Snoop: Chanserna är nog fifty-fifty skulle jag vilja säga. Det avgörs från dag till dag hur pass bra det känns i ryggen. Men det kan lika gärna dröja tills på torsdag innan det blir "comeback".
The Palm: Enligt Challe på årsmötet så är det disken som krånglar igen. Tydligen så opererar man på ett annat sätt i Finland, man bara skrapar bort på sidorna, motför här i Sverige där man tar bort allting.
Det är nu detta som ställt till det då "resterna" från Finlandsoperationen nu börjat puta ut.
Fantastiskt att se... Jag har under andra säsonger tyckt att Andersson varit en bra dommare med som han dömt under denna så är det under all kritik. Hoppas att han själv fattar det!!!!
.. Så är det lite roligt att det verkar som att dom räknat bort fjärdeplatsen, iallafall om man ska kolla på bokningen av istider i E.ON, kvart 1 och 3 är inbokad där.
actionleif: Dom kanske samtalat med Challe och kommit fram till att man inte vill bli topp4, då man antagligen får möta laget som ingen annan vill möta. Förmodligen Frölunda.
Glenne: Det har väl spekulerats löst i Dagbladet kring Kokkos vara eller icke vara. Och han kommer inte bli kvar i Timrå. Kontraktet går ut efter denna säsong. Och eftersom Kokko inte anses vara någon "superback" så är han inte oersättlig och då nu 2år har gått så resonerar man som så att man lika gärna kan byta ut honom och få in lite nytt friskt blod i föreningen.
Så Kokko, Koskinen och Lindström kan vi räkna bort.
Då kanske det finns plats för Tomas Skogs trots allt även jag personligen inte tror på den killen.
Bara man värvar Lehtonen och sedan Niinimaa eller Koivisto så är jag nöjd. Då har värvningen visat handlingskraft och ambition.
Uno Gordon: jag hoppas också på lite handlingskraft, sen om det blir Skogs (vad man kunde se av senaste matchen tar jag han alla dagar i veckan)eller någon annan, jag känner en väldigt väldigt stark oro 8 av 10 matcher och det handlar om våra backar...
Jag skulle gärna se Aki P Berg i Timrås tröja igen!!
T T: Inte den blekaste. Men jag drar till med följande. Hynning, Kokko, Backlund, Pyörälä, Pärssinen, Jonte, Styf, Hahl, Lotvonen, Åkerlund, Axelsson, Bagarn och Sundh.
diffe : Skadebenägen, borta nästan hela denna säs , nej usch ännu en till skadebenägen finne! satsa lite svenskt som håller... om det nu finns , annars ICKE skadebenägna finnar , sök upp nån som aldrig haft några svåra långtidsskador ... Men endå håller höga offensiv klass..
Är det någon som har någon länk till statistik för Fisnka SM-Liiga såsom Poängliga och plus minus statistik , kanske man kan hitta några backförvärv på någon av dom listorna?
Montén Python: Att ”bojkotta” att köpa säsongskort för att man inte förstår sig på ett lagbygge i början på april är givetvis rakt av patetiskt. Inte minst när inte ett enda spelarkontrakt är presenterat. Någon jävla måtta får det ... | Läs mer