Marknadsbiten kanske inte riktigt räcker fram heller och sedan har spelarna kanske inte lyckas sälja in produkten till publiken i år än heller. Resultaten har varit ojämna och det går långt mellan nomineringar till veckans mål, ass och räddning. Det är segt nu inne i mörkret (årstiden) så lite medvind på isen skulle vara trevligt.
Sedan är det gott om sjukdom i samhället med. Covid och flunsan härjar…
Själv slog det till med feber ikväll.
Har inte haft covid och de två (!) förkylningar sedan pandemin bröt ut var negativa på tester för coronan…
Rip Kirby: Jag tror inte det behöver betyda poängtapp, att inte ha tagit med en spelare i laguppställningen är inte riktigt lika hårt som att spela med en okvalificerad spelare.
Jag hittar inget i tävlingsbestämmelserna om felaktig laguppställning.
Rip Kirby: Ska väl sägas att regelboken är rätt dåligt skriven rörande det här, man blandar friskt mellan okvalificerad och otillåten spelare, där okvalificerad spelare, en som inte har rätt att spela matchen alls innebär poängtapp. Det blir intressant att se vad tävlingsnämnden säger.
bar mofftak: En regelboken behöver ju vara formulerad på det viset att det på inga sätt alls kan bli missförstånd eller att regler eller bedömningar går att tolkas fel bara för att det ges utrymme för det.
Ja, det här kommer jag att följa slutet på, eftersom det är stora Brynäs kontra förhållandevis lilla Tingsryd.
Oskars Hamn vs RBK på lördag. Tar bollklubben 3p där så är det snudd på att Oskar rekordtidigt kan börja ladda mot kvalet. Får HV till någon styrsel så kan det vara 7-8 lag som vid juletid krigar för att undvika att möta Oskar. Vore väldigt oskönt läskigt om vi är ett av de lag som in i sista omgångarna slåss för att klara sig.
sargad: laget måste lära sig att grisa! Inte slå flippmackor och spela så jävla snyggt! Luleå hade tre fyra man framför Lassinantti som låste klubbor och tog bort motståndare så att han hade fri sikt! Sedan så var dom sämre än Timrå, men vad spelar det för roll? Dom vann med 5-2!!!
Tom Topp: Japp, det ligger mycket i det du skriver. Tror inte det var bra att vi blev så uppskrivna inför säsongen. Det har lagt sig en bekvämlighet över laget. Det är dags att ta fram blåkläderna igen.
Tom Topp: Jag ser vilken hög nivå det finns i laget, men jag ser också att så fort vi hamnar i bekvämlighetszonen så är vi över. Tex så hamnar vi där när vi tagit ledningen, eller bara en random speldag när laget känner sig lite mysig och "inte vill skita ner sig".
Och det verkar inte som Ante kan tvätta bort det där ur laget tyvärr.
Kulltorp: Håller med. När alla jobbar 100% hela matcherna vinner vi oftast. Frågan är om detta kan försvinna med Ante kvar vid rodret. Iaf måste starkare andratränare in om det ska bli någon förändring tror jag.
Jag såg 2 avsnitt i serien om Börje Salming. Ha ha vad jag garvade när scenen från Timrå Islada kom. Det var en scen som verkade vara tagen från filmen Slagskott med bröderna Hanson. Jädrar i min låda vad dom slogs. Salming och Finn Lundström. Spelare… publik. Alla. Domaren: ”Bryt matchen. Ring polisen” 😂😂😂
Nån som såg Börje - The journey of a legend igår? Fullt av historiska förvrängningar. Konstaterar att man ger sken av att skandalmatchen 1973 utspelar sig redan under Börjes debutsäsong 70/71. Med de vita W/Ö-tröjorna på oss fast det historiskt rätta hade varit använda de röda Detroit-tröjorna...Samt anger platsen till "Timrå isladan arenan". Jaja den där typen av fiktion riktar nog inte in sig på oss hockey-nerdar haha
Men fan vad snygga de vita W/Ö-tröjorna är!!
Edit: Såg att Hahl Bundy snappat upp densamma serie :-)
När man ser bilden som Aftonbladet valt till sin artikel om klubbikoner är det rätt sinnesjonglerande att tänka på att Lill-Strimma bara blev 28 år. Folk åldrades helt klart snabbare förr.
Greven: Regelrätt rallarslagsmål haha.. Ja, spelarna fick ju gå ut från rinken och under nuvarande ståplatsläktaren ut på vad som på den tiden var "baksidan" av ishallen, till omklädningsrummen för bortalaget som fanns här då i en separat byggnad.
Ett ganska beigt minne är ju från den säsongen som Timrå blev förpassade av Nyköpings NH90 i Playoff till Elitserien. Av någon outgrundlig anledning fick man för sig att byta omklädningsrum till just dom här. För att bryta nån negativ trend kanske? Hur bra det gick det vet vi ju alla.. 🫣😅
Rip Kirby: Så vad tror vi om HV borta på torsdag? Jag har en lite olustig känsla. Vi har haft relativt lätt mot HV den senaste tiden. Vi vann komfortabelt hemma senast. Men denna gång tror jag att det blir allt annat än lätt. De får tillbaka 2-3 skadade spelare och de är på uppgång. En match vi bör vinna om vi inte vill titta nedåt i tabellen i fortsättningen. Sedan Frölunda borta som vi också har haft lätt för senaste året. Det blir inte lätt som sagt, krävs 100% arbetsinsats hela matcherna.
HV71 är ett av seriens formstarkaste lag de senaste 5 omgångarna samtidigt som vi är ett av de formsvagaste. De är även starka på hemmaplan. Blir en tuff match där vi måste vara med från början och sätta tonen direkt.
På lörta tåg vi ifrån Götplatsen tä Skandinavien mä flarran i hann!! 3 poäng ska bärgas å sen bli dä barrunda i Götet hela natten!! Vi ses rabbuslingar å låt dä rinna lätt ikväll 🥳🥳🥳
Gorkyman: -han tror inte gath vet vad han gett sig in på -nyförvärven inte kommer upp i närheten av dahlén o pettersson -målvaktssidan får godkänt -timrå har bytt tränare för många gånger senaste säsongerna -viktigt att gath sätter ett ... | Läs mer