Per HApps: Det positiva för DIF är väl att alla deras NHL lån har varit så osynliga att de nog kan få behålla dom även nästa säsong. Kruger är klass och Wiktor Nilsson kommer säkert att spela i SHL nästa säsong om han vill.
MoDo behöver byta både lag och tränare förutom några av importerna.
Dubbeld: Folin lägger sig på isen och håller sig för huvudet men sen 20 sekunder senare sitter han med ett flin i båset och förundras över att han inte fick ett PP. Stå på benen! Hela Modo är fullt av filmare.
Har du verkligen den inställningen till ditt eget lags finalserie? Tycker också att matchen är rätt så trist, men jag bryr mig i alla fall. Lycka till i förlängningen!
DJ Hemp: Klart jag bryr mig. Har inte missat en sekund av vår hockey hela säsongen. Är hängiven supporter. Men man blir trött tillslut av så mycket trött hockey.
{10015}: Haha, jo jag har ju kläckt den jämförelsen och sa att jag trodde Halloran skulle få det tuffare mot mer fysiska lag som DIF och Björklöven. Än så länge så stämmer väl tesen.
Går ni upp så är det ingen spelare att bygga på, som väl för er så är han väl klar för spel i Finland.
Trött som fan jag också. Har dock mer att göra med att man går upp 04:00 och ger järnet varenda vardag. Fattar att du är en hängiven supporter och hoppas att du får jubla senare ikväll.
Sputnik: Modo har många ledande spelare som är helt osynlig. Woods är ju slut. Dickinson var det han som skulle kunna gå in i vilket SHL-lag som helst? Helt slut. Aagard spelar han ens? PP under 9% i finalserien. Trots det har man 1-1 i matcher och är med i allra högsta grad, det säger ganska mycket om hur dåliga DIF är.
{297}: Dickinson är absolut inte slut. Blir svårt att behålla honom efter säsongen. Woods är slut hos oss, men kommer antagligen att få en nytändning i Skellefteå som alla spelare får.
{297}: Nej om Modo går upp så lär de bli rätt varse om verkligheten om att gå upp till SHL och ha för stor stomme med sig från HA. Detta är ju rätt låg nivå om man jämför med toppen i SHL.
{10015}: enda gångerna dickinson varit synlig är sparkmålet och sin praktmiss i match 2. Spelar han nästa säsong som han gjort i det här slutspelet så håller han absolut inte för SHL. Han ser ut lite som Vigneault i hv71 som ni prisade så högt. Så otroligt trött i SHL, hängde inte alls med i tempot.
{297}: Ändå vill HV71-supportrarna ha kvar honom. Han har haft svårt i SHL men kom mer in i det i slutet. Innan Dickinson blev skadad så var han HA:s topp två center och klasser bättre än Vigneault som vi trodde var oersättlig. Klart han är sämre efter skadan men bidrar fortfarande. Sommarträning och Dickinson är tillbaka på sin vanliga nivåer
Sputnik: Tycker du Skansen är ett fysiskt lag?Knappast deras styrka.Lever på spelvändningar framförallt och ett bra PP.Eller snarare ett uselt BP från MoDo
{10015}: Klart HV71 ville ha kvar honom, dom hade ju en oändlig plånbok och stod inför kvalspel ända in till omgång 50. HA är en sak, SHL en helt annan. Jag tror Dickinson blir uppkäkad i SHL och Woods, det finns inte ens på kartan.
{297}: Du tokdissar som vanligt MoDo.Fine upp till dig.Ni Timråiter får hoppas på ett par bra säsonger framöver.Men när Lander och grabbarna gjort sitt så är allt som vanligt och ni kvalar nedåt i vanlig ordning.Ni är nog tillbaka där ni hör hemma om några år
Modo M: Mer fysiskt/Defensivt än Mora och AIK i allafall. Även om AIK fick för sig att köra nån psykbrythockey så är väl inte defensiven deras styrka precis. Det var väl det jag mest ville trycka på angående att jag trodde att Halloran skulle försvinna mot antingen DIF eller Löven.
Modo M: Jag tokdissar väl inte Modo jag tycker ni varit det marginellt bättre laget denna serie. Däremot tokdissar jag era ”ledande” spelare och det är väl ganska tydligt att ni inte gör några mål trots en miljard PP.
Alla dissar inte MoDo härinne. Behåll ödmjukheten tack. Timrå hör hemma i SHL och ingen annanstans. Ni också om ni bara gör jobbet någon gång. Vinn för fan!
Herminator: resultatet av nästa match i serien känns extremt avgörande. Modo seger och de åker hem och stänger detta, Dif seger och det lutar åt game seven
{297}: Haha du är faan helt hopplös.Bernie är klass och kommer leverera i Shl oxå.Oavsett vilket lag han spelar i.Med hans skott gör man mål och poäng oavsett liga han spelar i
Söderöver: På tal om Lander. Enorm skillnad när han var tillbaka. Han är inte längre någon vass offensiv spelare men hans styrka på puck gjorde stor skillnad i offensiv zon. Bland annat.