1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602130 inlägg · 6213 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Wennerberg... huu. Han är ju inte direkt saknad även fast det var några som ville behålla honom (!!!) till den här säsongen. Ännu värre: Magnus Nilsson. Floppar i MIF nu. Det är nåt med att värva från Lule alltså. Har visserligen inte räknat bort Hynning än men han måste vara igång och leverera snart

Uno Gordon: Och ännu en ex-tikare i farten. Wennerberg gör poäng ikväll för löven på sitt ass från till 2-0 för Löven mot Växjö.

Uno Gordon: Och Henrik Eriksson fick ass på Almtunas 1-0 mot NH90. 1-1 just nu. Ex-tikarna har lilla julafton ikväll, tycks det som.

Uno Gordon: Och Mats Hansson gjorde Borås enda mål hittills ikväll. 1-1 borta mot Bofors.

Uno Gordon: Och Cassel fick en andrahandsassist på Mif Redhawks 1-0 mål.

AndersN: Så har Gahna målat för Gnaget hemma på Hovet mot Nybro.

Tog 1:10 in i första innan ed´s 0:a försvann

Laban: Jag får en känsla av att HV är lite sugna på Sanny Lindström då med andra ord, eller?

Hur mycket ska ni ha från oss egentligen? Värva tillbaks Bulla på samma gång.

Undrar om Challe kör psykologi när han säger att Robban, Erik A o B. Svensson kommer att gå bäst i morgon?
Kanske vill få lite fart på dom?

Hahl Bundy: Tjärnqvist vägrar att spela i ett svenskt klubblag av skattetekniska skäl. Annars hade nog Djurgården varit ett mer sannolikt alternativ för honom.

Laban: Fegis.

Allt har sin tid...

...kan inte Challe ta ett snack med Daniel Tjärnqvist att spela för oss?

Laban: Men då är det väl ingen mening med att skriva som du gör?

Laban: Har man sagt A osv...

Maggan: Alldeles korrekt! Timrå kan ingenting göra. Vilket jag tycker är fel. Det måste till en formell regel och attitydsförändring kring denna heta potatis. För mig är fallet solklart att klubblaget går i första hand även jag kan ha viss förståelse för att det är otroligt hedrande att få dra sig en landslagströja och representera sitt land. För blir spelarna skadade så lär ju knappast förbunden hosta upp några pengar för att betala eventuella rehabiliteringar eller ersättningar till nyförvärv. Det tycker jag är beklämmande.

Sedan tycker jag att det är aningen märkligt att inte Timo Pärssinen blivit uttagen. Vore jag förbundskapten i Finland skulle jag ju satsa på att låta våran lyckosamma finnfemma få lira tillsammans även i landslaget nu när de ändå blivit uttagna menar jag.

Men det är min åsikt det!

Och sedan är det ju bara för bedrövligt med fyrnationsturneringar i Japan för Danmark och Peter Regin såsom var fallet ifjol.

JÄVLA KALLE ANKA-TURNERINGAR! ÅT HELVETE MED DEM!

Hahl Bundy

Det återstår att se...

adde_1337: Äh, det är bara att hosta upp pengar till en sån här grej och så använder ni er av den under varje match för att se till att han håller sig fräsch och obruten. Om man vill kan den även användas på fritiden för att förhindra oförutsedda konservöppnarskador eller liknande.

www.sealedair.com/eu/en/products/protective/newair/newair_ib_200.html

Laban: "S.L bort nästa år..." Menar du SL bussarna? El. menar du att Sanny lämnar?

pratarn: En otroligt ödmjuk kille den här Hahl, verkligen. Hoppas han stannar riktigt riktigt länge.

Skarin: Har för mig att en sån här diskussion var på tapeten även ifjol. Då fick vi till svar att ingen förening har rätt till att förbjuda enskilda spelare att vara med i landslaget. Synpunkter kunde man ha, men det var individens rätt att bestämma hur han ville göra.

Shadar Logoth: Japps. Visst är det så. Men nu har ju Timrå aldrig varit en förening som sätter käppar i hjulet när det gäller spelarna. Inget fel med det. Men ibland finns det ju undantag.

Skarin: TIK borde kunna stoppa honom om han inte är helt återställd...
Det är ju Timrå som betalar hans lön inte finnarna.

Ambroo: Ja. Vi får väl hoppas på det.

Ambroo: ja han bestämmer ju, MEEN skulle han bli skadad eller sliten så han blir skadad nån match efter karjala med TIK, då jävlar vet jag inte vad jag gör!

Skarin: Det är han säkert och jag är övertygad om att han känner sin kropp bäst.

