1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 605382 inlägg · 6213 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Trilske: Timrås fans tycker alltså det är löjligt att anmäla, men anmäler själv när blindstyret Lundin kör över domaren. Antingen är det ok att anmäla när man tycker något är uppenbart fel eller så borde båda lagens supportrar hålla igen där. Sedan tar riksidrottsnämden beslut med ännu mindre grenspecifik kompetens än DN, så det lär bli lite slumpmässigt.

Sanny tyckte att det skulle räckt med en femma. Rindell försvarar sig alldeles för dåligt. Exemplet med Ranta som fick kortare tid på sig att försvara sig förklarar det tydligt.
Sanny konstaterar faktiskt i podden att Niederbach inte ens tänkte tackla Rindell, utan snarare åkte i en riktning för att skära av passningsvägen. Sedan var det mer Rindells fummel som gjorde att det blev mer en "krock" än en tackling. Jag är övertygad om att Sanny genom att konstatera att det borde varit en femma menar att Niederbach ändå har ett ansvar.

Kapanen och andra sportchefer har nått fram till Hinken gällande att avstängningen är för hård om man ska tolka uttalanden. Man har i princip konstaterat att det är ett problem med regelverket när huvudtacklingar inte tar hänsyn till mottagaren.

För mig påminner det mig om när tackling i ryggen började beivras. Då började mottagaren vrida ryggen emot när denne skulle bli tacklad för att tvinga fram matchstraff hos motståndarna. Man gjorde om bedömningen så att det ställdes krav även på tacklingsmottagaren.
Här är det givetvis inte så att Rindell medvetet sätter fram huvudet för att dra på sig ett matchstraff hos Niederbach, men det är uppenbart att Rindell gör betydligt mindre än nödvändigt för att undvika att tacklingen tar så illa som den gör.

Följer DN normalt förfarande att man räknar återfall inom ett år, så är det inte återfall. Inom juridiken räknas dagar och inte timmar, så det var mer än ett år mellan Videll och Rindell...

För övrigt hoppas jag att Rindell snart är tillbaka och slipper framtida men.

Trilske: Så den intressanta frågan är vad Modo fått för sig på något sätt ska kunna ge ett mildare straff? Plus det faktum att han är repeat offender. Hade händelsen med Linus Videll tidigare inte inträffat så hade detta kanske kunnat ses med mildare ögon. Men läget nu för Niederbach är att ta konsekvenserna av dina misstag, gör om och gör jävligt mycket bättre.

Trilske:
Jag såg ett inlägg från pizza VM. Där har man regler, dom ska följas.
Kanske vore något för SHL att ta efter.

Linkovich:

Hade faktiskt inte detaljgranskat kameran bakom mål, där ser man ju i princip hela händelseförloppet.

Ifrån huvudkameran såg det verkligen ut som att han slog huvudet i isen.

Så vet inte vad Sanny och Svensson gnällde över. Kanske var huruvida han använda armbågen?

Man ser ju dock att nacken slungas rejält, så gissar att den tog rejält med stryk.

Linkovich: Träffen i tacklingen sitter rakt i huvudet. Ser man inte det rekommenderar jag starkt ett besök hos optikern.

Trilske: Jag förstår att om man är satt till världen genom första gradens incest så tror man att huvudet betyder ollonet, och i det fallet har du helt rätt, då tar tacklingen inte i huvudet.

För oss andra dock, så är huvudet den där runda saken som sitter mellan axlarna, och i och med att vi inte skolkade på alla biologilektioner på högstadiet så kan vi med säkerhet se och säga att tacklingen tar i huvudet, från alla vinklar som presenterats.

Ska man sluta spela hockey och bara åka runt och förbereda sig? Rolig liga vi kommer få!

Snacka om att se saken onyktert.

{8179}:

Ja, du har förstås rätt där (ser nu att han är väldigt låg, i princip omöjligt att träffa något annat än huvudet) men hjälpte nog inte att han slog huvudet i isen heller.

Trilske: han slår inte huvudet i isen dock haha 😂 huvudet sviktar tillbaka när axeln tar i isen

Kolla själv 2.33 in ca m.youtube.com/watch?v=JnEhr2BadZE

Trilske: På kameran bakom mål så ser man tydligt att den främsta kontakten är i huvudet. Bara att zooma in och kolla.

EA ska ha en stor eloge som gör allt för laget och kliver ned som back. Vilken lagspelare.

{8179}:

På alla vinklarna? Du menar från huvudkameran och kameran bakom mål?

Gängse uppfattningen är väl att kameravinklarna är undermåliga, men ok. Vilket även Sanny&Svensson påtalade.

Finns dock inga tvivel om att han slår huvudet i isen.

Trilske: "Förövrigt tar ju inte ens tacklingen i huvudet"

Helt otroligt att du inte ser det på alla dom vinklarna som tacklingen spelas upp ifrån, allt cred till dig, verkligen. Det är fan bra gjort!

jhnd91:

Förövrigt tar ju inte ens tacklingen i huvudet, däremot slår han huvudet i isen eftersom han inte förbereder sig tillräckligt.

