1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 610262 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
T T: Jag har för mig att Regin är med,Erixon och eventuellt Lander.

Fel tråd. Det är ju själva f... ;)

jag skulle vilja ha anders söderberg, han bara öser in poäng nu han lär inte va så dyr heller

Mackelito: Klicka på länken så kommer du dit du ska

Är det någon som har någon länk till statistik för Fisnka SM-Liiga såsom Poängliga och plus minus statistik , kanske man kan hitta några backförvärv på någon av dom listorna?

Uno Gordon: Inte ett rätt.

diffe : Skadebenägen, borta nästan hela denna säs , nej usch ännu en till skadebenägen finne! satsa lite svenskt som håller... om det nu finns , annars ICKE skadebenägna finnar , sök upp nån som aldrig haft några svåra långtidsskador ... Men endå håller höga offensiv klass..

T T: Inte den blekaste. Men jag drar till med följande. Hynning, Kokko, Backlund, Pyörälä, Pärssinen, Jonte, Styf, Hahl, Lotvonen, Åkerlund, Axelsson, Bagarn och Sundh.

Uno Gordon: jag hoppas också på lite handlingskraft, sen om det blir Skogs (vad man kunde se av senaste matchen tar jag han alla dagar i veckan)eller någon annan, jag känner en väldigt väldigt stark oro 8 av 10 matcher och det handlar om våra backar...

Jag skulle gärna se Aki P Berg i Timrås tröja igen!!

...så vill jag att Hockeymagasinet spärras från RSS-nyheterna.

Personligen tycker jag nästan omröstningen till höger är vänd uppochner.

Uno Gordon: Kan vi inte lura Strålman att Timrå har blivit en NHL klubb nu och att han är välkommen tillbaka? :)

Uno Gordon: Då har föreningen visat handlingskraft och ambition skall det givetvis stå.

Glenne: Det har väl spekulerats löst i Dagbladet kring Kokkos vara eller icke vara. Och han kommer inte bli kvar i Timrå. Kontraktet går ut efter denna säsong. Och eftersom Kokko inte anses vara någon "superback" så är han inte oersättlig och då nu 2år har gått så resonerar man som så att man lika gärna kan byta ut honom och få in lite nytt friskt blod i föreningen.

Så Kokko, Koskinen och Lindström kan vi räkna bort.

Då kanske det finns plats för Tomas Skogs trots allt även jag personligen inte tror på den killen.

Bara man värvar Lehtonen och sedan Niinimaa eller Koivisto så är jag nöjd. Då har värvningen visat handlingskraft och ambition.

HockeyQuiz:

Vilka tretton spelare är i bild på introt?

General_Moisio:
Om du inte vill att det skall diskuteras så hade du väl överhuvudtaget
inte behövt säga något,,eller?

...så SKA Timrå vinna guld i år. Diskutera inte, det är bara så.

Snoop: han kan du glömma ^^

Glenne: Då kan vi kanske få en riktigt intressant backuppsättning nästa säsong, Janne Niinimaa vill jag ha =)

Han ska flytta hem till Finland efter säsongen.

Glenne: Ja de är sant tyvärr...

General_Moisio:

Vadå argumentera emot allt du säger... råka bara skriva det där nu..... så förlåt då...

Men ryktet är väl sant då....

73Sjöbba: De står ingenstans att han ska lämna än så länge...

General_Moisio:
"Han SKA göra de. Diskutera inte de är bara så."

Är inte det här ett diskussionsforum? Alla har rätt att ifrågasätta ditt uttalande.

Vart står det att han ska flytta?

Glenne: Nej men en bra back. Sluta argumentera emot allt jag säger. Jag skulle inte sprida ett sånt rykte om de ej är sant eller hur?

General_Moisio: Jo men folk vill väl veta vart du fått reda på de, så vart har du fått reda på att Kokko ska lämna ?

General_Moisio:

men vad äre märe... sur för han ska lämna?? din favvo lirare lr??

Glenne: Han SKA göra de. Diskutera inte de är bara så.

General_Moisio:

Vart står det att Kokko ska lämna???

Tråkigt att Kokko ska lämna, blir tunnt nu på baksidan då Kalle, Lindström, Kokko lämnar. Vi måste värva några rikigt meriterade backar.

Gissar att lagen 5-8 kommer bli vald i följande ordning:
1. DIF
2. SAIK
3. TIK
4. VF

Det skulle idag ge:
HV-DIF
Modo-SAIK
LHC-TIK
FBK-VF

actionleif: Dom kanske samtalat med Challe och kommit fram till att man inte vill bli topp4, då man antagligen får möta laget som ingen annan vill möta. Förmodligen Frölunda.

.. Så är det lite roligt att det verkar som att dom räknat bort fjärdeplatsen, iallafall om man ska kolla på bokningen av istider i E.ON, kvart 1 och 3 är inbokad där.

Jensen_12: finns bara en bra domare i sverige .. lärking...

diffe: Håller med. Han har inte varit bra alls i år. Det blir väl en väckar klocka nu när han inte får döma VM.

Fantastiskt att se... Jag har under andra säsonger tyckt att Andersson varit en bra dommare med som han dömt under denna så är det under all kritik. Hoppas att han själv fattar det!!!!

actionleif: Godmorgon alla. Ja men då är vi kanske inte så enögda när vi har dömt ut Kubens insatser de tre sista matcherna han har dömt i E on.

actionleif:

Lärking ?? HAHA jaja Peter Andersson är ju rolig han också.

actionleif: Kanske är en fördel att han petas så att han fattar att man måste hålla hög kvalité. Pajas Andersson.

The Palm: Enligt Challe på årsmötet så är det disken som krånglar igen.
Tydligen så opererar man på ett annat sätt i Finland, man bara skrapar bort på sidorna, motför här i Sverige där man tar bort allting.

Det är nu detta som ställt till det då "resterna" från Finlandsoperationen nu börjat puta ut.

Snoop: Japp.

Uno Gordon: Aa okej, lika bra att vara inställd på att han inte spelar.Men Mika superstar Pyörälä är väl tillbaka lixom Hynning och robban ?

Snoop: Chanserna är nog fifty-fifty skulle jag vilja säga. Det avgörs från dag till dag hur pass bra det känns i ryggen. Men det kan lika gärna dröja tills på torsdag innan det blir "comeback".

Uno Gordon: Okej, någon som vet hur stora chanserna är att Timo står på isen på tisdag ?

Snoop: Det tvivlar jag på. Helt hundra kan jag förstås inte vara. Men det är inte dessa indikationer jag fått.

Uno Gordon: Så de är alltså ingen inflammation de handlar om ?

Snoop: För att John kanske har lite säkrare källor än The Palm. Tro mig, jag vet.

John K: Hur vet du de ?

The Palm: Det du nu skrivit är helt fel. Trams!

« · 996361 · »