1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600138 inlägg · 6212 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Dicken kritar på för gården igen.

KulltorpsOlli: rätt man på rätt plats och man behöver inte påpeka någon formulering alls, inte ens ett ord går att påpeka. Titta så roligt med drivna och kunniga människor på sin plats. Hatten av!

Nu har jag haft förmånen att vara klubbdirektör för Timrå IK i snart två månader, och vilken resa det har varit!
Här är några reflektioner och insikter från denna intensiva och lärorika period

Relationsbyggande i fokus
Jag har ägnat min första tid i klubben åt att träffa och lära känna spelare, ledare, personal, styrelse, partners, supportrar, kommunen och andra representanter för hockeysverige. Att förstå deras perspektiv och behov är avgörande för att kunna leda vårt arbete framåt på bästa sätt. Genom möten och evenemang har jag fått värdefulla insikter och feedback som hjälper oss att förbättra våra samarbeten.

Passion och engagemang
Ett av de mest minnesvärda ögonblicken var när supporter Andreas hämtade smält is från vår arena för att använda som dopvatten för sin dotter Elsa. Detta visar den enorma passion som finns bland våra supportrar. Jag ser fram emot att fortsätta stärka dessa band för klubbens framtid.

Organisatorisk utveckling
För att Timrå IK ska fortsätta att växa och bli starkare är en välfungerande organisation, både på och utanför isen, avgörande. Vi kommer att arbeta med att förbättra våra arbetsprocesser och kommunikationskanaler. En del av detta är rekryteringen av vår nya marknadschef, som kommer att spela en central roll i vår framtida utveckling och i att öka vår omsättning väsentligt. Målet är att skapa en smidig och effektiv organisation där alla medarbetare känner sig hörda och delaktiga.

Strategiska initiativ.
Vi har också påbörjat arbetet med att utveckla en långsiktig strategi för Timrå IK. Detta inkluderar både sportsliga mål och långsiktig ekonomisk stabilitet. Arbetet med att konkretisera våra mål och delmål pågår och kommer att vara en central del av vår fortsatta utveckling.

Finansiella resultat
Vi har nyligen släppt siffrorna för förra året och jag är glad att kunna meddela att vi har en omsättning på 124 miljoner kronor och ett resultat på 4,6 miljoner kronor. Detta är mycket positivt, men vi kan inte slå oss till ro. Vi behöver fortsätta att utveckla organisationen för att säkerställa långsiktig framgång.

Teamsters
Vårt koncept för social hållbarhet ,Teamsters, är ett viktigt initiativ där vi får barn och ungdomar i rörelse, erbjuder läxhjälp och stöder deras utveckling. Vi får otroligt positivt gensvar från alla inblandade. Teamsters är en hjärtefråga för oss och visar hur vi bidrar till samhället utanför ishallen. Filmen nedan är från vår skolavslutningsfest på torget i Timrå den 13 juni.
Tack för stödet

Jag vill avsluta med att tacka alla i Timrå IK-familjen , spelare, tränare, övriga medarbetare, supportrar och partners, för det varma välkomnandet och stödet jag har fått. Tillsammans kommer vi att fortsätta arbeta mot vårt gemensamma mål: att göra Timrå IK till en ännu starkare kraft inom svensk ishockey.
Jag ser fram emot att fortsätta denna resa och dela fler framgångar med er alla.

Ha en underbar sommar!

Tonymontana: Rättelse, det var på Linkedin

KulltorpsOlli: Vad har han skrivit?

{469}: alla småländska lag som börjar med "Vä" är äckliga 🤮🤮🤮

Tom Topp: Ja bättre än Innala kunde vi nog inte hitta nu när Torines inte kommer tillbaka. Känns mycket bra!

KulltorpsOlli: han verkar absolut vara en värdig ersättare till Torines!

KulltorpsOlli: vad står det? För oss som inte vän med han

RunarUp: Riktigt kul att läsa Frederik Innalas inlägg på facebook där han går igenom sin första tid i föreningen.
Låter proffsigt, transparant och väldigt förtroendeingivande.
Bra Timrå!!

tekarn1968: Oliver har liksom ett flertal andra privatpersoner och företag pyntat in massor av stålar i mångra år.

Faktum är att TAIF är en förening som år efter år levt med en fantasibudget som är omöjlig att hålla.

