Uno Gordon: Sedan tror jag att vi kan vinka adjö till Magnus Arvedson redan nu. För Mora kommer att kamma noll i Göteborg och Stockholm och sedan sladdar de betänkligt i tabellen. Det är väl ingen vild gissning om man befordrar Pär Djoos till huvudtränare ochanlitar antingen Christer Olsson, Mats Lusth eller Tomas Melin som assisterande tränare.
lungan: Mitt tips får bli att Färjestad går som tåget efter detta. Nu kommer Tommy Sanuelsson att ta över befälet och han har ett enormt stort FBK-hjärta och har själv spelat i laget och känner Loob, Glennert, Rundqvist, Jönsson, Nordström, Prestberg m fl. mer än väl och vet vad som krävs för att det skall nå framgång. Det tror jag spelarna känner också. Att nu är det vi och Värmland mot resten utav hockey-Sverige. Nu finns det ingen återvändo. Nu är det bara spelarna själva som kan vända på det hela.
lungan: Jag tror absolut att det har effekt. För så länge värvar tränare utifrån går det åt h-e. Det skall vara hederliga genuina karlstapöjkar i den klubben. Felet begicks när man skeppade iväg Perra Johnson till Skellefteå.
Uno Gordon: Ja kan inte säga att jag lider med Roger Melin, men frågan om det hjälper att sparka Melin. Jag tycker Färjestad som lag inte längre håller den höga standard som det engång gjorde. Färjestadsspelarna börjar bli för gamla, samt att de flesta leg vet nu hur man ska avväpna dem!
Abron: Helt rätt att sparka Roger Melin. Jag spekulerade kring det hela redan inför denna säsong. Att Roger Melin låg i farozonen för att bli kickad. Uppnår man inte de sportsliga resultaten, så är det bara att packa trunken. Skönt att det gick åt h-e för Melin dessutom! Som under så många har dissat Timrå och Kenta Johansson.
Hoppas det dröjer länge innan han får ett nytt tränaruppdrag igen.
htikare: Att en back tar hand om pucken och transporterar är inte min bild av en snabb omställning. Däremot får backarna gärna röra på påkarna i egen zon för att slippa utvisningar.
Jag tror att Jimmy är på rätt spår i sin blogg i dag. Om forwards hämtar fart och inte fuskar med bågarna så kommer även backarnas uppspel att fungera.
JimmyH: Vad vi behöver i Tik på backsidan är just en back som inte är så slow...på skridskorna
Typ Tobias Wiklund som gick till Saik el. nån annan som har fart under rören...man minns ju Strålmans enormt rappa uppåkningar plus hans teknik så klart vad det betydde för laget .. vi har Kalle Kimmo Styf o Sanny. bra backar i stort men ingen av dem är tillräckligt skridskosnabb nog för snabba omställningar från försvar till anfall..vi har ett bra lag i stort men här tycker jag vår brist ligger det blir därav för långsamt i uppspelen....
Uno Gordon: Stämmer det med Sjödin är det riktigt illa. Som om Newcastle tackat nej till Alan Shearer. Eller HIF till Henke Larsson. Vi har "allt" att tacka Peo för. Men 'katastrofen' som var på gång 01/02 håller jag honom ansvarig för. Och så det här nu då...
Hahl Bundy: Det där fenomenet har jag också märkt. Modohatet mot Timrå är mkt större än tvärtom (som knappt har existerat). Detta utan någon egentlig sportslig anledning skulle jag säga (möjligen undantaget kvartsfinalen senast). Tror det kan bero på en allmän aversion mot de sydligare delarna av länet (läs stor-Sundsvall). Någon som har koll på deras inställning till Giffarna osv?
Skicka banjostan till Västerbotten! Då kan dom få bli en förort till Umeå istället för att husera i Västernorrlandsperiferin.
Fördelen med rivalitet är att spänningen stiger och hallarna säljs ut. Så goa gubbar-stuk till 100 % är inget jag förespråkar. Däremot nolltolerans mot ev firma-tendenser.
Knylan: Jomenvisst. Likväl så var det kanske inte en fröjd, men skönt att LHC inte vann det där guldet. Att det sedan stod mellan pest eller kolera var ju en annan sak.
mikenomad: Själv har jag nån sorts hatkärlek till Modo men inte rent hat, Varför? Pga att jag har en hel del modokompisar som jag gillar skarpt, dom kan ju inte rå för att dom gillar Modo, stackarna. Däremot kan jag hålla med om en hel del om den här Black army wannabee stuket hos många av de yngre supportarna. Sen om det är nåt som jag kan störa mig på när det gäller många Modofans inkl. en del av mina kompisar är det deras outgrundliga hat till Timrå, inte för att dom säger det rent ut till mig men ibland lyser det igenom :) Ungefär som om dom är barnsligt svartsjuk på att dom inte längre är ensamma inom denna region utan känner en stark konkurrens från Timrå.
DET tror jag har piskat upp den här stämningen mellan Modo o Timrå.
Själv har jag betydligt svårare för Brynäs. Deras fans kan jag definitivt inte med liksom LHC:s. Ursäkta men nu måste jag gå, jag börjar må illa.
Laban: Jönköping och Linköping är värda framgångsrika fotbollslag av klass vilka de saknar. Krasst och lite naivt så kan huliganerna komma att kanaliseras dit då tror jag...
Till LHC och White Lions försvar skall sägas att det finns "mindre" begåvade individer som håller på Hv som inte är sena på att bestämma träff med dito uppe på slakaslätten.
Knylan: Måste faktiskt instämma i det resonemanget. Modo har väl aldrig varit en källa till glädje egentligen. Men man kunde faktiskt hålla en tumme för om åren för Västernorrland och våra länsgrannar ibland undantaget derbymatcherna. Men sedan förra säsongen finns inga gemytliga känslor kvar. Nu är det renodlat hat.
Dream Team: Jag skulle vilja säga att den "hatkärlek" man kände gentemot Modo fram tills tidigt i våras byttes ut mot renodlat hat efter kvartsfinalserien. Innan brydde man sig inte nämnvärt, nu är det värre.
El Aka Ali: Vad åsyftar du nu då, Uffe? Kan du utveckla det där lite grand? Gästbokens svar på "gubben i lådan" måste vara du de, som kommer med lösryckta inlägg mitt i debatten och orsakar en massa myror i skallen på en annan.
Laban: Häruppe slipper vi tack o lov besök av några större mängder LHC-supportrar i matcher mot dem. Är inte impad av deras "klackkultur". Black Army-wannabees i 13-års åldern...typ.
Rip Kirby: Vet att endel hatar Karlstad och Färjestadsupporters här så jag skriver inte så ofta
Men idag hör jag undantag. Tänkte först berömma Timrå och Tommy för att fått ihop laget så bra och prestationen igår är det starkaste jag ... | Läs mer
hockeymagasinet.fpgroup.se/cldoc/hm/nyheter/18587.htm