Så antingen förbjuder vi fysiskt spel eller så börjar vi ställa högre krav på mottagaren.

Sen hoppas jag givetvis på ett snabbt tillfrisknande för rindell.

Gorkyman:

Om det stämmer att hartmann fått påslag p.g.a. en tidigare bot så borde även du, rimligtvis, inse att återfalls-påslaget fungerar sådär i praktiken.

jhnd91:

Finns ingen "hets" bara för att man efterfrågar tydligare ansvar i detta specifika fall.

Jag har själv redan tröttnat på påståendet om denna påstådda "hets" mot tacklingsmottagaren.

Var 2 ytterligare incidenter i samma omgång där man inte "hetsade" om detta.

Trilske: Modo (och alla andra klubbar) har ju själva skrivit under på vilka riktlinjer som ska gälla för disciplinnämnden så det man gör nu är egentligen att överklaga ett beslut som man själv varit med och tagit fram vilket gör det hela extremt patetiskt.

Trilske: Vad vill du få sagt? Svensk hockeys bästa? Är det att tillåta huvudtacklingar?

Bara för att dum-Ante gått ut och sågat sin egna spelare i en intervju betyder ju inte det att det är facit. Spelar man hockey så har man huvudet framåt, och kommer alltid ha, och då har man ansvar som tacklare att se till att ens tackling blir korrekt. Är en aning trött på hetsen kring "ansvar som puckförare" när den inte går att tillämpa i verkliga livet.

Trilske: Man blir aldrig en icke återfallsförbrytare. Typ nykter alkis kan man möjligen bli

bar mofftak:

Fast det är ju ingen som tror att niederbach kommer få sänkt straff för att vi skickar in en överklagan.

Detta görs i preventivt syfte och för svensk hockeys bästa, anmälnings/avstängningshetsen som råder är ju helt bisarr. Släpp lagsympatierna och inse att vi behöver vi få till en förändring.

I kölvattnet av detta har det ju även visat sig att det inte finns någon klar definition över hur länge man är "återfallsförbrytare".

Slutligen, make matchstraffet great again.

Olli Nomadinen : Definiera gärna succé!

Don't get me wrong, jag hade mycket gärna haft honom i TIKen, men någon smärre succé vettetusan. Obeprövad så precis allt kan ju hända, har sett fin ut i VIK.

TD: Fånig överklagan. Hartman ansågs trots allt som återfallsförbrytare och blev avstängd extra för att han tidigare fått en bot på 5000 för förstärkning (på en tackling som tog i huvudet).

Vi överklagade inte.

Olli Nomadinen : De va bara sarkasm!!🤣 Han tar för sig in i helvete vid sargerna!! Honom skulle vi haft råd me 🤣🤪🇺🇿

Och jag sticker ut och siar att Kyle Topping är en mkt smart värvning av Hinken. Tror han kommer göra succé i SHL

JonteD: Tror riktiga EP klarar sig alldeles utmärkt med nuvarande matchvikt 😉

Zource: lillebror lever länge på en vinst i seriematch! Kul att se. Ni har ju dubbla ess i rockärmen nu. Poäng upp på HV71 men skulle ni hamna i kval kan ni alltid stämma SHL med rubriken ”var är svensk hockey på väg?!” Haha 😂

{297}: återfall på Niderbach kanske det inte hjälper prova med sis hem..Timrå är sponsrat av Korpberget...

OlliJanne: ja det är sant det du säger. Men nu har Timrå haft sin loosingstreak. Det varade i 1 match! Nu tar vi 8 raka, landar på 2a plats. Spelar skiten ur banjoland i kvarten, (dom lyckas ta sig till kvart) pissar på saik som tror dem är bygdens lag i semi medans Pudas gråter på X. Sedan tar vi plastsjö av bara farten, media kommer undra om Jörgens ansikte eller hår är rödast efter att ha torskat finalen mot oss med 0-4 i matcher.

Ganska troligt scenario ändå. Jag slår fast! 😎

Söderöver: Ja vet heller inte ngt om de här 👍 men skulle de va så då måste huven rulla!! Från de ena till de andra glor på ep40 den där räkan e nästan 1,90 lång men så jävla smal o de e väl därför bjässarna inte rör honom! Han skulle faktiskt behöva 10kg mukkler 🤣🤣🇺🇿

JonteD: jag vet inte hela storyn så jag hoppas att det inte är så.

Skulle det vara så blir man lite mörkrädd…

Söderöver: Är de brukligt att säga upp damer som blir gravida i svenskt arbetsliv elr föreningen man spelar för?????
Enl mig helt oacceptabelt 🤬🤬🤬!!!!!!!!

{297}: Dom e ju för söta de små med många fingrar när dom hittar en banjo och filmen Den sista färden 🇺🇿🤣

Vi är alltid sämst efter uppehåll de är sen gammalt.

