1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613741 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
lungan: Sebbe snittar 18 min/match i elitserien,det är inte många andra juniorer som kan mäta sig med det. Många andra kanske har bättre +/- men det är å andra sidan ganska svårt att få minus när man sitter på bänken.
Enligt mitt sätt att se det är han en av dom mest givna backarna i det laget och det vore en präktig skandal om han inte kom med där.

Sedan är det en annan sak jag tänkt på,

I slutspelet var Johan Andersson i sitt esse, vilka två spelade han med då?

Jo Hynning och Tenkrat.

Varför får denna formation inte spela den skulle tyfta både Bagarn och laget.

Som sagt Pärssinen sägs vara friskförklarade, håller ryggen så håller ryggen. Varför ska man spela honom i en fjärde formation, Nej spela honom med Wandell och Pyörälä.

Med Pyörälä-Wandell-Pärssinen och Hynning-Bagarn-Tenkrat, skulle Timrå verkligen ha två anfallsvapen, sedan får tredje & fjärde kedjan agera checking-lines, Pääjärvi-Bogg-Svensson samt Axelsson-Lander-Sundh.
Sedan kan Bogg få kampera ihop med Pääjärvi och Sundh

Zäta mot jerringpriset

rösta;)

Vikor Hedman har plus 16, vilket är näst bäst i elitserien och har gjort 8 poäng, han snittar 21 minuter lite drygt.

Denna statestik får Erixon inte i mina ögon hon att framstå som en av de mest givna i laget. Dessutom är Hedamn 90:a och Erixson 89:s

Nej Erixon, tycker jag inte blandar och ger i sitt spel, vilket är bra, han håller en jämn nivå, man vet vad han kommer att prestera varje match, men att han har -12 är inte bra. Han måste upp bra många snäpp.

Finns absolut backar som spelare i Allsvenskan som för mig går före Erixson i uttagningen. Tycker han inte riktigt gjort sig förtjänt till allt positivt kring honom. Han måste bli bättre helt enklet.

lungan: Du tror inte att Hedmans siffror kan bero på att han spelar i en rätt bra femma som gjort en del poäng i vinter ( Skröder-Sundström-Aasen)?

Sen var det kanske inte rätt spelare att jämföra med heller.
Det är ju trots allt 7 backar som skall tas ut i laget och jag har svårt att se 7 som är bättre än Sebbe.

FM: Klart man ska jämföra med den bästa, då får man perspektivet av skillnaderna. Ska man bli bäst måste man sträva efter att bli lika bra som dem som toppar statestiken och det gör man genom att att jämföra sig med de som är bäst. I detta läge är det just Hedman man ska jämföra med,

Hedman har spelat med en produktiv formation, och det har Sebbe inte gjort, han hade dock kunnat spela med Lethonen, om man visat större framsteg. Vilket då dessutom hade gett honom samma förutsättningar som Hedman, men att Hedman har hamnat där han har hamnat och att Sebbe har hamnat där han har hamnat är upp till var och en, och deras egen spelförmåga.

lungan: Det kommer bli jobbigt för Sverige i JVM om bara Victor Hedman tas ut på backplats.

JimmyH: Äsch då, han löser det.

JimmyH: Nej, med 7 stycken Victor Hedman, så kommer det gå riktigt bra tror jag. :) Skämt åt sido!

Visst det kan låta som jag är lite hård emot Sebbe, men själv blev jag mycket förvånad när jag lade märke till att han hade -12. Jag tycker han har visat upp ett stabilt spel på isen, och är imponerad av det jag sett, både han och Moe har gjort framsteg, dock har Moe gjort ett större, sedan om det beror på att han spelar med Lethonen och Erixon fått kampera med Jonsson och Skogs, låter jag vara osagt.

Det enda jag menar är att bör man inte ifråga sätta hans sätt att spela, då det sett bra ut på isen men statestiken som inte ljuger säger det helt motsatta.

Bara en fråga som jag tror J-Vm coacherna kommer att ta med i sin beräkning när det gäller att ta upp spelare till J-VM.

