1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581723 inlägg · 6215 ämnen

Apropå nånting...

« · 2202242 · » Till forumet


Sv: Apropå nånting...
Det är helt offatbart hur vissa försvarar Brynäs agerande och nu sågar PJ:s pudlande i pressen inne i Brynäsboken. Herregud, han gör bara det han kan göra i det här läget, stoppar blödning och skadebegränsar. Brynäs varumärke är ungefär lika attraktivt och lättsålt som Paolos pasta i dagsläget. Men de grinar på som om det här för föreningens del var en fråga som handlar om juridik
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Ja, och vi som har funderat på hur så mycket kunde gå så illa i Modo denna säsong. Brynäs överträffar detta med råge och lyckas med konststycket att stjäla den mediala uppmärksamheten från både Växjös SM-guld och HA-finalen...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Nu ska man ju aldrig dra alla över en kam men det är ju ofattbar låg nivå på många inlägg av supportrar i den boken.
Brynäs varumärke är brunt... brunt... brunt... dyngbrunt!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy 2.0: De äckliga insinuationerna om att det skulle vara falska anklagelser har haglat och en av de värsta i sammanhanget är tydligen polis. Fy fan, man blir mörkrädd för mindre. Stackars den kvinna som tvingas anmäla en våldtäkt till honom
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Det här inlägget håller ju "hög nivå":
"Hur sjutton mår våra två inlåsta spelare nu egentligen? Det måste ju vara ångest delux. Visst tankarna bör i första hand gå till kvinnorna men även våra killar är ju människor."
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy 2.0: Det har på vissa därinne låtit som att Brynäs som förening snarast kunnat ställts inför rätta om man inte låtit PB spela i kvalet. Men nu är han ju avstängd iaf, gubevars. Drabbar ju det laget stenhårt nu under sommaren
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy 2.0: Gjorde ju en liten attack in i deras forum igår, var som att kliva ner i ett jordgetingbo..
Ja, jag kanske inte hade tänkt igenom allt jag skrev men, liktförbannat..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy 2.0: Och vi fick skit för att vi skall ha "försvarat" Pappa Hartmanns inlägg. När jag drog upp om det lika omoraliska att ha spelat Berglund trots brottsmisstankarna var inte alls på samma nivå tydligen.. 🤦
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Precis. Bifbiffen kände ju sig väldigt manad att dyka in här och predika moral för oss. Samma nick insinuerar falska anklagelser i våldtäktsfall nr 1 när hen ist f att bemöta mina argument föreslår att Dahlén och co skulle anmälas för våldtäkt och annat för att se hur vår förening skulle agerat. Så jävla osmakligt gubbslemmigt resonemang att man bara ger upp
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Det är ju dock det trolligaste av troll i den boken.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: ” Drabbar ju det laget stenhårt nu under sommaren”

Det är väl inte laget som ska straffas?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Ja, det var mycket blandfärs i den tokskallen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
KulaShaker: Nä men det var av rädsla att laget skulle drabbas spelmässigt som han fick spela. Nu föreligger inte den risken
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Då förstår jag vad du menar. Brynäs rester till ledning har hanterat allt väldigt dåligt. Det hade räckt, då han utreddes för misstanke, att han även fortsatt hade varit otillgänglig för spel.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
KulaShaker: Ja precis. Jag lider på riktigt med alla er riktiga fans, det här är ju fruktansvärt. Ja jag lider faktiskt som hockeysupporter själv, det här svärtar ner hela sporten. Men resonemanget som förs av en del flötskallar inne i er bok är bara sorgligt. Ett kvitto på vilket jävla jobb som behöver göras i arbetet med mäns våld mot kvinnor. Att gömma sig bakom "arbetsgivaransvar" o dyl....så beklagligt. Det är inte ens pinsamt, det är snarare skrämmande
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
KulaShaker:
Det blev ju inte bättre av det här:

"
? Vi kände inte till att det var en våldtäktsmisstanke, förklarade Per-Johan Johansson först beslutet i TV4 och fortsatte:

? Som arbetsgivare visste vi att spelaren var anmäld för våld i nära relation.
"
Att han följer upp med att han inte är mediatränad får ju organisationen att framstå som en cirkus. Antingen har de kastat honom under bussen eller så har de inte rätt folk i organisationen.

