne i modos forum och läst? Det är ju tydligen wienerbach som är offret i den här historien så vi kanske ska skicka över nån blomma eller nåt till stackaren.
Rip Kirby: Fast utan Niederneandertal i MoD0-lid hade Rindell varit frisk vid det här laget. Respektlös återfallsförbrytare med 4 matchers avstängning framför sig. Känns bara så jävla onödigt.
Nisse på Mon or: Som jag ser det har Timrå IK inget val. Den fullständigt sjuka förmåga det här laget har att dra på sig skador är ju helt jävla bisarr. Vi behöver fylla på eller fylla ut med vad som helst känns det som. Därför har man heller inte nåt val.
Rip Kirby: Tycker inte Timrå har tuggat hörntänder i någon match mot Modo denna säsong. Modo har hanterat matcherna som ett derby men dom har betydligt sämre spelare och Timrå hanterar det som Oskarshamn borta och förväntar sig en promenadseger. Jag säger som oftast nu för tiden: det är en ledarfråga.
Chrille: Han är Timrås spelare och klubben kan bestämma om man vill ha tillbaka honom till laget igen, eller om han ska stanna kvar. Den lilla detaljen är att om Timrå väljer att han ska återvända, då ingår han i truppen för resten av säsongen.
Olli Nomadinen : Nä, men visst fan stämmer det. Det kändes egentligen hela tiden som att Timrås spelare inte var riktigt där. Inte till dom 110% som krävs för att kunna ge sig själva chansen att vinna en sån här match. Riktigt svagt i närkampsspelet var det och börjar man med att gå bom där, ja, då är man ju inte heller med i matchen. Hade vi något passningsspel, alls?
Nej, vi stod med brallorna nere, totalt jävla uträknade. Och det sjukaste av allting är väl ändå, precis som också du skriver, det är att det inte gjorde ont överhuvudtaget. Jag kände ingen-fuckingjävla-ting! När kände man så efter att ha förlorat ett länsderby senast?
Olli Nomadinen : Okej att man som spelare gör en sämre match någongång det är inte konstigt men att alla spelare är klappkassa i en och samma match är fan en bedrift. Iofs, Oink förlorade med 10-1 mot Hv, men Oink är ju klappkassa som lag.
Simmalugnt: Vet fan inte om det svider så jävligt ändå. Själva förlusten alltså. Det var så uppenbart att vi inte tävlade. En skrattmatch för Modo, närmast omöjlig (och livsfarligt för dem) att dra några växlar på.
Skadorna och varför det såg ut som det gjorde gnager desto mer. Vad har vi för backar att tillgå under slutracet? Och hur mår eg föreningen? Finns det bakomliggande röta som är anledningen till att laget plötsligt ser ut som att skölden de bär är en skamfläck?
Att vi med stor sannolikhet skulle torska var jag rätt säker på. Drog in lite para på det dessutom 👍
Olli Hahl: förlusten kan man ta (nästan), backskadorna var fan värre dock. Hoppas inte Lyytinen och Forsmarks skador är så allvarliga att de blir borta länge. Och jag har tänkt om gällande Melander, vi har nog inget val annat än att kalla tillbaka honom. Har vi nån annan junior som kan gå in och täcka upp nån match?
T T: Efter Rögle hemma tänkte jag att jag skiter i det här. Samma igår redan efter 4-1. Men om alla skiter i det så blir det ju inget mer. Tillbaka på spåret på torsdag!
Har svårt att se HV kvala. Dom har flyt när dom får spela mycket hemma nu. Dom kör ju över Skellefteå i andra… trots att dom ligger under med 2-1. Snart ringer det till 2-2
Skönt! Då har de fattat grejen till slut. Ser fram emot att komma hem till huvudmatchen även om det inte direkt suger att hänga i Malmö-arenan och delta i SHL Pride week heller 🙂
Rip Kirby: Apropå backsituationen i Timrå: Om det nu stämmer att Rindell och Lyytinen lämnar så handlar det troligen om pengar. Chanserna att vinna ett SM-guld är relativt likvärdiga i Timrå/Leksand. Båda laget är outsiders i den kampen. Min gissning är att Leksands sportchef tidigt insett att Alsing/Lindholm var förlorade och då siktade in sig på Lyytinen/Rindell som ersättare, öppnade plånboken och så var den saken klar.
Angående backar till Timrå så har det gått rykten ett tag om Linus Nässén, i övrigt har det varit tyst. I klassisk amatörscoutsanda droppar jag två namn. Mikko Kokkonen gör sin andra säsong i Nordamerika, men har inte lyckats etablera sig. Har haft Jokinen som tränare förut. Dock ett år kvar på kontraktet. I Mora finns Roope Laavainen, som enligt mina källor (som ser varenda Moramatch) är en komplett back.
Hoppas att dina profetior slår in. Till att börja med i ”förmatchen” som nu ska ses på plats i Malmö. Sedan i huvudmatchen som ska avnjutas hemma i TV-soffan. Kan man utgå från att just vår match är Huvudmatch även i TV4:s värld denna gång? Var ju inte det i förra Y-derbyt vad jag kan minnas. Viktigast är dock att plocka hem tre poäng från Hägglunds. Kämpa Timrå!
OlliJanne: Luleå, Malmö, HV71 och Växjö. Där har vi vinnarna i några av dagens matcher, för att skapa bästa förutsättningarna för vår egen skull vad gäller tabellposition inför slutet av serien. Ja, plus att även Timrå vinner, men det gör vi såklart! 🫵😉
glorious badger: Har jag bara fått för mig? eller var det inte nån av Expressen/Aftonbladet som för ett ganska bra tag sen, innan allt var klart att Ante lämnar, som då spånade att Ante kanske skulle kunna vara nästa tränare för Leksand?
Det var ju bara spekulation vill jag minnas, men ändå.
FrOllik: 54 i taket? Det dröjer förhoppningsvis. Det blir nog efter karriären och när hans skridskor legat på hyllan ett tag. Sedan borde nog Zätas nr 20 bli nästa i raden att hissas. 🙄 Man bör däremot hissa spelare i tid. Inte vänta ... | Läs mer