Nu är det ett pengastarkt gäng som under lång tid räddat föreningen har tröttnat på det och det är väl inte säkert att dom kommer göra det en gång till. TAIF har nog aldrig gungat så som dom gör nu.

Som Växjö-bo är det lite tragiskt att se en så anrik förening gräva sin egen grav, mycket pg a att man lever kvar i det förgågna och vägrar att förstå sin plats i näringskedjan.

Växjö Lakers har flera gånger försökt få igång ett samarbete men det finns ett rätt stort gäng TAIF-talibaner som hårdnackat motsätter sig det. Trots att det är ett samarbete som gynnat Tingsryd mycket mer än Lakers.

Man kan tycka att det är lovvärt och stoiskt att inte ha ett utbyte med plastföreningen, men personligen tycker jag det bara är korkat.

Är konsekvensen att konka och mista en av få attraktioner i kommunen så anser iallafall jag att valet är ganska enkelt. Talibanerna får helt enkelt hissa vit flagg så att sponsorerna, både företag och privatpersoner, ser att det kan finnas en framtid värd att satsa på. Inte bara för att laga hål i en båt som läcker miljoner varje år.

Rip Kirby: Man tycker ju att OEL skulle kunnat gå in med en summa till sin moderförening

ante08: Vore synd på en klassisk klubb, även om det var länge sedan man kunde glänsa med några framgångar. På 60- och 70-talet gjorde man sammalagt sju säsonger i dåvarande högsta serien. Inga slutspel eller så men man far iallafall med bland toppklubbarna och tävlade.

När seriesystemet sedan görs om finns TAIF med bland lagen i den södra division-1 serien där man fajtas främst i playoffspelet, utan att kunna utmana om platser i kval och liknande. I slutet av 80-talet åker TAIF så ur division 1 södra, men återkommer efter några säsonger. Säsongen 1995-96 gör TAIF sin första säsong i dåvarande Hocekyallsvenskan. Detta gör man sedan om i Superallsvenskan säsongen 2000-01 där man slutar fyra, bakom Linköping som på den tiden var elitseriejojo.
Man har sedan lyckats vara ett relativt stabilt Hockeyallsvenskt lag under de flesta säsongerna hittills under 2000-talet, där TAIF´s allra bästa säsong hittills i HA var säsongen 2014-15 när man tog sig till spel i den hockeyallsvenska finalen där AIK var för starka.

Kända spelare i TAIF är en ganska imponerande skara spelare: Des Moroney, Anders Broström (senare Västra Frölunda), Kjell Samuelssom (senare Leksand, plus ett gäng NHL-klubbar där han lyckades bäst i Pittsburgh där han vinner Stanley Cup). Sist men inte minst Oliver Ekman Larsson som är nybliven Stanley Cup-mästare.

Borde finas någon företagare i Tingsryd som kan slanta upp?
Dom förlorar även deras Hockeygymnasium i dess nuvarande form i så fall!
Det lär smärta.

Niikeliito: Får Västervik platsen i HA igen då. Har för mig det är så om det är ett lag från HA som inte kan behålla sin plats, då är det laget som åkte ut från HA som har förstatjing? Haha, snacka om mer liv än en katt i så fall. 😂

Peja: ja av de småländska lagen tycker jag nog minst illa om Tingsryd. Äckligast är ju såklart Växjö

Niikeliito: Tingsryd har otur att varken Olhaver eller Åkerström ser ut att hamna i SHL. Särskilt Åkerström såg väldigt kapabel ut under säsongen. Då hade de ju åtminstone fått slantar från SHL.

Det är bråttom i Tingsryd.
Pengar måste fram. Tingsryd håller på gå omkull. Isåfall får väl Hudiksvall platsen? Eller blir det Västervik?
Uppladdat:

500x0-img3810.png

OlliJanne: Du kan hockey och då lyssnar jag.

Costanza: tror fan det är det bästa jag hört dig säga 😄

Rip Kirby: George är här. Kyl ölen och värm korven.

Sönsvall Hockey har problem med pengar igen. Det är väl inte länge sedan man kånkade och fick starta om verksamheten för herrlaget på nytt? Lärde man sig inget av konkursen då undrar jag litegrann vad styrelsen håller på med?

#ansvarsfrihet??