Det här meddelandet skickade jag till Expressen igår, jag har inte fått nåt svar:

"Det finns ett litet obetydligt lag som det vore kul om ni kunde uppmärksamma nån gång,

kanske när inget annat kul finns att skriva på sportsidan.

De heter Timrå IK, och slog serieledarna Linköping HC igår med 6-2!

Mvh"

lungan: Är du en sådan här kille som hellre skulle köpa en lägenhet på 80 kvadrat fast den kändes trång än en på 78 kvadrat som kändes rymlig?

Tycker du att Sebastian Erixon har varit bra så lita på det istället för på statistik som ju påverkats av massa olika andra faktorer än bara på honom själv.

Så här skulle jag tro att det sett ut i Mårts tankar:

1. Hedman
.
.
.
2. Ett gäng rätt givna där Erixon är med. Övriga är Motin, Torp, E.Karlsson och kanske också T.Erixon
.
.
3. Ett gäng som slåss om den sista platserna typ Rundblad, Ekman-Larsson, Westin, Ekbom, Bozic, Urbom mfl...

Sebbe kommer att vara med. Det enda som skulle hindra det är om Mårts tvivlar på hans kompetens på liten rink och väljer större backar. Men hans smartness och rörlighet tycker jag borde tala för honom.

lungan: Ja, just det ja.

Någon som kommer ihåg exakt hur kedjorna var formerade mot Modo i senaste slutspelet?

Laken:
Kokko-Koskinen
Pyörälä-Hahl-Pärrsinen

Lotvonen-Styf
Hynning-Bagarn-Tenkrat

Sanny/erixson-Jonsson
Axelsson-Regin-Sundh

Sedan mins jag inte E Andersson var skadad även Hedström

Moe carlsson Lander Svensson/pääjärvi typ

lungan: Lirade inte Hynning - Regin - Tenkrat?

JimmyH: Ja för i stockholm får man mycket mer för den per kvadrat meter om man sedan ska säljer den. Kan vara en skillnad på ca 100.000:- om lägenheten ligger i ett attraktivt område.

Klart att det finns andra faktorer som gör att hans statestik är som den är, men om vi väder på det. även om vi tycker att Skogs och Jonsson varit sämre än vi föräntat oss så har de enligt statestiken spelat bättre än Erixon.

Min fråga är då: Är Erixon är bättre back än Skogs och Jonsson? Utifrån min åsikt så nej. Jag är en statestik farbror, då det är det enda man på lika villkor kan jämför spelare med. Det mänskliga faktorerna finns inte med här, vilket gör det lika för alla i alla lägen.

Hur många bilar har du kört på den utlovade bränsle statestiken. Den jämför man med för att allt ska vara lika, men i verkligheten är det mänskligafaktorer som påverkar och skapar olika förutsättningar.

Vi pratar teori och pratik, helt enklet.

Jensen_12: 86-Line säger det dig något? Den som var så framgångsrik den med!

lungan: Jo, den känner jag till. Nu var det så, tror jag, att det frågades efter slutspelets kedjor, och där har jag för mig att man satte ihop Hynning - Regin - Tenkrat.

Jensen_12: Ja det har då så rätt i, fel av mig.

Nej då kanske inte hynning bagarn och tenkie var så bra som jag trodde, jag hade för mig att de spela i slutspelet förra året, ack så fel man kan ha.

lungan & Jensen_12: Tack!
Så ifall man skulle vilja ändra laget så att det liknar hur det såg ut då...

Pyörälä - Wandell - Pärssinen
Hynning - Bogg - Tenkrat
Axelsson - Bagarn - Sundh
Svensson - Lander - Pääjärvi-Svensson

Extra:
Samuelsson
E.Andersson (utlånad)

Fast å andra sidan, varför ändra på ett vinnande koncept? ;-)

Laken: De två första formationerna håller jag med om, skulle dock hellre se Svensson och Pääjrävi med Bagarna och Axelsson och Sundh med Lander

Så var Niinima klar för Boggs gamla klubb SCL TIGERS i NLA

lungan: "I dag skrev Niinimaa under ett enmånaders kontrakt med SCL Tigers. "

Vågar vi hoppas på elitseriespel framåt januari/feb för niinimaa?

lungan: Jag håller med dig.

