"En fullsatt arena ger oss möjligheter att fatta viktiga beslut som att förstärka vår backuppsättning – något vi ser över just nu"
Så fortsätt och fyll arenan. Det ska fan vara fullsatt varje match när vi är med i toppen. Vill vi ha in en riktigt bra back så gå på matcherna och bidra!
Zäta75: JJ och Timrå har dessutom ett rekord att slå ikväll. Vet inte om jag behöver anti-jinxa detta genom att skriva att det såklart är omöjligt att hålla nollan i ytterligare en period och 13 minuter. Men det är väl lika bra. Det kommer aldrig att gå.
P A: Rekordet är en enorm bonus. Jag skulle dock mysa deluxe om vi kunde leka ut LHC på bortais. Den den pubertala publiken hade varit sååå gött att tysta ner rejält. 😊
EXPLORERSMÅLAND: Såg Montreal Toronto i natt och att Kapanen inte fick spela i ett sånt dåligt lag och Värmhed till Almtuna då tror jag han snart är tillbaka. Montreal kan tacka målvakten rädda 48 skott och hjälp av ramen 3 gånger blir ett bottenlag bland de 8 sämsta solklart. Kapanen behöver istid och hårdhet det får han här går mycket snabbare och tuffare spel i NHL små rinkar tippa han tillbaka inom 14 dagar
Modano: Montreal gjorde en riktigt bra match. Sen hade ju Toronto många chanser o borde ju spruckit nollan men en stark insats av Habs.
De kan ha nåt lite bättre på gång nu men räcker väl knappast till i år men ser Intressanta ut. Bl.a backen Hudson riktigt intressant och så Dach som är tillbaks.
Och om lite mer än en månad kommer Harvey-Picard tillbaka o sen kanske i december då Laine så skulle bli väldigt förvånad om inte det blir en färd sen till Timrå för Kapanen.
Lomond: Att Toronto inte lyckas få in en enda puck med tanke på de chanser som skapades med även flera puckar i målramen får man nog se som en vinstlott för Montreal. Nu skapade även Habs fler målchanser men överlag hade Leafs mer tid i anfallszon vilket man borde kunnat utnyttja.
Lomond: En riktig bra match ??? möjligen första 10 hänger man med sen är det spel mot ett mål. Laine tror jag inte kommer tillföra mycket med sina problem på och utanför isen de senaste säsongerna var bara Montreal som ville chansa på han
Modano: Ja såg matchen ja mä å let efter Kappan i 60 min!! Dä va lite dimmigt inatt! Men efter att ha läst ST imorse så såg ja hann satt på läktaren!! Tyckte dä va konstigt! Men dä laborerar nog i lage i början! Ja Värmheden ä en bra grabb å ja hoppas vi håll hårt i hann inför framtidens TIK 💪
Alltså jag var tvungen att först försöka komma ihåg lösenordet på mitt konto, sen försöka återställa det, sen ge upp och skapa en ny användare…
Allt detta bara för att jag måste få skriva att #4 kan väl ta och gå i pension i bussen på vägen hem. Det är ganska tydligt att han varken vill eller orkar det här.
Costanza: Du är patetisk. Du kmr bara hit för att retas och vara ironisk. Ingen här uppskattar det. Du försöker gömma din ironi men lägg ner. Ha så kul mot Vimmerby nästa år. Tönt!
Den här killen gjorde succé i målet för Toronto inatt… Dennis Hildeby. Vem är det? När var han hos oss?
”Under gårdagsnattens premiär i Montreal vaktades kassen av Anthony Stolarz och i natt fick alltså Dennis Hildeby – hockeyfostrad i Linden i Eskilstuna och känd från sejourer med både Timrå och Färjestad – begå sin NHL-debut”
Timråfostrade Hildeby som vann SM-guld med Färjestad 2022 innan han flyttade över till Nordamerika spelade 41 AHL-matcher i fjol men inga NHL-matcher.”
Costanza: 2002 var jag till Gavlerinken och såg Timrå förlora med 2-5. Brynäs kämpade runt slutspelsplatsen och vi låg sist. Det var mer eller mindre knäpptyst i arenan förutom hos oss på bortastå som var ett rätt stort följe. I slutet av matchen skanderade vi "Vi ligger sist i serien!"
Olli Nomadinen : Nu lirar ni ju bra hockey och håller fanan högt för Västernorrland. MoDo suger rätt rejält. Många av er lider ju inte av det direkt. Hoppas vi kan tugga igång när mörkret kommer i vinter.
Olli Nomadinen : – Det var som en boxningsmatch, de fick sina psykologiska mål. Vi spelar bra, men de får in pucken. De får sina psykologiska mål och fram till min klantiga utvisning har vi dem mot repen, säger Filip Hållander.
OBS! Vi ändrar om i planeringen för nästa lördag, det finns nu 22 platser att tillgå till Jönköping och vi ser fram emot att fylla upp dom och skapa en fantastisk fest tillsammans på läktaren! Det är samma anmälningslänk som tidigare. Häng med!
För Scandinavium-matchen är det drygt 60 biljetter sålda, vi är övertygade att sektionen kommer att bli full så se till att lösa er plåt och om den är slutsåld till Söndag så kommer det en överraskning.
Olli Hahl: ja man tror man har koll men rätt vad det är dyker en "Hildebeast" upp och man inser att man har har missat en hel del. Eller så var det åldern som tog ut sin rätt och vi hade bara glömt honom
Olli Nomadinen : Var där jag också :D Brynäs publiken tyckte det var väldigt roligt :) Året efteråt ledde vi serien och brynös låg sist när vi var där och då sjung vi att dom låg sist istället vilket inte var lika uppskattat :D
Såg Olli på Birsta City nyss. Snacka om att det knappast är någon spelarna vågar tjafsa med. Jag är 188 cm och väger 100 kg. Olli är större... såg dessutom jävligt barsk ut.
Redax 2: Kul när man fick se Timrås försäsong, Olli är med i gymmet hela tiden, ligger och kör sina pressar, sitter på cykeln med grabbarna. Skulle coacherna i SHL göra ett fystest så ligger han nog högst på de flesta plan, han är ju ju även relativt ung för att vara en huvudcoach i SHL.
Såg klippet när han snackade om att han och Jönsson delade rum, då skrattade man till och tänkte att de var juniorer tillsammans i NHL, så är han fan 7 år yngre.
KulltorpsOlli: du borde villkorat utdelningen av koden till att den som först tog den måste skriva i affekt under alla matcher kommande 6månader i forumet!
sikth: Titta på spelaromsättningen Jukurit har haft. De har haft en värre spelarflykt än länskollegan hade när covid stoppade säsongen. Visst, Jokinen hade garanterat betydelse för Jukurit, men försvinner nästan varenda bärande spelare så är det inte konstigt att det går sämre.
Vargher85: Vi törs väl med v ä l d i g t stor säkerthet påstå att det var just för att Jokinen skulle lämna som också spelarna valde att inte stanna kvar.
Hockeydynamit97: Jag slänger in några wildcards. Jag som huvudtränare. Bragd Birger som analytiker. Småland som dryckesansvarig. Modano som fystränare. Jonte D som sponsoransvarig. Mikenomad som chaufför. Zäta 75 som pressansvarig. ... | Läs mer
"En fullsatt arena ger oss möjligheter att fatta viktiga beslut som att förstärka vår backuppsättning – något vi ser över just nu"
Så fortsätt och fyll arenan. Det ska fan vara fullsatt varje match när vi är med i toppen. Vill vi ha in en riktigt bra back så gå på matcherna och bidra!