1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613846 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: vi ska vara stor i förlusten men märkligt att de kan kolla så länge på en utv situation i 3e när de svalt pipan i 2a. Ingen av de situationerna är dock ursäkter för usas 3-1, 4-2 och 5-2 mål. Där sprack både försvarsspel och målvaktsspel och i slutändan är det bara ledsamt att vi förlorade på eget grepp. Usa spelar som förväntat och vi gör bitvis en bra match men slarvar med alldeles för många detaljer.
Trist när vi har ett talangfullt lag och hemmaplan. Fan låter nästan som Timrå all over

Har ni inget för er denna kyliga dag i väntan på match, kom och besök oss och stötta ungdomsverksamheten.
Uppladdat:

500x0-screenshot20240106-0742242.png

Villervalla: Ja, då får man upp en notis i nyhetsflödet där Sundsvalls Tidning skriver om Timråbacken som är på väg tillbaka från sin skada.

YES!!! (tänker man) Lyytinen är på väg tillbaka!#11

...ända tills man i artikeln läser att det gäller Didrik Strömberg. Mmm.. så var den här dagen förstörd också...

För första gången på ett och ett halvt år eller något liknande kommer jag aktivt undvika att titta på matchen. Orkar inte se en till förödmjukande förlust. Om Timrå vinner kan jag titta på den i efterhand. Jävla skitlag... =P

Undrar om Hållander och Lander klättrar i poängligan efter kvällens drabbning ?

Per HApps: JAG undrar vem forwarden är ?

* Läget i laget

Didrik Strömberg och Joonas Lyytinen är borta sedan tidigare. En forward * oklart vem i dagsläget * riskerar att missa matchen. Jacob Johansson vaktar målet.

Rip Kirby: Vill du inte ha tillbaka Didde?

Jåkkinen: Var kraftigt ironisk (vilket jag förstås borde varit mer tydlig med). Vi har ju inte direkt något överskott på etablerade backar i och med skadeläget. Alla behövs, såklart. Nu vill jag naturligtvis inte Didrik något illa. Menade bara att det förmodligen inte kommer dröja så länge innan #9 Strömberg återigen blir borta med skadeproblem. Igen.

Intressant match idag mellan 2 lag med sämst form i SHL. Blir nog väldigt lite publik idag på grund av kylan och hockeybussarna från iallafall Piteå verkar vara inställda. Tror ni vinner, 1-5.

Rip Kirby: Aha, jag förstår 😂 men nån gång må han väl få vara hel!

Lulessss: Ska Timrå göra 5 mål? Släpp groggen 😁

Jåkkinen:
Tror inte du har sett hur öppet vårat försvarsspel är😁 Dahlén, Pettersson med flera kommer utnyttja det.

Och förresten:
”U16-landslagsmannen Leo Tjälldén verkar, av allt att döma, ha valt spel i Skellefteå AIK. Han finns med i laget när Skellefteås J18 spelar mot Björklöven i dag. #skeaik”

Lulessss: Tror inte sett hur kasst våra lirare skjuter 😂 Luktar 0-0

Jåkkinen:
😂😂 Vi får, Luleå kommer iallafall vara kassa med tanke på laget man ställer upp med. Bara ni spelar på en okej nivå vinner ni!

Andersson: Wedda! Sjuk.

Lulessss: Kvittar hur öppet erat försvarsspel är, vi siktar på magplattan.

Dubbeld:
😂😂, Då blir det 0-0, och ni vinner på straffar.

Wedin sjuk , då flyttas troligen Pääjärvi upp

Tips: Luleå-Timrå 1-0 (självmål)
Slagga från Luleås egen blå, en dump som studsar fel från sargen på Eronens lår via målvaktens arsel i mål. Pucken 0,3 cm över mållinjen så det godkänns efter 5 minuters videogranskning.
Vi vinner dock skotten med 57-13.

Olli Hahl:
Känns som det mest troliga sättet Luleå gör mål iallafall🤣🤣 Verkar bli extremt lite publik idag… (även om det kommer/är utsålt).

Vi har alltså förlorat 400 raka matcher men är bara 12p bakom Färjestad? Jag förstår ingenting. Trodde vi låg sist!

Såg en tråd på Reddit av en snubbe från Kanada som förälskat sig i SHL-Hockey men ännu inte har något lag. Såhär skrev han:

"I am a 22 year old hockey fanatic from canada who has soon fallen in love with the SHL this year. I am planning on going over in March for a European hockey trip, I am yet to pick a team in the Shl. I am a carpenter from a tough community I like my teams to be blue collar and my fans passionate does anyone have any recommendations for a team to pick from here on out.

Thanks"

Många i tråden tipsade om Modo/Luleå men lika många tipsade om Frölunda och Färjestad.

Vilket lag hade ni föreslagit om ni inte fick välja Timrå? Själv tycker jag att man kan välja vilket norrlandslag som helst och det passar in rätt okej med "blue collar"-önskemålet. Annars hade jag nog förmodligen sagt LIF eller om man önskar missär och en jävligt korkad supporterskara så är OINK ett alternativ.

Öndulat: Då hade Leksand varit givna😎

cloon:

Alla är leksingar innerst inne ;)

Elias är inte Leksing. Inte Växjö-plastig heller.

Uppladdat:

500x0-screenshot20240107201010chrome_0.jpg

Tallnäs: Så mycket är ett SM-guld värt 🤭😅🤣

Tallnäs: Att dom ens nämner Växjö, vem vill bli identifierad med en massa plast?