Nåt för Svedlund att apa efter:

Ambroo: Det känns väldigt Sundsvall Hockey.

Laken: Frågan är väl om man ändå inte skulle sätta Wandell emellan Hynning och Tenkrat, då han väl är mer lik Regin i spelstilen? Å andra sidan så splittar man på Wandell och Pyörälä då...

actionleif: Har de nåt liknande alltså?

Ambroo: Sundsvall Fans menar jag såklart, dom hade något åt det hållet..

Jensen_12, mfl: Hur kan man ens ha funderingar på att vilja splittra förstalinen?

actionleif: Haha fantastiskt! Men det är klart, det känns ju inte Ljusta/Granlo/Skönsberg för inte...

Ambroo: Jantelagen?

Ambroo: Ska försöka snoka reda på dessa bilder.

Ambroo: Hahaha:P ja snacka om att moraltanterna skulle skrika om hockeyklubbarna skulle ha sånna bilder i sverige:P

TVÅ PLATSER kvar i bussen till Gävle på lördag!

ITK: Skrev han bara på i en månad?

lungan: Skogs och Jonsson har väldigt lite med JVM att göra.

Din åsikt att Erixon inte kommer med till JVM måste ju bygga på något i motsats med vad övriga juniorer i landet har presterat.

Anonymous: Enligt dagbladet så kritade han endast på för en månad, har inte sett några siffor på kontraktslängden någon annanstans.

ITK: Bifogar länken

Han är tvungen att göra en tryout där innan han får komma hit. Linkan är hård.

ITK: Det kan också vara så att båda parterna vill känna sig för, på grund av Niinimaas långa skadefrånvaro. På SCL Tigers hemsida står det att han skrivit på ett kontrakt som för närvarande har slutdatumet 23/12.

Paddan: trevligt julklapp antingen förlängt kontrakt med fet lön, eller inget kontrakt och flytt :)

Blizzard: Eller så kommer Grinchen (Frölunda) och snor julen, dagen innan dopparedagen.

Olle: Du har humorbegåvning :P

Anonymous: Apropå julen så tror jag röd-vita gubbar kommer med klappar redan ikväll.

Anonymous: kom ihåg att bara snela får ni klapa snel hest

T T: Det är klart att grabben skall testas efter sin skaderehab. Vi vill ju inte ha hit någon som går sönder på en gång.

Anonymous: "Hugo Stenbeck, den framlidne Jan Stenbecks äldste son, var med och grundade Champions Hockey League. Nu har han inlett ett samarbete med Linköping HC. Miljardären, som bor i New York men vars idrottsintresse finns i Europa, motiverar:

– Hockeykulturen i Linköping är fantastisk. Den finns inte i Stockholm.
"

Vilken jävla kultur snackar han om?

Anonymous: På förhand är det ju den lättaste matchen sedan Södertälje men samtidigt så inser nog Djurgården att det är lite av en måstematch för dom med rådande tabelläge och en match mer spelad. Dom riskerar ju att bli snudd på avhängda likt tälje om dom torskar ikväll.

Om alla är på tå så vinner vi i afton. Jag tror på klara 1-4 mot ett piskat Djurgården som fäktade kliver av första perioden med 0-2 och en hel hög med utvisningsminuter.

Olle: Man får heller inte glömma att de gjorde en riktigt, riktigt bra match mot Rögle senast, iaf i två perioder... Ölvestad menade exempelvis på att det var deras två bästa perioder för säsongen. Jag såg stora delar av matchen och jag tyckte att de såg ruggigt starka ut inför tredje. Det man förlorade på var alla utvisningar i sista perren, maxoflyt och det faktum att i RBK spelar en viss Jönsson.

« · 1091392 · »