Nu är det bara mer förjävligt då våran backsida har fått ett nackskott

Gooode: jo men allting verkar ju röra sig i streakar i SHL. Nu har vi haft våran winning streak och LIF och LULE har haft sina loosing streaks... snart vänder väl skiten åt andra hållet... glaset halv tomt my ass 😉

Tom Topp: Modo överklagar avstängningen, ser att dom yrkar på skadestånd på 17 miljoner och livstids fängelsestraff på Rindell.

{469}: Så sant. Det hade jag helt glömt bort.
Nej, han behöver ju inte ha fått erbjudanden tidigare heller.

R.I.P IK Vita Hästen

Rip Kirby: kan vända på det, skellefteå har råd att chansa på honom för dom kommer ha tillräckligt bra lag att inte stå och falla med honom om han nu skulle floppa. gissar att om han presterar på rimlig nivå så är det otrolig bang for the buck

jämfört med sämre lag där nyförvärven behöver sitta, annars blir det bottenstrid, där behöver dom gå på annat, "säkrare" även om det inte finns något som heter säkra nyförvärv

Rip Kirby: Marcus Ericsson är ju Mr Vita Hästen egentligen.
Vet inte varför han inte fått, ja eller kanske tagit chansen tidigare heller.

Men visst står det ut att en klubb som Skellefteå går på en obeprövad 39 åring i detta läge. Helt klart.

{469}: Ett namn man kanske inte följt, men som man ändå har hört under egentligen hela tiden i samband med SSK. Men visst borde han tagit chansen tidigare?

Och nästa fundering. När en elitsatsande klubb som Skellefteå väljer att satsa på en kille som snart kliver över gubbstrecket, är marknaden alltså så jävla torr?

{469}: Häftig resa ändå. Marcus Ericsson kommer göra SHL debut som 39 åring i Skellefteå nästa säsong.

Har alltid tyckt det varit konstigt att han aldrig fått chansen i SHL. Speciellt när han var närmre 30 strecket och dominerade i Allsvenskan och alltid visat att han har ett skarpt spelsinne.

Eeeeeeeh…

DO anmälan för att ha fimpat en gravid?

Vad fan är detta!?

Vad händer i klubben?

Är det här verkligen en SHL klubb?

Damerna
Klubbchefen
Gravid kick.

Är det någon/några kränkta personer som krigar eller är klubben skött av något jävla gubbvälde?

Väldigt dålig insyn från min sida så jag förhåller mig till att man hamnar i media om och om igen i negativa sammanhang i år…

Hur många fler lik har man i garderoben?

Även om det känns helt plötsligt som att allt är skit, så har ju ändå dom 2 lagen bakom oss det ännu värre, Leksand 6 raka torsk, Luleå har 5 torsk av 7 senaste.
Kan vi bara knyta ihop säcken och lyckas landa på plats 5-6 i tabellen och ha lite flyt att vi ställs mot Frölunda så kan denna säsong bli jäkligt bra ändå.. vi möter dessutom Linköping, Leksand & Luleå i dom återstående matcherna! kom igen nu Tiken!!

Villervalla: 4 raka hemmasegrar har vi dock.

Kör fram till löning sen gör vi en beställning!

Passa på att förbeställa en fet tisha samtidigt som ni stöttar oss i tifogruppen.

Det röda i bakgrunden kommer inte synas på slutprodukten.

300:- till 0730586674

Märk betalning med färg+storlek.

Ses på lördag när Dahlén ska hyllas ❤️🤍💙

{469}: Vad tror vi, 8 matcher kvar varav 5 hemma, med våran dåliga hemmastatus borde det betyda att det är kört tycker jag, eller lyckas man ta tag i det?

Nisse på Mon or: Jag skulle nog hänga på Modano angående storleken på grabben..

Height
177 cm / 5'10
Weight
74 kg / 163 lbs

Utan att ha koll på honom så har han ju inga vidare produktion som sticket ut heller.
Svårt att se hur han skall räcka till i SHL med den storleken. Även om det är mysigt att han är högerskytt..

Då skulle jag hellre satsa hårdare på Melander till nästa säsong. Han har absolut inte gjort bort sig och hade ju producerat poäng på J20 nivå innan i allafall.

Kanske en som kommer få mer förtroende under Jokinen?

jhnd91: då förutsätter vi att Rindell inte har hjärnskakning.

OlliJanne: Adrian Thun är alltså 17 år. Vad vet vi om honom. Lovande tydligen?

jhnd91: För de som inte orkar/kan läsa träningsrapporten från ST kommer här deras punkter från måndagsträningen:
J20-backen Adrian Thun Hansson tränar med laget.
Joonas Lyytinen, Axel Rindell och Per Svensson var inte med på träningen. Däremot var Simon Forsmark, som klev av i slutskedet av Modomatchen, med för fullt.
När laget spelade fem mot fem på fyra hela kedjor klev Dennis Värmhed och Erik Andersson ned som backar.

Ett litet ljus i mörkret att Forsmark i a f var med och tränade för fullt.

tekarn1968: det finns kanske hopp ändå! Och så Forsmark som tränar. Sedan vet vi ju inte hur tufft lyytinens bakslag var!

« · 2655431 · »