Zäta75: vore ju extremt trist om topp 6 drömmen dör pga underskattning imorgon. OINK hemma ska bara vara 3 poäng. Allt annat å de kan lika gärna plocka fram golfbagen. I normala fall ska både LIF och LHC torska sina bortamatcher imorgon och vi tar 3 pinnar och täpper till luckan. Sedan blir LHC borta säsongens viktigaste match.
Timrå Isstadion: Låter som om en arena i centrala Sundsvall hade varit en lösning lättare att locka dessa marginalåskådare med en sådan och ni hade säkerligen kunnat göra mer pengar på kringförsäljning också.
Zäta75: MoDo tror jag kommer vara slutkörda mentalt om de skulle ta sig till Play-In mot TIK. Kanske ni får dem att få lite kraft från ångorna. Brukar inte vara många dar efter sista matchen mot Rögle i så fall.
Jag vet att det sagts åtskilliga gånger men ändå: med en otidsenlig hall halvvägs till Härnösand kan ingen klubbledning i världen ta oss till mer än marginellt mer än dagens publik. Marginalpubliken Ids inte.
Zäta75: Ja att gå långt i ett slutspel med en del fullsatta läktare skulle ju kunna innebära tillräckligt med pengar att öppna upp för en spetsback till nästa säsong. Så nog hade det varit mysigt med att ta sig direkt till topp 6.
{469}: Nej, vi bör nog försöka att undvika en åttondel som med största sannolikhet blir mot svårspelade lag för oss Modo, Rögle eller Örebro. Jag struntar i att det kan ge extra pengar. Det kan också bli bara en hemmamatch om vi förlorar 0-2 och om vi mot förmodan går vidare kommer vi att vara trött och inte kunna ge motståndarna en match tror jag.
Jag är iaf nöjd med poängen hittills i år. Hade räknat med ca 80p som nu +-10 poäng. Sedan är det extremt jämnt i toppen i år. Vi får se hur det avslutas. Med starkare backsida hade vi varit nästan klara topp 6 nu. Tänker inte skylla på skador och en Jonte som inte levererar enligt plan. Vårt lag har en enorm uppsida och vi kan slå alla lag när det stämmer. Tyvärr har det inte stämt lika ofta som jag hade önskat i år. Hoppas fortfarande att vi kan gå till semi om vi tar kvartsfinalplats direkt och får rätt motstånd.
Tim Juel stod de två senaste matcherna och gjorde det bra, men mot Skellefteå bytte Timrå målvakt. Jacob Johansson klev in, men gjorde ingen bra match. Exemplifierat blev 3–4-målet, som han borde ha tagit. Nej, bytet blev inte lyckat.
►Strömberg under isen
Didrik Strömberg hade inte sin bästa match i karriären. 1–2-målet får han ta på sig, efter att han släppt pucken bakom sig utan adress och Skellefteå kontrade. Och vid 3–3-målet förlorade han närkampen framför mål.
►Petterssons måltorka
Emil Pettersson är inne i en riktig måltorka. Mot Skellefteå fick han ett par bra chanser, men pucken ville inte in. Senast han gjorde mål var den 23 januari, borta mot Färjestad. Lördagens match var därmed hans elfte match i rad utan att göra mål. Den sviten behöver brytas för Timrås skull.
►Konkurrenterna skapar lucka
Timrå IK förlorade, men än värre var att konkurrenterna samtidigt vann. Såväl Leksand som Linköping tog tre poäng och skapade en lucka ner till sjundeplacerade Timrå. Men fyra matcher kvar har Timrå nu fyra poäng upp till femman Linköping och tre till sexan Leksand.
{297}: Tror han tänker på hur det sett ut hittils under säsongen när vi skitit på oss mentalt mot Modo under säsongen. Då har det bara gällt 3 poäng.
Nu handlar det om prestige och att gå vidare i ett slutspel. Vi är på förhand favoriter och jag har ingen bra känsla alls.
Vanligtvis skulle det vara en inspirerande uppgift men just den här säsongen där vi ofta hittat vägar att förlora matcherna så känns möten mot Modo inget vidare.
Öndulat: ”risken att möta Modo och torska…” vad är det för inställning? Tänk att få chansen att möta Modo och vinna? Det tycker jag känns mycket mer positivt. Hoppas dom går till play in bara för att vi ska få en chans att köra över dom och radera ut dom två fiaskomatcherna vi spelat mot Modo denna säsong.
"Mot Färjestad i veckan tappade man dessutom Viktor Lodin, som fick en smäll mot axeln. I värsta fall kan även Lodins säsong vara körd, rapporterar lokaltidningen OT-Barometern. Till att börja med missar han mötet med Timrå på tisdagen men frånvaron kan alltså bli betydligt längre än så."
Zäta75: Ja, tyvärr så sitter man nog fast i 1992 och harvar på, Torines var bra men tyvärr så hann/kunde han inte förändra på lång sikt då styrelsen är ungefär densamma.
