1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581400 inlägg · 6216 ämnen

Apropå nånting...

« · 1843059 · » Till forumet


Sv: Apropå nånting...
kulltorp:

"Spela, spela bandy..."

TIK - VIK, Kvalserien 2000.

Med bandybollar på isen och allt. Och VIK-aren som började att bolla med en av dem...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik:
Ni har brustit i uppskattning!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Stormyser när jag kollar tabellen. Men nu kommer vi in i en otäck jävla mardrömsvecka. Matcher mån-ons-fre mot tre riktiga äckellag som mycket väl kan nolla oss faktiskt. Att det sen är borta-hemma-borta gör inte saken bättre. Stor risk för tomma skallar och tunga ben. Pallar vi den här prövningen så är vi i toppen för att stanna.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sitter och njut i 🌞...
Dricker smörullas goa hjortronsaft..
Ikväll ska tre points bärgas i Nobelhallen i Karlskoga..
Forzazza Timrå IK i rött och vitt och i nöd och lust och i
Barbaras plastiga ljuva bröst!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kors i taket! Mike Helber (!) har 2 TIKare med i "Veckans femma", nr 26 o 38.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Spanarn: och en selfiepinne?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Spanarn: Inte illa av ett lag som tippas hamna näst sist. :)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Woody: låg nog inte många övertidstimmar bakom den analysen.

Jämför gärna med Jimmys genomgångar före säsongen i Timråpodden. Lite robustare resonemang. Sen kanske hans tabell ser lika kass ut den med just nu eftersom Jimmy bland annat hade Leksand som etta... men tippning är tippning.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: jag tycker tom synd om Modoiterna just nu....kan ngn hämta tillbaka han? Jag gjorde det förra gången.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: ..jag trycker "Gilla" på alla hans inlägg i Modoforumet, så att han stannar och trakasserar dem ett tag till..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp:
Helt onödigt:) Visserligen får man intrycket av att Modano föddes arg, men det är inte så farligt. Sen har han en förkärlek för spelare som tacklas mkt och öser på. Dessutom ägnar han sig inte åt personangrepp, undantaget Hagos/Söderström mfl vilket med god vilja kan sorteras in under spelarrecensioner, även ganska resonabel. Skall tilläggas att han även har vissa poänger i sak. Förhoppningsvis han skall trivas hos oss även fortsättningsvis, lyser upp en kall och mörk värld.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
El Maco:
Jimmy inleder med att säga att 40% är mer eller mindre slump, kommer inte ihåg om det var så han sa. Men vissa saker går inte att förutse.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mkt biljetter sålda mot leksand???
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tarasov: Lite som Kevin i Idol va?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp:
Helt annan nivå. Oavsett vilken idol kevin du kan tänkas mena.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Den var ju klockren..hahaha
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Tillbaka nu efter avstängning 165 timar för våldsam Tackling !
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Modano: Man får bilder...
Uppladdat:

450x300-img0301jpg.jpgimg0301jpg.jpg

Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Smokey: ogie ogilthorpe!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Modano: Hahahaha, skönt att du är tillbaka helskinnad..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Mardrömsveckan:

Match ett - 0p ✔
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Om det nu är så att Liljendahl blir borta ett par matcher så bör det väl vara tillfälle att lyfta in Molinder som vikarierande center? Som det ser ut nu så sliter vi hårt på 11 forwards, som egentligen är 10,5 med Dahlén, och matchar tufft redan i övermorgon igen. Dessutom blir det otakt i formationerna när man rullar på fyra forwardspar och vi får svårt att spela vårt spel.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JobbaPuck:

Håller med, rulla på 4 ytterforwardspar är det sämsta man kan göra. Blir aldrig bra av det, enbart oreda.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
En flarra Marinella rann lätt i halsen igår...
Nu tar vi nya tag och stryp Skabbrävarna imorgon!!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Apropå nånting annat!!!!
IFK Timrå spelar Kval till Div 1 i fotboll ⚽ imorgon mot Karlslund....
Vore härligt om vi gick upp i Div 1 igen 👍
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
exnorrlänning:

Varför blir du arg efter en sådan skön seger?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Grymt glad efter segern (skrek rakt ut i baren på Plivit Trade i Västervik) men blir trött på fylleinlägg som inte hör ihop med MITT LAG!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
exnorrlänning:

Har du träffat Sputnik? Han bor väl också där i trakterna.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Kanhända gjorde jag det utan att egentligen veta om det när jag såg TIK bli förnedrade av Västervik december 2016. Har inte varit så förbannad sedan Sundsvall brann...eller när vi draggade efter mormor i fel sjö..!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
exnorrlänning:

Min bedömning är att du verkar vara full - jävligt full. Annars skriver man nog inte så där konstigt...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Jajamensan, dock så har vi missat varann. Bor ju i Gamleby dryga 2 mil norr om Västervik.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Däremot så träffade jag Runarup senast i Oskarshamn. En riktig hyvens man. 😀
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: min bedömning är att karln genast måste bjudas in till drunk lympics... Modano har en given plats å till skillnad från andra på detta forum kommer det från hjärtat!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
exnorrlänning: Hej och hej då. Förklädda modoiter genomskådar vi snabbt härinne.

SMÅLAND är f.ö. fridlyst
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik:

RunarUp är garanterat en hyvens karl. Precis som de allra flesta timråiter brukar vara. Trist nog träffar jag just inga alls härnere i södern, men när det händer så hälsar vi artigt på varandra när vi möts på läktarna.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Ledin aktuell för Röven!!!
Skål tamjefan( Jacop Dahlin)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND: Blev inget Löven för Ledin. Löven presenterade precis en finne från Khl.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
jå1: Jag vet inte vad jag ska tycka om Ledin. Om han nu är så billig som han själv påstår går det säkert att få till en bra lösning. Men Ledin känns också som en riktig chansning att peta in i ett lagbygge som fungerar så fint nu. Nubben är nog väldigt noggrann med personligheten på eventuell värvning. Men Ledin kanske funkar kanon hos oss.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
jå1:
Jag så dä...
Rappoo Tallinen!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND: Modo vill ha Per.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
jå1:
Reagera Nubbsen!!!
In med Schedin fan...
Snärta av ett par ledband fram kassen och tjöta omkull någon äckelback!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
tjobba: pilla så lite som möjligt i laget nu. Det går ju bra som det är.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
+ulfberth+: Liljendahl borta några månader, osäkert med JP. Vi behöver förstärkning
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hållander uttagen i veckans femma.

Motivering: Vilken kung på banan senast mot MoDo. Han spelar med en auktoritet över hela banan, offensivt, defensivt, vill ha puck. Hållander kommer bli bra! -Mike Helber
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
jå1: Både Nubben och Freddan Andersson har ju varit inne på att det börjar bli lite tunnt i truppen och att det redan letas förstärkning.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Malmö lånar in från Pantern. Dock så verkar man inte ha så höga kriterier för att få spela i Malmö.
"25-åringen har den här säsongen gjort sex poäng på elva spelade matcher i Hockeyallsvenskan. Patrik Sylvegård, sportchef i Malmö, säger följande om lånet:
– Han kan åka skridskor och jag tror han kommer passa bra in hos oss. Jag har god koll på honom sedan tiden som junior i Malmö, säger han till MrMadhawk."
Han kan ju trots allt åka skridskor, alltid nått 😋
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Jag tror det där blir ett jättebra lån. Jag har själv sett att 25-åringen även kan passa medspelare! Det går också lösa rykten om att han kan skjuta pucken...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Per Ledin och/eller Jimmie Ericsson vore två kanonvärvningar för oss! Två oömma spelare som skulle vara som bäst i ett möjligt play-off.

Det viktiga i sammanhanget är att de är beredda att spela här säsongen ut.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Laken: Per Ledin verkar ska träna med Modo och jag tror ingenting på att Jimmie Eriksson skulle vilja spela i allsvenskan.
Nej, jag tror jag det blir nån helt annan spelare som Nubben riktar in sig på.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
tjobba: Händer grejer i andra klubbar i allafall. Ytterliggare en KHL spelare denna gång till AIK. Blir spännande att se vad Nubben kan vaska fram. Vad man förstått så söker han väl först och främst en Center?
Kommentera

« · 1843059 · »