Skarin: Och givetvis åker skinnjackan på. Finns inte en chans i helvetet att jag utmanar ödet igen. Huga vad hemskt om vi skulle missa guldet p.g.a. en miserabel fadäs ifrån min sida. Skulle ju vara förödande. Coma t-shirten på och TIK-luva.
Jag tycker att Frölundas speaker är suverän. När FBK hade en utvisning gjorde han sig stor möda med att förklara för supportrarna/åskådarna att det var en sekund kvar av utvisningen, alltså en sekund kvar av utvisningen.
När puckona började kasta in saker på isen sköt han in med ett "Nu är vi där igen, lägg av...lägg av att kasta in saker på isen"
Haha. Proffsigt :)
Nu får dom spola om isen också. Måtte aldrig nötter som dessa sätta sin fot i Eon.
thha: Nu var det iof bara en och han fick skämmas mössan av sig när han gick "the walk of shame" framför varenda en av övriga supportrar. Vilket jävla pucko, karln var alla gånger över 50.
actionleif: Man undrar väl lite hur han tänkte han som nu sylade in flaskan. Att inte någon skulle hinna med att se vad som hände förefaller som fullständigt omöjligt.
Dream Team: Han hade väl druckit några flaskor för mycket ifrån lunchen och framåt för att fira in påskledigheten och så ballade han ur på detta fruktansvärda jävla sätt. Porta alkoholisten för alla framtida idrottsevenemang i Götet.
pratarn: Säger reglerna att det ska vara mål eller? Går man uteslutande på klockan och går på devisen att Frölunda får skylla sig själv som la ner att spela när klockan ljöd?
actionleif: Dom lär ju knappast spela om matchen då stundande semifinaler står för dörren på måndag. Enda alternativet är att spela på fredag (imorgon) eller på söndag. Vilet gör att det vinnande laget riskerar att spela hockey 3 dagar i rad.
Diskussionerna lär ju nå nya, skyhöga höjder. Det lär debateras hit och dit. Och hur som haver kvarstår frågan, hur fan gick det till?
Loob ska ha cred för att han tog det så lugnt och inte skyllde på någon speciell utan riktade vreden mot anläggningen.
Pratarn: Medans du ändå är här inne kan du väl svara på hur många gånger man berättat hur många sekunder det är kvar på en utvisning i Eon? Har det hänt någon gång?!
pratarn: När FBK hade en utvisad spelare gjorde speakern ganska stort besvär av att berätta för publiken att det var en sekund kvar på utvisningen precis innan en tekning som skulle tas.
Det hela känndes som om han ville varna spelarna. Jag kan inte komma ihåg att jag varit med om att höra det någon annan gång.
actionleif: Och tänk om det hade hänt i Ö-vik. Wernblom hae knockat alla i sekitariatet + alla tre domare, Harald hade gett låten "Cry me a river" en ny innebörd.
Nej skämt å sido, Som du säger tänk dig Färjestad, detta kan komma att handla om många miljoner i omättning, samtidigt slutade Frölunda spela uscha mig.
Skandal och med tanke på att de startade klockan alldeles förtidigt momentet innan.
Föe en gång skull lider jag med FBK.
Total skandal. undra om det kommer några uttalanden från deras nya sportchef
RTS: HAHAH så illa skulle det nog inte varit :), men det är ju tragiskt detta att en sådan stor klubb som Frölunda inte kan se till att ha rediga personer som kan sköta sekitariatet. Sedan han som kastar in glas flaskan på isen ska ju få feta böter och avstängning på livstid.
Kerstin_k: När frölund va här och domarn blåste så tickade klockan i eon iväg och frölunda hetsade och klockan drogs bak 3 sek tro ja, efter matchen tyckte Holmqvist att de va konstigt att de är proffs på isen men inte i speakern.
Snoop: Jo, sånt har ju hänt några gånger. Det händer säkerligen i alla arenor nån gång då och då. Det är lätt hänt. I stridens hetta kan det väl vara lätta att kritisera det, men undra just vad han tycker om den incidenten efter kvällens match :)
I denna situation så var krippes utvisning enligt klockan inte över, D.v.s. att om vi ponerar att en utvisning tas vid 08.44 så kan den exakta tiden ha varit låt säga 08.44.82. Vid tiden 10.44 tycker man ju att spelaren per automatik skall släppas in men ponera nu att tiden av tek eller annan anledning nitas på 10.44.14. Då har ju tiden gått ut vilket nu bortasupporters samt framförallt krippe själv reagerar och undrar över. Det är fortfarande... ...och nu kommer speakerns kommentar... -Mindre än en sekund kvar av utvisningen! Detta i försök att informera spelare samt publik att typ, -Hon är säker "gamla bettan". Lita på oss och framförallt henne.
Jo tjena. Hon fick fnatt och tjöt som en gris på slutet. (gång på gång)
Jag kan för övrigt ej relatera till någon regelbok men hävdar att en summer ej får störa en spelares uppmärksamhet på ett spel där alla vet att det är 5 sekunder kvar. Då skall det i mitt tycke vara ett fullt godkänt mål eftersom man kan se (och senare kolla) att matchen ej var över. Enda anledningen skall i så fall vara att man hävdar p.g.a. klockans lynne att spelet ej någonsin sattes igång vid 19.55.
