1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613741 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Bigthelin: Inte Jesper. Kolla in Timrå Passion.

Bigthelin:
Ett "kvartssamtal" med Backlund angående detta vore på sin plats...

Yellowcard: han kanske har den goda smaken att inte slå på den som ligger... fast det tror jag inte ... han kanske fått ett jobb eller skaffat en brud eller något

Ambroo: Det var inte en riktad fråga på något vis. Ursäkta så mycket.
Jag bidrog bara till disskussionen.. Fy på mig, så får man ju inte göra.
Frågan råkade bara hamna där som ett svar till Kongo.
Deta ska inte hända igen. Du kan vara lugn.

Ambroo: finns det match tröjor att få tag på till en 6 årng någonstans... någon som har koll

Bigthelin: "På bakplattan önskade Kimmo en rödvit flagga, som en hyllning till hans förra klubb Timrå!"

Ja där stod det på Dsi :)

superfalle: I shopen i hallen, i shopen i Birsta eller i shopen på länken:

Blizzard: Ja det är fan stort gjort av honom, riktigt stort:)

Ambroo: tack ... kanon

Föresten så tänkte jag på det. om polarn min nu är villig att göra en ny tall-logga. den på kapanens hjälm har 4 rötter på varje tall:P den här till vänster har 5! vad är rätt? jag tycker 4 ser snyggare ut, men är det 5 som är det klassiska vet jag inte riktigt om jag vill att det ska ändras:P

Bigthelin:
En mindre ändring av estetiska skäl är inga problem. Så kör på Kapanen-stuket!

Kongo: hehe:P ja jag får ju som sagt först se om han tror han kan få till det:) får inte tag i honom bara. verkar ha mobilen av.

superfalle: "skaffat brud eller nåt"... haha vafan.. jag har ju brud och hänger ändå jämt här i krokarna! Nu känner jag mig menlös=)

Det är ju fan att Luleå verkar slå Brynäs. Om man tittar uppåt så gick väl resultaten kanske inte riktigt vår väg idag då även Frölunda vann och HV plockade poäng, men det hade iofs kunnat bli tre där. Kollar man däremot neråt så kan man glädja sig åt att DIF klappade ihop och att SSK torskade igen.

Två poäng till slutspel...

Ambroo: Brynäs har kvitterat ;)

jens_88: Det slutade oavgjort, bra för oss det.

En tuff back och en första-center på det här så kan det bli slutspel!

The Fat Bastard: Så "kan" det bli slutspel? Vi har spelat helt okej alla matcher efter uppehållet, vunnit mot Frölunda och Linköping borta. Jag tycker slutspelsplatsen är något vi klarar utan större bekymmer redan med den trupp vi har. Sedan är det väl kanske framgången väl där lite beroende av eventuella värvningar.

John K: Hur många stora bussar var det ner till Gävla förra året när det var sån sjuk stämning? 1 ½ buss eller?

verkar fortfarande få rätt angående omröstningen som går nu,

hade man samma flyt i tipset så vore man miljonär, hehe

The Fat Bastard: Vilka ska vara andra tredje och fjärde center? vem ska stå utanför truppen?

Hur f*n kan SVTs server vara överbelastad klockan tre på natten?

Kom igen nu anmäl er till Brynäs resan !!

...så tycker jag att det är helt fantastiskt att Expressen inte har skrivit en rad om LHC-Timrå. NOT!

Dagens tistel går till Expressen med Nyström i spetsen.

Hahl Bundy: Ja de går bra o skriva om Timrå när dom torskar och allt är kris osv, men när vi spöar upp serieledarna på bortais då skrivs de absolut ingenting, bedrövligt.

Snoop: Som sagt: Absolut fantastiskt!

Frågan är om Exp. la alla resurser på FBK-VF där dom absolut vill se de 2 lagen i SM-final.

Komigen alla bara 46st anmälda till Brynäs macthen, det är inte ens en full buss! Skärpning! komigen och ANMÄL er NU! vi måste ju visa oss lite utanför Medelpad också!

TobiasThyr: Appropå Brynäs,,och apropå Backar,,Timrå har haft en bra back iaf,,,,

Joakim Eriksson, lagkapten i LHC, är en skönt ödmjuk rackare. Så här säger han i Corren:

"– Det som känns retligt är att vi verkligen hade chansen att rycka i toppen. En sak om vi förlorat mot ett bra Färjestad, Frölunda eller så. Nu låg matchen där framför oss . . . men vi tog den inte."

Ambroo: Man vet knappt vad man ska tycka om det

Ambroo: Hoppas Jocke E blir rejält proppad framöver.

Ambroo: Vilken jävla mupp:P

Bigthelin: Just det ja, vilken mupp.

Snoop: Vi pissade ju på hans ego igår. Och vi har gjort det 2ggr i vinter. Jag tar gärna LHC i en kvartsfinal igen framåt vårkanten. Men då måste vi in med en kanadensare som är lika ödmjuk som Kent Manderville och som kan leverera sköna citat och stänka in en segerpuck då och då.

