1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601923 inlägg · 6212 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Tellus: leif Boork är inte aktuell eftersom han inte får träna något hockeylag förrän 1 maj 2008. Däremot kan säkerligen Roger Melin vara ett tänkbart alternativ. Men det mest troliga är att Roger Melin tar timeout nu fram tills årsskiftet åtminstone, kanske längre än så. Beställer en solresa till värmen för honom och frugan och sticker utomlands. Sedan kommer han säkerligen kolla på en del hockey också men jag tror han behöver fundera över sin egna framtid i lugn och ro och inte hoppa in i hetluften direkt.

Uno Gordon: Tror du att något som du säger är sant så ljuger du inte.

Tellus: Knäskadad som pappa sin...

Uno Gordon:
Varför skulle inte Boork få träna ett lag före maj -08? Tror inte det är något problem att få Brynäs att gå med på att riva kontraktet med honom.

Tellus: Lander åkte på en skada för några veckor sedan på en match så risken finns att de är samma skada fortfarande!

Mathias: Så är det.

Kongo:

--klipp--

Leif Boork slutar helt i Brynäs från den 1 november 2007. Efter det är han helt fri att ta andra arbetsuppgifter med några undantag. Leif Boork får inte arbeta för någon annan Elitserieklubb fram till den 1 maj 2008

--klipp--

Se länk

Kongo: Det är en överenskommelse Boork och Brynäs IF slöt tillsammans när man gjorde sig av med honom. Han får inte träna en konkurrent till Brynäs IF innan 1 maj -08 och heller inte ta något expertkommentatorsjobb innan slutspelet. Däremot är det fritt fram för honom där att kommentera i CANAL+ eller någon annan kanal.

T T: Så klart jag förstår den tanke du har här.. ett korrekt tänk.. men i mina ögon så ligger inte hela sanningen där..en skridskosnabbare back vinner ofta lite tid gentemot motståndarna genom detta att lägga passningarna i rätt läge o det blir inte heller lika långt mellan lagdelarna när backarna fyller på snabbare framåt med rapp åkning..

Ju längre matcherna gått på slutet ju längre har det blivit mellan lagdelarna o uppspelen har hamnat i tidsnöd.

Nu har setterkvist eller vad han heter tangerat Detroits klubbrekord, efter två nya mål i natt.

Så har Nubben varit i Finland i veckan.....

....så undrar jag vad de som tyckte det var en skräll när Belfour skrev på för Leksand skall tycka när Teemu Selänne gör samma sak...

För er som missat det så snöar det på Köpmangatan.

Källa: Ett tungt namn i Svartvik.

westerlind:
Så snart kanske vi kan spola upp isen nere vid Medborgarhuset.
Korv med bröd någon? :)

Per HApps: Korv med bröd? Nej tack, det åt jag till middag.

Men för f-n, frys ner hela Sundsvall så kommer jag dit med mina JOFA plastskridskor och visar lite tricks.

westerlind: såå var första snön kommen här i Gävle, undra hur länge de håller i sig!

Så har hockeyligan rätt i det här fallet, då det fortfarande är Riku Hahl som skulle ha haft assisten på Lotvonens 2-4 nere i Mora;

..så blir jag less på alla dessa "derbyn" nu har vi ett "Derby" mot Skellefteå.
Det är nästan lika långt till Skellefteå som till Stockholm, så vi spelade derby i torsdags också?

Var är maxgränsen för ett derby? 5, 10, 20, 30 el. 40 mil?

Hahl Bundy: Ett länsderby styrs av länsgränsen, ett norrlandsderby av Norrlands gränser. Men det var kanske aktuellt på den tid det endast fanns ett par Norrlandslag, nu har det gått inflation i derby-uttryckt.

Ambroo: Ja, jag kan inte fatta vad som är kruxet? Det står att de har tillgång till Tv-bilder vid osäkra fall. Alla kan ju se att det är Hahl som slår upp den till blå, slå på videon och gör om. PAJASER!

Lemmy: Förresten det är väl bara riktiga pajaser som kan ta det som personligt angrepp om man kallar dem för PAJASER!  ;)

Lemmy: Så är väl det här mer än pajaserier? Vilket scoop av Expressen...not!;

Ambroo: Nej!! Nu har han ju "lovat" att spela där igen.

Hahl Bundy: det är längre till skellefteå än till stockholm bara så du vet!

Ambroo: Haha.. det var bland det roligaste jag läst. Kanske inte "analysen" att Jonte kan tänka sig SAIK igen, för det kan han ju såklart, men att det ser sådär hemmagjort och tillrättalagt ut, enbart för att kunna skapa en artikel av.... ja, ingenting...?

actionleif: han kan vell inte hålla på byta mellan oss hela tiden herregud

adde_1337: därför tar inte jag den där artikeln på allvar

tobbe_d: tack för upplysningen *LoL*

Hahl Bundy: HAHA

Bänka Hedström resten av hans kontraktstid !!!!!!!!!

Snoop:
Är du på riktigt du, eller bor du i Ankeborg?

Snoop: ................................................................................................................................................. Där tänkte jag skriva nåt, men med risk för att bli raderad/avstängd så låter jag bli. Budskapet lär väl ändå nå fram?

Snoop: Det där trodde jag inte om Jonte...

LingaN:
Men är ni dum på riktigt? Klart som fan att han kan tänka sig att flytta hem om ett par år, och då naturligtvis lira i SAIK.

Eller håller ni på att träna inför Olympiska spelen i Naivitet?

Ambroo: alltid lika skönt att få dig het ;)

Snoop: Jag fryser. Det är kallt ute...

Är det någon vänlig själ som kan och vill streama matchen ikväll? Maila mig isf på HS.

Jag säger samma sa. Är det någon vänlig själ som kan och vill streama matchen ikväll? Maila mig isf på HS.

Snoop: Sen är det även så att din historia i vissa ämnen inte är särskillt brilljant så det är svårt att tolka dig om du är på riktigt eller ej.

analcunt:

"Vitsigt" nick...är du säker att du är på rätt sida? Detta är inte spankthebitch.letherhosen.org, det är en sida för hockeyperversioner...

mikenomad: Frågan är om nicket ens är enligt reglerna?

mikenomad: det är väl inget vitsigt med det namnet, det är ju världens bästa grupp...

Huge: äru pingstvän?

analcunt:

Jadu...nu snackar du med farfar i det avseendet. Har aldrig hört namnet och hur dom nu än låter var det ett särdeles vidrigt namnval. Bara det en orsak att aldrig lyssna på dem...

Lite väl pubertalt för min smak. Men vi tillhör nog inte samma generation du och jag...

analcunt:

Du kanske aldrig fått namnet översatt för dig av nån vuxen?

mikenomad: öh varför bli så upprörd över ett namn?

analcunt: Tror inte mikenomad blir upprörd, det är snarare ett korkat och omoget namn.

« · 935113 · »