jonmannen: Om taktiken är lättläst så kommer vi ju inte vinna en enda förstaperiod i fortsättningen då eftersom vi redan mött alla lag en gång. Taskigt läge!
Timrå absolut bäst i första-perioderna och absolut sämst i andra-perioderna. Mitten i tredje-perioderna. Enlig hockeyligans statistik. Antingen så tappar de hungern otroligt fort eller så är Challes spelplan väldigt lättläst
Sedan så är det en självförtroendegrej. Han får spela mest i hela Atlanta och känner förtroende och kan växa i det.
Strålman har möts av skepsis efter att ha blivit sjuk direkt och har kommit till en klubb med överskattade backar med bra kontrakt som därav är väldigt svårt att flytta. Jag tror inte ens Leif Boork skulle våga coacha efter ett eget tycke i Toronto.
Varför tycks det gå så bra för Enström Over there när det inte vill släppa för Strålman? Enström i all ära men nog var Strålman snäppet bättre ifjol iaf
.. men är det nån som har mailat in till Expressen o frågat Kenny Jönsson om han kan tänka sig att spela för Timrå? Hade gjort det om jag hade sett det i tid.
Du har en förmåga att alltid ge dina hypoteser, planer och drömmar mediala rubriker och pressmeddelanden innan de ens har inträffat och kanske låter dessa ge dig de reaktionella känslorna.
Själv så brukar jag bara att skapa egna känslor och reaktioner till drömmar, planer och hypoteser innan de har inträffat. Att jag liksom föreställer mig hur bra eller dåligt det kommer att kännas inom om mig om det blir verklighet.
Det är bara en personlig tolkning av saker du brukar skriva, ingen sanning. Inget är väl rätt eller fel heller. Alla är olika.
Uno Gordon: Tyvärr har hon väl redan man så sova sked skippar åtminstone jag så man slipper hamna mittimellan! Sexigaste sportchefen-japp! Alla dar i veckan!
Fet-Ecke: Sedan borde vi ju kunna värva vilka stjärnspelare som helst utan konkurrens. Ingen kan väl motså Tinas utstrålning, charm och matlagningskunskaper!?
Fet-Ecke: Ja herre jesus vilken kulinarisk upplevelse både för sinnena, smaklökarna och gommarna. Vi skulle lätt ha Sveriges sexigaste sportchef alla kategorier. Sova sked någon?
George: Jepp, säsogen efter Kenta gjorde målet i tv gjorde Rolle en kopia. Minns inte vilket ängagäng i ettan det var mot men jag såg matchen i alla fall.
Så hade jag en sjuk dröm inatt. Nubben meddelade sin avgång. Eller avgång och avgång, han skulle bli någon slags vice klubbdirektör åt TJ och assistera Norrbom på marknad. Han skulle vara nån slags "allt-i-allo" och navet i organisationen kan man säga och istället presenterades en TINA, efternamnet oklart som ny sportchef i Timrå.
Kan det vara Tina Nordlund tro? Eller Tina Ahlberg?
Sorry men jag vaknade sedan.
Thomas Johansson säger i ett uttalande: "Jag vill tacka Nubben för hans gärningar vad beträffar den sportsliga rekryteringen, men glöden har sakta men säkert börjat falna för Kent och då känner vi inom föreningen ett ansvar att tillgodose hans önskemål och bistå med andra arbetsuppgifter och sedan vill ju vi inom Timrå IK alltid ligga i framkant och gå i bräschen för det senaste. Det har vi nu gjort genom att vara den första elitlaget inom hockeyn som anställer en kvinnlig sportchef, det känns väldigt fräscht, modernt, innovativt och väldigt mycket 2007. För Timrå IK och jämndställdheten i tiden".
Ett märkligt sammanträffande! Precis den dag som jag hade varit och köpt en bussbiljett till Sthlm och sedemera E-tuna. Som vanligt var jag förvirrad och hade till en början svårt att avgöra om det verkligen var El Maco Grande jag såg framför mig. Jaji...
Frisco: minns inte vilket år specifikt men det var väl i VM mot USA (87 eller 89 gissar jag). Han gjorde dessutom inte dragningen på straff utan det var väl en kontring om jag minns rätt.
Dragningen har alltid tillhört Kenta Nilsson för mig (lite av en favorit när man var yngre tillsammans med Pekka då)
Har nu läst i kapp gårdagens och dagens inlägg. Fantastisk läsning. Stort tack till samtliga som gett ordet 'moralpanik' ett festligt ansikte. Nu såg jag aldrig bannern, men jag misstänker att jag vet vilken det rör sig om. Lågt? Absolut. Men herregud. Att det faktiskt kommer in modolider i denna gästbok och, med sorgsna, å-mänsklighetens-vägnar-uppriktig-bedrövade-tonfall, försöker ta folk i upptuktelse är...fantastiskt. Respect, eller nåt.
Men visst. Låt oss drapera hela hockeysnack i svarta sorgeband. Ställ in Karjala Cup. Inför en tv-fri månad och lägg ner resten av grundserien. Foppa är skadad!!!1
Seriöst: snacka om ickenyhet. Det är snart dags att informera en hel generation hockeyslynglar om att det faktiskt fanns en tid då Foppa inte var en nyhet p g a sina skador. Det hela är draget långt bortom löjligheternas gräns. Men visst. Får han bara ordning på skridskon/slemsäckar/axeln/mjälten/handleden/vad-det-nu-är-som-felar-den-här-gången så kommer han garanterat att få ännu en sejour på toppen. Som han sedan kan avsluta snyggt i från. Herregud. Han är ju bara 34, och kan väl come-backa i en fyra, fem år till innan den teoretiska möjligheten är borta. Alla modolider och lösnummerförsäljare i västvärlden håller tummarna.
Och: ja. Detta inlägg är skrivet med en aningens provocerande ton. Gu'h!
Rip Kirby: Vet att endel hatar Karlstad och Färjestadsupporters här så jag skriver inte så ofta
Men idag hör jag undantag. Tänkte först berömma Timrå och Tommy för att fått ihop laget så bra och prestationen igår är det starkaste jag ... | Läs mer