1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613741 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Ambroo: Då får vi helt enkelt hoppas på att den matchen var deras försök till ett trendbrott för den svacka dom befinner sig i skall vara lättare att bryta mot RBK än mot TIK. Vi är bättre än båda dom lagen just nu, dom enda som undgått att notera detta är Expressen.

BRÜNÄS - TIK 29/11
Antal platser 56
Antal anmälda:60 <----

Reservlista upprättad. Vid 71 anmälda bokar vi en liten buss till.

komigen 11st till kan vell anmäla sig så får vi en stor och en mini buss!!
(dom kan inte spela sämre än idag)

BRÜNÄS - TIK 29/11
Antal platser 56
Antal anmälda:60 <----

Reservlista upprättad. Vid 71 anmälda bokar vi en liten buss till.

komigen 11st till kan vell anmäla, 11st hörrni! sig så får vi en stor och en mini buss!!
(dom kan inte spela sämre än igår)

Fredagen den 26 december 2008
Klockan 00.30 natten mot lördag
Finland-Sverige i Ottawa Civic Centre

Om det inte blir allt för många stopp på hemväg från Skellefteå så hinner vi se JVM-premiären.

Blizzard: Är du riktigt säker?

Hahl Bundy: På lördag får vi iväg 10 skott och Markström håller 0an...

"always look on the bright side of life la-la-lalalalala-la"

Hahl Bundy: haha näe inte 100% :) men vha fan livet är fullt av risker, och plötsligt händer det :)

Hahl Bundy: Jag tycker att det är ett klockrent sätt att värva folk till resor!

Så varnas allmänheten igen då. Sjöstedt är i farten. På torsdageftermiddag i Radio Guld hos Dan & Frida kommer en bandad krönika kablas ut i "Sportkorren i Guld". Ni som vill lyssna spetsar öronen och ni andra som bävar inför detta faktum stänger helt sonika av radioapparaterna.

Temat kommer bli vinnarmentalitet. Mer än så säger jag inte....

Uno Gordon: Och jag vill bara tillägga att jag likt Niklas Wikegård fortfarande inte har vunnit någonting prestationsbaserat bara slutat god tvåa. Men tycker det gör jag i allafall.

Pass upp!

Uno Gordon: När släpps bomben då, för din agent håller väl på och förhandla om eget program,,,:)

Uno Gordon:

Stänga av??? Det räcker väl att byta kanal.

JAG HATAR EXPRESSEN!!!!!!!

"MODO förnedrar serieledaren"

dom vann med 5-1 vi vann ju för fan med 6-2 också, är inte de förnedring :O

Blizzard: Vad är det för vits att hålla på att märka ord? Det stod väl att läsa någon liknande rubrik i den andra av våra kvällstidningar.

Dream Team: vitsen var att Expressen inte nämt att timrå spela i lördags.....

Så är jag otroligt irriterad på att VF stormar upp i toppen medans vi fortfarande harvar näst sist.
Vi är tillbaka på ruta 1. Skitkul.

Hahl Bundy: ja vi hade chansen igår, men icke då! :/

friskan: Det kan man också göra. Och lyssna på Fredrik Pallin i Mix Megapol. Men känner jag dig rätt kommer du likt förbannat sitta klistrandes vid datorn eller vid en radio och nyfiket lyssna på det jag säger. För jag är oemotståndlig ;-)

Och hemska tanke om du skulle missa någonting utav värde och smaskigt att citera på din profilsida. Det går ju inte! Det förstår ju vem som helst.

Omröstningen här bredvid handlar om hemmaställ. Nästa omröstning borde vara om vi vill se Hjärta eller handväska!

Blizzard: skit i de... spelar väl ingen roll .. expressen ger väl inga extra poäng

Blizzard: Var det Timrå Blått som Modo mötte idag? Sämre inställning och försvarsspel har icke skådats av ett lag sen Timrå Röd matchade igår...

Ambroo: Nu såg jag mestadels Skellefte men slog över lite då och då på Linköping och precis som du säger uppträdde ju LHC riktigt, riktigt uselt.
Det är alltså inte bara vi som kan vara bedrövliga på denna jord ;)

Lite synd att SAIK vände inför torsdagens match. Fast kanske ändå inte.....hehe.

Skarin: Apropå SAIK så är det väl svårt att ha mer flyt än vad de hade i dagens match? Man får ju även hoppas att allt av den varan kom just idag och att det inte fortsätter mot oss.

Skarin: Med nån slags sjuk logik borde vi sålunda komma till matchen mot SAIK revansch hungriga och SAIK proppmätta efter att ha slagit serieledaren precis som trenden föresp...

Ja jävlar ja - glömde det - VI är ju trendbrytar TIK

Suck - torsk med 8-0

Uno Gordon:

Finns fler kanaler att välja på.........

ps/ du känner inte mig/ds

Ambroo: Det vore trevligt att få vinna enkelt på hemmaplan någon gång. Tänk att få sitta i holken inför period 3 och bara mysa, skratta och vara glad tra-la-la. Viktigt för psyket att vinna inför lördagens resa dessutom ;) Häng med.........du också.

