När det gäller Pärssinen så gör ryktet gällande att det inte alls handlar om diskbråck. Tydligen (det rykte jag hört) så hade han en rejäl inflammation i ryggen. För att bota denna äter han rejäla piller som TIK behövt kräva dispens för hos Hockeyligen (kan klassas som doping om man ej får ok). Dessa piller har hjälpt något otroligt så tydligen är hans comeback inget "Foppa i LG Hockey Games". Dock är detta endast ett rykte och det finns säkert någon här på HS som kan bekräfta eller dementera det..
Uno Gordon: Aha. Han skrev visserligen tre inlägg till efter det innan du svarade, var nog där jag tappade bort din koppling. För övrigt tycker jag att snabbmakaroner och falukorv är rätt gott.
El Maco: Det var ju snoop som sa att förlusten inte var sexig. Och sex och sexigt förknippar jag med kvinnor och underkläder. Men det kanske inte du gör?
Skulle tror att matchen mot Brynäs blir en värdemätare för slutspelet tänk att vi kan spela ur BIF och LHF nästa vecka, hoppas nu att dom klarar sig Brynäs allra helst inte bara för derby och framallt resorna.
Snoop: Men måste allting var string, tanga och lösfransar då? Tajt makeup, kortkorta kjolar och högklackat? Kan vi bara nöja oss med träningsoveraller, långkalsonger och Sloggi i vårat underställ och käkat snabbmakaroner med korv och ketchup? Vem fan har råd eller ork att äta fläskfilé Noisette eller svida dyrt på italienska krogar!
Nybbe: Jag vill ju att det ska bli fullsatt på torsdag, trots att jag inte är på plats och ser matchen. Det är för lite folk alltför ofta. Hade varit kul om det blev lapp på luckan för en gångs skull.
Jensen_12: Jag tror att om vi får tillbaka minst 3 forwards till nästa match så kommer hela laget lyfta sig och vi tar 3 friska, de är vad jag hoppas och tror för Timrå är ett mycket bra lag så enkelt är de :)
Snoop: Det tror jag också. Om alla spelare vi får tillbaks gör någorlunda bra ifrån sig så kommer vi orka spela en hel match i högt tempo. Finnfemman får spela igen och dom kommer göra det bra. 3 poäng blir nog för svårt tror jag...
Jensen_12: Klart alla gör dåliga matcher, men sista 7 minuterna såg de ju bra ut men de är väl så dags att ta i då.De man kan vara säker på är iaf att matchen mot Färjestad kommer bli en bra hockeymatch.
Hahl Bundy: Jo men förlusten igår var ju inge vidare sexig, slutspel närmar sig och ser spelet ut så där så ska man få ge lite kritik, tycker de var tråkigt att bara Backe och 91:erna visade lite jävlar anamma, och de köper inte jag iaf och spec inte när man vet vad vissa har i betalt.
..så känns det skönt att läsa Jimmys nyanserade o sansade blogg idag. En liten motpol till allt skrikande om hur värdelösa vi är i år. Är det nåt man blir less på så är det allt tuggande om o om o om igen från vissa håll vid förluster.
lincoln: Helt klart!!! Ni ska veta vad lärarna på universitetet här tycker, baskunskaperna är åt helvete, språkinstutionerna får börja med gymnasiebaslära, matteinstutionerna river håret i förtvivlan. Jag förstår Kosken.
Kongo: Tänk, jag tror inte finska barn är mindre självständiga bara för att de drillas hårdare i baskunskaper. Däremot är det en bra klyscha att ta till eftersom självständighet inte kan mätas genom prov på samma sätt som mattekunkaper kan. Men, men... Tiderna förändras. Med Wikipedia behöver vi bara kunna logga in på internet så löser sig resten...
Redax 2: Spetsar man till det kan man fråga sig vad som är bäst: Att kunna räkna matte som en miniräknare eller att tänka självständigt.
Sen misstänker jag att de allra sämsta skolorna i de socialt mest utsatta områdena drar ner sveriges snitt ganska mycket. Något motsvarande i Finland finns inte i samma utsträckning. Men det gör ju inte saken bättre.
När det gäller kunskaper i grundskolan så är Finland före. I OECD:s undersökning om mattekunskaper blev t.ex Finland 1:a medan Sverige hamnade på en 21:a plats. Som vanligt råder lagom och jante. Alla skall vara lika dåliga så är det jämlikt och bra...
spud: Jag ser att det lyser hos dig men att det är ingen hemma. Kan det möjligtvis vara så att Kalle K har tänkt att flytta hem efter sin karriär som hockeyspelare och vill fostra sina barn i ett land där han och hans fru är uppväxta i? Det kan handla dels om språkundervisning och om det finska samhället och kulturen. Du gör som vanligt att du fabulerar till det att Kalle anser att svenska barn är förstörda. Den ende som är förstörd i den här diskussionen är du. Kalle kaske anser att han tycker att finska skolan är bättre än den svenska och det får han tycka hur mycket han vill för min del, han kanske har rätt med tanke på att i Sverige har just fått rättigheter att ta ifrån mobilerna från eleverna när dom kan vara störande t.ex. Svenska skolan kanske inte är så bra, vad vet jag.
spud: Givetvis menar han det svenska skolsystemet i allmänhet som skiljer sig mot det finska ditot. Om dom bor kvar nått år till blir sonen för gammal för att acklimatisera sig till det finska skolsystemet när han blir äldre. Om dom flyttar hem nu har sonen och dottern tid till att växa in i det system och krav som finns i finland.
Det är hårdare i Finland och det gäller inte bara skolorna i Timrå. Det gäller hela Sverige.
Ni som gått i skola i sundsvall-timrå, hur känner ni när ni läser KKs kommentar i dagbladet? Känns det bra att ha en spelare som anser er vara förstörda?
"– Jag har funderat ett tag och jag är väldigt sugen på att fortsätta. Men det är dags att flytta hem nu. Min äldste son Kasper går i fyran och vi känner att han måste få fortsätta att gå i skolan i Finland nu, annars blir det för svårt för honom i framtiden – kraven i de finska skolorna är större än här i Sverige och jag vill inte förstöra för honom genom att stanna kvar här. Så så får det bli, säger Koskinen till Dagbladet. "
Jensen_12: inget av resultaten idag var bra frölunda-hv 3-2 ..frölunda knappar in södertälje-linköping1-2..linköping drar ifrån skellefteå-luleå 3-1..gillar inte SAIK dom får splea sluspel MoDo-färjestad 2-3..FBK drar iväg , hade inte gjort nå om MoDo vunnit vi kan inte ta 2:an platsen
Jensen_12: Om du tycker att den kommentatorn är dålig så skulle du höra kommentatorn i banjomatchen. Han är nog det sämsta jag har hört någongång, kanske Virus är sämre då.
Montén Python: Att ”bojkotta” att köpa säsongskort för att man inte förstår sig på ett lagbygge i början på april är givetvis rakt av patetiskt. Inte minst när inte ett enda spelarkontrakt är presenterat. Någon jävla måtta får det ... | Läs mer