Han har rehabiliterat ljumskarna sedan i april och gör han en comeback är det med en otrolig revanschlust och en enorm hunger att visa att han fortfarande kan. Lyckas Skellefteå ro hem Renberg ännu en gång kan laget ta sig till SM-final.
Renberg kan avgöra elitserien." (T. Ros blogg i AB)
Så har det slutligen brunnit totalt för karln.....
Några på min arbetsplats sitter och diskuterar om hur många spelare ett elitserielag får ha som kommer utanför EU. Jag trodde två, men då säger någon att det inte stämmer eftersom MoDo har tre. Om inte Norge räknas till EU då i hockeyvärlden.
Högst 2 spelare med enbart medborgarskap i land utanför EU/EES och vilka betraktas som utländska spelare enligt ovan får delta i samma lag och tävlingsmatch vilken arrangeras av SIF eller något distriktsförbund.
Utöver dessa spelare tillåts ett obegränsat antal EU/EES-medborgare. Spelare med dubbla medborgarskap, EU samt övrigt, ska kunna styrka EU-medborgarskapet i samband med International Transfer Card ansökan för att räknas som EU-spelare.
Kerstin_k: Nånting måste vara helt fel med frölunda,med den spelaruppsättningen måste man kunna kräva mer. Men rätt intressant ändå att pengar är inte allt historien upprepar sig.
Yellowcard: Om vi antar att vi klarar av att gå till slutspel, vilka lag skall vi då ha efter oss i tabellen? Det verkar ju som att SAIK inte tröttnar i första taget, eller kommer verkligheten i kapp dom snart? Södertälje borde ju vara vikta för en placering långt ner. Rögle verkar ju vara på väg nedåt och Brynäs har ju redan börjat sitt ras, eller är det bara tillfälligt? Hur går det för Luleå och Djurgården? Linköping är väl ett givet slutspelslsg och jag har svårt att tro att FBK, HV 71 och Frölunda skulle missa slutspelet. Ja, kanske Frölunda då?
Som jag ser det så är det väldigt svårt att ta ut kandidater till de 4 sista platserna. Nån som har några idéer?
Blizzard: heh jo såg att Wargen klev ut nu också... Nu får Modofansen lida pin ett tag som vi gjort! Det sköna är att vi nästan är lite vana nu, vi har varit genom helvetet och kommit tillbaka trots skador.
Jag tycker inte vi nödvändigtvis behöver värva nåt mer just nu - det ser bra ut som det gör just nu (förutsatt vi fortsätter spela det spel vi gjort senaste matcherna). Det är en stor skillnad på inställningen, men framför allt taktiken överlag. Nu spelar vi för att vinna igen - det är ett jävla go i laget och alla kämpar som satan!
Makabert att följa modolidmatchen. Dom lyckas fanimej se ännu sämre ut än Timrå gör i sina hemskaste ögonblick. Som att se den obligatoriska duschscenen ur en fängelsefilm i fyrtio minuters slowmotion. Jisses.
mikenomad: Har alltid trott på laget, folk har däremot stirrat sig blind på formsvackan - tycker laget tidigare på säsongen bevisade klart och tydligt vad de går för. Men visst, det skulle sitta gött med förstärkning, men inte pga. nuvarande lag inte duger.
Yellowcard: Förstärkning på backsidan är absolut nödvändig trots 2 nollor i rad. Det syntes redan under de inledande segrarna och än tydligare när reultaten uteblev. Två 2-0 segrar ändrar inte på det...
Så är det konstigt att inte Modo gör bättre ifrån sig än vad de gör. Jag menar det är ju bara några stycken som är skadade och de borde de väl kunna ersätta med lätthet med tanke på sin världsledande ungdomsverksamhet...
Undra om Sverige är det enda landet som det krävs en jäkla betalprenumeration för att ha möjligheten att se sitt landslag i hockey och fotboll på tv?.. Nog för att hockey-VM är relativt ointressant men hade ändå velat haft möjlighet ... | Läs mer