1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 614023 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Jag vill gärna hinna fylla 50 :-)

bar mofftak: ja ska Hallam ta ut Timråspelare till dessa skitturneringar så känns det som att Dahlén är helt rätt val. Förhoppningsvis blir detta bara ett boost för honom han kan ta med sig efter uppehållet.

Sputnik: O Lilla farbrorn skulle va på plats och va behjälplig!!! 🤬👺👹 tror att jag kan slåss fastän ja e gammal!
😆😆😆😆😆😁😎🇺🇿 (Obs ett skämt på att om vill du slåss)🥳🤡 menat till modolåjden med namn som börjar på C

OlliJanne: Tar vi ett tolv-pack, på ett bräde!?

JonteD: Du kan nog veva.

OlliJanne: Sjukt ändå att det är dags för uppehåll när hela serien fram till den här veckan mer eller mindre varit ett uppehåll.

Skönt om det kan få tugga igång med tisdag, torsdag och lördag.

Costanza: Retas lite bara 😁😁🇺🇿 inge ont menat 🤡🤡

JonteD: Jag är också sur-Jämte.

Costanza: Vet de o du har slarvat bort ditt bättre vetande som håller på MoDo 👺👺

JonteD:
MoDo är rätt OK. Jag valde nog rätt klubb ändå.

Costanza: Även jag.

Kerstin_k: Ja serien är ju tokjämn så den här vanliga klyschan om att "efter 10 omgångar har serien satt sig" tror jag inte på längre. Nu kommer mörka November och lagen med hög lägsta nivå kommer att trumma på och klara tis-tor-lör matchandet bättre. Serien har nog inte satt sig förrän strax innan Jul skulle jag nästan vilja säga. Vilket är rätt sjukt för då är det ju halvtid på säsongen

Nu kanske pojkarna äntligen släpper handväskorna och kommer in i matchen Modano
Uppladdat:

500x0-20231101130611.jpg

Tabell ljug int!
Så jävlas förbannad i lördas i igår!!!
4 vinst på 10 match dä håll int!!!
Dax att stepp upp imorron!!
Inga jävlas skott i magplatta på Alarmiis!!
Hann ska vara somm wn Swezisherosten!!
Nu ladd vi tusen å jag musen å låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar!!
Imorgon ska vi stryp JJ manna!!
HALLELUJA
Uppladdat:

500x0-fbimg1698859180972.jpg

EXPLORERSMÅLAND: Äh, vi ska inte va kaxig o tro vi är så jävla bra, Timrå är ju en ganska liten förening trots allt. ;)

Får Garpen foten ikväll ? Vinner Kalmar ? Vem har serieledningen i allsvenskan efter ikväll ? Många frågor , några svar

Andersson: Spelar ingen roll om de sparkar eller ej, det är inte som att de kommer få in någon bättre.

Andersson: Haha.. DET självmålet! 👍🤭🤣

"Tommy Salo ×××"

Självmål av Hävelid i DIF's mål lobb ftån mittplan.

Rip Kirby: Fantastiskt ingripande! Synd att Tommy Salo bara förknippas med det där nu.

Hur ska SHL få upp DIF i högsta serien?

Nisse på Mon or: 25 lag i SHL ?

Nisse på Mon or: Upp med gnaget!

Nisse på Mon or: Fyfan vad glad man hade varit om man var BIK-supporter där.

Hallå eller!
Tänkte bara peta in lite västkustnews här på forumet.
Ni får gärna sprida ordet till era vänner som gillar att resa och/eller bor i Götet med omnejd!
Torsdag 23/11 arrar vi resa till Jönköping! Pris beror på hur många vi blir men skulle väl gissa på runt tvåhundringen.
Löningslördag 25/11 så arrar vi uppladdning inför urladdningen på Scandinavium på Spoton sportbar.
55kr för en bira om man har de rätta lagsympatierna samt 10% på Spotons Hotell/Hostell (beroende på vilka bekvämlighetskrav man har) med rabattkoden TIK
Alltså: Kom till götet för jordens fest! Vi ordnar med uppladdning, match med ös och boende mot att ni kommer med era röster och välsmorda stämband.
Deal? Deal!
Ses!
Uppladdat:

500x0-hvresa.jpeg

500x0-uppladdning.jpeg

Nisse på Mon or: Men hur stort tålamod kan DIF ha med Johan Garpenlöv, alternativt hur totalt genomblinda är man med hans "insatser" den här säsongen?

AIK-Västervik 5-0 i början på andra perioden är ju ändå lite uppseendeväckande. Desto mer när AIK skjutit 6 skott. Här snackar vi torrt krut.

sargad: Gnaget är laget ? 9 skott , 7 mål . Berätta hur man gör

Nisse på Mon or: Sen är det ju fullständigt uppenbart hur mycket DIF saknar målvakten Carl Lindbom som dominerar i Färjestad men även Jonathan Lekkerimäki som fullständigt glänser i Örebro. Två sjukt tunga tapp som klubben inte alls hittat täckning för.

