1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612388 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Ambroo:

Du har glömt att det är jag som är talangscouten, det räcker att se ett byte med en spelare för att kunna avgöra om det är flipp eller flopp, fråga laken om min förmåga...

Ambroo: Tgo har en gudagåva få andra har, det räcker att han får se nyförvärven några enstaka sekunder så vet han vilka som blir flippar & floppar under säsongen... ;-)

Så passar ju Wandell kalasbra i nr 13, ser ju fan ut som de är Regin som skrinnar runt på isen, jag tror han kan bli riktigt bra asså.

The great one: Jodå jag är väl medveten om din talanglösa scouting sedan tidigare... Lyssna istället på Inge Åslund i det senaste inslaget av ST-TV. Han vet vad han talar om;-)

Snoop: Aaa jag tror också kan vara något...
Men gud vad skönt det var att se att Jonte var tillbaka igen!
Han såg riktigt pigg ut och han kommer nog ta ett steg i vinter!

Och JA tack jag säger ja till honom som center!

Jacksson 71: Ja jag tror de här kan bli riktigt bra.

Ambroo:

NÄMN ETT FEL JAG HAFT PÅ EN SCOUTNING!

Du kommer inte hitta något fel. Det räckte exempelvis att Nic Zupancic skrinade in på isen för att se hur bedrövlig han var. Mål i premiären mot djurgården räckte inte i det långa loppet, ´dock ska erkännas att i mitt glädjerus efter segern så vill jag minnas att jag skrev att jag hade fel och att han var en bra spelare, men det var enda gången.

Jesper Samuelsson har en härlig dialekt =)

Snoop: Japp!
En kedja med Jonte,Pyörälä och Pärssinen vore vell inte fel?:)
Och Lehtonen tror jag kan bli hur bra som helst han är bra på allt skott,box play,powerplay,passningar m.m bara han inte blir skadad för då blir det tufft...
Men en skadefri säsong så är det vell rätt att kräva 25 poäng av han??

Jacksson 71: Ja Lehtonen kommer vara en av ligans bästa backar de tvivlar jag inte en sekund på, han och Skogs kommer få mycket förtroende i alla olika spelformer och Lehtonen kan nog komma upp i 30 poäng om inte mer om han får vara hel :)

Snoop: Ja det hoppas man ju, och sen är det här en realistisk dröm också :D

Många pratar om Hynning och Tenkrat och att de fungerade så bra i slutspelet förra året, vem var center var det bagarn eller regin har för mig att de var bagarn, värför inte köra

Pärssinen Hedström Pyörälä

Hynning Bagarn Tenkrat

Axelsson Wandell Sundh

Svensson E Andersson Samuellsson

eller något jag vet inte dock skulle en center till kunna få komma in i laget och jag hoppas att det blir så också!

Pääjärvi kommer dominera i vinter! Jag tror han fullkomligt kommer dominera... det blir den nya Zäta när han exploderade

Ja just de, Dominera dominera dominera och överraska alla experter! Kolla bara in hans fysik förstår man att något stort är på gång ;)

TRL: Gör han 20 p så lär han väll överraska hela hockeyvärlden.

Cartman: Ja de skulle inte förvåna mig iallafall

TRL: Ne kanske inte, med var ska vi supportrar förvänta oss av denne grabb. Det lär ju ine bli någon zäta säsong med 40p+.
Om han går t.ex. 15-30 så är jah nöjd med hans innsats iaf.

The great one: Det där är bara en myt. Klart som korvspad att underlättar att gå hela vägen om man placerar sig bland de fyra främsta när grundserien summeras. Men nu skrev jag inte heller att vi "bara" skulle vara bland åtta främsta när serien var färdigspelad. Jag skrev att där kunde vi vara fram till jul. Du får inte några fler fördelar som lag om du parkerar som etta eller sexa vid jul. Förutsatt att det inte blivit ett gigantiskt glapp d.v.s. så tycker jag nog snarare att det är bättre att jaga än att bli jagad vid den tidpunkten.

Sedan kan man förstärka. Jag vill docj poängtera och förtydliga vissa saker. Hittar man ett extremt guldkorn redan nu så finns det givetvis inget att tveka på. Då är det bara att slå till förutsatt då att man inte köper grisen i säcken.

Misslyckanden kan ske ändå naturligtvis, det finns liksom aldrig några hundraprocentiga garantier i någonting så länge vi snackar om människor. Det är bara maskiner som maniskt och statiskt kan utföra någonting med en kirurgisk precision. Men även dessa kan haverera, av just den enkla anledningen att den är programmerad utav mänskligheten.

Men skall man värva så skall det ändå finnas en välmeriterad dokumentation kring spelaren ifråga och han skall ha en räcka med bra säsonger med sig i bagaget och vara en social och anpassningsbar individ som är flexibel och lättnavigerad. Helst också lättstartad. Som smälter in bra i den övriga truppen. Både på isen och vid sidan om.

Sedan kan de ju såklart uppstå skador också längs resans gång som drastiskt och radikalt förändrar saker och ting. Och givetvis skall man AGERA även då. Det ser jag som en självklarhet och sund förnuft och dessa ingredienser litar jag blint på att Linkan besitter och förstår innebörden utav.

Jag resonerar utifrån hur situation ser ut idag och hur läget är just nu. Jag kalkylerar inte med femtioelva skador. Vilket jag anser att ingen skall göra. Även om jag känner till Timrås historia och skadehistorik. Men det vore ju fullständigt absurt och fullständigt orimligt om vi skulle drabbas utav något liknande igen de närmaste 15-20 åren. Då kapitulerar jag.Nu när vi dessutom har bytt läkare och förnyat den medicinska staben kring laget. Även om jag vägrar tro att det var Johnny Karlssons fel att vi drabbades utav skadehelvetet.

