1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601947 inlägg · 6212 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
tobbe_d: Fy fan vilket skamgrepp! Djävla smygbög alltså!

Uno Gordon: oj nån som är vaken:P aa kan man säga!

tobbe_d: Att han hade en förkärlek för långa förspel visste vi ju sedan tidigare eftersom han gillar att göra en närstudie på spelarna och aldrig vill släppa pucken. Men var värre än jag befarade.

Uno Gordon: HAHAHA Sant:P

tobbe_d: Undra vad Christer Englund har att säga om saken? Eller Peter Andersson? Det där ju förstadiet till våldtäkt och sexuellt ofredande. Ahlström borde stängas av i två år från allt dömande efter det här.

Uno Gordon: ha kanske lite väl hårt dömt haha

tobbe_d: Bildbevis finns ju. Bara skicka materialet för granskning.

Uno Gordon: sant!

...så verkar det vara officiellt med HV:s intresse för Sanny samt att intresset dessutom inte är helt obesvarat. Enligt AB gör HV "en fräck värvningskupp" under Karjala, dvs HV-spelare skall ha fått i uppgift att inför Sanny snacka gott om HV.

De skall väl antagligen glida förbi och väsa saker som "HV är en trevlig och familjär klubb" ur mungipan eller "helt appropå" bara råka snacka gamla goda HV-anekdoter i båset så att Sanny hör. De kanske t.o.m vågar sig på sömnsuggestion, dvs placera en utsänd nattetid vid Sannys säng och upprepa ett mantra om HV:s förträfflighet...

Frågar ni mig så är detta ytterligare ett ickescoop av kvällsblaskorna. Jaha, HV är intresserade av ett annat topplags lagkapten....nämen så konstigt...eller inte. Inte konstigt heller att Sanny säger sig vara intresserad tillbaka. Han har tillbringat x antal år i TIK nu, det var här han slog igenom. Han kommer söderifrån och kan väl rimligtvis vara sugen på nya utmaningar.

Han har dessutom ett kontrakt som går ut med TIK och vill han stanna kvar är han naturligtvis intresserad av att förhandla till sig ett så bra kontrakt som möjligt. Då är det inte fel att visa klubben att de har konkurrens om ens person.

Väljer Sanny ändå att röra på sig så är han ingalunda oersättlig. Visst, det råder viss brist på Svenska, kompetenta backar under 30 och Sannys inställning är unik. Men han lever mycket på just inställningen och känner han sig tveksam till spel med TIK är det bara att beklaga, då kan han lika gärna byta klubb. Men isf avtackas härifrån som den hjälte han varit för oss!

mikenomad:
Det finns ju flera bra finska backar som vill till Timrå, bland annat:
Sanni-Ärju Seninitacklinnen.

mikenomad: Det var nr 1 av HV71s 3 Timrå intressen.
Fortsättning följer var så säker.

Icing-Ove: Ehhh..? Roligt eller bara pinsamt? Det sistnämnda....dra dina putslustigheter i din bok, där kanske nån fnissar lite.

mikenomad: Vad jag förstår så är ju inte Nubben spec. oroad eftersom han vet om det hela. Sanny själv säger ju att han pratar lika gott om Timrå som dom andra gör om sina lag.
Vi får väl se vad han väljer.

RTS: Visst...är väl inget annat att vänta. Inte blir jag förvånad heller, tycker som sagt inte att det är särskilt uppseendeväckande att andra lag är intresserade av våra duktiga spelare. Förutsätter att även Nubben har sina krokar ute. Om det sedan är på den finska sida så inte mig emot om de håller den klassen vi Timråiter blivit bortskämda med...

mikenomad: Vi får verkligen hoppas att Hahl o Pärssinen skriver på för många år framöver!

mikenomad: "Förutsätter att även Nubben har sina krokar ute".

Jag förutsätter att Nubben och föreningen gör allt som står i deras makt när det gäller att behålla spelare som Hahl och Pärssinen framförallt. Att t ex få dessa förlorade till ett annat lag i serien, HV exempelvis, skulle kännas fruktansvärt bedrövligt på alla sätt och vis.