Då är jag strålande överens med tränaren i Färjestad som i detta fall hävdar att teken skulle ha gjorts om med just 19.55 på uret.
...var det någon som förstod vad jag försökte förklara nu?...
Per HApps: Hehe allså jag menade mer på att du får kolla så dom duger innan matchen mot er :). Man skickar ner en från Timrå vilket i sådana fall var du för att godkänna dom :). Du ska ju inte jobba åt Frölunda.
Snoop: Jag citerar ett tidigare inlägg ifrån mig där jag förklarar vad som skedde då Holmqvist lackade till...
Citat 1. "- Holmqvist i Frölunda var less på sekretariatet igår då hans uppfattning var att man lät matchklockan gå någon extra sekund".
(Det gjorde den inte varken i slutet av första perioden eller i slutet av tredje)
Citat 2. "- Det är proffs därute på isen, det ska vara proffs i båset också. Jävligt irriterande att det händer två gånger. En gång är ingen gång men två... det är för dåligt."
(Ja visst är det märkligt... ...att det finns proffs där ute på isen, välbetalda dessutom men dock oproffsiga nog för att jaga syndabockar som inte finns över frustrationen att tappa ännu en match mot Timrå IK.) (Självinsikt och rannsakan vore väl bättre, eller)
(Klockan gick om jag minns rätt hela 4 sekunder för mycket men det var länge sedan i en helt annan Elitseriematch pga att tekniken strulade lite, och fast ingen av lagen eller dess medlemmar noterat det inträffade så gjorde vi det eftersom det är vårat jobb och stoppade matchen, kallade till oss domaren och påtalade det inträffade för att sedan vrida tillbaks klockan samt meddela publiken innan matchen tilläts fortsätta.) (Synnerligen oproffsigt agerat av oss eller hur?)
Bara för att klargöra ett par saker om en matchklocka så mäter den noggrannare än sekunder och kan precis slå över på en ny sekund men titta då på varför den tar så'n tid på sig att komma igång när den startas igen. (Förstår Ni vad jag menar?) Det reflekterar man sällan över. Och jämför för Guds skull inte med klockan i TV som kan gå för långt och ständigt rättas efter vårat riktiga matchur.
I matchens slutskede hände dock följande som jag har full förståelse att man kan reagera på olika sätt inför,
Domaren såg en oschysst förséelse på Timrås nr 13 Peter Regin. Dock blåstes det ej i pipan förrän pucken glidit över planen samt passerat förlängd mållinje, alltså avvaktande "Ising" vilket inträffat flera gånger tidigare då Timråiter siktat på den tomma kassen utan att träffa. Frågan är då vem som slog till pucken? Gjordes detta av en Timråspelare så skulle "blåset" ha kommit ögonblickningen vid förséelsen istället för att invänta den Ising som fick agera stoppunkt denna gång. Frölundas spelare protesterar nu på att klockan gått för långt. Skulle vi då ha stannat klockan innan det visslades i pipan, eller? Domaren skrinnar nu efter mottagna protester fram till mig och frågar när vi i sekretariatet stannade matchuret och får till svar att vi fullt självklart trycker på stoppknappen direkt när pipan ljuder. Domaren konfererar nu med sin linjekollega och kommer sedan fram igen och säger, Citat 3.
"- Vi ställer tillbaks klockan 2 sekunder eftersom jag blåste av för sent."
Jag frågade då om jag skall informera publiken om varför detta görs samt frågar om lagen blir informerade vilket jag får till svar att både Challe B samt Roger M blir. Nu verkar detta ej nå fram till de redan uppretade mannarna i frölundas bås eftersom proffsen ägnar sig åt oproffsigheten att ge oss i sekretariatet fingrar mm som vi som de "oproffs" vi är på ett mycket proffsigt sätt ej besvarar. (Är det någon som ej uppfattat min ironi ännu?)
Det roliga i och med detta är ju faktiskt att om vi skall vara "toknoggranna" så skall ju pucken släppas ifrån mittpunkten efter ett s.k. felaktigt avblås. Jag undrar hur gästerna hade reagerat på ett sådant beslut. Nu genomfördes istället tekningen nere i Timrå's försvarszon och vi i sekretariatet hade inget att invända mot detta beslut. (oproffsigt eller inte, vad vet jag.)
Det tråkiga i ovanstående händelse är att den stora massan av människor ej får veta alla fakta ifrån en situation och nu är följden att vi utmålas i kvällspress runt om i Sverige som inkompetenta.
Denna gång i E.ON var det alltså Domarinsatsen som kunde ha varit bättre. I kvartsfinalen denna Afton skall vi nog skylla på tekniken (klockan) och i viss mån dess handhavare.
Apropå nästan ingenting... Läste nåt rykte om att LHC skulle hyra ut Tonny och/eller Wienersnitzeln och på så vis dra in 15-20 mille. Låter i mina öron otroligt.. Skulle spelarna alltså mer eller mindre "skänka" sin "kära" klubb så runda slantar genoma att fnaska för någon rysk oljemiljardär?
Men vi har vell redan fullt också