Eller är det bara han kvar nu?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
KulaShaker: Hoppas ni(du och många andra vettiga fans) får en stabil ledning som kan/orkar reda ut skiten så att säga.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Spock: Är väl någon till i styrelsen…

Men hoppas att det som nu råkade hända Brynäs också blir en väckarklocka för alla klubbar. Lätt att somna in och tycka att allt flyter på och är bra av sig själv.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
KulaShaker: Hoppas kan man. Jag tror tyvärr inte att det kommer ske.

Sannolikt att de tänker "ahh, ett Brynäsproblem", "Sånt där har vi inte här" eller liknande.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
KulaShaker: Sannolikt är Brynäs en förening i framtiden som absolut säkrast står för schyssta värderingar. Det bör bli utfallet av det här, som att en skogsbrand oftast är av godo i långa loppet när en friskare och starkare skog växer upp. Men det tar ju tid..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: När virket är ruttet, frodas maskarna..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Vem smäller av tidigare än SMÅLAND ikväll? Snart öppnas den kalla i solskenet! Ångesten, stressen, humörsvängningarna, aptiten, sömnbristen är snart förmodligen över hoppas vi?.!!!! Ååhhh!!!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
KulaShaker: Lex Modo & Brynäs...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: (Lumbricus castaneus) även kallad Liten lövmask i folkmun trivs inte bland stolta furor.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
snushane: Kan inte ngn musikalisk rackare göra en Timråhymn av Sweet Caroline?
Den skulle bli grym...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: den här med Anthrax, be all, end all..
Början på låten..som öppnings hymn innan laget kommer in på isen...nedsläckt hall och så sjunger publiken Timrå, Timrååå...Timråå...Timråå
youtu.be/3rTHEmm9xzk
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tagga match!!

SAMTLIGA MATCHER I SHL-PREMIÄREN:
Luleå - Linköping
Leksand - Malmö
Örebro - Rögle
Djurgården - Skellefteå
Växjö - Färjestad
Oskarshamn - Timrå
Frölunda - Brynäs
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: somm int bortastå det i Oskehamn ä fullproppad så kann vi häng oss redan nu rabbuslingar!!!
Timrå IK mot SM-GULD 21/22 🙏🥳
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Är det bara jag eller är övriga lags forum ngt ensidiga för tillfället? 😂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Lub: Tänk att en match innehöll årets solomål och årets räddning. Galet att ingen av dem blev nominerad till veckans mål/räddning ens.

www.hockeyallsvenskan.se/play/video/99845?provider=staylive&autoplay=1

Jacobs räddning är på en helt egen nivå. Man kan ju enkelt bara basera det på KIK-spelarens reaktion.

Solomålet är Dahléns sista mål i matchen, helvete vilket konststycke det är.

De övriga Timråmålen går inte heller av för hackor.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Såhär i förbifarten kan vi ju notera att Freddan utsetts till Årets Coach i svensk hockey. Den skojar man fan inte bort...

Sjukt att inte Lill-Kenta roffade åt sig den titeln 02/03, skandal kan jag känna såhär i efterhand. Men men, Peo Larsson fick den åtminstone 00/01.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Knylan: Många trodde nog att någon av trion Sam Hallam, Cam Abbot, Björn Hellqvist skulle knipa den. Men det blev allas våran Freddan... :)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Lub: Det finns väl en del gamla inlägg här som kanske inte håller med om juryns motivering till utmärkelsen. Men återigen väldigt kul för Freddan och Timrå IK.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Lub: Nämen nåt litet nyförvärv och/eller några fina förlängningar skulle inte sitta fel nu
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Knylan: Jag har ju klagat på Freddans "brist" på taktiskt kunnande genom åren och även i början av denna säsong. Men har också sagt att jag tyckt han steppat upp ordentligt i slutet av säsongen och slutspelet. Tycker det är på sin plats att Freddan får det bekräftat i sin nominering.

