Hahl Bundy: Jo ja tror de ja,..Känns som han ville tjäna lite pengar innan han fortsätter i ES.. Och de gör ju han nu!! Och ett år räcker för herr Sanny känns de som..Frun vill hem till Sverige och då lockar Göteborg starkt har jag en känsla av...
Snoop: Nejnej absolut inte.. Inte för den delen..Men för Frölunda funkar han nog tror ja..Sen så kommer de säkert fler från Timrå till Frölunda så länge Nubben är där...
Uddan: På ett vis tycker jag att för varje spelare Nubben tar av oss, bevisar han för alla vilken begränsning han har. En sån stjärnsportchef som han borde väl med ett fett konto kunna hitta nya stora namn. Utan att försöka leva på gamla meriter.
Tvåtallar: Lätt att ta bra spelare som han vet va dom kan å inte kan..Än att ta nån på ett känt namn som kanske floppar!!
Bagarn kan nog va den nästa som försvinner om han ej kommer till NHL nästa säsong så kan han nog vara i Frölunda.. Inget ja vill men eftersom han bara skrev 1 år så blir man lite fundersam..
Uddan: Samtidigt så är det inte säkert att de skulle fungera i Frölunda bara för att de fungerar i Timrå. Låter som att du just nu försöker att få Nubben till "den store skurken som bara är ute efter att ta spelare från Timrå"
Uddan: Jag skulle nog kunna tro att det är större chans att Anton Axelsson försvinner tillbaka till Frölunda och Nubben än att Bagarn gör det.
Men jag träffade faktiskt Bagarn längs Avenyn i Götet efter en av Bruce-konserterna. Men jag kan lugna alla spekulanter att det var just konsert han varit på och inte hälsat på hemma hos Nubben med papper och penna ;)
Paddan: Näe inte alls.. Men vet ju att han vill ha dom bästa spelarna i sitt lag.. Som alla andra! Nejnej de är klart..Jag ser inte att de är Nubben som är "skurk" här.. De är Frölunda.. Men de är som de är och de är pengarna som styr!!!
Och med all snolikhet så kommer han oxå lämna nästa år även om det inte blir Nhl, fast det kan ske förändringar som gör att han stannar i TIK, men som det ser ut nu kommer han inte göra det.
Per HApps: Så Förlunda värvade Nubben för att han skulle ta dit spelare som han lärt känna över tid. Och inte för hans fina näsa att hitta guldkorn,bland mindre etablerade spelare. Är det dom egenskaperna dom sökte har vi anledning att känna oss riktigt oroliga.
Per HApps: 10 år? Han var spelare i 3, tränare i 4 och sportchef i 7.
Jag tror att vår före detta sportchefs bästa egenskap var hans engagemang.
Jag tror att hans engagemang minskade alltefter att tiden och vinden varit hård mot honom. Det finns inga evighetsmaskiner. Alla tröttnar.
Jag tror att han tror att Frölunda kan få hans engagemang tillbaka igen dit, där det låg när det var som roligast. Jag tror att han tror att en ny omgivning och en ny utmaning kan få honom att brinna lika starkt igen.
Jag tror att han kan tro fel. Om han tror det jag tror att han tror. I början är allt som man själv har valt alltid kul men jag tror att hans engagemang kommer att räcka en kortare sträcka den här gången.
Fast det nya jobbet är i och för sig lättare, han behöver ju inte bygga från grunden, han behöver bara måla lite på utsidan. Engagemang blir utbytt mot professionalitet. Han blir tråkig. Okarismatisk. Pratar i klyschor.
Timrå IK saknar dock inte kontinuitet. Åtminstone inte på den styrande sidan. Timrå IK har jobbat väldigt kontinuerligt och målmedvetet ganska länge nu. Med framgång. Jag tror att det kommer att fortsätta gå bra.
JimmyH: Nubben har gjort otroligt mkt gott för Timrå, inget snack om saken, det olyckliga i det hela är den otroligt dåliga tajmingen att i samma veva värva från Timrå, vilket naturligtvis sätter igång spekulationerna och dålig stämmning. Om Frölunda varit lite smidiga så hade de stått över detta i år, trots att de gått miste om en mkt bra spelare. Men tror inte Ahdrian & Co bryr sig så mkt om det, tyvärr. Nu är det ju så att alla ES-lag värvar av varandra, men alla byter inte sportchef samtidigt.
superfalle: ja det vore nog på sin plats intekter är det viktigaste om vi ska kunna hålla oss kvar på denna nivå. Då är det med all säkerhet bättre att arenan ligger i en stad. Synd om Timrås komun men om man ska tänka ur ett större perspektiv och inte vara så trångsynt så är det absolut bäst med en flytt.
diffe: Man har ju ett mkt bra alternativ, nu när Norra Kajen i Sundsvall skall byggas om. Nära till centrum, gångavstånd, bra bussförbindelser, Nära E4, krogar i närheten osv....
Skulle bli lite som Swedbank, fast med ännu bättre läge och möjligheter.
Har funderat lite nu, och om nu Hahl vill spela i NHL varför byter han klubb till Frölunda, där är konkurrensen hårdare och chansen för honom att visa upp sina goda och fina kvalitéer kommer bli mindre, Hahl kommer vad jag tror få mindre speltid i Frölunda än vad har har fått och skulle ha fått i Timrå. Utifrån denna anledning tror jag att Hahls flytt beror på något med självaste Timrå att gör, att det är för litet, eller att han och Challe inte drog åt samma håll. Eller så handlar det bara om korta lösningar för att få snabb cash.
Nej, jag tror att Hahl valde bort Timrå av något större skäl och att i och med detta inte ville spela med Timrå, och är så fallet så ska man inte tvinga någon eller vara illaberörd över att han som det ser ut nu väljer att spela i Frölunda. Det är bara att ge honom ett lycka till och tacka honom för den tid han varit i Timrå.
Mår man dåligt av sin arbetsplats har man all anleding att få chansen att byta, för trivs man inte kan man inte heller prestera på topp, och då är man bara elak emot sig själv om man tvingar sig kvar, i ett sådant läge har man full rätt att sluta och hitta något roligare och det har förhoppningsvis Hahl gjort.
En sak som jag tycker är väldigt intressant är hur det har haglat in kritik mot EP under säsongen men nu när han ska ersättas behövs helt plötsligt McDavid för att kunna ersätta han
Blir kul att se vad som händer dagarna efter angående R.., jag menar arslet.