Ambroo: Jo, men han bör också vara mest sugen på att fullfölja denna säsong. Att vara delaktig i klubblaget så mycket som möjligt.

Skarin: Den världen är även min, men i det här fallet så är nog Riku väldigt sugen på landslagsspel då det var ett tag sen han var med och funkar det med handen så varför inte? Han har ju även vilat ett par matcher och lär inte vara speciellt sliten heller.

Ambroo: För mig känns det som att det är bättre att spela mindre matcher, än att spela mer matcher. Så är det i min värld.

S. L borta nästa år...

T T: Jag tror jag dör av skratt!!!! *skrattar så tårarna kommer*

T T: Hahaha. Skrattretande.

...så har Heart of Hockey-supportrarna nått en milstolpe i antal medlemmar.

Skarin: Känns det bra eller iaf bättre och bättre, som han också säger, så är det klart att han ska spela. Jag tror mycket i det hela är psykiskt och konstigt vore väl annat.

När det gäller Karjala och Finland i övrigt så är det lite skeva uttagningar på sina håll. Namn som Puistola, Voutilainen och Pärssinen lämnas utanför och då har man ändå plockat med sju st som spelar i Elitserien. Jag har svårt att se att ens tre av de sju är bättre än denna trio i dagsläget...

Tittar man sen på övriga trupper och är lite färgad så är det överraskande att varken Tenkrat eller Hedström är med. Dessa båda är utan tvekan helgjutna om man ser till helheten.

adde_1337: Går att ge många exempel, men ifjol tackade Martin Plüss nej till landslaget för att lägga all energi på klubblaget.

Det här är en självklarhet för mig. Tacka nej. Lämna återbud.

Skarin: håller med helt där, skulle han skada sig mer på karjala cup, då har han förstört för timrå, timrå är ju hans klubb landslaget är en bonus känner han sig inte helt ok då ska han fan vila nu när han har chansen. och inte sen när timrå har massa viktiga matcher

Om det är lite vett i Riku Hahl så avstår han Karjala Cup. Vore mycket märkligt annars.

T T: ..."Copperfield"-jämförelsen var ju riktigt kul ju...

En ädel Herre med rejäl markkontakt som trots sin fantastiska förmåga visar en förbluffande ödmjukhet.

RunarUp: Det är väl de som behövs mest i dagens Timrå.

Uno Gordon: En ny "Lill-Strimma"då?

Kejsaren.

Skarin: Otrolig nog så glömde vi att länka till målvaktsduellen.

Inte kan väl Åkerlund stjäla rubrikerna igen?

lungan: Det är möjligt att vi kanske värvar någon talangfull kille utifrån, typ Anton Strålman eller nåt liknande som slår igenom stort. Men dessvärre tror jag vi får vänta på någon ny Näslundare eller Zäta. Därmed inte sagt att inte Anton Lander kan bli bra eller Magnus Pääjärvi-Svensson. Men jag tror det får svårt att nå upp till den status Zäta har nu.

Men man skall ju aldrig säga aldrig.

Uno Gordon: Det va ju tråkigt men kan inte denna trend ändras det hoppas jag!

lungan: Det tar vanligtvis en sisådär 18-20år mellan de exceptionella talangerna att få fotfäste i Medelpad. Vi hade Mats Näslund, sedan kom Zäta. Och någon gång runt 2018 borde vi ha en ny hjälte att glorifiera igen runt om i stugorna :)

Henrik Zetterberg är och kommer alltid vara Timrås GUD i alla fall i mina ögon och jag tror även för de som tillhör den yngre generationen. De äldre har säkerligen Lill-Strimma på samma placering.

Det är otroligt roligt att det går bra för ZÄTA borta i Detroit och jag hoppas inte han kommer spela i något annat lag än Detroit då det är mitt favorit lag i NHL för att de har samma färger som Timrå :).

Zäta är värd sina 300 miljoner utan tvekan, och visst vorre det kul om han en gång framöver långt framöver i framtiden vill komma tillbaka till hjärtat Timrå och spela en eller två säsonger innan han lägger av.

Men man får inte glömma bort att det kan ta bra många år, så just nu längtar jag till att få se en ny Zäta ikon från Timrås junior lag i form av Anton Lander eller Magnus Pääjärvi-Svensson.

epa: Man skall aldrig säga aldrig. Utan kanske kanske kanske...hoppet är det sista som överger mig.

Det är lika bra att du ställer in dej på det redan nu så slipper du bli så j-vla besviken ;)

Uno Gordon: Jaja. Han säger ju så i bara farten. Inte kommer han att lira något mer i TIK inte.

epa: Men läs hela texten så ser du att det står "NHL-karriär".

« · 934755 · »