Villervalla: Ja, förlorar Modo denna då känns det som att det är en enorm fördel Djurgården. Men å andra sidan, de pallade inte trycket på hemmaplan mot oss förra säsongen.
Andersson: De vinner dessutom inte några andrapuckar alls då samtliga spelar som EP när det blir kamp om puck mitt i anfallszon. Istället för att försöka vinna tillbaks pucken så ger man upp och backar hem.
Det är väl kanske smart att inte riskera något bakom i serielunken.
Zäta75: Tycker han är helt osynlig förutom när han står helt still på blå under PP och får iväg några skott. Och var extremt nära att ge bort matchen sista 15 sek, slår ett pass framför eget mål, hjärnsläpp.
bar mofftak: det ska alltså vara en ”pendlande sparkrörelse”? Men då kan man ju ta bort regeln helt och hållet och tillåta alla sparkmål för modospelaren avser ju att sparka in den där pucken när han inte kan ta den med klubban.
Förbluffad över hur låg klass det är på hockeyn. Trodde topplagen i Allsvenskan åtminstone hade lite struktur och nån form av tanke med sitt spel.
Och efter att ha sett Bernhardt i några matcher kan jag konstatera att jag hoppas MoDo vinner. Har inte utvecklats en centimeter sen han var i Växjö för ett gäng år sedan.
Med detta sagt, var finalen igår inget att hänga i julgranen. Men satan i gatan vilken kvalitetsskillnad det är på lagen i finalserierna.
The great one: exakt så känner jag också. Finns inget bättre än att slå modo på planen. Att sitta och kaxa att vi spelar i en högre serie är kul, men lika spännande som att modo prata om sina forntida prestationer. Ge oss riktiga derbyn där man kan älska att verkligen hata motståndarlaget! Det är det jag vill ha!
Dessa styrningar är ju helt ok nu, men tycker om man har denna regel att man får styra på detta viset kan man få sparka pucken också. Slipper man ringa på dessa situationer.
Tycker det verkar som en enda lång transportsträcka till efter säsongen 26/27, då halva truppens kontrakt går ut. Konstgjord andning denna och nästa säsong, och ny sportchef som kan sätta en stor del av truppen inför 27/28. Tragglar ... | Läs mer