Vilken happening det vore att piska GULDFAVORITEN LHC i en kvartsfinal. Låter som ljuv musik i mina öron. Och vad skall då den rödbrusige riksopportunisten Lasse Anrell skriva i sina krönikor?

Sedan tar vi Frölunda av bara farten och sedan ligger vägen fri.....open ice liksom.

Challe Berglund har gjort det förr och kan göra det igen, vända det svåra till någonting fint. Halta Lotta stapplar vidare och tas inte på allvar förrän det är försent...

Godmorgon Sverige!

Uno Gordon:

...Lite kul - Nån sa tidigare att Expressen inte skrev någon artikel om LHC - Timrås.

Det är faktiskt värre än så - De verkar låtsas att matchen inte har ägt rum. Den finns inte ens med under rubriken matchfakta, med statistik etc.

Fan, man kanske bör skriva till förbundet och kolla upp att matchen verkligen spelades. Finns ju dom som hävdar att VM finalen Sverige - Brasilien aldrig spelades, att vi aldrig landat på månen, att MoDo är ett hockeylag...ja ni vet..

Shit...hoppas att vi verkligen har 32 pinnar

lincoln: snarare kanske du ska maila och fråga varför vi särbehandlas ? riktigt kasst att inte skriva nå om det. sen hade ju inte svt med nånting på sporten heller :S knepigt att dom inte vill visa när tabell 1an åker på stor pisk av näst sista laget ?

TobiasThyr: Ja ja tycker att de är bedrövligt ja, men de verkar som att Timrå IK berör väldigt mycket iaf.

Snoop: ja precis ! =)

lincoln: Expressen är och förblir ett enda stort skämt i jämförelse med Aftonbladet. Nog för att AB klantar till det mellan varven också. Men Expressen har alltid varit en blek kopia i mina ögon. AB har alltid legat steget före sedan jag började läsa kvällsblaskorna i 8-årsåldern. Det var jättespännande att springa på kiosken och köpa sig en tidning och forma orden i meningarna och sätta dem i rätt sammanhang och bilda sig en egen uppfattning om omvärlden och ta intryck utav bilderna som kablades ut.

Ni som undra vart era Tele2 pengar tar vägen...

"Hugo Stenbeck vägrar själv av skatteskäl att beskriva hur hans affärsmässiga samarbete med Linköping ser ut, men enligt vad DI erfar har Hugo Stenbeck finansierat Linköpings tre tjeckiska nyförvärv från NHL inför årets säsong.

Senast plockade han också hem HV71:s guldhjälte Andreas Jämtin från New York Rangers framför näsan på smålänningarna.

"Jag är strategisk rådgivare med intresse av svensk klubbhockey i framtiden", säger han diplomatiskt för att i nästa andetag avslöja att det kommer bli fler dyra supervärvningar.

"Det kommer fler spelare till Linköping."

Malmö har sin Percy, Leksand har sin Per-Olov Ejendal och Linköping har sin Hugo Stenbeck.

Anonymous: Ja sedär

Anonymous: Läste också den artikeln tycker denna kommentar var mkt intressant:

"Om en kille tar en dum utvisning bänkar han honom med ett sms till tränaren. Det gillar jag och jag förklarade för honom att jag ville bygga ett lag som kan vinna Champions Hockey League."

Ska verkligen klubbdirektören lägga sig i vilka spelare som ska spela och inte spela.

Tellus: Snarare en jävla snorunge.

Tellus: Ja hos vissa krogvakter så saknas vissa vitala delarl, har han träffat på en sådan så förstår jag honom.

Anonymous: Pengarna styr, det är väl ingen nyhet.

Maggan: Snorunge? Varför då för att han råkar ha ärvt miljarder? Han jobbar och lägger pengarna på den sport som vi alla älskar vad har det för betydelse om han är ett svin eller inte. Är det Svenska avundsjukan som talar nu?

Red Rocker: Tror hon menade artikeln om krogbråket...

snart 1 buss fylld, nu ska vi bara ha MINST 1 till =) anmäl er NU !!!

Idag är det en mycket spännande dag för våra juniorer, idag presenteras VM-truppen.

Det finns tre spelare i Timrå som har chansen att ta en plats.

Magnus Pääjärvi-Svensson
Anton Lander
Sebastian Erixson

Tyvärr, så tror jag bara det är Pääjärvi som kommer att få vara med.

Lander tror jag kan ha en bra chans, men det känns som han ligger under en kategori där många spelare slåss om en plats.

Sebastian Erixon tror jag inte kommer komma med, har har -12 i plus minus vilket är ett mycket dåligt facit, det är näst sämst i elitserien. Han är för medioker i sitt spel, han presterar på samma nivå varje match, men med
-12 i plus/minus tycker jag det tyder på att han inte presterar tillräckligt bra för att vara med i J-VM. Dessutom har han inte gjort ett enda poäng, vilket för mig får honom att framstå som icke bidragade offensivt och med den inte direkt fina statestiken så är han inte bidragande i defensiven heller, han är inne på allt för många mål bakåt.

« · 1090599 · »