Nu har vi rätt att vara lite bortskämda och kaxiga.

Skarin: Att tappa de båda skulle självklart svida oerhört. Prio ett från Nubbens sida måste därför precis som du skriver vara att detta inte sker! Vad jag menar är att detta är en verklighet som vi måste leva med dessvärre, bra spelare är alltid intressanta för andra lag, i synnerhet om deras kontrakt med nuvarande klubb går ut.

Det är då TIK måste visa sina muskler och antingen bestämma sig för att göra allt för att behålla spelarna eller se till att täcka upp med fullgoda ersättare. Eftersom jag tror att det sistnämnda blir mycket, mycket svårt beträffande nämnda herrar hoppas jag att Nubben är beredd att gå väldigt långt i förhandlingar med Hahl och Pärssinen!

mikenomad: Visst är det så. Och nu när både Hahl och Pärssinen verkar trivas ypperligt i föreningen gäller det ju verkligen att vara med i "matchen". Det gör ju att det skulle kännas extra, extra, extra tungt om dessa väljer spel i en annan elitserieklubb.

Nu har vi byggt något stort på gång. Låt det hålla i sig ett bra tag. Låt klubbkänslan tala i första hand ;)

Jimmy vs Challe

T T: Ett enormt vackert inslag tillika duell. Ser fram emot fortsättningen redan nu :)

Skarin: Helt rätt. Vi bör visa musklerna mer nu, vi bör kunna konkurrera än bättre om spelare ute på marknaden (vilket det senaste året också har gjorts)OCH tillika kunna behålla klasslirarna i klubben för ett bra tag framöver.

Det bästa vore om Hahl o Pärssinen kunde skriva på NU, under säsongen, så man slipper sitta i sommar o våndas mer än vanligt.

Blir det "Geväret" nästa gång för Kalle K?

RTS: Ge oss lite mer.

Ambroo: Det där lät lite suspekt, tycker jag. :)

mikenomad:

Hahaha! Huvudet på spiken. Vem är det som tjänar på dessa spekulationer förutom spelarna? Tja, möjligtvis agenterna också. Oavsett vilken klubb Sanny spelar för nästa säsong, så har hans förhandlingsläge aldrig sett bättre ut och har knappast blivit sämre av dagens artikel och övrig ryktesspridning.

Att Sanny sedan skulle kunna hamna i HV till nästa säong är väl ändå inte helt orealistiskt, även om jag i dagsläget ändå tror att TIK ligger bäst till.

Däremot känns ju de övriga tvås övergång lite väl spektakulära i dagsläget. Vet nämligen att HV vill få Hrdina för ytterligare en säsong. Då har man en förstecenter i Johan Davidsson och en andre i Janne. Vill HV ha Hahl som tredjecenter? Och först och främst...vill Hahl det? Hur som helst, alla har ju ökat sitt marknadsvärde de senaste dagarna...

Hahl Bundy: Absolut, det vore ju självklart det bästa. Det sämsta är ju om andra i vårt lag går i motsatt riktning, d.v.s. "ligger" med andra klubbar redan NU och förhandlar (diskuterar framtid).

Et tu Brute: Helt rätt om Sanny. Orealistiskt är det verkligen inte.

Någon som har koll på vid vilcken tid bussarna brukar gå när det är öviks resa

TikRikard: Ungefär 3 timmar innan nedsläpp.

actionleif: så nån gång vid fyra tiden alltså

+++++ Till Jimmys senaste blogg, "rykten"

TikRikard: Duktig på att räkna du :)

Skarin:

Nej och det är väl inte mindre orealistiskt att nästa klubb i så fall också skulle kunna vara FBK eller LHC. Dom känns ju i dagsläget vara i större behov av en back i Sannys kaliber. De har ju också en plånbok som knappast skulle hindra dem. Man vet ju aldrig, FBK kanske inte vill skola om någon mer forward till back.

...så är Kennys Intervju i Expressen hyfsat intressant.
FBK verkar det ju inte bli för honom framöver.

