1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613703 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Gidde: Får man tillbaka Lehtonen och Pärssinen så känns det där som ett lyxproblem.

Bergius: Ja, det kanske inte är så lyckat alla gånger att ge sig på domarna på det sättet som Challe gjorde. Men för den delen så ser jag hellre en tränare som vågar reagera än en som håller armarna i kors och gillar läget.

...så har AB en artikel om Timo som äntligen är tillbaks.
Hoppas han får vara hel nu för jag tycker att han är en av Timrås viktigaste spelare.

Hahl Bundy: 33st till Brynäs resan på en lördag är ju som många förstår inte godkänt! så kom igen nu anmäl er till resan! minst två bussar ska de vara!!!

"Skogstokig eller?

Sorry, kunde bara inte låta bli... :)"

Gidde: Nä, han har varit i Nolaskogs!! Hö hö.

Så skriver ST idag att inte heller vårt kära TIK undgår de ekonomiska kristiderna....nä, varför skulle de? Fast det som redovisas är ett publiktapp på knappt 200 pers/match vilket totalt innebär ett bortfall på ca 1/2 miljon kronor. Jaha ja....publikbortfallet beror alltså på krisen.....det undermåliga spelet och de uteblivna resultaten samt all negativ turbulens i klubben denna höst har alltså inte alls med detta att göra?

Själv tror jag krisens påverkan på de förlorade publikintäkterna är gravt överskattad.

Ska det ta så lång tid för ett finger att läka på Styf.?????..

mikenomad: Vi har väl klarat oss bra i jämförelse med många andra lag. T.ex FBK som har ett riktigt ordentligt publiktapp...

Här finns det en back som inte spelar så mycket.....
www.eliteprospects.com/player.php?player=695

.. Äntligen! Nu är det klart!

Bissett19: Behåll han ni....

mikenomad: Jag tror också att publiktappet inte har så mycket med den ekonomiska nergången att göra.
Men man skulle kunna gissa några andra faktorer som påverkat.

Det verkar vara en trend över hela landet med minskad publik, och det började innan man talade om den ekonomiska krisen. Där har Timrå ändå klarat sig bra.
Spelet har inte varit det bästa under hösten, men trots detta så får man nog vara nöjd med bara ett tapp på 200 personer hitills. (Om man tittar på andra klubbar som dalat i tabellen tidigre år.) Nu tror jag att en längre period av svagt spel kommer att påverka publiksiffrorna mera.
En annan sak är säkert turbulensen kring arena bygget/flytten.
Där föreningen i media har sagt att den nuvarande arenan inte håller måttet för att öka publiksiffrona .
Vilket jag tycker var idiotiskt innan man visste om de var möjligt med nybygge eller inte. Indirekt så säger man ju då till publik och sponsorer att bygger vi inte en ny arena i Sundsvall så är vi inget att satsta på.
Som jag ser det så är det i detta läge viktigt att lägga focus på att höja produktens värde maximalt med dom resurer som finns att tillgå i dagsläget.
Och inte stanna upp och hamna som i ett vakum för att det inte blir någon ny arena innom överskådlig tid.
Vi ligger trots allt i topp i Svergie på att fylla den billiga arena vi har. Så våra ekonomiska muskler ska nog inte underskattas

Hahl Bundy: Lurpelle där. Jag trodde du hade något spännande att bjuda på.

actionleif: Just nu så var det inte så mycket roligare än så.

Tellus: Ja eftersom skadan sitter på ett besvärligt ställe där det är svårt att få det att läka.

zita: Sundsvall är väl inte känt direkt för att ha bra ortopeder o annat löst folk på just ortopeden.

..så blev jag riktigt orolig nu. Ros tips kan inte vara ett gott omen, eller?

TobiasThyr: inga konstigheter, en snubbe som kommer tillbaka från stora skadeproblem kan man inte slänga in och köra 100% med direkt. Man bör nog matcha honom lite försiktigt också.

