Tellus: leif Boork är inte aktuell eftersom han inte får träna något hockeylag förrän 1 maj 2008. Däremot kan säkerligen Roger Melin vara ett tänkbart alternativ. Men det mest troliga är att Roger Melin tar timeout nu fram tills årsskiftet åtminstone, kanske längre än så. Beställer en solresa till värmen för honom och frugan och sticker utomlands. Sedan kommer han säkerligen kolla på en del hockey också men jag tror han behöver fundera över sin egna framtid i lugn och ro och inte hoppa in i hetluften direkt.
Uno Gordon: Varför skulle inte Boork få träna ett lag före maj -08? Tror inte det är något problem att få Brynäs att gå med på att riva kontraktet med honom.
Leif Boork slutar helt i Brynäs från den 1 november 2007. Efter det är han helt fri att ta andra arbetsuppgifter med några undantag. Leif Boork får inte arbeta för någon annan Elitserieklubb fram till den 1 maj 2008
Kongo: Det är en överenskommelse Boork och Brynäs IF slöt tillsammans när man gjorde sig av med honom. Han får inte träna en konkurrent till Brynäs IF innan 1 maj -08 och heller inte ta något expertkommentatorsjobb innan slutspelet. Däremot är det fritt fram för honom där att kommentera i CANAL+ eller någon annan kanal.
T T: Så klart jag förstår den tanke du har här.. ett korrekt tänk.. men i mina ögon så ligger inte hela sanningen där..en skridskosnabbare back vinner ofta lite tid gentemot motståndarna genom detta att lägga passningarna i rätt läge o det blir inte heller lika långt mellan lagdelarna när backarna fyller på snabbare framåt med rapp åkning..
Ju längre matcherna gått på slutet ju längre har det blivit mellan lagdelarna o uppspelen har hamnat i tidsnöd.
..så blir jag less på alla dessa "derbyn" nu har vi ett "Derby" mot Skellefteå. Det är nästan lika långt till Skellefteå som till Stockholm, så vi spelade derby i torsdags också?
Var är maxgränsen för ett derby? 5, 10, 20, 30 el. 40 mil?
Hahl Bundy: Ett länsderby styrs av länsgränsen, ett norrlandsderby av Norrlands gränser. Men det var kanske aktuellt på den tid det endast fanns ett par Norrlandslag, nu har det gått inflation i derby-uttryckt.
Ambroo: Ja, jag kan inte fatta vad som är kruxet? Det står att de har tillgång till Tv-bilder vid osäkra fall. Alla kan ju se att det är Hahl som slår upp den till blå, slå på videon och gör om. PAJASER!
Ambroo: Haha.. det var bland det roligaste jag läst. Kanske inte "analysen" att Jonte kan tänka sig SAIK igen, för det kan han ju såklart, men att det ser sådär hemmagjort och tillrättalagt ut, enbart för att kunna skapa en artikel av.... ja, ingenting...?
Snoop: ................................................................................................................................................. Där tänkte jag skriva nåt, men med risk för att bli raderad/avstängd så låter jag bli. Budskapet lär väl ändå nå fram?
Jadu...nu snackar du med farfar i det avseendet. Har aldrig hört namnet och hur dom nu än låter var det ett särdeles vidrigt namnval. Bara det en orsak att aldrig lyssna på dem...
Lite väl pubertalt för min smak. Men vi tillhör nog inte samma generation du och jag...
Rip Kirby: Vet att endel hatar Karlstad och Färjestadsupporters här så jag skriver inte så ofta
Men idag hör jag undantag. Tänkte först berömma Timrå och Tommy för att fått ihop laget så bra och prestationen igår är det starkaste jag ... | Läs mer
hockeymagasinet.fpgroup.se/cldoc/hm/nyheter/18587.htm