{9566}: Det är väl uppenbart att Elias Pettersson vill bli ihågkommen med något som är värt nåt. Uppenbarligen har han lagt guldet han nästan på egen hand vann åt klubben i arkivet och gått vidare i livet med saker som betyder något för honom. Brorsan och laget han spelar för.

Tallnäs: Väldigt tydligt med bara brorsan och Timrå. Inget utrymme för tolkning där inte.

Tallnäs: Blir lite provocerad över att han ens får frågan ”vilket lag håller du på i sverige?” Kanske inte var en sportjournalist som ställde frågan?

DenRöda: Vem ska teka i första PP?

Släng in våra 3 högerskyttar i ett PP som styrs från högra cirkeln av Dahlén eller EP, Lander eller Lundin får teka och stå framför mål.

Det andra styrs av Hanzl från vänstra med Dahlén eller EP i den högra cirkeln, Forsmark på backen, Wedin högt i slottet och MPS framför målvakten.

Borde inte Timrå ha någon fördel av Jokinens närvaro i Jukurit angående Huuhtanen?? Om nu Timrå är intresserade.

KniveN: Jag hade Lander där först och sen skrev jag Hållander just för att jag tänkte på finessen bakom målet. Men absolut, ska det vara en center där så absolut Lander, förutsatt att han är i form såklart.

Oavsett vad, PP bör göras om. Tekningscirklarna skall vara skottområden. Just nu letar man bara passningar genom skottsektorn hela tiden. Sönderläst.

Nisse på Mon or: Det tror jag. Jag tänker att eftersom han är aktuell för Schweiz så lär han vara rätt dyr och det kanske är något som gör att Kapanen drar sig ur isåfall.

Timrå väljer att sända modo - Timrå i SCA Arena den 17 Februari, härligt initiativ. Hoppas folk samlas och kör allsång i baren hela kvällen!

Pizzabuffé 200kr i restaurangen.

Spanskaryttarn: Blir Bulla av med sin plats ikväll?
Är lite lurigt med Rögle, tycker dom har blandat sina insatser på sista tiden. Så även Timrå, tycker inte man ska dra för höga växlar av vinsten mot ett blekt Luleå som är i djup svacka.
Skulle vara kul att se hur laget presterar mot ett topplag med dom nya kedjorna

Zåsse klubban: Rögle hemma ikväll då och borta på torsdag. Två viktiga matcher som tidigare har nämnts. Tabellen börjar att sätta sig lite. Vi ligger sexa på 49 poäng och ner till Rögle på 12:e plats skiljer det 10 poäng. Vid två vinster respektive förluster kan det skilja 4 poäng eller 16 poäng. Rätt stor skillnad. Att börja med en hemmavinst är förstås viktigt. Förutsätter att Johansson fortsätter stå och förhoppningsvis spelar lika bra som mot Luleå och får samma fina hjälp att hålla motståndarna på utsidan.

Spanskaryttarn: Mycket bra .

Zåsse klubban: Håller med, vi ska inte dra ngr större slutsatser av Lulematchen. Rögle är lite på gång nu så detta kan bli en helt annan nöt.

Zåsse klubban: Vi måste ta med oss känslan från Luleå, det viktiga i att öka på självförtroende och den härliga känslan av en vinst. Vi har 6p på två bortamatcher uppe i Norrland på kort tid, jättebra för bortaspelet att vi kan tråka ner vår motståndare och stå pall.

Det jag framförallt tycker vi ska ta med och göra verklighet av ikväll, är hemmaspelet. Senaste matcherna mot Leksand, Örebro och Linköping är matcher ett harmoniskt Timrå vinner. Vi har inte varit överlägsna i varenda av dessa matcher, men tillräckligt kompetenta för att på hemmaplan dra det längsta stråt i samtliga. Och det har blivit 0p. Jag hoppas man sköter uppgiften på riktigt denna gång, och att varenda av dessa förluster bygger upp ett jävlaranamma. Jag tror det först när jag ser det, men någon gång måste vara gången vi bryter en sån här vidrig trend och inställning, vilket Rögle är en ypperlig motståndare för.

Så en kombo av en fin arbetsinsats mot Luleå, och revanschlust till sin hemmapublik ska generera 3 poäng.

Jag kommer vara mäkta besviken om man viker ner sig igen. Jag skiter i vilket groll som kan finnas inom föreningen. Alla vet vad som händer nästa säsong och kan man inte vaska av sig detta för att göra sitt jobb kvarvarande månader, då är det betydligt fler än Ante som ska börja leta ny arbetsgivare.

{9908}: Håller med. 4:e raka hemmaförlusten är inte acceptabel om den kommer ikväll. Inte alls bra för hemmapubilkens förtroende.

Zäta75: Wedda fortfarande sjuk
"Dessutom inväntar laget röntgenbesked för ytterligare en spelare. Den slutgiltiga truppen tas därför ut på matchdagen."

Tallnäs: Tråkigt. Trodde Wedda skulle vara tillbaka ikväll.

Hmm. Ännu en eventuell skada. Vem kan det vara?

Zäta75: Tror det kan vara en av våra backar tyvärr. Många skott täck igår.

Zäta75: Erixon, Svensson el Boyce… chansar jag på

Övervinn vi hemmaspöke ikväll??
Bli dä rekord fö Dallas?
Nu ladd vi tusen!!!💪💪💪
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳
Våga VINN ikväll🙏🙏🙏
Halleluja 😇😇😇
Uppladdat:

500x0-fbimg1704710544144.jpg

Olli Hahl: Kan ju även vara Forsmark iförsig, grinade illa när han blev tryckt in i sargen medan hans vände sig

Rouhoma lämnar Modo för VF.
Det var en matchmake from heaven… varför är jag inte förvånad.

« · 2624750 · »