Mitt förtroende för Olli är 150%. Man kan inte bli mer tillfreds i själen än när Olli talar om hur vi ska fortgå som lag.

Min tips
Uppladdat:

500x0-screenshot20240620195542gallery_0.jpg

2magisk: 17-9 till innebandyn. 1.035 personer såg på.

Hur går det i innebandymatchen?

{469}: Ja, Ilari är hans son. Han hade det lite svårt i U16 hos oss. Tyckte han såg långsam ut. Verkar ha exploderat rejält hemma i Kuopio. Får se om han kan fortsätta den utvecklingen här. Nått jag lärt mig är att extremt mycket kan hända i utvecklingen mellan 15-17 år.

Synct: Jo har försökt att snabbhitta info. Men enligt Wikipedia så finns inte heller Ilari med som Kimmos son. Men som du säger. Garanterat hans son.

{469}: Den här Ilari Kapanen finns ju på Eliteprospects, men frågan kvarstår då det inte finns angivet några fakta alls kring spelaren.

{469}: Måste ju vara hans son, han och Oliver är ju extremt lika varandra. Är väl Eliteprospects som är lite efter.

{469}: Edit:Konsta Kapanen är son till Sami Kapanen.
Men frågan kvarstår då jag inte kan hitta info om Ilari Kapanen..

Puckat: Är det Kimmos son?
Kan inte hitta info nånstans och enligt Eliteprospect så står bara Konsta och Oliver med som hans söner?

Puckat: NEJ!

Puckat: EA har väl aldrig någonsin fått vara offensiv i Timrå. De gånger han fått chansen så har han blivit nedgraderad efter 3min i 1a perioden. Är han (Jinesjö) verkligen billigare? Varför skulle EA vara ”dyr”? Jag tror vi spikat truppen nu och tar in något vid behov under säsong OM folk går på matcherna. Känslan är att ett kontrakt på 70k är för dyrt för Timrå nu.

Vet inte om det lyfts här inne tidigare men ser ett spännande namn i vårat J18-lag👀
Uppladdat:

500x0-screenshot20240614-223053.png

Nisse på Mon or: Offensivt ja och definitivt billigare

Puckat: Är han bättre än Erik Andersson?

En bra breddforward för oss?

Rico01: Ja, det kostar med ett gäng transatlanter, speciellt när man inte får utdelningen som behövs för att avancera,

Villervalla: Resultat innan skatt : -8,5 miljoner.

Undra om Kentä har spräckt budgeten?
Uppladdat:

500x0-screenshot20240614-1842332.png

El_loco: Det är till att hoppa över 5-6 steg i karriärstegen. Djärvt... av både Blues och Steen.

{469}: Jepp, och nu söker man 2 ersättare. Jag vet inte jag, men visst fan ser det dystert ut för Frölunda? Snart kommer dock AHL släppa lite spelare så det kanske löser sig för dom ändå.

Rico01: Frölunda tappar Jere Innala till NHL lite snöpligt. Sen Malte Strömwall på det. En del poäng att ersätta där.

Luleå -2,9 mille i resultat. Dock mycket bättre än budgeterat och ingen fara med licens eller annat ekonomiskt.

Lite märkligt att Sundsvall Hockeys sportchef helt plötsligt blir general manager i NHL. Om två år, men ändå. Känns som om det fanns lite talang där att ta in i Timrås organisation.

{10473}: Luleås Lagbygge hyllas till skyarna men själv är jag inte lika imponerad. Många finska spelare som måste leverera om det ska bli så bra som dom vill. Orkar Omark leverera än säsong till?

DenRöda: Tycker allt ifrån plats 6 till typ plats 12 är realistiskt, eftersom serien är så jämn. Vi hade väl häng på topp6 ända in i omgång 48 ungefär. Med en galet skadedrabbad backsida och ett gäng spelare som inte drog jämnt med tränaren. Faller Jokinens spelsystem väl ut och en handfull spelare studsar tillbaka till sin normala nivå så är det fullt rimligt att vi krigar om en topp6 plats igen. Mycket om och men, men det kan man egentligen säga om samtliga lag förutom lag som FBK, Växjö, Skellefteå Frölunda som alltid fungerar som tänkt.

DenRöda: Om alla poletter ramlar på plats så är vi med på en finalserie.

« · 2713268 · »