Linan han verkar hamna i ska bli mycket intressant att följa

Pääjärvi-Lander-Pärssinen <- grym potential!

Sedan ska vi nog inte inbilla oss att kvällens match mot Luleå kommer bli lätt även om jag tycker man borde kunna vinna om man lirar på som man gjort efter uppehållet.

dr-nix: Man bör nog matcha honom lite försiktigt också. (under själva matcherna var underförstått btw)

TobiasThyr: Pärra får gärna matcha med Lander/MPS så länge jag får se honom i pp.

mikenomad: Men man sålde väl inför i år fler säsongskort än vad man gjort tidigare. Detta måste såklart vara ett plus för föreningen. Att man sen tappar marginalåskådare kan nog endast tillskrivas resultaten och läget på hallen.

Johan Harju kan fan inte ha det lätt med tjejerna...

Olle: Det är bara till att tacka högre makter och Backe om det här håller för tre poäng.

Ambroo: Och där var all tid i mellan nu och nästa matchs nedsläpp förstörd.

Fan vad Luleå får hålla på framför mål

.... så utsågs idag Mikko Lehtonen till ny assisterande kapten efter det att Jonatan Hedströms "A" blivit ledigt, ifall det inte noterats tidigare....

JonasD: Det noterades i 5 inlägg nedanför ditt. :)

actionleif: amen what the hell... Sorry!

Att Lehtonen blir ny assisterande kapten. Betyder det att man har förhoppningen att få förlänga med honom över nästa säsong också, eller spelar inte sånt någon roll? Någon som är mer insatt i hur sånt här funkar?

Heleniz: om nu lehtonen vill förlänga med timrå då har man ju iaf en j***vligt god karamell att suga lääänge på :)

Heleniz: Han kommer inte spela i Timrå nästa säsong, fortsätter han så här och får spela VM och göra de bra där då kommer han helt klart spela i NHL.

Snoop: men sen om ha vill spela i nhl är ju en helt annan sak. kanske trivs i timrå =)

TobiasThyr: Han har klargjort att målet är National Hockey League !

TobiasThyr: Mhm, vore inte helt fel. Så sjukt bra. Men ändå är jag sjukt nöjd att han spelar i Timrå denna säsong. Men det känns nästan som att det är värt att lägga ett bud i Hahlklass för att få behålla honom om han nu ens skulle kunna överväga att stanna kvar.

Heleniz: Inte för att jag har någon aning om vad ett bud i Hahlklass innebär, men han är lätt värd varenda krona iaf

Snoop: okej :) synd synd "/

Heleniz: ja det tycker jag absolut, kosta vad det kosta vill om han kan hålla den här klassen =)

TobiasThyr: Men som sagt man ska väl aldrig säga aldrig, skulle ju vara grymt om Timrå kunde behålla honom, ES bästa back i mitt tycke.

Snoop: ja, det är det absolut, niskala släng dig i väggen !!

Vad tror ni, är det någon defensiv back på gång?

nixXz: Kapten Styf är väl förhoppningsvis på ingående inom en hyfsat rimlig framtid :)

Åkerlund står i Sundsvall ikväll.

Samuelsson är också med.:

Bo Bly: Försöker du locka oss till Kattlådan?

T T: Jag kommer!! Om dom bjuder på korv i pauserna..

Bo Bly: Mot Gärdet !!!!!

Behöver vi en center så kan jag ju alltid ringa Mathias Bosson om ni vill? Rutin i massor där, fast han har ju inte spelat sedan 06/07 så han kanske är lite ringrostig

Heleniz: Lät inte så på Nygårds igår iallafall.
Ställde frågan igår om det fortfarande var en back som är högsta prioritet nu när försvarsspelet ser bättre ut, eller om man siktat in sig på en Forward/Center.
Svaret var att en riktigt bra back skall införskaffas nu när Styf ser ut att vara borta minst tills efter jul.

Men i övrigt var man nöjd med det materialet man förfogar över.

Mkt intressant kväll? men så kostade det också.

« · 1089339 · »