Så var gårdagen den kanske mest genomvärdelösa dagen i mitt liv so far. Hade fixat så jag kunde sluta tidigare från jobbet och bokat flygresa till Stockholm enbart för att få se mina rödvita älsklingar live i Hovet.
Vad händer? Jo, flyget blir försenat med över TRE timmar, landade typ kvart över åtta istället för klockan fem. Sen var det Arlanda Express 20 minuter och cirka 10 minuters taxiresa till Hovet. När jag väl kommer dit så kommer jag först inte in över huvud taget men lyckas hitta nån gubbe som gav mig en biljett. Jag hann se de sista 11,5 minuterna av matchen. Kul! Eller inte...

Åkerlund var bra. Men vad fan pysslade övriga spelare med igår. INTE acceptabelt i en sådan extremt viktig match.

Ambroo: vi klurar på en sak här .. varför heter det köksvägen når man gör mål köksvägen

superfalle: På äldre lite större hus finns en huvudentre. Det vill säga som målet framifrån.
Sedan är det vanligt att det finns en lite mindre ingång från sidan direkt till köket. Skulle tro att det kommer därifrån

Tvåtallar: bra svar .. mycket troligt. tack

Heleniz: fan så surt för dig - beklagar!

Hahl Bundy: Det blir final mellan LHC och VF i år. Hahl gjorde rätt som bytte klubb det är ju en sak som är klar. Nubbens fingerspitzgefüh ser ut att vara intakt, Janne Niskala fick han dit också.

Eric healey är nu ledig, kanske vore nått, jag själv är lite osäker
men är han en center?

25 poäng på 20 matcher för ett mora som har gått sådär

Yellowcard: Tack! Helt sjuk dag, allt gick verkligen fel, så även för Timrå IK verkar det som. Såg ju som sagt bara 10 sista minuterna, men det såg inte övertygande ut.

Jesse P: ja tack =)

Jesse P: ja för fan, plocka hit han om han inte kostar så mkt, saknas ju en ytterforawrd eftersom varken Jonte eller Mäkiaho e kvar. Fast jag väljer hellre en bra back men man kanske kan få det i Julklapp oxå? :P

Anonymous: Lhc lär ju spela final,finalmotståndare är ju en ganska öppen historia.
Att det var nubbens fingertoppskänsla som fick niskala dit håller jag inte med om,det var nog mer plånboken som öppnades,köp köp!

fighter: Varför så säkert att LHC spelar final? Som de spelat de två senaste matcherna kommer de då inte ta sig till något finalspel. Själv tycker jag det känns öppnare än någonsin om vilka som kommer spela final. 8 poäng mellan tvåan och elvan i tabellen, när vi snart spelat halva serien. Inget lag är avhängt, inget har ryckt i toppen.

Poffa: nä de är det som är de roliga också, de verkar vara en sjuk panik bara för att vi ligger näst sist i serien, men som sagt de är 8 poäng till andra platsen,
Visst spelet är väl inte de bästa och hjärtat verkar inte riktigt vara där, sällan jag har sett hockey spelare så loja efter dom har gjort ett mål, och de har inte bara varit en match med ett undantag när lehtonen avgjorde i sudden mot luleå

kan inte se att jag fått nå svar på vart " SHALALALA Timrå ik ! SHALALALA Timrå ik " ramsan tog vägen ? nån som vet ?

Poffa: Nej det har du rätt i inget är säkert i årets es,jag går bara på mitt helhets intryck,dom käns stabila,dom legat i bakvattnet och lurat i några år
nu,känns som om det är deras tur nu,men som sagt vad som hels kan hända
tänk dig Modo-Timrå i en final och då vinner ju så klart Timrå.

TobiasThyr: Den finns väl där, det är bara att du drar igång den på nån match det.

Pestilence: good, trodde typ den va bandlyst eller nå :P haha

TobiasThyr: Precis, kolla in omröstningen till den artikeln också... rätt förkrossad seger...

Grattis Jonathan Hedstöm till första målet också i KHL.

Anonymous: mm såg det, 1 mål på 4 matcher e ingen dålig start då han hade 0 mål på vad var det 12 matcher?

Har tagit upp detta tidigare, Masterplan har en låt som skulle passa utmärkt som intro för att sporra spelarna men även publik, helst sista minuten på låten vore perfekt.
Låten heter "Spirit never die"

"The spirit takes me higher

Never give up - never give in
Won't stop believing cause I'm gonna win
Sing with my soul before I get old
What if there's no tomorrow
There is no limit to what can be done
Climbing the mountain with power so strong
Dusty roads - down the way
Leaving the memories behind me

Use the spirit"

thha: Skickar en länk med Masterplan "Spirit never die" live!
Kan dock ej verifiera länken då vi stoppas i vårat nätverk från denna länk!

Ett grattis till Toni Mäkiaho också som fixat ett mål åt KalPa

« · 1091552 · »