{9315}: Ja han vann interna skytteligan med sina 17 mål. Jag tillhör de som kanske klagat mest på Jonte den gångna säsongen men det säger ju samtidigt lite om kraven man har på honom. Dock står jag fast vid att han saknat det mesta inställningsmässigt som kännetecknar honom. Samt att det han redan innan inte hade som några paradgrenar nu varit direkt oacceptabelt dåligt, dvs det fysiska spelet och hemjobbet
{297}: ja han hade nog stannat då, men några sådana pengar fanns ju så klart inte, och han var väl inte värd dom pengarna förra säsongen heller? Och ja, var precis den spelartypen vi saknade i år. Kapanen sa väl något i stil med att han ville ha in en högerskytt men att vi så klart inte kunde säga nej till Hållander.
{297}: Ja om spelarna ska välja bort produktiva spelare så bör man visa på isen också att de inte behövs, åtminstone ta "kriget" och visa lite jävlar anamma på matcherna.
{297}: Ja absolut det håller jag med om. Förhoppningsvis så får vi in lite målskytte och alternativ till PP i Oliver Kapapen till kommande säsong, om det nu blir han.
{469}: Säger inte att vi skulle valt Rattie istället Dahlén men jag tror inte Timrå var beredd att matcha linköpingsbud eftersom vi skulle värva Dahlén och därför ”valde” vi bort Rattie.
Hur som helst, Rattie är den där spelaren som vi saknat hela säsongen. Pålitlig målskytt, rightare, bra i PP osv. Klart Dahlén har mer att ge, jag hoppas han kan lyfta sitt defensiva spel till en acceptabel nivå i först hand.
{297}: Återigen så är allt relativt. Rattie var som sagt oönskad i LHC förra säsongen. Supportrarna ville bli av med honom under säsongen. Nu sitter de som kappvändare istället.
Denna aäsong Istället så var det Dahlén som hade en mellansäsong. Det finns en del att bevisa, absolut. Men jag väljer ändå att hoppas och tro på att Jonte hittar tillbaks till nästa säsong igen. Han har trots allt skapat rätt mycket men inte fått utdelning.
KniveN: Jo men allt är väl relativt? Hade vi erbjudit Rattie ”dahlenpengar” så lär vi väl haft en chans att behålla honom? Inte minst för att han kände Lander sedan tidigare osv.
KniveN: Jag är tämligen övertygad att LHC saltade på ganska friskt vad gäller kontraktet så att man skulle vara säker på att få honom. Timrå IK hade väl inte så mycket att komma med menar jag just där.
Synct: Som sagt, jag pratar inte om att värva Lodin, jag tycker bara det är ironiskt att han är en superstar i ligan och dom som tackade nej till honom i Timrå har inte växt ut till att bli det. Det kan finnas hur goda skäl till det som helst, att man tackade nej, men det är fortfarande ironiskt.
Rent sportsligt så har vi släppt två riktigt vassa pjäser i Lodin och Rattie för att göra plats för dom här hemvändarna och båda spelarna har gjort succé i sina nya klubbar medan jag menar att våra hemvändare inte levt upp till kraven lika bra.
Starostenko: Jag har förespråkat Lodin till Timrå men får pudla! En av mina bättre vänners kompis fiskar otroligt mycket med J.J. Det ska vara fullständigt uteslutet och omöjligt med en återkomst.
Synct: bra sagt. man kan ju dessutom fundera på hur Lodin ser saker och ting? Gå till en klubb där han visserligen trivdes men där hans kollegor inte vill ha han, som betalar sämre och där det finns negativ historik ELLER gå till en ständig sm guld kandidat, hans sambo kommer från karlstad, de tappar många tunga fw så han får en bra roll, oerhört stabil klubb som betalar bra. Vad väljer man som spelare? Även om Timrå vill ha han så varför skulle han välja oss?
Nisse1: Förhandsuppgifterna låter lite sisådär kul, men det får visa sig.
Lodin. Ska bli kul att se dom sista matcherna nu om FBK nu är klar destination vid uttåg. Oink vs FBK i vågskålen, svårt val. Not. Lär dock vara en annan kravställning dygnet runt i Karlstad än hos döderhultarna för han är inte helt obekant med utelivet under säsong fortfarande. Möjligen mindre white line offside.
Men överjävlig i sitt bästa jag på isen, no doubt.
Tallnäs: Verkar ju inte så i detta fall. Expressen skrev ju att han är klar. Så antar att poletten trillat ner nu. Det han hade i Timrå var inte fy skam.
Även om han trots det inte fick samma chanser som typ Mieho. Men nu blir det en ny tränare i Jokinen och ety nyskrivet blad. Alla lär få visa upp sig, vilket är bra då jag tror det lär vara ännu mer tävlikg på träningarna.
Hoppas dock han är tänkt som en botten 6 forward till en början, men som kan täcka upp i topp 6 om det dyker upp skador där.
{469}: Kan det vara så att det inte är helt klart med Walli? Han kanske avvaktar tills Djurgården spelat klart? Djurgården i SHL lockar nog Walli. Men DIF får nog svårt med Brunass
OlliJanne: Det ska bli intressant att se bokslutet som kommer, då får vi betyget på ledningen och styrelsen. Egentligen vill man inte veta men sanningen ska fram! Hur illa är det?
Marodören: "Äh, han är väl professionell och gör sitt bästa oavsett"
Det var det sista jag skrev. Jag spekulerade mest i att det är ett speciellt läge han sitter i, och att jag själv hade gett 98% om jag lirat i IKO, vilket man såklart måste ta men en näve salt.
Synct: du pratar som du har förstånd till och det märks att du har noll koll och erfarenhet av idrottens värld. Vilken proffesionell idrottsstjärna ger inte allt för att vinna? Säger inget mer…
Synct: Streetsmart kille, Pappa Hans ger han råd så HV ryker, sedan fixar dom nåt kontraktsbrott så han kan gå till Älskade Färjestad . alla blir vinnare
Synct: Nu vet jag inte alls, bara en spaning. Tror du inte han hatar Hv så mycket redan, så han går all in(risk för att han går över gränsen dock). vill gärna se han slå ut HV o sen floppa om det nu blir Real Färjestad
{8225}: Haha, ja det är ju verkligen ett roligt läge för Lodin, gå 100% och stanna i IKO med ett förmodligen mycket sämre lönekuvert, eller åk ur och gå till en guldkandidat i FBK och tjäna mer pengar. Between a rock and a hard place kan absolut användas här.
Att vara kvar i oink och tjäna mindre, jag hade nog gett 98% kanske 😁😁😁
Synct: Lodin är sjukt bra i denna kvalserie, älskar hans offensiva tacklingar o hoppas han spelar ner HV i dyn. Men hoppas även han förstör dynamiken i färjestad kommande säsong, om den inte redan är förstörd
TIK_TIK: Hockeynews uppger under lördagskvällen att Viktor Lodin är överens med Färjestad, under förutsättningen att Oskarshamn åker ur SHL.
Parterna ska vara muntligen överens och kontraktet skrivs på om inget oförutsett sker. Skulle Oskarshamn bli kvar i SHL så ser dock Lodin ut att stanna, då han har ett år kvar på sitt kontrakt med klubben.
**** Då kan man ju undra : VILL han att Oskars blir kvar ???? ****
Pucken: Nej vi ska inte byta namn till Sundsvall IK men vakna upp och se verkligheten. Vår ”satsning” att etablera oss på övre halvan i SHL har redan strandat. Idén att locka till sig unga talanger är fin men i förlängningen så kommer ... | Läs mer