"Han har också en förmåga att läsa spelet och vara taktisk som coach."

Haha en käftsmäll på "oss" gamla kritiker. 😉

Som det ser ut nu så känns det nog som den bästa ideen att gå in i SHL med Freddan, speciellt med den utdragna säsongen och allt. Kan väl dessutom tycka det är på sin plats att Freddan får lite upprättelse med en bättre trupp denna gång. Om han vill köra vidare vill säga. Skall väl ha bud från Schweiz med..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Det är bara att lyfta på hatten, grattis Freddan!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Lub: Jag lyfter på ögonbrynen, inte hatten...
Hur står det till med svensk hockey egentligen? ;-)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Haha, ja det är klart att det är förjävla starkt att vi lyckats bibehålla nivån genom hela säsongen. Resultaten talar ju sitt tydliga språk.

Men i linje med att jag gnällde på att Lill-Kenta inte fick det 02/03 så finns det ju andra namn under den här säsongen vars lag presterat betydligt bättre än vad man trodde på förhand. Freddan är givetvis jävligt stolt över detta, men hade Karlin fått utmärkelsen så hade nog Freddan bara ställt sig upp och applåderat.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Knylan: Ja Freddan skall ha all eloge. Han har förutom SHL säsongen(av förklarliga skäl med svag trupp) lyckats få resultat med Timrå i slutändan. Det är dags att han får en ärlig chans i SHL. Om han vill vara kvar alltså. så hoppas verkligen Nubben trots han är sen in i marknaden får ihop ett tillräckligt slagkraftigt lag som kan klara oss kvar. 🙏
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Har det sipprat ut något om ekonomin än? Resultatet bör väl vara känt vid det här laget. Man får hoppas vi har något att värva för.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: Jonas Torines har väl hintat att det kommer bli ett nollresultat. Det borde ju vara okej att bygga ett lag för om man räknar in pengarna från SHL-kontraktet.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: Torines trodde väl på ett knappt +/- 0 resultat, det var dock innan säsongen förlängdes. Kan nog bli några 100ingar minus.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Träningsmatch mot Luleå inplanerad
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: Torines har väl hintat till Nubben om att han kommer få större budget denna gång än senast i SHL. Då hade väl Nubben kring 27 miljoner i spelarbudget.
Nån härinne droppade ju igår info om 33-35 miljoner denna säsong.
Oskarshamn har ca 33 miljoner i budget för att ta en jämförelse
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Läser man lite mellan raderna så tror jag det var bland annat Hardegård Nubben uttryckte frustration över att inte kunna signa när serien blev förlängd mot Björklöven och han inte visste vilken liga vi skulle spela i till hösten. Farhågan nu är ju att det var fler i Hardegårds sits som var tvugna att fatta ett beslut med kort varsel. Nu ville säkert Harde prova lyckan någon annanstans ändå, men möjligheten att lira med timrå fanns nog också där.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
thorwald: Av dem man vill behålla så har väl alla låtit som de kommer fortsätta i Timrå. Kanske Fille Westerlund då, han har man ju inte hört uttala sig nått.
Lundin, Lodin, Carlson,Boyce och Lööke har ju alla sagt att de vill stanna.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Känslanr väl ändå nånstans att Timrå som förening borde ha lite större dragningskraft än Oskarshamn tex. Tror deras sejour i SHL börjar gå mot sitt slut faktiskt.
Känslan säger mig att vi kommer ha dem bakom oss efter denna säsong, frågan är bara om det blir nått mer lag som får kräftgång och vi kan stånga oss förbi..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Oskars, eventuellt Mif, Dif, BIF, LHC? Det finns flera lag som ni kan ligga före.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Charliejfz: Hoppas, men kan vara en fördel att ha en trupp att jämföra med. 😋 Svårt att ha tålamod i detta läge men klart man litar på Nubben. 🙏
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Jag tror Filip är ett osäkert kort just nu. Killgissar bara
Kommentera

« · 2202242 · »