Rip Kirby: Dom har kvar Garpen och tappade Lindbom ....

Rip Kirby: Hur funkar det med NHL lån egentligen? Hoppas vi är med och snackar med klubbarna där. Var väl mer eller mindre självklart att Lekkerimäki var på väg att bli något bra.

Kul för Kruger att bränna sista åren på det här katastroflaget.

Västervik vill åka hem ....

bar mofftak: Ja, hockey är ju som vi alla vet en lagsport, där lagspel/spelsystem ofta sätter gränser för vad spelarna bidrar med även individuellt.

angeroath: Kul! Hoppas ni blir många som åker från Götet.
Vi drar vårt strå till stacken och fyller en bil från Växjö och kör upp till bibelbältet.

Kan inte Brynäs stanna i HA? Supportarna har väl aldrig mått så bra som nu när dom börjat få vinna igen.

Vad säger ni?
Uppladdat:

500x0-screenshot20231103-150712.png

Villervalla: Är det aktuellt att skapa en lucka i spelarbudgeten genom att göra er av med en annan spelare för att få plats med Juolevi?

– Just nu har vi inte diskuterat något sådant.

Samtidigt har Kapanen inget svar på när en överenskommelse behöver nå i hamn. Och även om klubben tidigare kommunicerat att korttidskontraktet löper till novemberuppehållet svarar han kryptiskt kring kontraktets utformning.

– Jag kommer inte kommentera kontraktet vi har, säger Kapanen.

Tidigare har ni ju kommunicerat att kontraktet gäller till novemberuppehållet, som är nu?

– Ja, men det kan vara någonting till där. Men jag kommer inte kommentera kontraktet.

Uppladdat:

500x0-screenshot20231103-151059.png

Fattar inte att Garpen är kvar efter spelarnas missnöje när det gäller ledarskap och spelsystem. Blev nästan fysiskt senast mot Karlskoga. Nära att Garpen och Kruger brakade ihop. För mig absolut ofattbart att han fortfarande är kvar!

{9566}: Och idag är Kruger ”skadad” och missar kvällens match. Vilket bullshit haha.

{9566}: Garpen styr laget stadigt dit det ska, Hockeyettan Östra! Keep doing you Garpen!

Nollad av Nybro! Vad är det som är fel i föreningen DIF? Dom är ju snart sist!

Villervalla: vad menar Kapanen när han säger ”vi har licenskravet att förhålla oss till också”? Man håller väl inte på att bränna på nästa års budget för att behålla en spelare av juolevis kaliber?

Albin Fucking Lundin, din jävla kung 😅
Uppladdat:

500x0-img6884.jpeg

Förstår inte varför alla hakat upp sig på just mieho, jag tycker att han skulle vara en utmärkt 4e line spelare, den spelare som jag kan bli mest besviken på är hartmann då det endå är en spelare som ska prestera någorlunda poängmässigt men blandar o ger förmycket och har oftast en väldigt svag höst.

Joulevi diskussionen ger jag mig inte ens in i då jag inte alls blivit imponerad av han vissa matcher och i vissa har han spelat stabilt. Inte alls gjort ett sånt stort avtryck som hans affischnamn och gå som 5a (osäker, men tidigt i draften). Jag trodde han skulle komma in o dominera likt lyttinen förra året. Oj fan gav mig in i den lite. Mb men Trevlig helg på er och skål!

Knass: Jag tror det kan ha varit mitt fel. Det var jag som helt spontant yttrade mig kring artikeln i ST angående en ev. förlängning av Juolevis korttidskontrakt och Kapanen har förstås ekonomin i tankarna innan han kan gå vidare.

Då tänkte jag väldigt kortsiktigt att Mieho är en spelare vars ekonomiska värde s k u l l e kunna ge en öppning för en sån förlängning. Men jag hade förstås inte den minsta eftertanke i vad vi faktiskt får av Panu Mieho på isen. Hans fysiska spel, även om det enligt mig saknar vissa delar, kanske är en sak som laget behöver?

{10415}: Som jag tolkar det så menar Kapanen väl just att det måste vara med hjälp av externa sponosrer om vi skall kunna förlänga med Juolevi. Egna börsen är typ slut och man vill just inte lägga pengar man inte har.

Sputnik: Så är det och tänket är oerhört moget av Kapanen. En spelare får inte stjälpa en hel förening.

Sputnik: Vad är det som händer i J20 laget, vi går riktigt svagy och ser ut att missa fortsättningsserien. Är det en svag kull eller nått annat som inte stämmer? Någon med mer insyn?

Rip Kirby: var inte på nån häxjakt utan mer på att nån nämner en spelare och resten hakar på o glömmer värdet vi har i spelaren.
Jag tror inte han är särskilt dyr och är inte en spelare man ska förvänta sig att göra fantastiska mål och en massa assist.
Däremot så är han en av våra bästa tyngre pjäser som retar gallfeber på motståndarna, bra defensivt o står villigt o oerhört bra o täcker motståndarnas målvakt

« · 2591402 · »