(Se rubriken)

...så är jag så djupt och innerligt tacksam för att mina kära kollegor uppe i ljudbåset INTE kör dansbandsmusik i E.ON Arena...

Sitter och bevittnar Landskampen på TV och får höra "2 små ord av kärlek" eller vad den nu heter under en utvisning.

Mitt tokkorta stubb till hår hann på en sekund bli krulligt och fruktansvärda rysningar i min kropp gjorde mig akut förkyld så till den milda grad att jag nu måstat kurera mig med Oyzo från Samos.

Sist det spelades Dansmusik handlade det ju om bussar mm och var tämligen roligt samt befogat men nu är ju det en helt annan pilsner. :-)

pratarn: Har jag tänkt på många gånger då man sett matcher från andra renor på tv. Låtvalen är många gånger under all kritik.... hockey är hårdrock!

Vad skulle Modo göra utan Timrå?...

så var det kul att se duellen mellan Challe och Jimmy. Men jag tycker nog att Hamrin hade kunnat varit lite vassare i sina frågor.

Sedan vill jag passa på att berömma ST för sin hockeysatsning med "tv" och Jimmys blogg.

Per HApps: Jag ställde inte en enda fråga. Alla samtalsämnen plockade journalisten fram för diskussion. Det var för övrigt journalisten som satt bredvid mig om folk undrar vad jag och Challe tittade på.

JimmyH: Åhå, hon var snygg det lilla livet? (c;

...så misstänker jag att en tittarlista skulle se lite annorlunda ut än C+ kundlista.

T T: En tredje del är spelad av säsongen och Calle säger i Hamrins/ST intervju att han är nöjd med placeringen!! Visst en tredje plats är bra, men skulle vi spela på ett liknande sätt kommande del av säsongen skulle vi sluta på 84 poäng, det är inte okej enligt mig, det tar oss inte topp fyra i år.

Innan uppehållet var Modo absolut starkast men vad jag kan tycka så är våran position i tabellen inte själv klar. vi har inte spelat som alla säger på högsta nivå än, vilket är bra, men den högsta nivån vill man se efter uppehållet.

Min åsikt är den att vi ligger 3 helt värdiga men det är inte många poäng ner till ingenmansland. Tror hela denna säsong för samtliga lag varit svajjande bortsett från HV som bara ångar på.

Jag tror att samtliga lag nu efter uppehållet kommer börja visa sitt rätta jag och tabellen kommer börja utvecklas till den som sedan visar slutet.

Hoppas bara inte Timrå lider allt för mycket av att ha 3 centrar borta på landslagsuppdrag.

Sedan vad är det för snack om att Regin sak operera knät och om han nu ska det varför är killen på landslagsuppdrag? Hoppas att detta med knät är en skröna och att Regin som det oxå gott lite tungt för på slutet funnit ny energi i sitt landslag och börjar komma upp i toppformen.

lungan: Finns det ingen här som kan reda ut vart ifrån ryktet om Regins operation kom.
Finns det någon substans i detta?
Och varför är han i så fall på landslagsuppdrag?

Den här sidan förnekar sig inte....uppehåll i ES, likväl råder full panik bland mina TIK-gelikar. Tja, det finns väl alltid nåt att oja sig över. Nu när det inte går att gnälla på hur laget spelar kan man ju slå på stora trumman när det kommit i offentlighetens ljus att andra lag kan tänkas vara intresserade av våra spelare. Hu så hemskt och nedrigt av dem.

Dax att mana till lugn, kom i håg; In Nubben we trust! :-)

Någon som vet vart man kan få tag på en bild på tifot som var till för att tacka av Valeri Krykov?

Mathias: www.timraik.nu Sedan galleri.

ofan nu har timrå börjat emd timrå tv såg ja:D

Jensen_12: Enda problem är att dom bliderna går inte att spara!

Mathias: jo fan de är bara att dra ut dom på skrivbordet, det funkar iaf för mig

berrra: suck, jag ger upp

« · 938017 · »