sargad: Den serien var lite för mycket utklassning för att de skulle kunna göra så mycket. Det är däremot lätt för SHL att locka en HA domare med ett SHL jobb, svårare att belöna en SHL domare för lämpliga domslut utan att det blir väldigt olagligt.
Per HApps: Jag tycker vi ska försöka hitta en ny Galló, en som retar upp motståndarna utan att spela lika fult som Weigel. Hartmann verkar ha släppt den aspekten av sitt spel..
Andersson: Kan hålla med, men vart sätter man gränsen? Kanske situationsrummet skulle kunna uppmärksamma fel från man går in i offensiv zon och uppmärksamma domarna om det är offside, utvisning, handpassning eller liknande. Men risken är för mycket skitsaker ska kollas… kluven…
Tycho: Reagerade också på att LillChalle står halvt vänd mot egen zon med höger ben liksom mellan puck och tekningsmotståndare. Får linjedomaren andra-assist där? ;-)
En liten fundering till alla er hockeykunniga: Jag bor numera i Umeå och diskuterar således rätt mycket hockey med Lövenanhängare. Jag har dessutom en svärfar som är Modoit ( och en svåger som hejar på SAIK). Men nu till frågan. Vad är det som gör att Modoiterna så gärna ser DIF i final? Är det rädsla för Löven eller underskattar de DIF? Jag skulle sätta mina pengar på DIF-vinst i en final mellan Modo-DIF. Känns extra skönt att vara Timråit just nu. 😊
Men satan vad kass Löven är när det gäller! Dags att för gott tvätta bort den obegripliga stämpeln de fått som nån form av slutspelexperter. De kan ju för fan inte vinna nåt
X-Län: Visst att OJ hade stora brister som coach men han hade ju i alla fall visioner om att klubben skulle släppa sin losermentalitet att vara nöjda med att vara en liten klubb och ta steg framåt. Även Kapanen andades framåtanda, han ... | Läs mer