Dubbeld: Sanny och Svensson ger lite kritik till Timrå i dagens podd. Ifrågasätter hur man jobbar för att öka publiktillströmningen osv. ”Det känns lite trött” ”det behövs lite nytänk” osv.
Öndulat: du behöver inte oroa dig. Våra spelare är mätta efter hv-matchen och vi kommer att landa på plats 11/12. Ni kommer att få möta ett danskt lag om ni hamnar i åttondelen.
ser att rögle har kvar både leksand och lhc på hemma plan. kan de bli våran frälsare i detta? 😂 vi ha ju inte varit speciellt sjyst mot dom då vi gett poäng till malmö, modo och örebro på senare. kommer vara mina älsklingar om de hjälper oss i jakten på direktplats.
men rent ekonomiskt, är det bättr för oss att gå till åttondel, ev vinna där och sen spela kvart? vi kommer ju inte gå längre en kvart ändå. då kan vi ev ha 5 fullsatta hemma kvar.
DenRöda: Jag hoppas verkligen att vi underskattar Oskarshamn imorgon utan gör arbetet som krävs i denna måstematch så att det lever in i det sista med topp 6 chansen. Jag tror fortfarande att vi har en god chans till topp 6. Vi kan slå alla lag om vi spelar på topp. Här ger vi inte upp i första taget.
Rätt så intressant angående detta med att kringå regelverket för att värva ungdomar. Är väl precis det som hände med den yngste av bröderna Zetterberg? Just Alexander ser jag nu på EP att han ska gå till Boston University nästa säsong och att han släpper Örebro helt. Vilket driv han har ändå. Hoppas han inte slutar med hockeyn när han får en motgång framöver.
Jag kommer ihåg att han ansågs vara en av de allra bästa talangerna i världen i sin årskull. Rankad som topp 2 i draften 2024. Nu ser jag också på EP att han rankas som #18 upp till #37 av vissa. Det verkar ha gått lite utför?
Hur hade det gått ifall han stannat kvar i Timrå? Jag tror han hade fått chansen i A-laget och att han svept fram likt Zetterberg, Dahlén och Pettersson gjorde. Men vissa tänker bara på sig själv i en lagsport.
Sjukt vad dåliga HV är på bortaplan. Ser ut att bli ännu en förlust idag. 7 poäng på 24 matcher måste väl vara någon slags rekord. Är väl tur för dem att de har hemmaplansfördel i kvalet.
Niikeliito: Ser också hellre att vi går på nått annat än Hanzl. Gärna nått yngre. Kanske Jokinen kan locka hit nån fin talang som kanske är här 2 säsonger, sen skriver NHL kontrakt och så får vi in sköna cash på köpet.
Ett lika stort problem som backsidan, enligt mlg, är målskyttet. 9 lag har gjort 119 mål eller mer. Förutom Hållanders sena form, så har vi ett gäng framspelare och brunkare. Det behövs minst två Rsttie-typer. Utan dessa blir Timrå inte vassare framåt. Finns inte pengar till detta, då blir Timrå inte bättre än 6-10 nästa säsong heller.
Starostenko: Jag har hört raka motsatsen, att han inte blir kvar. Men ja jag vet inte. Jag ser helst att han försvinner, ja han är bra, men han börjar bli till åren och jag tror inte han kommer vara lika bra kommande säsonger. Kan han gå ner till typ halva lönen och acceptera ettårskontrakt (kommer aldrig att ske) så ser jag gärna att han stannar, annars inte.
{469}: enligt senaste jag hört är Hanzl klar men håller med dig. Hade inte skadat med nåt snabbare och utvecklingsbart där. Tjecker spelar väl alltid sämre med trygghet så måste kritat på för ett tag sen
Olli Hahl: Det ser så ut. HV är så väldigt ostrukturerade defensivt med ett fantastiskt naivt spel så fort de ser en chans att gå fram.
Jag ser det som win-win, OINK kommer inte få ihop ett bra lag nästa säsong i SHL även om de blir kvar. HV är inte gratispoäng på samma sätt som OINK ska vara för oss.
BlackBay: Tyvärr tror jag att HV åker ut mot OINK. HV är klappkassa just nu och OINK har fått hela säsongen på sig att förbereda sig för att vinna 4 av de sista 7 matcherna.
Nisse på Mon or: Kan inte HV göra nåt rätt denna säsong? Kände ändå lite hopp om hjälp mot LHC när dom tog ledningen men sen kom bortaspöket fram som vanligt. Tur dom har hemmaplansfördel mot Oskars i kvalet, är väl där deras chans att göra NÅT rätt på hela säsongen ligger.
Montén Python: Är rätt övertygad om att Timrå inte kommer spela kval, ni som vi har en tuff säsong relativt till förväntningarna. Vi hade förväntningarna över skyarna och ni var nog det läskigaste laget individuellt förra säsongen med ... | Läs mer