Jag hoppas att jag klargjort min ståndpunkt nu och vad jag grundar det på och att jag får tillfälle att återkomma i debatten kring behovet utav en förstecenter längre fram vad det lider.

Dra inte allt till ytterligheter och sin yttersta spets!

Cartman: Ja han behöver nog ett par år till... men den fysik han har visat upp i år och fullkomligt utklassat alla i löpning och allt vad det är verkar det ju som han är riktigt på gång. Jag både tror och hoppas på han att han kommer chocka alla i år

TRL: Tänk dig han i förstafemman, Pyörälä som center och Timo och Magnus som forwards. Då kan vi nog räkna med en hel del poäng från hans sida:)

Cartman: Precis han kommer nog avancera dit också innan säsongen är över...

TRL: Det var ju nån har som skrev det tidigare och kallade den för pää-pää-linan:)

Cartman: Jaså..

Cartman: Vilken tur att du bara kräver 15-30 poäng av en 17-åring för att du ska vara "nöjd".

ralus: Ja en av hans kaliber ja!

Kan inte HÅkan Bogg vara något att plocka hit från Mora? Såg han inte hade något nytt kontrakt och han är ju en bra framspelare. Målskyttar har vi ju redan... måste ju ha någon som passar fram till målen också :) Lite till åren menmen var bara en tanke...

Lite statistik på Boggen

TRL: verkar vara för klubb kär...ända gången statistiken varit låg ja då har han vart i en annan klubb :/

Blizzard: Ja men han kanske hamnat med fel spelare... Jag tror han skulle göra bra ifrån sig dessutom tror ja inte han kostar särskilt mycket vilket skulle göra att dom har pengar kvar dom kan lägga på is och invänta den rätta spelaren vid ett senare skede

Blizzard: Han har ju liksom Skogs spelat i Mora i nästan hela sitt liv... Kanske dags att vidga vyerna ;)

Jag säger bara: Plocka hit Duane Harmer!

TRL: Bogg får gärna stanna i Mora

..så känns det som att detta är helt fel tråd för prat om kommande säsong.

Har en fråga, vem var nr 22 i det vita laget? Han hade svart hjälm, rightare.

NIssEn: Stefan Andersson

Hade rätt fullt upp i går, så trots att jag kikade genom kameragluggen under hela träningen uppfattade jag aldrig vilka femmor man spelade med.
Är det nån som har koll på det? Inte för att det säger så mycket, men lite koll är det ju ...
Och hur såg Härnösands-Sundsvalls Stefan Andersson ut?

Nu finns Jimmy Hamrins tankar kring nyförvärven på ST-tv. Länken nedan.

Henning: Länkarna till dina inslag kommer alltid upp under Nyheter här nere till höger. Och som du säger, femmorna i går säger inte mycket.

T T: Sant. Men femmorna är ändå kul kuriosa! Tyckte till och med det var kul när Norrans eminenta Skellefteåblogg gav AIK:s femmor från deras ispremiär.

Henning: ST kan väl ge Jimmy en heltidstjänst så kan han bosätta sig i Eon Arena och terrorisera tränare och sportchefer som Savonen&Ekström gör. ;)

T T: Savonen och Ekström är grymma. Haha. Jag gillar nog deras terrorriseringar av Skellefteås sportchef. Dagens någonting kallar dem det.

Samma frågor ställs. Samma svar ges. Varenda gång. Hur kul som helst.

Haha bara 2000 på ispremiären

NordaBoy: Ja det finns ju inte så mycket att göra uppe i ö-vik

NordaBoy: Ja, det var en riktig nesa som vi kommer att lida av flera säsonger framöver. Om vi någonsin hämtar oss förefaller osannolikt. Dock så förmodar jag att en träningsmatch lockar lite mer än en vanlig träning. Div. NHL-spelare som inslag gör nog inte att det blir mindre.

Med ca. 5000 på er säsongspremiär måste ni vara klara favoriter till SM-tecknet. Grattis till guldet!

NordaBoy:

5000 på en ispremiär är inte illa.

Å andra sidan vem kan klandra Öviksborna för att de vill uppleva säsongen 2008-2009:s höjdpunkt?

Dream Team: Självklart lockar det mer med spex och internmatch med NHL-proffs. Sen så kan man väl fråga om det är så att man i TIK inte borde förstå att något sådant drar lite extra folk och att man då kan få lite mer intresse och även tjäna in lite pengar i kioskerna.

Cartman eller vad du hette: För det finns så otroligt mycket att göra i Timrå?
Du kan väl inte räkna in saker man kan göra i Sundsvall med tanke på vad man får höra om Sundsvallare och dess lag? Att ha arenan där verkar också gå enormt på nerverna för många.

Hur många som håller på Timrå är förresten från Timrå? Är större delen av personerna på matcherna från Sundsvall?

MorganaLefaey: JAg är iaf en av dom som är för att ha en arena i sundsvall

Cartman:
Vem vill inte det? hehe

MorganaLefaey: Större delen är nog från Sundsvall ja

Per HApps: JA den enda jag vet är väll Uno Gordon;)

En seriös fråga mitt i alltihop.

I början på detta årtusende bodde jag, som fattig student, i Sundsvall. Redan då pratades det om en ishockey/basket/evenemangsarena i Sundsvall och då framför allt nere i hamnområdet.

Sedan jag flyttade därifrån så har jag inte varit lika insatt i alla planer hit och förslag dit. Och därför undrar jag nu, finns det några planer? Hur långt gågna är de? Är opinionen i Sundsvall/Timrå för eller emot dessa planer? Jag skulle uppskatta en grundlig sammanfattning.

« · 1054747 · »